Toon posts:

combinatie router / nieuwe chello modem geen succes..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie de volgende vraag kunnen beantwoorden:

Vandaag heb ik een nieuwe modem gekregen van chello, een motorola SB5100

Wanneer ik dit aansluit via de manual werkt het allemaal prima, nu wil ik echter op meerdere PC's internetten.
Met de oude modem werkte dit perfect, maar wanneer ik nu de internet kabel aansluit op de router krijg ik geen toegang tot het internet.

router: W-Linx MB401S
internet kaart: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet

Ik hoop dat jullie hierop een antwoord weten! :)

grtz, Nils

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
je krijgt 'geen toegang tot het internet' ->> is dat jouw PC of jouw router ?
branden de WAN en LAN leds op modem en router ?
Log of diagnostics in de router ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Even stap voor stap analyseren. Op 192.168.100.1 vind je je modem. Onder status (of logs) kun je zien hoe je modem ervoor staat. Is er een verbinding? Ok, op naar stap 2. (als je onzeker bent van de info: c/p de info hier. In ieder geval zouden er op je lamp 4 lampjes groen moeten branden en 1 oranje knipperen.

Je router zal ook indicatiemogelijkheden geven. Op dezelfde manier: heb je vanaf je router verbinding met het internet? zo nee, wat voor settings/foutmeldingen kun je terugvinden?
edit:
heb je je mac adres wel gecloned? zie ook hier voor meer info over het maken van een netwerk via een router met chello

Als laatste je eigen pc. Problemen kunnen varieren van verkeerde tcp/ip instellingen of een firewall tot een corrupte winsock. Wat geeft ipconfig/all je voor info terug? (in een dosbox > start/run/'cmd').

edit: welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 18% gewijzigd door SilentStorm op 14-09-2004 02:58 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
ik zal stap voor stap uitleggen wat ik heb gedaan:

-modem aangesloten
-internet kabel in router (en router op pc)
-pc aan
-> internet werkte niet
-internet kabel in pc, via de opgegeven ip van chello 'geregistreerd'
-> internet werkt (zonder router dus)
- ipconfig /all in cmd gaf het volgende:
fysiek adres (dit is toch MAC?) XX-XX-XX-XX-XX-XX
DCHP ingeschakeld ja
autom. config. ingesch. ja
ip adres xx.xx.xxx.xxx
subnetmasker 255.255.254.0
standaard gateway xx.xx.xxx.x
DHCP server 212.142.28.181
DNS servers 62.108.1.69
212.142.28.68
- internet kabel in router (en router op pc)
-bij de router instellingen het MAC adres gekloond (de bovenstaande die ik bij ipconfig kreeg) en reboot. dan renew bij het status scherm. geen verbinding gevonden.

Wanneer ik nu ipconfig /all doe krijg ik het volgende:
fysiek adres XX-XX-XX-XX-XX-XX
dhcp ja
autom. config. ingesch. ja
autoconfiguratie ip adres xxx.xxx.xx.xxx
subnetmasker 255.255.0.0
standaard gateway (niets)

Bij de TCP/IP instellingen heb ik alles op automatisch staan.

Hoop dat het zo wat duidelijker is overgekomen _/-\o_ :)

ps: dankjewel }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 17:34 ]

Verwijderd

kun je je ip adres vervangen door "xx.xx.xx"... je weet maar nooit als een kwaadwillende bezoeker je ip-adres gaat misbruiken ;)

Verwijderd

Topicstarter
8)7 dom van me, thanks

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
eerste octet van je IP is meestal voldoende om te weten of het een internet IP is of een automatisch IP wanneer je geen verbinding hebt.

Ik heb zelf geen chello en weet dus niet of je daar niet, zoals bij @home, een bepaalde hostname (computernaam) nodig hebt om een verbinding te krijgen ?!?!?

Hoe zit het nou met je leds ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

mac adres klonen en in je router zetten... of is chello daar vanaf gestapt ?

edit:

moet echt leren lezen |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 19:26 ]

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:51
als je die router net binnen hebt moet jum eerst aanmelden via provisioning.chello.nl (zoiets)

of had je dat al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ik had de router al een tijd, met de oude modem werkte het allemaal met 2/3 pc's. (diezelfde instellingen behouden werkt niet)

de LED's van de modem branden allemaal hetzelfde als wanneer het internet werkt (zonder router dus)

op de router:
M1 knippert oranje
M2 doet niks
WAN doet niks
LAN is groen
link/act brand 2 van 1,2,3 en 4. bij 10/100 hetzelfde

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Het is ietwat overdreven om je hele ip adres te verbergen :P zo kunnen we niet eens meer zien wat voor soort ip het is :P -- in dit geval maakt het niet zoveel uit, de eerste is wel een 'echte', daarna heb je een 169.254.

Ik ben erg benieuwd of je iets van je router kan uitlezen. Dat geld zowel voor binnen de interface (heeft je WAN een ip gekregen?) als daarbuiten (welke leds branden er (niet)). --> laat :P

[ Voor 4% gewijzigd door SilentStorm op 14-09-2004 21:09 ]

Localhost is where the heart is

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:17:
Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie de volgende vraag kunnen beantwoorden:

Vandaag heb ik een nieuwe modem gekregen van chello, een motorola SB5100

Wanneer ik dit aansluit via de manual werkt het allemaal prima, nu wil ik echter op meerdere PC's internetten.
Met de oude modem werkte dit perfect, maar wanneer ik nu de internet kabel aansluit op de router krijg ik geen toegang tot het internet.

router: W-Linx MB401S
internet kaart: Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet

Ik hoop dat jullie hierop een antwoord weten! :)

grtz, Nils
Ik hoop voor je dat je router mac-cloning ondersteunt anders zul je waarschijnlijk moeten bellen naar upc.

Upc slaat nl het MAC adres van je nic op hun server op(iig wel bij EuroDOCSIS modems). vroeger werd dit in het modem gedaan en was resetten niet meer dan ff 10 seconde de power van de modem eruit halen.

Je zult dus je mac adress in je router moeten klonen waardoor het voor upc lijkt alsof je nogsteeds je standaard nic eraan heb hangen. anders moet je nar upc bellen en zeggen dat je een andere netwerkkaart gekocht hebt of ander systeem en graag daarop wilt internetten.

Noot: bij het klonen van het mac adress door je router word je nic waardeloos omdat mac adressen uniek dienen te zijn!

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kun je je ip adres vervangen door "xx.xx.xx"... je weet maar nooit als een kwaadwillende bezoeker je ip-adres gaat misbruiken
Je kunt beter het mac-adres ook vervangen door xx-jes

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bel naar chello, en ik zeg dat ik een andere netwerkkaart heb gekocht.
Dan vraagt hij toch om een nieuw nr.?

wat moet ik dan precies geven? :?

Verwijderd

Topicstarter
mwah ik heb upc gebeld, ze hebben met geprobeerd te helpen door me connectie te resetten. dat lukte ook niet. ze zei dat me router wel een signaal afgaf aan de modem, maar dat kwam niet goed aan/verkeerd signaal.
dus ze dacht dat het een instelling was...

misschien een nieuwere router kopen die wel L2TP support geeft, als m'n huidige dat niet zou doen... pffff ik rij wel ff langs alternate als ik tijd heb..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Probeer het volgende eens:

1. Draai de coax-kabel uit de modem
2. Wacht tot het eerste lampje brandt en het tweede lampje knippert
3. Vernieuw het IP-adres op je pc. Je zou dan een IP-adres van de DHCP-server in de modem moeten krijgen, waarschijnlijk 192.168.100.11.
4. Draai de coax-kabel er weer in
5. Wacht tot de modem weer online is (4 groene lampjes)
6. Vernieuw het IP-adres op je pc nogmaals en kijk of je dan misschien verbinding krijgt.

• Cyco
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02-2006
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:46:

-internet kabel in pc, via de opgegeven ip van chello 'geregistreerd'
DCHP ingeschakeld ja
ip adres xx.xx.xxx.xxx
subnetmasker 255.255.254.0
standaard gateway xx.xx.xxx.x
DHCP server 212.142.28.181
DNS servers 62.108.1.69
212.142.28.68
Hier klopt iets niet: Of je moet een IP adres invoeren Of je hebt een DHCP server aan staan. Dat kan niet allebei, je krijgt je ip, subnetmask en dns van je DHCP server.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyco schreef op 15 september 2004 @ 21:25:
[...]

Hier klopt iets niet: Of je moet een IP adres invoeren Of je hebt een DHCP server aan staan. Dat kan niet allebei, je krijgt je ip, subnetmask en dns van je DHCP server.
Waar zie jij dan staan dat hij zelf een IP-adres heeft ingevoerd? Met 'het opgegeven ip van chello' neem ik aan dat hij het IP-adres van die aanmeldpagina bedoelt; http://prov.upc.nl oftewel 172.29.11.36

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 15-09-2004 21:28 ]

• Cyco
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02-2006
Bergen schreef op 15 september 2004 @ 21:27:
[...]
Waar zie jij dan staan dat hij zelf een IP-adres heeft ingevoerd? Met 'het opgegeven ip van chello' neem ik aan dat hij het IP-adres van die aanmeldpagina bedoelt; http://prov.upc.nl oftewel 172.29.11.36
Mmm, tja dat kan. Waar moet je je dan voor aanmelden? voor een internet account? Hoe doe je dat dan als je nog geen internet hebt?

Die instellingen heb je uit windows, wat zijn de instellingen van je router?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cyco schreef op 15 september 2004 @ 21:49:
[...]

Mmm, tja dat kan. Waar moet je je dan voor aanmelden? voor een internet account? Hoe doe je dat dan als je nog geen internet hebt?

Die instellingen heb je uit windows, wat zijn de instellingen van je router?
Nou, zolang de MAC-adressen van je netwerkkaart en je modem (of een van beide) niet bekend zijn bij chello krijg je eerst een IP-adres uit de 10.x.x.x-serie toegewezen, waarmee je alleen op die aanmeldpagina kunt komen. Als je die bent doorlopen en alles herstart enzo krijg je weer een normaal IP-adres.
Pagina: 1