Toon posts:

Premiere Pro - capturebestand knippen

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
owkeej,

ik kom er niet uit...daarom effe vraagje in dit forum.

Situatie:
Een film van 135, Digital8 van de sony camera, in een keer geheel naar me computer ge-captured met Adobe Premiere Pro.

Nu wil ik dat bestand gebruiken in Adobe Encore DVD om er een DVD met menu's van te maken.

Maar op een DVD past maar circa 55 minuten Digital8. Nu wil ik dus een stuk van 55 minuten van me bestand afknippen. Heb gezocht en gezocht, maar kom er zo snel niet uit hoe dat nou zou moeten in Premiere Pro.

Help, me collega vertrekt vtijdag naar het buitenland, en voor die tijd wil ik graag deze film van hem monteren...

Verwijderd

Ik vermoed dat je videofile in DV formaat is en dat is nogal groot inderdaad.
Je moet dan van DV naar MPEG2 (dvd) gaan en dan kun je een DVD gaan authoren.

Het is niet de allermakkelijkste materie, maar je kunt alle info hier vinden: http://www.videohelp.com/

Je kunt natuurlijk je hele film gaan knippen zodat je 55 minuten aan DV materiaal overhoud en hoe dat moet staat echt wel in de handleiding van Premiere.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor het editen een Externe Maxtor van 160GB, dus dat het veel ruimte in beslag neemt, maakt me niet zo uit.

Maar ik wil gewoon die DV-file in stukken van 55 minuten knippen.

Dus:
0 - 55 minuten
56 - 110 minuten
laatste rest-stukje

Dan kan ik namelijk die stukken van 55 minuten in DVD Encore importeren. Ik kan ik dat programma de DV-file niet bewerken.

Verwijderd

Je kunt in Premiere toch je film editen (knippen en plakken) en dan in Premiere naar MPEG2 exporteren?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:14:
Je kunt in Premiere toch je film editen (knippen en plakken) en dan in Premiere naar MPEG2 exporteren?
dat is nou precies wat ik wil.

gewoon me DV materiaal in stukken van 55 minuten knippen.

Maar HOE! Dat moet toch heel simpel kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ben eruit.

Je moet in je workarea een IN en OUT point aangeven. En vervolgens alleen je WORKARERA exporteren.

Duurt lang, maar het lukt wel. Dacht dat een film in twee-en knippen wel sneller moest kunnen. Is toch gewoon data?

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:52:
owkeej,

ik kom er niet uit...daarom effe vraagje in dit forum.

Situatie:
Een film van 135, Digital8 van de sony camera, in een keer geheel naar me computer ge-captured met Adobe Premiere Pro.
Ga je een data-dvd maken??
anders past er gewoon 2 uur (of meer met mucky compressie) op een dvd-video disc...
(ongeacht waar de video ooit vandaan kwam (dvd/hi8/digital8/digi-beta etc)
Op je dvd-video wordt het mpeg2 en daarvan kan er 2 uur op een 4.7gb schijfje..

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

Topicstarter
surfpunk schreef op 15 september 2004 @ 08:12:
[...]

anders past er gewoon 2 uur (of meer met mucky compressie) op een dvd-video disc...
Hoe kom je aan die info?

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:15
Nou, die info is redelijk "standaard" :)

Je importeert een video en als je dat als DV doet kan de size nogal oplopen inderdaad :) je kan echter de hele film exporteren als MPEG2 of AVI (uncompressed). in het laatste geval wordt hij wel even veel te groot maar dat is niet erg, want Encore DVD zal automatisch de juiste instelling toepassen en het zooitje encoden op de juiste bitrate zodat alles netjes op een dvd past; er is totaal geen reden waarom je dat op verschillende DVD's zou zetten, 55 minuten is peanuts voor op DVD....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Eventueel kun je gewoon de hele video in premiere pro op je timeline zetten, dan file -> export to dvd (o.i.d.) en dan gewoon rechtstreeks op dvd branden. Dan moet je wel even de bitrate instellingen nalopen, maar dat is een kwestie van rekenen. Zit dacht ik ook de optie 'maximize bitrate', maar ik weet niet zeker of dat werkt met 1 schijf bij hele lange video's.
Anders gebruik je 'export to media encoder', naar mpeg2 en .wav, dat lijkt me bruikbaar voor DVD Encore zonder te hoeven recoder, maar ook dat weet ik niet zeker :P (werk niet met encore)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 12:34:
[...]

Hoe kom je aan die info?
.. euh ... door bij een av-bedrijf te werken?? en idd is dit redelijk standaard info...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

je kan in adobe encore ook gewoon .avi files gooien... dan duurt het maken van de dvd misschien wel wat langer, maar die tijd had je anders kwijtgeraakt met het exporteren via de media-encoder naar mpg.

.avi's gebruiken in encore werkt goed en is aan te raden voor beginners... in premiere kan je in de media encoder zoveel instellingen maken als je naar mpg2 wilt exporteren dat ik ook nog wel eens hard na moet denken wat wat ook al weer is.. Encore kan die helemaal voor je doen...

Verwijderd

Topicstarter
surfpunk schreef op 15 september 2004 @ 08:12:
[...]

Surfpunk.

Heb je soms tools, waarmee je dat kan berekenen. Ik ben nog niet bekend met bitrates en hoeveel er dan theoretisch op een DVD zou moeten passen.

Ik wil graag me vakantie film van afgelopen september gaan bewerken en branden, maar blijf met die vraag lopen hoeveel er nu precies op gaat passen...PLEASE HELP!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je hoeft het ook niet op te knippen...in encore kan je gewoon alle hoofdstukken daarin aangeven.....dus gewoon heel de file importeren en vervolgens kan encore het wel omzetten hoor. Die doet het automatisch en hoef je niet naar bitrates en dat soort zaken te kijken.

In principe kan je zelf wel 4 uur op een dvd gooien...het is af te raden en het hoogstens twee uur te houden......meestal is dat wel voldoende (ik maak het altijd korter, want anders is het toch niet interessant om te kijken)

[ Voor 10% gewijzigd door Walkman op 01-11-2004 10:01 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je kan dat toch ook allemaal standaard in Premiere doen? D'r zit zelfs een author- en mpeg2 conversietool in.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
m.m schreef op 01 november 2004 @ 10:19:
Je kan dat toch ook allemaal standaard in Premiere doen? D'r zit zelfs een author- en mpeg2 conversietool in.
Je kan natuurlijk alles in premiere doen, maar encore geeft je wel meer mogelijkheden wat betreft menu's/opbouw etc.
Pagina: 1