Unreal Tournament loopt te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:53
Het volgende systeem

amd 3500+
msi k8n neo2
2 x 512 mb ddr-400
sapphire ati radeon 9800 pro (laatste drivers)

ik heb hetvolgende probleem. Ik speed unreal tournament nog altijd graag (de game of the year edition). Ik erger me alleen ergens mateloos aan. Als ik langs muren loop (en je daardoor dus meer fps haalt) gaat het spel VEEL SNELLER lopen. Ook als je op een lift staat terwijl je naar een muur kijkt ben je binnen 1 sec naar boven en weer terug, terwijl als je naar een grotere ruimte kijkt dat 3 a 4 sec. duurt. Nu is de vraag, is mijn systeem soms te snel voor dit spel 8)7 ik snap er namelijk helemaal niks van. Iemand anders dit probleem ook ooit gehad? Het wordt trouwens erger wanneer je bij je grafische kaart "performance" insteld i.p.v. "quality"

*probleem doet zich voor met en zonder overklokken*

<edit>

doom 3 en vice city loopt voor zover ik zie wel gewoon normaal zonder deze problemen. veel andere spellen speel ik "nog" niet.

[ Voor 10% gewijzigd door tormentor1985 op 13-09-2004 19:42 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 17:55
probeer de CPU speed eens aan de UT exe mee te geven
"D:\Spellen\UnrealTournament\UnrealTournament.exe" -CPUSPEED=1800
bijvoorbeeld.
'k heb een soortgelijk probleem eens op de laptop van een vriend van me en op me eigen laptop gehad , dit kwam dan door speedstep/powernow , daardoor herkende UT de CPU speed niet goed en kreeg je dat soort problemen ook.

edit:

kan je eventueel controleren door in UnrealTournament.log in je UT system dir te zoeken naar
Init: CPU SPEED=XXX.XXXXX MHz

[ Voor 24% gewijzigd door eXcyle op 13-09-2004 19:47 ]

• tormentor1985
thx voor snelle reply ik ga het proberen

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:33
Juist speedstep komt in actie en unreal is gefixxed op de lage kloksnelheid :P Als je processor opschaalt gaat unreal meteen mee :)

Volkomen normaal. Heb ik ook.

[ Voor 38% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-09-2004 19:48 ]

• tormentor1985
Init: CPU Speed=1004.896036 MHz
Init: CPU Page size=4096, Processors=1
Init: CPU Detected: Unknown processor (AuthenticAMD)
Init: CPU Features: CMov FPU RDTSC PAE MMX KNI 3DNow!

dat cool and quiet is de boosdoener denk ik. idle klokt ie je processor onder. Ga ff proberen als dat uit staat.

<edit>

Nog steeds geen verandering

</edit>
Pakjebakmeel schreef op 13 september 2004 @ 19:47:
Juist speedstep komt in actie en unreal is gefixxed op de lage kloksnelheid :P Als je processor opschaalt gaat unreal meteen mee :)

Volkomen normaal. Heb ik ook.
Is hier dan echt helemaal niks aan te doen :'(

[ Voor 40% gewijzigd door tormentor1985 op 13-09-2004 19:55 ]

• Pakjebakmeel
jwel ... Wat eXyle zei... Dat zou moeten werken. En ik bedoelde natuurlijk C&Q ipv speedstep...
"D:\Spellen\UnrealTournament\UnrealTournament.exe" -CPUSPEED=1800
bijvoorbeeld
Dit is natuurlijk een voorbeeld. In geval van jouw a3500+ wordt het 2200Mhz ;)
Init: CPU Speed=1004.896036 MHz
DIT wordt dus natuurlijk 2200

PS hint : gebruik [edit] ipv <edit>

[ Voor 74% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-09-2004 20:00 ]

• tormentor1985
Pakjebakmeel schreef op 13 september 2004 @ 19:57:
jwel ... Wat eXyle zei... Dat zou moeten werken. En ik bedoelde natuurlijk C&Q ipv speedstep...

[...]

Dit is natuurlijk een voorbeeld. In geval van jouw a3500+ wordt het 2200Mhz ;)

[...]

DIT wordt dus natuurlijk 2200
Ik heb cpu speed handmatig op 2200 ingesteld, maar automatisch herkent hij het nu ook gewoon goed. Alleen het probleem blijft :( kan het geen hardware probleem zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door tormentor1985 op 13-09-2004 20:01 ]

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
hi,

same prob :'( (maar dan op lap)

hoe weet je op hoeveel je je 'cpu speed' moet zetten in die fix van eXecyle?

ik heb een 64 bit 3000+ (aspire 1511 LMi)

in die voorbeeld fix, staat die speed op 1800 mhz, (geld dit voor een 3500+??)

mijn 3000+ draait op 1833 mhz, waarop zou ik mijn cpu speed dan moeten zetten?

*bookmarked*

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 17:55
1833 dus

die 1800 MHz was van me Athlon XP 2200+

[ Voor 73% gewijzigd door eXcyle op 13-09-2004 20:12 ]

• tormentor1985
Dr Pro schreef op 13 september 2004 @ 20:09:
hi,

same prob :'( (maar dan op lap)

hoe weet je op hoeveel je je 'cpu speed' moet zetten in die fix van eXecyle?

ik heb een 64 bit 3000+ (aspire 1511 LMi)

in die voorbeeld fix, staat die speed op 1800 mhz, (geld dit voor een 3500+??)

mijn 3000+ draait op 1833 mhz, waarop zou ik mijn cpu speed dan moeten zetten?

*bookmarked*
op 1833 natuurlijk. maar mijn 3500+ draait op 2200 (stock speed, oc'ed op 2400) maar probeer nu eerst het probleem op te lossen. ga C&Q in het bios ff uitschakelen kijken wat er dan gebeurt.

*iemand al een oplossing??? en toevallig iemand die dit ook met een ander spel heeft?*

[ Voor 9% gewijzigd door tormentor1985 op 13-09-2004 20:28 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Hey werkt dat ook in multiplayer? anders zet je je cpu speed op like 500mhz en loop je als een raket door die gangen :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tis een bekende bug in Unreal die voornamelijk op laptops voordoet en nu dus ook op de AMD64's. Er is trouwens zover ik weet geen echte oplossing voor, behalve die CPU speed die niet helemaal goed werkt.

Even in stappen uitgelegd:
1. Je CPU loopt op een lage kloksnelheid om stroom/hitte te verminderen.
2. UT start op en herkend de lage snelheid en stelt zich daarop vast.
3. Omdat UT "veel" van je CPU eist gaat de snelheid ervan automatisch omhoog waardoor UT idd te snel loopt.

Overigens lost dat "CPU speed" het probleem niet helemaal op. Op mijn laptop krijg ik hem voor geen meter echt goed draaiend.

Er valt ook zo niet te spelen, het gaat heel snel en daar is nog wel aan te wennen maar dan ineens gaat hij super hard laggen. En daarnaa gaat ie weer snel (overigens alleen MP getest).

Met mijn Centrino (1500 Mhz) based laptop krijg ik hem via CPU Speed niet echt helemaal goed, wel sterk verminderd maar nog niet speelbaar...helaas :(.

Misschien als je de speedstep, powernow, enz uitzet dat het dan wel werkt. Omdat dan de kloksnelheid niet veranderd wordt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Helpt vsynch aanzetten dan niet? Dat je die dan op bijv. 85Hz zet of zo? :?

Dat moet volgens mij wel werken hoor... :)

• tormentor1985
Sletje schreef op 13 september 2004 @ 22:51:
Tis een bekende bug in Unreal die voornamelijk op laptops voordoet en nu dus ook op de AMD64's. Er is trouwens zover ik weet geen echte oplossing voor, behalve die CPU speed die niet helemaal goed werkt.

Even in stappen uitgelegd:
1. Je CPU loopt op een lage kloksnelheid om stroom/hitte te verminderen.
2. UT start op en herkend de lage snelheid en stelt zich daarop vast.
3. Omdat UT "veel" van je CPU eist gaat de snelheid ervan automatisch omhoog waardoor UT idd te snel loopt.

Overigens lost dat "CPU speed" het probleem niet helemaal op. Op mijn laptop krijg ik hem voor geen meter echt goed draaiend.

Er valt ook zo niet te spelen, het gaat heel snel en daar is nog wel aan te wennen maar dan ineens gaat hij super hard laggen. En daarnaa gaat ie weer snel (overigens alleen MP getest).

Met mijn Centrino (1500 Mhz) based laptop krijg ik hem via CPU Speed niet echt helemaal goed, wel sterk verminderd maar nog niet speelbaar...helaas :(.

Misschien als je de speedstep, powernow, enz uitzet dat het dan wel werkt. Omdat dan de kloksnelheid niet veranderd wordt.
Heb alles uitgezet wat Cool and Quiet (speedstep wat dan ook) uitgezet, en cpu speed wordt van begin af aan herkent als een 2200 mhz. Toch blijf ik het probleem hebben en lijkt wel alsof dat niet door de cpu komt. Namelijk in grote omgevingen loopt het spel normaal. Echter in smalle ongevingen (tussen twee muren in), of als je gewoon langs een muur loopt (dat de helft van je scherm een muur is) dan loopt het ineens veel sneller. totdat je weer in een grotere ruimte komt. Lijkt me niet echt een probleem van de cpu, maar meer van de grafische kaart die z'n textures te snel verwerkt ofzo. Correct me i've i'am wrong...

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:52

HeepH

Dope Rapper

gewoon een max_fps opgeven? dat moet toch te doen zijn :S?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

jA .. met vsync=true in unrealtournament.ini .. / er was nog een optie zal even zoeken voor jullie

ook kan je met een andere opengl driver wat dingen daar voor instellen.. zal eerst even kijken voor cpu speed

lijktdeovertoomwel: CPUSPEED=# Identify your CPU speed, useful for machines which don't autodetect their speed properly. For example, CPUSPEED=266.

CPUSPEED=MHZ via het console inkloppen ~ key opent standaard het console

mocht bovenstaand werken dan kan je door ff je snelkoppeling aan te passen.....
unrealtournament.exe -cpuspeed=266

laat even weten of het lukt

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 23:12 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

GJ-tje schreef op 13 september 2004 @ 22:56:
Helpt vsynch aanzetten dan niet? Dat je die dan op bijv. 85Hz zet of zo? :?

Dat moet volgens mij wel werken hoor... :)
Idd, ik heb hetzelfde weleens gezien bij NFSU ;).. Daar hielp v-sync wel een beetje .

Verwijderd

vsync heeft alleen met het aantal gerenderde frames te maken, bepaald niet de core speed .. om het zo maar even te noemen.

-edit om precies te zijn hebben we het hier over de tickcount van het spel.. engine dus

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 23:23 ]

Verwijderd

Dit is al een oud probleem... hoe loste ik dat ook al weer op.
Geloof dat ik dat deed met de netspeed instelling. De netspeed bepaald namelijk de max fps die je kan halen. Nu weet ik niet meer precies welke netspeed hoeveel fps opleverd, maar dat kan je zelf proberen.

Je ziet de huidige netspeed instelling door ingame op F6 te drukken.
Je kan t veranderd met het command "netspeed xxxxx"

Natuurlijk is dit niet de meest ideale oplossing, want de netspeed instelling beinvloed heel wat meer dan alleen de max fps.
Vsync gebruiken in D3D is iig af te raden, want dat veroorzaakt wat mouselag.

• tormentor1985
Zo'n idee begon ik ook te krijgen. In een spel heb je altijd grote afwisseling in FPS, blijkbaar is dat niet helemaal ok. Ik download nu andere drivers (eerst had ik ati zelf, nu sapphire zelf) alleen die server is traag, dus ga morgen verder.

Verwijderd

omg ..

alles even op een rijtje

Netspeed heeft te maken met de snelheid van je verbinding .. aan de hand daarvan bepaald UT de grote van de paketten IN /OUT. (heeft niets! met de snelheid van het spel te maken)

UT kan te hard lopen door het aantal fps .. heb dit niet vaak gezien, onder de 250fps zal je hier denk ik ook geen last van hebben, anders vsync inschakelen.

zowieso eerst het cpuspeed command in het console proberen, dit zorgt ervoor dat je proc. speed handmatig ingesteld word.. ihgv speedstep/c&q is dit belangrijk omdat speed variable is op deze proc.

• tormentor1985
Maar c&q staat nu uitgeschakeld, en cpu speed blijft constant hetzelfde... help!!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ook ik dacht meteen aan VSync.
Veel spellen hebben geen ingebouwde Frame Limiter (zoals UT) en draaien dus zo snel als je systeem aankan.
doom 3 en vice city loopt voor zover ik zie wel gewoon normaal zonder deze problemen.
Doom3 is gelimiteerd op 60fps en GTA:VC op 30, ook als VSync uit staat.
Zet VSync dus aan en probeer UT nog eens :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Vsync aan en probleem is inderdaad opgelost.
Jouw probleem komt trouwens ALLEEN voor in single player games, online heb je geen last.

Doom 3 heeft de problemen niet? ...nee duh, die loopt niet op 999fps of wel :D (UT1 bij mij wel namelijk hehe)

[ Voor 30% gewijzigd door Max|Burn op 14-09-2004 08:58 ]

ma ma ma ma ma macron one

• tormentor1985
MaxBurn schreef op 14 september 2004 @ 08:58:
Vsync aan en probleem is inderdaad opgelost.
Jouw probleem komt trouwens ALLEEN voor in single player games, online heb je geen last.

Doom 3 heeft de problemen niet? ...nee duh, die loopt niet op 999fps of wel :D (UT1 bij mij wel namelijk hehe)
Online loopt het schokkend (netwerk ingesteld op LAN en xDSL heb zelf demon 8/1 mbit dus daar ligt het niet aan) Ga vsync weer aanzetten heb nu andere drivers.

nog steeds hetzelfde probleem. heb me cpu ook onderclocked op 1000 mhz, dit hielp een klein beetje, maar nog steeds niet op geslost. Online heb ik constant lag's als ik door smalle gangetjes loopt want me computer wil sneller als die online server. Vsync aan of uit, het heeft allenmaal geen nut :(

<EDIT>

Online geen last meer, bedankt allenmaal !!!

</edit>

[ Voor 31% gewijzigd door tormentor1985 op 15-09-2004 13:16 ]

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 00:59
tormentor1985 schreef op 13 september 2004 @ 19:41:
Het volgende systeem

amd 3500+
msi k8n neo2
2 x 512 mb ddr-400
sapphire ati radeon 9800 pro (laatste drivers)

ik heb hetvolgende probleem. Ik speed unreal tournament nog altijd graag (de game of the year edition). Ik erger me alleen ergens mateloos aan. Als ik langs muren loop (en je daardoor dus meer fps haalt) gaat het spel VEEL SNELLER lopen.
Heb je toevallig AA en/of FSAA aanstaan ???
Ik had nl hetzelfde probleem (ook een ATI9800) en door het uitzetten van AA was het probleem verholpen :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Probeer eens te wisselen tussen software rendering en OpenGL/D3D.

• Pakjebakmeel
Daar had ik ook last van in d3d nu je het zegt. Maar hoe het op mijn nieuwe pc is weet ik niet. Ik heb altijd gewoon in Ogl gedraaid :)

Dan is alles alleen weer zo verdomde donker :(

[ Voor 15% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-09-2004 12:45 ]

• Deathchant
  • Laatst online: 01-12 21:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had het volgende probleem eerst. Ik kon nooit switchen naar windows in direct3d. Of ja, kon wel, alleen RETE traag. Daarbij kon ik niet hoger dan 1280x964 8)7 Toen naar openGL geswitched: kon ik wel op 1600x1200 spelen,maar nog steeds te donker.

dus dat donker had ik ook last van
moet je in unrealtournament.ini bij het kopje

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]

de volgende regel zetten

GammaOffset=0.2 (hoe hoger hoe lichter)
RefreshRate=85 (dit is voor de refreshrate te forcen)

EDIT: owja, wel je OpenGlDrv.dll vervangen in de system map van UT.
Voor de mensen die hem nog niet hebben heb ik speciaal op internet deze dll gezet, lief he? : http://home.planet.nl/~barth076/OpenGlDrv.dll

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 14-09-2004 13:35 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

de door jou geposte dll komt uit 2002 en is als ik me niet vergis door loki ontwikkeld.. (daniel vogel) scheelt een heel stuk met D3D ..

deze driver draait gewoon beter, en ook zijn de kleuren niet zo donker meer
in principe hoef je alleen de driver (dll) te overwriten met de huidige..

als het nou echt te snel draait en meerdere mensen hebben hier last van moeten jullie dat even laten weten neem ik weer contact op met UTPG..

wat wel handig is om te weten .. in opengl speelt het een heel stuk anders, ik zou niet weten waardoor dit komt maar wat ik wel weet is dat pro-spelers het liever bij d3d houden: ook al draait GL beter.

wat je zowieso kan proberen is DetailTextures=True in je UnrealTournament.ini
krijg je een stuk betere beeld kwaliteit (zoals je nog nooit gezien hebt ;D)
^^
is een setting die eigenlijk nooit gebruikt word, kan je alleen handmatig instellen
maar hierdoor word het het spel ook een stuk 'zwaarder' ..aanradertje dus

Wat ik je verder kan aanraden is om UT zonder AA / AF te spelen. waarom? zijn verschillende redenen voor (simpelste is om even een profiel voor je adapter aan te maken zodat je kan switchen)

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 14:52:
^^
is een setting die eigenlijk nooit gebruikt word, kan je alleen handmatig instellen
maar hierdoor word het het spel ook een stuk 'zwaarder' ..aanradertje dus
Voordat ik UT weer eens install en erachter kom dat het niet zo boeiend is : Heb je hier screenies/meer info over ?? Ook die dll enzo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Deathchant
  • Laatst online: 01-12 21:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 14:52:
Kun jij me vertellen bij welk kopje ik dat moet zetten?

bij [GlideDrv.GlideRenderDevice] ??

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Dr Pro
bij die opengl lijkt mij, maar er was toch nog een heel stuk code bij?? of niet

mij werd verteld dat ik die 'oude' opengl tekst weg moet halen en deze neerplanten

[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
UseS3TC=True
UseTNT=False
MinDepthBits=16
MaxLogUOverV=8
MaxLogVOverU=8
UseMultiTexture=True
UsePalette=True
UseAlphaPalette=False
ShareLists=False
AlwaysMipmap=False
DoPrecache=0
Translucency=True
VolumetricLighting=False
ShinySurfaces=True
Coronas=False
HighDetailActors=True
DetailTextures=True
UseTrilinear=True
MaxAnisotropy=0
SupportsLazyTextures=0
GammaOffset=0.000000
LODBias=0.000000
MaxTMUnits=0
RefreshRate=0
DisableSpecialDT=False
UseFilterSGIS=False
Use4444Textures=False
UseVertexSpecular=False
UsePrecache=False
Description=NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro

maar dan description-->duhh

dit werkt prima op mijn desktop

edit en natuurlijk tweaken hoe je het het beste vindt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dr Pro op 14-09-2004 22:27 ]

• Dr Pro
even een andere post,

ik heb het met framelimiter geprobeert, werkte niet, ik heb het met cpuspeed geprobeert *unreconized command* 8)7 , heb nog vsync aangepleurt werkt ook niet |:( , *HELP* :'(

edit

AA en AF aangezet, frames gedropt naar de 30 ipv 300 :P , maar nog steeds speedy ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Dr Pro op 14-09-2004 22:41 ]

Verwijderd

@nero377: detailtextures=true.. staat nergens beschreven, texture kwaliteit word aanzienlijk verbeterd. (zelf uitgevonden whehe)

@Deathchant: Dat is afhankelijk van welke render engine je gebruikt
GL/D3D/UTGLR/SOFTWARE..

Had ik er mischien beter even bij kunnen zetten, de nieuwste OpenGL driver van 2002 zit standaard in UTPG 4.51 www.utpg.org deze upgrade voor ut4.36 is gewoon compatible met 4.36 aanrader dus..

De mensen van utpg onderhouden unrealtournament 1 (word ook wel de 99 versie genoemd)

met deze nieuwe dll krijg je automatisch een aantal settings erbij, het kan zijn dat ik me hier in vergis. Wat ik jullie zowieso af raad is om de UTGLR driver NIET te gebruiken http://cwdohnal.home.mindspring.com/utglr/

heb deze een aantal malen getest, en ben tot de conclusie gekomen dat het veel performance verlies geeft

Wat je ook gebruikt.. D3D of GL met alles op de hoogste settings verschilt het niet zo veel van kwaliteit .. GL spant echter wel de kroon (net iets mooier en zo hoort het ook muhaha)

maar de pro's zeggen mij dat D3D beter speelt .. dus ik kan je daar verder ook niet in adviseren .. zowieso AA en AF uit .. anders raak je geen hol

@Dr Pro: "unreconized command" : | CPUSPEED=2400 bijvoorbeeld moet je in kloppen op je ut console .. dan weet je zeker dat het werkt! als je daar bovenstaand error te zien krijgt MOET je upgraden naar 4.36 nogmaals: console openen doe je met de tiltde toets standaard.

gl

-Edit: Zijn er mensen die UT voor LINUX / BSD geprobeerd hebben met XORG, bende elende .. loopt bij mij vast *(heb al gemailed met utpg)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 23:37 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:05

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

tormentor1985 schreef op 14 september 2004 @ 09:29:
[...]

Online loopt het schokkend (netwerk ingesteld op LAN en xDSL heb zelf demon 8/1 mbit dus daar ligt het niet aan) Ga vsync weer aanzetten heb nu andere drivers.
<EDIT>

Online geen last meer

</edit>
online kan je het schokken ook minder krijgen door je netspeed te VERLAGEN, dus bijvoorbeeld netspeed 10000 maximaal maar liever nog iets lager (7000-8000)
Via een formule is je fps gelinked aan je netspeed :) Je schok dan door de fps limitering.

ma ma ma ma ma macron one

• Dr Pro
ik heb versie 436 :| , maar ben nu een upgrade aan het maken naar versie 4.51 , ik kijk even hoe dat loopt

en ik heb CPUSPEED=1833 gedaan in die console(geopend met ~)

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 23:35:
@nero355: detailtextures=true.. staat nergens beschreven, texture kwaliteit word aanzienlijk verbeterd. (zelf uitgevonden whehe)
;) :P

Ik zal maar is gaan kijken dan .... maak ik zelf wel wat screenies :D
Had ik er mischien beter even bij kunnen zetten, de nieuwste OpenGL driver van 2002 zit standaard in UTPG 4.51 www.utpg.org deze upgrade voor ut4.36 is gewoon compatible met 4.36 aanrader dus..

De mensen van utpg onderhouden unrealtournament 1 (word ook wel de 99 versie genoemd)
_O_ Dus daar zit die UpDate... gelijk even doen dan :Y)
Wat je ook gebruikt.. D3D of GL met alles op de hoogste settings verschilt het niet zo veel van kwaliteit .. GL spant echter wel de kroon (net iets mooier en zo hoort het ook muhaha)
Wat is het nou :? :+
maar de pro's zeggen mij dat D3D beter speelt .. dus ik kan je daar verder ook niet in adviseren .. zowieso AA en AF uit .. anders raak je geen hol
HuH ?? Wat is het nou D3D of OpenGL ?? Nou ja zie wel... LOL

P.S. : Is mijn 2500+ samen met een 9600 Pro ook te snel voor UT ?? Zou wel lache zijn :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

@MaxBurn: Via wat voor formule als ik vragen mag.. ut loopt net zo hard op 500netspeed als op 10000 hoor voor zover ik weet.

@Nero355: Wat is het nou ?

OpenGL is mooier, D3D speelt beter.. maja tis als een religie :+ van het 1 overstappen naar het ander is bijna niet te doen voor een ervaren speler.

als je er net mee begint.. zou ik voor GL kiezen, ik zelf prefereer D3D.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22
Kan je niet gewoon vsync aanzetten. Dan heb je toch gelimiteerde fps, afhangkelijk van aantzal hz van je monitor.

• tormentor1985
STIMPPYYY schreef op 15 september 2004 @ 17:27:
Kan je niet gewoon vsync aanzetten. Dan heb je toch gelimiteerde fps, afhangkelijk van aantzal hz van je monitor.
Dat werkt wel en niet. Wel in online games, niet als je zelf server host waar je ook op gamed. Beetje jammer :(. Verders liep het online schokkend door brakke opengl driver. Had hem terug gezet op direct 3d en het draait nu redelijk. Morgen maar unreal tournament 2003 kopen. 15 eurie in de pricewatch dus lijkt me een betere optie :)

• nero355

nero355

tormentor1985 schreef op 17 september 2004 @ 18:16:
Dat werkt wel en niet. Wel in online games, niet als je zelf server host waar je ook op gamed. Beetje jammer :(. Verders liep het online schokkend door brakke opengl driver. Had hem terug gezet op direct 3d en het draait nu redelijk. Morgen maar unreal tournament 2003 kopen. 15 eurie in de pricewatch dus lijkt me een betere optie :)
offtopic:
UT2K3 is echt zonde van je geld !!!
Als je het aan mij zou vragen dan zou ik of gelijk 2K4 kopen of wachten tot die 15 € ofzo kost ;)

Verwijderd

2k3 :| huh n00it!.. beetje offtopic maar UT99 ruled 2k4 & 2k3 .. en is tot nu toe nog steeds een goldie wmbt.

in polls verslaat ut99 2k3/2k4 zo nu en dan nog wel eens.

-edit: als je denkt dat je nog niet skilled genoeg bent moet je maar eens proberen
te spelen met

mousexaxis=0.01
mouseyaxis=0.01

mousesensitivity=1500

deze settings vind je in user.ini en zorgen ervoor dat je horizon/vertikaal 35640 radiaalen meer krijgt oftewel duizenden hitpoints meer.. wat resulteerd in een veel smoothere aim, nee dit is geen cheat

credits gaan naar -headhunter 1999 luck is a skill

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2004 18:45 ]

• tormentor1985
THX voor deze bijzonder fijne tip :D

• Dr Pro
ik ben erachter gekomen wat het is

zodra windows een 64 bit procc 'ontdekt' loopt ut sneller

ik had op m'n laptop, de cpudrivers van amd geuninstalled, en toen deed UT het weer normaal

maar zodra ik dus weer cpu drivers installeerde (anders gaf windows aan dat er een 'unidentified cpu' was, wat overigens nog steeds alles deed :P ) begon UT weer snel te draaien :(

• Dr Pro
iemand een idee??

wellicht eenofandere hack?

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:53
Kies bij Energiebeheer voor de profiel Thuis/Kantoor of Altijd aan. Dan loopt de processor continu op zn maximum snelheid ipv dat ie van snelheid veranderd. Op deze manier loopt UT99 wel goed op mn Aspire 1356LMi.

Alleen zet dan na het spelen weer op draagbaar/laptop ofzo, anders trekt ie je accu snel leeg of beginnen er onnodige fans te draaien als je uitgespeeld bent.

• Dr Pro
maar daar zit geen 64 bit in toch?

mijn instellingen staan al op aller hoogst, cpu is standaart max geclockt, helpt niks.

het is echt die 64 bit wat het hem sneller laat lopen, is er echt geen hack of een stuk code in een van je ini's?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zet je gamespeed lager en let op je netspeed :) !

De meeste mensen deugen!

• Dr Pro
gamespeed lager zetten helpt niet, pas als het op 0 staat :P , maar dan sta je gewoon stil, en er zijn altijd momenten van versnellingen (als hij '64 bit is')

dus dat is geen optie, is het niet mogelijk om in 1 van je ini's te zetten dat het een 32 bit cpu is, en geen 64 bit?

ik heb zelf al gezocht, maar kon niks vinden, zoek ik verkeerd?(op de verkeerde plek?)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het is een beetje rare manier van oplossen en ik weet ook niet of het commando in de oude UT zit (in 2k3/2k4 wel), maar je zou het kunnen proberen met 'slomo'.

Als het spel bijv. tweemaal te snel draait gebruik je 'slomo 0.5' om normaal te gamen.

Het is maar een hersenspinsel/suggestie :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 25-09-2004 16:15 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• tormentor1985
Speel gewoon online, heb nergens last meer van

• Dr Pro
lol :?

als je van videodriver verandert (d3d-->opengl of andersom) draait het wel weer normaal, maar zodra je UT dan weer 'reboot' draait hij weer snel :r
Pagina: 1