Toon posts:

Foutmelding tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej mensen ive got a prob...
tijdens t opstarten van mn pc geeft hij de foutmelding schijfleesfout met daaronder druk ctrl+alt+delete om opnieuw op te starten
wat is r aan de hand en hoe los k t op? iemand ideen?!
thnx alvast

Verwijderd

Wat dacht je van een defecte HDD en dat los je op door er een nieuwe in te hangen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je flatcable naar z'n grootje is....

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe de kan zoiets kapot gaan bij n pc van 3 maanden oud en je hebt je pc egt niet aangeraakt en alleen maar late reboote
toen ging ie opeens flippe....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)

Het is wel de bedoeling dat je hier eerst dingen zelf uitzoekt, en vooral nazoekt. Daar hebben we een prachtige search voor :)
Daarnaast hebben we bijvoorbeeld de FAQ: Windows Operating Systems - FAQ

Zo kunnen we echt niks met je post. Krijg je een blauw scherm (BSOD) :?
Wat zijn je specs :?
Kortom: wij hebben zo meer vragen dan jijzelf :)

Als het ding pas 3 maanden oud is, zou ik er lekker mee terug gaan naar de winkel. Kan er zelf wel aan gaan prutsen (heb zelf kennis genoeg om het zelf op te lossen), maar ik betaal niet voor niks voor de garantie :)

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 13-09-2004 16:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

bah die breezah taal. Meer info en maybe iets meer ABN gebruiken.
Dit leest erg vervelend.
Afgezien daarvan denk ik dat het een probleem met je flatcable of BIOS is.

-edit- IDD ik zie dat ie pas 3 maanden oud is, terugbrengen onder garantie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 16:23 ]

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
punt 1: als de pc 3 maanden oud is en je hebt niets speciaals gedaan: Ga naar de winkel!!!!
punt 2: leer fatsoenlijk praten/typen
punt 3: googlen/search knop

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 23:46

De Nelis

en anders maar niet...

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:02:
maar hoe de kan zoiets kapot gaan bij n pc van 3 maanden oud en je hebt je pc egt niet aangeraakt en alleen maar late reboote
toen ging ie opeens flippe....
Het blijf electronica en ja daar kan wel eens een rotte appel tussen zitten die snel defect is, maar denk in dit geval dat het best eens een instelling in je bios kan zijn of idd een kabel die niet helemaal in orde is.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

Topicstarter
oke zo zit t precies...
ik zet mn pc an
1e scherm komt --> hij vind mn processor en mn geheugen...
2e scherm staat n hoop geblaat en dan daaronder de fout melding "schijfleesfout"

mn specs...

AMD 3000+
1 GB ddr
120 GB HDD
256 mb videok

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

start je pc wel op met knoppix? Dan ligt het nl aan windows of de HDD. Kan je wel in save mode booten?

Verwijderd

Natuurlijk ga je bij een schijf leesfout gelijk controleren of je harddisk nog wel goed is ;)

OM Faq: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee duuds ik kan niet eens in safw mode booten ik kan net in mn bios komen en dat is t.....

Verwijderd

Topicstarter
ik kan tog nix downloaden als k mn pc niet eens kan opstarten?

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat je hardeschijf gewoon kapot is, is het misschien een Maxtor? In iedere geval kan je je PC gewoon terug brengen en de winkel het uit laten zoeken.

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 16:29:
ik kan tog nix downloaden als k mn pc niet eens kan opstarten?
je kan tog ook op GoT komen 8)7

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Krijg je de fout voordat windows boot, kun je in windows komen, ziet de bios de schijf nog, heb je al vanaf een boot floppy/cd-rom geboots om de schijf te controleren ?

En normaal nederlands typen help ook een hoop ipv die irri msn-talk van je.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

frankmaassen,

Welkom op GoT ;)
Wij hebben op GOT een heleboel regels opgesteld waar berichten en topics aan moeten voldoen - ik ga even de drie belangrijkste eruit halen aangezien dit topic niet helemaal lekker loopt :)
  • Kies altijd een goede topic titel die je probleem kort en bondig omschrijft. 'Foutmelding tijdens opstarten' vertelt helemaal niets over je probleem, bovendien ontbreekt het OS in je topic titel wat wel een belangrijke eis is :)
  • Besteed moeite aan je topicstart - gebruik helder nederlands en probeer spelfouten enigszins beperkt te houden. Zinnen als 'wat is r aan de hand en hoe los k t op?' geven ons het idee dat je wel heel weinig moeite wilt doen om je probleem of vraag over te laten komen. Geef verder altijd alle relevante informatie - welk OS, welke foutmelding exact en meer van dat soort zaken.
  • Vertel altijd wat je zelf al geprobeerd en gedaan hebt. Waar heb je op gezocht en wat heb je al gedaan om het op te lossen? Wat was daar het resultaat van?
Ik ga je vragen even je topicstart aan te passen en hier voldoende informatie neer te zetten :)

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 20:06
Ik heb hetzelfde gehad alleen ik was het vaker tegen gekomen bij de o zo lieve Maxtors, ik heb hem opnieuw geformatteerd en geinstalleerd en hij werkt weer goed. Je kan op ze minst chkdsk uitvoeren!
Pagina: 1