sinds vorig week zijn we rijker aan een dvd rom en een dvd writer . Zo wilden we het aansluiten ,dacht dat het zo gepiept was ,maar niets was minder waar, het lukte ons niet de beide apparaten aan het praat te krijgen, we hebben de jumpers verzet , ene voor master ander voor slave en alles aangesloten , boekjes nagekeken ,kabels getest ,maar tot ons verbazing kunnen we alleen een van de beide aan praat krijgen , beide tegelijk lukt niet, weet iemand hoe dat kan ? ik heb maar een harddisk, ligt het misschien aan dat we het aan een stekker master slave twee dvd apparaten willen aansluiten ? ik heb op internet ff naar gezocht maar staat niet erover , enig tip aub
Als je nu eens een nette zinsopbouw maakt zodat het te lezen is, ipv één lange zin.
Worden dr drives wel in het bios herkend ?
2 dvd apparaten aan 1 ide aansluiting moet kunnen maar ik zou het zelf waarschijnlijk zo doen:
IDE1: master: harde schijf slave: dvd-rom
IDE2: master: dvd-schrijver slave: -
Ipv van de master of slave setting zou je ook nog cable select kunnen proberen.
Kijk in ieder geval even hier: Faq - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
IDE1: master: harde schijf slave: dvd-rom
IDE2: master: dvd-schrijver slave: -
Ipv van de master of slave setting zou je ook nog cable select kunnen proberen.
Kijk in ieder geval even hier: Faq - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?
[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 13-09-2004 15:37 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
je hebt meer verstand van het nederlandse taal dan de ide kabels neem ik aan , had je nog enig tip voor mij , als ik ze in bios herkend had ,had ik geen vraagje geplaats op dit forum !KillerAce_NL schreef op 13 september 2004 @ 14:36:
Als je nu eens een nette zinsopbouw maakt zodat het te lezen is, ipv één lange zin.
Flamen zal je weinig helpen, ik wijs je gewoon op de forum etiquette hier. Niet persoonlijk maken.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:15:
[...]
je hebt meer verstand van het nederlandse taal dan de ide kabels neem ik aan , had je nog enig tip voor mij , als ik ze in bios herkend had ,had ik geen vraagje geplaats op dit forum !
Wat gebeurt er als je ze beide hebt aangesloten ? Krijg je read-errors/foutmeldingen etc. Graag meer info.
Je vermelde in je topicstart dat 'je ze niet aan de praat kreeg'. Voor hetzelfde geld bedoel je in Windows. Dus de vraag of de drives in de bios herkent worden is heel begrijpelijk hoor.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:15:
[...]
je hebt meer verstand van het nederlandse taal dan de ide kabels neem ik aan , had je nog enig tip voor mij , als ik ze in bios herkend had ,had ik geen vraagje geplaats op dit forum !
Het moet trouwens in theorie kunnen werken. Dus moet er toch iets nog niet helemaal goed staan. Probeer eens zoals gws24 al zei één drive bij de hd te zetten. Werkt dat wel?
-
na vele ide kabel erin en eruit gedaan te hebben ben ik een ander apparaat (cd-writer ) gaan aansluiten en ja hoor, hij doet het , mijn conclusie is de lite on dvd-rom speler is stuk , en het lag niet aan mijn bios of kabels wat je ook maar mag noemen , voor de dvd-rom heb ik al een rma aangevraagd en ik wil in plaats niets anders dan een plextor voor hebben , scheelt maar een tienje uiteindelijkSysRq schreef op 14 september 2004 @ 09:13:
[...]
Je vermelde in je topicstart dat 'je ze niet aan de praat kreeg'. Voor hetzelfde geld bedoel je in Windows. Dus de vraag of de drives in de bios herkent worden is heel begrijpelijk hoor.
Het moet trouwens in theorie kunnen werken. Dus moet er toch iets nog niet helemaal goed staan. Probeer eens zoals gws24 al zei één drive bij de hd te zetten. Werkt dat wel?
zo zie je maar weer : goedkoop is altijd duurkoop,nu moet ik zeker 4 weken op mijn rma onderzoek wachten , baal ervan
Pagina: 1