Toon posts:

Partitie maken in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje, ik kom net bij een vriendin van me vandaan, daar hebben ze een 80 gig ongepartitioneerde schijf met Windows XP er al op geinstalleerd. Wanneer je met de CD een partitie aan wil maken moet je deze eerst aanmaken.

Nu wil ik met PartitionMagic een partitie creeeren op de schijf, maar is er misschien een makkelijkere methode?. Alvast erg bedankt!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is er mis met Partition Magic? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 16:55:
Vraagje, ik kom net bij een vriendin van me vandaan, daar hebben ze een 80 gig ongepartitioneerde schijf met Windows XP er al op geinstalleerd.
Eh, hoe installeer je windows op een ongepartitioneerde schijf :?
Wanneer je met de CD een partitie aan wil maken moet je deze eerst aanmaken.
:?
Nu wil ik met PartitionMagic een partitie creeeren op de schijf, maar is er misschien een makkelijkere methode?. Alvast erg bedankt!
Met PartitionMagic kun je inderdaad partities maken, gaat prima. Diskmanagement (start > run > diskmgmt.msc in win xp) gaat ook, is misschien makkelijker.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 17:31

ericding

Altijd de eerste.

Ik snap je verhaal niet helemaal, als de schijf nog niet gepartitioneerd is dan kan er toch ook nog geen Windows op staan? Of is er al één grote (80 GB) partitie die je in tweeën wilt delen ofzo? In dat geval moet je partition magic hebben ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het 1 grote partitie was jah :/... daarvan wil ik er 2 van 40 gig maken.

Maar kan ik daarvoor ook "Start > Run > diskmgmt.msc" voor gebruiken?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:04:
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het 1 grote partitie was jah :/
Als er een partitie is is die schijf dus gepartitioneerd :P
... daarvan wil ik er 2 van 40 gig maken.

Nope, dat zul je met partition magic moeten doen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Edit: te laat...

[ Voor 91% gewijzigd door Stamgastje op 12-09-2004 17:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 17:04:
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het 1 grote partitie was jah :/... daarvan wil ik er 2 van 40 gig maken.

Zoals hierboven vermeldt, zal dat toch echt met PQMagic moeten gebeuren ivm dat de schijf in gebruik is. Verder is het wel handig om vantevoren te defragmenteren om het zo vlotter te laten verlopen en ook niet onbelangrijk: om belangrijke data toch nog even te backuppen voor de zekerheid, want het kan altijd mis gaan. Je weet het maar nooit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 17:10 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niet alleen Partition Magic (niet gratis) kan dat. In de FAQ van OM staat het gratis verkrijgbare Ranish Partition Manager genoemd. Even zoeken en het antwoord voor een alternatief was zo te vinden.

ARME AOW’er

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zoals enkelen al terecht hebben opgemerkt is dit een niet erg ingewikkeld probleem: het staat zelfs hier in de OM FAQ. Aangezien je die waarschijnlijk zelf ook wel had kunnen vinden, heeft dit topic weinig meerwaarde; ik doe het dan ook op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.