Alle p2p programma's laten Windows crashen? *

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo,
Ik probeer sindskort een film te downloaden, via de P2p programma Ares. Maar als ik hem begin te downloaden, loopt hij na een kwartiertje vast! Enkele ogenblikken later, crasht ook windows en moet ik hem dus resetten.
Ik heb al geprobeerd verschillende P2p-programma's te gebruiken, het heeft allemaal niet geholpen.
Vroeger heb ik hier geen last van gehad, ook heb ik dus verscheidene films gedwonload, maar ineens kreeg ik dit probleem dus.

Ik heb al geprobeerd:
*Ares deinstalleren, en dan opnieuw installeren, geen verbetering.
*Het zelfde met Kazaa lite, bij herinstallatie van Kazaa gaf ik steeds aan dat hij de register moest wissen - geen nut
*Ik heb al eens eerder gepost, toen was het alleen Kazaa lite. Daarna ging het ineens weer, maar nu is het nog erger. Link: Kazaa crash
*Ik heb ook al Bittornado geprobeerd, daar heb ik steeds hetzelfde.

Mijn specs:
- Firewall: Zone Alarm (die ik trouwens ook maar niet geupdate krijg)
- AVG Antivirus (100% up-to-date)

- Intel Pentium 4 @ 3 Ghz
- 160 GB Seagate HD
- 512 MB DDR Geheugen

Deze pc is van de Aldi. Dus kan het misschien ook wat te maken hebben met restspanning?

Indien mijn informatie niet volledig is, a.u.b. zeggen.

Wie helpt me om mijn pc weer leren om te gaan met P2p-programma's? Kan het aan de register liggen? Zo ja, welke prog moet ik ervoor gebruiken, zodat ik de evt. registers kan wissen?

Wachtend op jullie hulp,
ibr

[ Voor 3% gewijzigd door ibr op 11-09-2004 15:57 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:06
Der is maar 1 echte remedie, mocht je echt veel problemen hebben met verscheidene software: Een Reinstall van je OS :)

Heb je misschien Spy-Ware op je pc ? Die kan de boel natuurlijk aardig vertragen en/of de boel laten vastlopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Hoyden op 11-09-2004 15:59 ]

• ibr
SandeR schreef op 11 september 2004 @ 15:58:
Der is maar 1 echte remedie, mocht je echt veel problemen hebben met verscheidene software: Een Reinstall van je OS :)

Heb je misschien Spy-Ware op je pc ? Die kan de boel natuurlijk aardig vertragen en/of de boel laten vastlopen.
Nou, het probleem is dan dat ik ongelooflijke zeik krijg met Medion als er iets mis is met mijn pc.. Laatst was er nog de videokaart kapot:
ibr schreef op 02 september 2004 @ 15:52:
Daar ben ik weer, na 1,5 week( :( ) weg te zijn geweest i.v.m. het volgende:

Zaterdag 21 Augustus, ~19:00:
Ik zit fijn te tweaken op tweakers.net, terwijl ik onderussen de pas ontdekte (voor mij dan :P ) 3dmark run. Na uitgetweakerd te hebben, besluit ik eens te gaan kijken hoe het met 3dmark zit. Na de 1ste test kreeg ik allemaal van die rood/groen/geel/blauw enz streepjes in beeld. Ik schrik me KAPOT :o :o en gooi gauw de stekker eruit. Nadat de pc een uurtje gerust heeft (dacht ik) zette ik hem weer aan en nu blijven die streepjes vastzitten...
Ik helemaal in paniek... En gelijk bellen naar Medion. Wat krijg ik te horen?? "We zijn geopen op werkdagen vam 10 to...." Dus morgen maar bellen.

Zondag 22 Augustus, 10.00:
Zodra de Medion helpdesk geopend was, belde ik erheen. Ik kreeg een erg vriendelijke man aan de dure lijn, die zei direct dat het de videokaart was. Even mijn gegevens doorgegeven en toen zei de medewerker dat ik 100% zeker binnen drie dagen werd teruggebeld werd door ICC, het bedrijf dat zich bezighoudt met reparatie van Medion PC's (op het bonnetje stond het adres www.computerhulp.nl en de telefoonnummer 09002020748), als ik niet werd teruggebeld, moest ik weer naar Medion bellen en maakten ze er een spoedreparatie van.
Na vriendelijk afsluiten van het gesprek, was ik weer eens blij dat ik een Medion heb en toen heb ik nog een fijne dag gehad.

Woensdag 25 Augustus, ~17.00:
Na drie dagen gewacht te hebben, heb ik nog steeds niks vernomen van ICC. Ik bleef rustig en belde naar Medion voor een spoedreparatie. Dacht ik.
Ik kreeg een ongelooflijk asociale limburger aan de lijn met een erg onvriendelijke stem (het leek net of die steeds schreeuwde), ik bleef nog altijd rustig, en legde de situatie aan hem uit. Hij schreeuwde nog harder en zei dat ICC niet binnen 3 maar binnen 5 dagen en dat ik maar gewoon moest afwachten. Ik probeerde hem nog duidelijk te maken van ze zondag zeiden, maar medewerking?? Nee hoor.

Vrijdag 27 Augustus, ~17:00:
Na 5 (!) dagen niets van ICC vernomen te hebben ben ik WEER gaan bellen met Medion, na 20 (!) minuten in de "ogenblikje a.u.b." stand gewacht te hebben kreeg ik weer die vriendelijke man _/-\o_
Hij zei dat er helemaal niets van klopte en dat ik gewoon binnen 3 dagen teruggebeld moet worden... En als er geen gehoor is, moet ik gaan bellen om een spoedreparatie te maken (komt wel een beetje bekend voor, ofniet :X :? )
Omdat ik na 5 uur belde, was alles al dicht en alle medewerkers al vertrokken (waar zijn die telefonisten dan voor?) en dat ik z.s.m. word teruggebeld en wordt er een spoedafspraak gemaakt. Wanneer? Minimaal maandag. Weer een weekend zonder tweakers...

Maandag 30 Augustus, 12:00:
Na 3 uur gewacht te hebben, besloot ik om niet te gaan afwachten tot ze terugbellen en zelf gaan bellen.
Weer de situatie uitgelegd, meneertje snapte alles (godzijdank _/-\o_ ) en zei hij dat ik al op de bellijst sta van ICC en binnen een paar uur al word gebeld (ja, sorry hoor maar ik sta al een week in de bellijst van jullie...).
En nu werd het pas spannend... ICC brak alle Olympische- en Wereldrecords door na 3 uur terug te bellen!!! _/-\o_ ICC! Eindelijk ACTIE!.
De afspraak werd gemaakt voor donderdag (vandaag). Ik moest een reisje naar 6 flags uitstellen, maar dat vond ik dan ook helemaal niet erg na al dit meegemaakt te hebben...

Donderdag 2 September, ~15:00
Er stopt een busje van ICC voor onze voordeur, er komt een rokende vent naar buiten, en binnen 30 seconden deed de PC het weer. Hij keek even naar 3dmark en zei dat het een goed resultaat was (die ik niet opgeslagen heb :( ) Ik krijg een fijn reparatie bewijs, De "VGA ATI 9800 128 MB DDR" is weer helemaal terecht. Nu maar hopen dat er binnen die 2,5 resterende garantiejaren er nix maar gebeurt.. (ff afkloppen).

[ Voor 81% gewijzigd door ibr op 11-09-2004 16:00 ]

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 08:48
Zelfde probleem gehad
Opgelost door de laatste versie van Zonealarm te installeren.
Ik zou daar dus mee beginnen.

Verwijderd

heeft het niet iets te maken met het aantal tcp/ip connecties dat je open hebt staan? sry, ik weet t verder ok nie

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
eventueel kan je je ZoneAlarm ff uitzetten en de ingebouwde windows firewall gebruiken, kijken of je p2p progjes nog crashen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-08 19:46

Nik

Wat is je probleem met Medion ibr? Je OS er opnieuw opzetten is binnen een uurtje gepiept hoor! Gewoon CD erin en setup volgen...

Wat betreft die videokaart, sja, je hebt zelf aan de kaart zitten "tweaken", ik neem aan dat je daar dus overclocken enzo mee bedoelt, en dit valt niet eens onder garantie!

probeer dus die zone alarm te updaten, en lukt dat niet, probeer eens BitTorrent ofzo. Wil je écht dat progje gebruiken, dan installeer je je OS even opnieuw. Simpel :) (btw: vat dit niet op als gezeur, maar als een stukje behulpzaamheid :) succes met je P2P!)

Dus rustig aan, neem de tijd, en doe geen domme dingen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@ IBR

*Post even je Hijack this log (zie FAQ)> Zo kunnen we kijken of je geen virus of spyware op je computer hebt staan.
*Vertel ook even welk besturings systeem met welke updates je hebt.
*Kijk eens in het taakbeheer(ctrl alt del bij windows en "top" bij linux) maar het CPU en geheugen gebruik of je iets opmerkelijks kan vinden.
*Welke instellingen gebruik je voor je p2p proggies? (aantal verbinding en p/s)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Slapeloze nachten door P2p prog's > Alle p2p programma's laten Windows crashen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• ibr
SSH schreef op 11 september 2004 @ 16:37:
@ IBR

*Post even je Hijack this log (zie FAQ)> Zo kunnen we kijken of je geen virus of spyware op je computer hebt staan.
*Vertel ook even welk besturings systeem met welke updates je hebt.
*Kijk eens in het taakbeheer(ctrl alt del bij windows en "top" bij linux) maar het CPU en geheugen gebruik of je iets opmerkelijks kan vinden.
*Welke instellingen gebruik je voor je p2p proggies? (aantal verbinding en p/s)
- Ik kan hem even niet vinden, die Hijack.. kun je misschien een link geven ofzo?
- Ik heb Windows XP met SP1
- Ik zie er geen rare processen ofzo hoor, alles loopt goed (alleen als hij vastzit natuurlijk)
- Ik gebruik de instellingen die je "krijgt" als je het programma installeert

P.s. Ik zei al dat het mij maar niet lukte om Zone alarm te updaten. Ik zal dalijk een plaatje zetten van hoe het in elkaar zit. Here it is:
home.planet.nl/~goesj000/zone_alarm.JPG (ff klikken)
Ik krijg dus dat venstertje in beeld, en als ik erop klik, gebeurt er niets!
proller schreef op 11 september 2004 @ 16:36:
Wat is je probleem met Medion ibr? Je OS er opnieuw opzetten is binnen een uurtje gepiept hoor! Gewoon CD erin en setup volgen...

Wat betreft die videokaart, sja, je hebt zelf aan de kaart zitten "tweaken", ik neem aan dat je daar dus overclocken enzo mee bedoelt, en dit valt niet eens onder garantie!

probeer dus die zone alarm te updaten, en lukt dat niet, probeer eens BitTorrent ofzo. Wil je écht dat progje gebruiken, dan installeer je je OS even opnieuw. Simpel :) (btw: vat dit niet op als gezeur, maar als een stukje behulpzaamheid :) succes met je P2P!)

Dus rustig aan, neem de tijd, en doe geen domme dingen.
Ff over de videokaart, hij was gewoon ineens kapot, zonder dat ik em overklokte. Defekte videokaart, aldus Medion. Maar het probleem is: als ik Windows opnieuw instlleer, dan zijn er veel te veel dingen gewist, wat (waarschijnlijk) weer tot problemen zou kunnen leiden. Maar als dat het enige is wat ik kan doen, dan blijft er idd niks anders over...

offtopic:
Ik ben even naar Sittard geweest (een stad dicht in de buurt), vandaar de late reactie

[ Voor 49% gewijzigd door ibr op 11-09-2004 20:15 ]

• ibr
Echt niemand weet een oplossing?

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-08 08:48
www.zonelabs.com om nieuwste versie te downloaden van zonealarm

• ibr
digitalb schreef op 12 september 2004 @ 08:04:
www.zonelabs.com om nieuwste versie te downloaden van zonealarm
Ik heb de nieuwste versie van ZA al, maar wat heeft het voor nut als ik hem toch niet kan updaten?

offtopic:
Heeft iemand al een link gevonden naar Hijack die ik niet kon vinden :X

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ibr schreef op 12 september 2004 @ 17:55:
[...]

offtopic:
Heeft iemand al een link gevonden naar Hijack die ik niet kon vinden :X
Misschien is dit een goed begin: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

Zoefff

❤ 

Het enige wat zo snel in me op komt, is dat je windows crasht omdat die P2P programma's te veel verbindingen maken, of dat het aan je firewall (in dit geval ZoneAlarm) ligt. Je meld in de topicstart niet welke windowsversie je gebruikt, maar ik ga er vanuit dat dit XP is, aangezien het een vrij nieuwe computer is.

En als het goed is, is XP er juist op gebouwd dat het veel verbindingen kan maken, dus dat zal het wel niet zijn :)

Andere punt is ZoneAlarm. Ik weet uit eigen ervaring dat ZoneAlarm soms wat raar kan doen. Bijvoorbeeld in combinatie met eMule, wil het wel eens gebeuren dat het ram en cpu gebruik enorm oploopt, omdat ZoneAlarm bepaalde dingen niet goed afhandeld. Wellicht is dat bij jou ook het geval, en crasht je computer daardoor.

Ik zou zeggen, zoek eens een andere firewall, en kijk hoe het dan gaat :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ibr
Ik krijg dit venstertje :(

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html

Ik heb eens op andere sites geprobeerd, maar daar leek het dat het om virussen ging :(
Zoefff schreef op 12 september 2004 @ 19:10:
Het enige wat zo snel in me op komt, is dat je windows crasht omdat die P2P programma's te veel verbindingen maken, of dat het aan je firewall (in dit geval ZoneAlarm) ligt. Je meld in de topicstart niet welke windowsversie je gebruikt, maar ik ga er vanuit dat dit XP is, aangezien het een vrij nieuwe computer is.

En als het goed is, is XP er juist op gebouwd dat het veel verbindingen kan maken, dus dat zal het wel niet zijn :)

Andere punt is ZoneAlarm. Ik weet uit eigen ervaring dat ZoneAlarm soms wat raar kan doen. Bijvoorbeeld in combinatie met eMule, wil het wel eens gebeuren dat het ram en cpu gebruik enorm oploopt, omdat ZoneAlarm bepaalde dingen niet goed afhandeld. Wellicht is dat bij jou ook het geval, en crasht je computer daardoor.

Ik zou zeggen, zoek eens een andere firewall, en kijk hoe het dan gaat :)
Ik heb er even bijgezet (in een van de posts onder) dat ik idd Windows XP heb.

Het kan idd dat het aan ZoneAlarm zit. Ik ga maar eens kijken of Tweakers nog wat nuttige info heeft over alternatieven voor Zone Alarm, alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door ibr op 12-09-2004 19:28 ]

• ibr
Nou, na mezelf rot gezocht te hebben, heb ik eindelijk Hijack thislog kunnen downloaden... (vraag me niet waar, dat weet ik zelf niet eens :/ )

Hier komt ie dan:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 20:51:18, on 15-9-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Program Files\IP Insight\ARMon32a.exe
C:\Program Files\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Program Files\Medion Home Cinema XL II\PowerCinema\PCMService.exe
C:\WINDOWS\System32\PRISMSTA.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\gsicon.exe
C:\WINDOWS\System32\dslagent.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Ares\Ares.exe
C:\PROGRA~1\WINZIP\winzip32.exe
C:\Documents and Settings\Ibragim Goesjenov\Local Settings\Temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tweakers.net/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/QuickPage/Portal/portal.html
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: Clear Search - {00000000-0000-0000-0000-000000000240} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Medion Home Cinema XL II\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [61162966.exe] C:\WINDOWS\System32\61162966.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [websx] C:\Program Files\websx\int113780.exe -auto
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\Program Files\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] gsicon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [Lite Link] C:\PROGRA~1\Up size\Online keep.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WebRebates0] "C:\Program Files\Web_Rebates\WebRebates0.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Gelijkwaardige pagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Koppelingspagina's - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Opgeslagen momentopname van de pagina - res://c:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Real.com - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - C:\WINDOWS\System32\Shdocvw.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.planet.nl
O16 - DPF: ppctlcab - http://www.pestscan.com/scanner/ppctlcab.cab
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/...chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab
O16 - DPF: {15AD4789-CDB4-47E1-A9DA-992EE8E6BAD6} - http://public.windupdates...2b23f939ff11a0351cafa03db
O16 - DPF: {17D72920-7A15-11D4-921E-0080C8DA7A5E} (AimSp32 Class) - http://rimmel.ai-media.com/save/makeover.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.imgfarm.com/ima...alInitialSetup1.0.0.8.exe
O16 - DPF: {205FF73B-CA67-11D5-99DD-444553540000} (CInstall Class) - http://www.spywarestormer.com/files2/Install.cab
O16 - DPF: {225CDD95-6F20-4DE4-8680-4F8F14882229} (NDiamonds Class) - http://wallie.gamepoint.net/diamonds/028/diamonds.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab
O16 - DPF: {2A32B14F-4D29-4EA3-AC54-E9B19F436CE7} (Scanner Class) - http://www.trojanscan.com/trojanscan/TDECntrl.CAB
O16 - DPF: {2B323CD9-50E3-11D3-9466-00A0C9700498} (Yahoo! Audio Conferencing) - http://us.chat1.yimg.com/...at/applet/v45/yacscom.cab
O16 - DPF: {2FC9A21E-2069-4E47-8235-36318989DB13} (PPSDKActiveXScanner.MainScreen) - http://www.pestscan.com/scanner/axscanner.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://us.dl1.yimg.com/do...dl/installs/yinst0401.cab
O16 - DPF: {4B6015E7-3ABB-45DC-96B7-55A843751F28} (IntRuboskizo2 Class) - http://www.contenidospc.com/ruboskizo2.cab
O16 - DPF: {54771E6F-A5A2-4413-8FB8-7B8F85398174} - http://dl.lygo.com/Sidesearch/en_US/mylycos/Sidesearch.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.c...bb315/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.../MessengerStatsClient.cab
O16 - DPF: {917623D1-D8E5-11D2-BE8B-00104B06BDE3} (CamImage Class) - http://62.16.100.201/activex/AxisCamControl.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {C4925E65-7A1E-11D2-8BB4-00A0C9CC72C3} (Virtools WebPlayer Class) - http://a532.g.akamai.net/.../Install2.1/Installer.exe
O16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} - http://216.65.38.226/crack.CAB
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{373711FB-18EB-4917-ABF9-EC2426EA9672}: NameServer = 195.121.1.34 195.121.1.66

Hebben jullie hier wat aan? Kan het probleem hiermee opgelost worden?

• ibr
echt niemand?

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 07:22
Je bent in ieder geval niet helemaal schoon:
Hier: http://hijackthis.de/index.php kan je je log laten analyseren.

Ik tel zo al 8 echt slechte processen en nog een stel onbekende programma's.

Als ik jou was zou ik eens beginnen met adaware van www.lavasoft.de en vervolgens maar eens spybot-Search and destroy (http://www.spybot.info/nl/index.html).

[ Voor 95% gewijzigd door JeroenG op 17-09-2004 20:02 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet wat dit is, maar deze komen mij niet bekend voor:
code:
1
2
3
4
5
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\System32\PRISMSTA.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
O4 - HKLM\..\Run: [61162966.exe] C:\WINDOWS\System32\61162966.exe

En de volgenden zou ik helemaal niet vertrouwen:
code:
1
2
3
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
Verdere dingen zie ik op het moment eigenlijk ook niet... :/

• ibr
JeroenG33 schreef op 17 september 2004 @ 19:56:
Je bent in ieder geval niet helemaal schoon:
Hier: http://hijackthis.de/index.php kan je je log laten analyseren.

Ik tel zo al 8 echt slechte processen en nog een stel onbekende programma's.

Als ik jou was zou ik eens beginnen met adaware van www.lavasoft.de en vervolgens maar eens spybot-Search and destroy (http://www.spybot.info/nl/index.html).
Ad-aware: 3 keer gerund, geen resultaat (hij vindt gewoon niks)

Op die site (http://hijackthis.de/index.php) kan ik wel enkele rode uitroeptekens zien, maar hoe kan ik die verwdijderen?

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 07:22
Je kan in ieder geval het meeste al laten verwijderen door hijackThis zelf (aanvinken en Fix checked) Voor de overige programma's kan je met google en hier op got voldoende vinden in de search.

Verder is zoals Spider007 al zei [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] een goed begin.
Pagina: 1