Ik heb een scriptje geschreven die een file zoekt op de server hd en die aan de client aanbied, met de juiste bestandsnaam. Dit omdat ik bestanden op een andere manier opsla.
Als ik de download naar de HD save en dan open, dan gaat alles prima. Doe ik echter meteen bij de popup in de browser OPEN, dan opent hij het juiste programma, bijvoorbeeld ADOBE READER, maar kan vervolgens het bestand niet lezen / vinden.
Het lijkt erop dat er iets fout zit in de headers, maar ik kan hier via google niets over vinden. Weet iemand waar het aan ligt?
Als ik de download naar de HD save en dan open, dan gaat alles prima. Doe ik echter meteen bij de popup in de browser OPEN, dan opent hij het juiste programma, bijvoorbeeld ADOBE READER, maar kan vervolgens het bestand niet lezen / vinden.
Het lijkt erop dat er iets fout zit in de headers, maar ik kan hier via google niets over vinden. Weet iemand waar het aan ligt?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| header("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Type: application/force-download"); header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $value['bestandsNaam'] . "." . $value['extentie']); header("Cache-Control: "); header("Pragma: "); header('Expires: 0'); readfile($_SETTINGS['document_root'] . "menu/bestanden/upload/" . get_mappenstructuur($USER_INPUT['int_id'])); header ("Connection: close"); |
Ik blijf er iig vrij nuchter onder....