Toon posts:

Storing op t.v.???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een t.v. die stoort op ned. 1, 2, en 3. Op alle andere zenders doet 'ie het top! Dus het kan niet aan het signaal van de kabel liggen, toch?
Met fine tuning schiet ik ook niets op, het beeld wordt er alleen maar slechter op.
Op alle andere t.v.'s doen ned. 1, 2, en 3 het perfect, dus het moet echt aan de t.v. liggen, maar ik vind het alleen zo raar dat de andere zenders het dan wel goed doen.... :?

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb het hier ook, en hier komt het geloof ik omdat we een lange kabel helemaal van benenden naar de zolder gebruiken.

deze kan ned1 2 en 3 zo ook ontvangen via de kabel, en dat veroorzaakt waarschijnlijk die storing

edit:
ik weet vrij weinig van dit zoort dingen, maar het was het enige wat ik kon bedenken :)

[ Voor 20% gewijzigd door KompjoeFriek op 10-09-2004 16:46 ]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 10 september 2004 @ 16:45:
Ik heb het hier ook, en hier komt het geloof ik omdat we een lange kabel helemaal van benenden naar de zolder gebruiken.

deze kan ned1 2 en 3 zo ook ontvangen via de kabel, en dat veroorzaakt waarschijnlijk die storing

edit:
ik weet vrij weinig van dit zoort dingen, maar het was het enige wat ik kon bedenken :)
Aan de kabel ligt het niet, ik heb namelijk een andere tv aangesloten i.p.v. de "storende t.v." en daar deden de zenders ned. 1, 2 en 3 het wel goed :?
Dus het moet aan de t.v. liggen, kan niet anders...
Maar ik zou niet weten waarom alleen DIE zenders storen en de rest niet... 8)7

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

Dat de publieke zenders het vaak niet goed doen op de kabel komt meestal doordat deze zenders op een lagere frequentie zitten dan de commerciele zenders. Zou het zo kunnen zijn dat de tv waar de publieke zenders op storen minder goed om kan gaan met die lagere frequenties dan de tv waar het wel goed op werkt?

De volgende quote komt van een reactie in een draadje over digitale tv op de FP maar geeft aan wat ik bedoel:
De kabel wordt tegenwoordig in 4 delen gebruikt:
Low-band signaal voor internet (storingsgevoelig)
VHF (ook nog laag) voor publieke zenders (nog steeds behoorlijk storing gevoelig)
UHF (hoog signaal) voor commerciele zenders
En tussen VHF en UHF een dun strookje voor DTV

[ Voor 50% gewijzigd door gws24 op 10-09-2004 17:50 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
gws24 schreef op 10 september 2004 @ 17:40:
Dat de publieke zenders het vaak niet goed doen op de kabel komt meestal doordat deze zenders op een lagere frequentie zitten dan de commerciele zenders. Zou het zo kunnen zijn dat de tv waar de publieke zenders op storen minder goed om kan gaan met die lagere frequenties dan de tv waar het wel goed op werkt?

De volgende quote komt van een reactie in een draadje over digitale tv op de FP maar geeft aan wat ik bedoel:

[...]
Is daar iets tegen te doen dan? Versterker ofzo zeker?

Verwijderd

Begin eerst maar met het tegengaan van signaalverlies en signaalinjectie (door het gebruik van dubbelafgeschermde kabel en metalen koppelingen).

Goede stekkers:
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect.nu/pics/artikelen/ANTENNE%20MATERIAAL/CX%20PROFPLUG.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.yellow-dot.nl/fotos/koswi3.jpg

Slechte stekkers:
Afbeeldingslocatie: http://www.zegveld.nl/images/database/thumbnails/product_24420.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.zegveld.nl/images/database/thumbnails/product_24418.jpg

Met een versterker ga je namelijk ook de ruis en storing versterken...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 19:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 16:43:
Ik heb een t.v. die stoort op ned. 1, 2, en 3. Op alle andere zenders doet 'ie het top! Dus het kan niet aan het signaal van de kabel liggen, toch?
Met fine tuning schiet ik ook niets op, het beeld wordt er alleen maar slechter op.
Op alle andere t.v.'s doen ned. 1, 2, en 3 het perfect, dus het moet echt aan de t.v. liggen, maar ik vind het alleen zo raar dat de andere zenders het dan wel goed doen.... :?

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Waarschijnlijk zit je in een gebied waar digi-antenne wordt gedistrbueerd dit signaal straalt in op slechte COAX stekkers goede stekkers (metalen) inplaats van die gamma dingen doen al een hele boel goeds

Succes :9 :9 :9 :9

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Waarschijnlijk heeft je TV een brakke tuner; mijn TV heeft er ook last van (ik heb er 2 jaar geleden nog een topic over geopend: [rml][ TV] Vreemd tuning probleem met Sony breedbeeld[/rml]). Alle zenders op de VHF frequenties, waaronder ned1/2/3 en vrt tv1 / canvas, storen; de ene keer erger dan de andere keer. Ik gebruik de videorecorder nu maar als vervangende tuner voor de publieke zenders ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Zap op 11-09-2004 00:10 ]

#

Verwijderd

Topicstarter
Metalen stekkers heb ik al geprobeerd, helpt ook niets :?

Ben idd bang dat het aan de ingebouwde tuner ligt, maar via de video kan bij mij niet, want die gaat vanzelf na 1 minuut op standby, dus blijf je 'm aanzetten 8)7

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 13:29:
Metalen stekkers heb ik al geprobeerd, helpt ook niets :?

Ben idd bang dat het aan de ingebouwde tuner ligt, maar via de video kan bij mij niet, want die gaat vanzelf na 1 minuut op standby, dus blijf je 'm aanzetten 8)7
Dat automatisch uitgaan van de videorecorder als hij even niet gebruikt wordt, kun je vaak in de instellingen wel uitzetten. Heb je daar al eens naar gezocht ?

Verwijderd

Topicstarter
hiburg schreef op 11 september 2004 @ 18:41:
[...]

Dat automatisch uitgaan van de videorecorder als hij even niet gebruikt wordt, kun je vaak in de instellingen wel uitzetten. Heb je daar al eens naar gezocht ?
Jah, kan idd wel...Dat is dus wel een optie, maar blijft natuurlijk irritant.
Maar als er echt geen andere oplossing is.... :?

• DIJK
  • Laatst online: 13:35
Ik heb het hier ook wel es. (En het is fokking irritant) Voornamelijk Ned 1 2 en 3 (ook plaatselijke zenders meen ik). Het ligt hier gewoon echt aan het klotesignaal dat essent levert (misschien heeft het wat te maken met dat we in het buitengebied wonen). De kabels, stekkers en splitter zijn hier allemaal van hirschmann en de tv is ook niks mis mee. Ik heb het idee dat bij een slecht signaal ned 1 2 en 3 de eerste zenders zijn die daaronder te lijden hebben. (zal wel met dat verhaal van die lagere frequenties te maken hebben).

[ Voor 29% gewijzigd door DIJK op 11-09-2004 19:53 ]

• Railgunner
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik heb het ook met Essent; NED1,2,3 redelijke kwaliteit, de rest gewoon goed.
Best raar idd.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1