Toon posts:

[IE6] Alle websites blokkeren, op een paar na.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een soort internetzuil maken waarop maar een aantal websites bezocht mogen worden. Op deze internetzuil draait Windows XP met daarachter een ADSL verbinding.

Er is al eens een soortgelijk topic geweest (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/614153/), maar hier wordt gesproken over handmatig websites opgeven welke geblokkeerd moeten worden en welke bezocht mogen worden.

Ik zou het eigenlijk willen oplossen met het aanpassen van de hosts file.
Dus alle websites doorsturen naar 127.0.0.1 en daarna een paar websites definieren die wel bezocht mogen worden. Iets als:

code:
1
2
3
4
127.0.0.1    localhost
127.0.0.1   *.*              # Alle websites blokkeren
127.0.0.1   www.nu.nl        # Toestaan
127.0.0.1   www.tweakers.net # Toestaan

Maar dit werkt (natuurlijk) niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 15:11
*.* gaat niet werken in een host file. Wel kun je de dns uitzetten, en alleen een record aanmaken voor de site's die de mensen wel mogen bezoeken. Het enige nadeel is dan, dat de bezoekers nog steeds op ip adres kunnen surfen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het een optie om het via de opties binnen IE te doen?

Extra | Internet-opties | Inhoud | Inschakelen ...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 10 september 2004 @ 10:43:
Is het een optie om het via de opties binnen IE te doen?

Extra | Internet-opties | Inhoud | Inschakelen ...
Dan moet je per website gaan aangeven welke niet bezocht mag worden en welke wel. Lijkt me een beetje veel werk, om het hele internet af te surfen...... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 10:46 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En nog een optie is een (al dan niet personal) firewall die alles blokkeert behalve die sites.

Bedenk wel dat in alle gevallen content op andere servers niet wordt weergegeven op de pagina. Maar dat spreekt voor zich.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien geen DNS server aangeven, maar enkel gebruik maken van je hosts-file?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 19:39
Als de gebruikers niet bij de instellingen van de browser kunnen komen, dan kan je gewoon in een niet bestaande proxyserver opgeven en bij het lijstje uitzonderingen de websites zetten die wel bezocht mogen worden.

System specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

NH298 schreef op 10 september 2004 @ 10:51:
Als de gebruikers niet bij de instellingen van de browser kunnen komen, dan kan je gewoon in een niet bestaande proxyserver opgeven en bij het lijstje uitzonderingen de websites zetten die wel bezocht mogen worden.
Dat is inderdaad een aardige oplossing; aangezien ook browsen op IP dan onmogelijk wordt gemaakt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 19:39
Ik gebruik hem zelf namelijk ook in de winkel op een internet zuil ;)

System specs

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 10:46:
[...]

Dan moet je per website gaan aangeven welke niet bezocht mag worden en welke wel. Lijkt me een beetje veel werk, om het hele internet af te surfen...... ;)
Hmmm, dacht toch echt te menen dat je ook kon opgeven dat je nergens naartoe kan behalve de opgegeven sites :)

edit:
Ik zie het al, heeft te maken met restricties (geweld, sex, etc) Gaat dus niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 10-09-2004 10:56 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoe is je internet verbinding??? Ik persoonlijk zou het namelijk gewoon op je proxy / isa server instellen. Deze hebben over het algemeen hier goede mogelijkheden toe, en je bent van het probleem af dat het lokaal te veranderen is.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 10 september 2004 @ 11:00:
Hoe is je internet verbinding??? Ik persoonlijk zou het namelijk gewoon op je proxy / isa server instellen. Deze hebben over het algemeen hier goede mogelijkheden toe, en je bent van het probleem af dat het lokaal te veranderen is.
Er ligt een XS4all basic abbo achter. Werkt ISA server ook een XP machine?
Ik ken het namelijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
NH298 schreef op 10 september 2004 @ 10:51:
Ik heb dit getest, maar wanneer ik een niet bestaande proxyserver invul, dan kan ik geen enkele website bekijken ondanks dat hij wel in het lijstje uitzonderingen staat.

Wanneer ik geen proxy server invul en de optie internet restricties in IE inschakel en bij veilige website dan een website toevoe, dan ik inderdaad alleen die website zijn alle overige websites worden geblokkeerd.
Dit is in principe het gene wat ik wil, maar als ik bijvoorbeeld als veilige pagina nu.nl toevoeg en daarna surf naar nu.nl dan krijg ik van die fijne schermen dat er een internet restrictie is ingesteld, omdat nu.nl van die fijne banners en e.d. heeft staan naar sites die niet als veilig zijn opgegeven.

Zijn er geen andere mooiere oplossingen, ik had een hoopje dat het allemaal via de hosts file te regelen viel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 11:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Via hosts kan zoals gezegd makkelijk (als je dan geen DNS gebruikt), met de al door leon1e en mij genoemde nadelen: wel op IP en geen banners etc. Banners: Weinig aan te doen, behalve ook adsites toevoegen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Een topic uit de oude doos, maar dit kan erg makkelijk als volgt:

-Stel een niet bestaande proxy in in je opties van IE
-Klik op het knopje advanced wat naast het proxyadres staat
-Vul de adressen van de toegestane sites in bij "do not use a proxy server for addresses beginning with..."
Pagina: 1