PC blijft altijd aan!?

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 08:23
Mijn PC reageert nergens meer op?! De lampjes van de CPU en HD branden constant, de fans draaien, maar de pc reageert niet op de reset knop of op de power knop. Ik krijg de pc alleen uit door de stroom eraf te halen, zodra er weer stroom op komt keert de pc in de bovenstaande toestand terug.

Ik ben via de search dit topic tegen gekomen, maar de ts heeft maar nieuw spul aangeschaft. Ik zou liever mijn spullen willen redden.....
PC reageert niet meer

Mijn specs zijn, een AMD Athlon Firebird 800 op een Asus A7V mobo-tje, ik heb er nog een ATI Radeon 8500 in hangen en 3 reepjes geheugen van elk 128mb.... Het is een oud systeem dat weet ik ook wel, maar ik ga verhuizen en dan kan ik elke cent die ik nu nog even kan uitsparen wel gebruiken!

Verwijderd

Heb je je powerbutton al 6 seconden ingedrukt gehouden?
Ik weet dat 't een b00n-opmerking is, maar je moet iets....
Daarna zou je kunnen kijken of je wel gewoon met bijv. een scroevendraaier je reset of power-pootjes op je panel kunt activeren. Gewoon platte schroevendraaier tegen de 2 reset pootjes om te resetten, of tegen de power om 'm aan te zetten als ie uit staat. Uitzetten is dus lastiger, want dan moet je 'm 6 seconden ertegenaan houden.

//edit// als dat wel werkt, dan is er dus iets met de connectors van je frontpanel.
Als dat niet werkt, is wellicht je moederbord of voeding niet in orde. In elk geval kan het niet zijn dat 't 'gewoon kapot' is. We vinden wel 'n oplossing hoor! :D

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 08:48 ]

• Creatinus
Dat ingedrukt houden van die knop heb ik uiteraard geprobeerd, met die schroevendraaier niet. Ik denk niet dat het veel uithaalt aangezien de fout niet bij die knoppen ligt denk ik. De PC blijft gewoon aan...

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 17:01

Tiny

Wat eten we?

Is het in ene? Heb je het van af het begin? Heb je je PC zelf gebouwd?

Oftewel, kun je wat meer info geven?

Verwijderd

Probeer toch voor de gein effe je pc'tje te resetten met de schroevendraaier.
Mocht dat niet werken, dan is waarschijnlijk je mobo kapot.

1 advies, koop een nieuw mobo bijvoorbeeld bij MyCom, in elk geval een zaak waar je 't binnen 8 dagen kan terug brengen als 't niet bevalt. Goeie retourregeling dus.
Vervolgens ga je je moederbordje vervangen, en als 't dan werkt kun je dus kiezen om dat mobo te houden of alsnog een goedkope te kopen en dat bord waar je 'diagnostics' mee hebt gedaan terug brengen. Dan kun je toch e.e.a. zelf uitvogelen zonder je PC ter reparatie aan te moeten bieden en zonder dat het je meer geld kost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 08:54 ]

Verwijderd

Behalve wat Baronekke zegt moet je ook ff in de BIOS kijken in de power managment (ofzoiets dergelijks ligt aan de bios) of er daar iets met wake on mouse of wake on keyboard staat in iedergeval alles met wake on uitzetten misschien dat dat je probleem verhelpt

( het kan namelijk zijn dat bijvoorbeeld wake on lan aanstaat en dat hij constant een signaal krijgt van bijvoorbeeld de router waardoor hij steeds boot dus het lijkt of hij reset)

alleen kan ik hiermee de reset knop niet verklaren

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 08:53:
Behalve wat Baronekke zegt moet je ook ff in de BIOS kijken in de power managment (ofzoiets dergelijks ligt aan de bios) of er daar iets met wake on mouse of wake on keyboard staat in iedergeval alles met wake on uitzetten misschien dat dat je probleem verhelpt

( het kan namelijk zijn dat bijvoorbeeld wake on lan aanstaat en dat hij constant een signaal krijgt van bijvoorbeeld de router waardoor hij steeds boot dus het lijkt of hij reset)

alleen kan ik hiermee de reset knop niet verklaren
Deze opmerking mag je van mij striken, dat is inderdaad geen optie.
TS: Je denkt zelf dat het probleem niet bij de knoppen ligt.
De enige andere mogelijkheid is dan dat je mobo niet in orde is (begeven heeft) en dan volg je dus de aanwijzingen van mij hierboven. Suc6!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 08:55 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

Reset je bios mbv jumper op je moederbord, als dat niet werkt, koppel alle meuk los die je niet echt nodig herbt, alleen vga + memory + processor en kijk of je mobo dan wel start. Sluit hierna 1 voor 1 je spullen weer aan, en kijk waar t fout gaat. Suc6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 16:03
Ik heb de symptomen eerder gezien, duiden op een stervend moederbord.

het enigste wat helpt is idd de bios resetten (batterij eruit en bios reset jumper een minuutje aanzetten). Als de klachten weer terugkomen kan je opnieuw de bios resetten of een nieuw moederbord gaan halen. Dit heeft voor zover ik weet alleen met een kapot moederbord te maken, er is dus waarschijnlijk niets aan de hand met je overige onderdelen.

[ Voor 21% gewijzigd door akoster op 10-09-2004 09:20 ]

I can see clearly now, the brain is gone...

• Creatinus
Bedankt voor alle hulp, ik ga die dingen thuis zeker even proberen ik zit nu op mijn werk... Maar jammer dat het moederbord kapot is... waarschijnlijk.

Het gebeurde trouwens zo van op de ene op het andere moment. IEMAND thuis had de pc afgelsoten, naar zij zeggen. Maar goed het kan best dat ie toen is blijven hangen daar ofzo, dat ie toen kapot ging....

• Creatinus
Nou even een kickje, want ik heb een nieuw mobo gekocht en erin gehangen... vol spanning de stroom erop en!? ZELFDE symptomen! Ongelovelijk.... aan de proc kan het niet liggen wel? Want dan zou de pc toch moeten gaan piepen? Rotte voeding? Lijkt me ook sterk.... maar wat is het dan?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Creatinus schreef op 24 september 2004 @ 08:41:
Nou even een kickje, want ik heb een nieuw mobo gekocht en erin gehangen... vol spanning de stroom erop en!? ZELFDE symptomen! Ongelovelijk.... aan de proc kan het niet liggen wel? Want dan zou de pc toch moeten gaan piepen? Rotte voeding? Lijkt me ook sterk.... maar wat is het dan?
Ja nu je toch bezig bent, kun je best de voeding eens vervangen/testen. :+
Zou best kunnen dat hij het commando om geen stroom meer te geven niet meer pikt.

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of kortsluiting of zoals je al zegt een rotte voeding.
test het mobo eens zonder dat het in de kast zit
Pagina: 1