Toon posts:

Mijn Retrieved Files zijn beschadigd!

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigantisch probleem met mijn computer. Ik kan het beste het hele verhaal maar vertellen, dan weten jullie alles.
(Moderators: mocht dit in het verkeerde forum zitten dan bij voorbaat mijn excuses, laat mij aub weten waar ik het wel in moet posten)

Maandag is het begonnen. Ik wilde mijn harde schijf gaan formatteren en heb (bijna) al mijn belangrijke documentmappen gezipt om het allemaal op CDs kwijt te kunnen. Maar ja, mijn brander ging raar doen dus kon ik niks branden. Ik besloot het allemaal op m'n D: drive te zetten, en alleen C: te formatteren. Het zijn trouwens partities en geen aparte harde schijven. Maar goed, ik heb dus mijn hele map Mijn Documenten naar D: verplaatst en nog andere mappen (bv saved games) die ik ook had gezipt en wilde bewaren. Vervolgens ben ik alvast C: gaan leeghalen (D: had ik al leeggehaald voordat ik mijn bestanden-die-bewaard-moeten-blijven erop ging zetten) en haalde ook de map Mijn Documenten leeg (via de link op 't bureaublad). Een aantal gezipte mappen waren te groot voor de prullenbak, dus die verwijderde Windows direct. Okee dan.

Toen kwam de schrik: doordat ik de map Mijn Documenten had verplaatst naar D: ipv gekopieerd, was de link ook gewijzigd en had alles van mijn D: drive afgehaald! Ik racete naar de prullenbak om alles eruit te halen en te redden wat er te redden viel, maar die 6 mappen die te groot waren voor de prullenbak was ik kwijt! En dat waren juist de allerbelangrijkste!
Met behulp van een flatgenoot installeerde ik GetDataBack op mijn computer, waarmee ik na grondig zoeken al mijn mappen terug kon krijgen. Godzijdank. Dacht ik.

Maar nu zit ik alsnog in de puree. Het schijnt dat de headers zijn verwijderd op het moment dat Windows de bestanden "definitief" verwijderde, maar GetDataBack heeft deze headers niet gerestaureerd. Nu zit ik dus met bestanden, die niet werken. De jpg-files krijgen in Photo Editor de melding "kan het type niet bepalen" en openen derhalve niet, doc-files openen wel, maar geven alleen vreemde tekens met veel kolom-eindes en pagina-eindes weer, en zip-files weigeren helemaal dienst (de mouse-over zegt ipv "files in folder:#" nu "no zipfile, bad zipfile or part of a spanned zipfile"). En juist die zip-files zijn het belangrijkst; daar zitten de allerbelangrijkste gegevens in.

Ik ben radeloos. Die 6 mappen zijn in totaal bijna 2 Gig, en bevatten onder andere (vakantie)foto's die met een digitale camera gemaakt zijn en nooit afgedrukt. Ik hecht heel erg aan herinnieringen zoals dat, en ben er echt kapot van dat ik ze kwijt zou zijn.

Nu is het ook nog zo, dat ik inmiddels GetDataBack niet meer kan gebruiken. Zie je, het programma heeft dan wel de retrieved files op C: gezet, maar die heb ik allemaal naar D: verplaatst voor ik ze ging uitzoeken (stom, ik weet 't, maar ik dacht dat ik nu wel weer vrij aar D: kon schrijven). Nu zit D: dus op 157 Mb na weer helemaal vol en is alle oude data dus weer overwritten.

En nee, ik heb geen back-up van deze bestanden. Ik wilde daarmee bezig, maar door één of andere fout herkende mijn brander ineens m'n RW-tjes niet meer en kon ik niets meer.

Mocht het nodig zijn, hier wat gegevens over mijn comp:
OS = Windows 98 SE
566 Mhz
10 Gb harde schijf
256 geheugen

Alstjeblieft, HELP!!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 14:15
ik heb je een mailtje gestuurd met daarin wat tips!

probeer dat maar eens!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben bang dat je toch een typisch gevalletje "Balen als een stekker" aan je hoofd hebt...helaas. In de FAQ staan een aantal zaken om verloren gegane data terug te halen - kijk daar eens naar. Is overigens de FAQ van WOS als ik me niet vergis :)

@Grolsch: Ik weet dat het hier al veel vaker voorbij gekomen is - maar toch zou denk ik iedereen het wel fijn vinden als je die tips hier wel postte ipv mailde. Tis hier een forum, zo heeft iedereen er wat aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik heb zoiets ook een keer aan de hand gehad, helaas...

Verschillende unformat tools gebruikt niks hielp. De clusters terug halen dat lukt nog wel maar in de juiste volgorde zetten lukte niet meer.... kort om van een foto zag je bijvoorbeeld alleen een stukje van de foto. :'(

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Grolsch schreef op 09 september 2004 @ 14:36:

probeer dat maar eens!
het zou heel mooi zijn als je die tips hier ook wil posten ;) dan heeft namelijk iedereen er wat aan.

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
Het probleem is idd fragmentatie, je bent de clusterchain kwijt en die krijg je nooit meer terug. Als het bestand dus niet aaneengesloten lag kun je 'm nooit meer terug halen. Tenzijn je met de hand gaat prutsen met (complexe) recovery programma's. maar 2 gig is daar dan ook wel wat veel

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Grolsch schreef op 09 september 2004 @ 14:36:

probeer dat maar eens!
Aantal postings 1249

Geweldig en dan nog niet weten hoe een fourm werkt :D

Sorry voor deze offtopic reactie maar ik vind het wel een droog antwoord van meneer Grolsch :P

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:28
Als je de data echt terug wil hebben en het mag wat kosten zou ik er direct naar een professionaal bedrijf toegaan. Dus niets meer zelf lopen klooien, dan heb je alleen maar kans dat het erger word.

En als belangrijkste --> rustig blijven, en niet direct vanalles gaan proberen. Eerst 10x nadenken voordat je wat gaat doen. (Zie je actie met het kopieeren van de gegevens.)

Succes! :)

-

• Hutspot
SysRq schreef op 09 september 2004 @ 15:47:
Als je de data echt terug wil hebben en het mag wat kosten zou ik er direct naar een professionaal bedrijf toegaan. Dus niets meer zelf lopen klooien, dan heb je alleen maar kans dat het erger word.

En als belangrijkste --> rustig blijven, en niet direct vanalles gaan proberen. Eerst 10x nadenken voordat je wat gaat doen. (Zie je actie met het kopieeren van de gegevens.)

Succes! :)
Maak eerst ff een (sector voor sector) image van je schijf en ga dan aan het klooien

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
Ik denk dat het hopeloos is: je hebt 150 mb over op de schijf, terwijl je op die partitie 2 gig wil terughalen. Dat kan simpelweg niet.

Je kan wel idd naar zo'n professioneel bedrijf gaan, want data is pas écht weg als het 6 of 7 keer overscheven is. Maar dat kan je hd zelf niet lezen, dat gaat zo'n bedijf je harde schijf slopen enzo, wat ze precies doen weet ik ook niet.

offtopic: idd het forum wordt door grolsch niet goed gebruikt

[ Voor 7% gewijzigd door stefan001 op 09-09-2004 16:00 ]

• Grolsch
The_Eagle schreef op 09 september 2004 @ 14:58:
Ben bang dat je toch een typisch gevalletje "Balen als een stekker" aan je hoofd hebt...helaas. In de FAQ staan een aantal zaken om verloren gegane data terug te halen - kijk daar eens naar. Is overigens de FAQ van WOS als ik me niet vergis :)

@Grolsch: Ik weet dat het hier al veel vaker voorbij gekomen is - maar toch zou denk ik iedereen het wel fijn vinden als je die tips hier wel postte ipv mailde. Tis hier een forum, zo heeft iedereen er wat aan :)
LifeTecH schreef op 09 september 2004 @ 15:15:
[...]

het zou heel mooi zijn als je die tips hier ook wil posten ;) dan heeft namelijk iedereen er wat aan.
RooT schreef op 09 september 2004 @ 15:41:
[...]

Aantal postings 1249

Geweldig en dan nog niet weten hoe een fourm werkt :D

Sorry voor deze offtopic reactie maar ik vind het wel een droog antwoord van meneer Grolsch :P
stefan001 schreef op 09 september 2004 @ 15:58:
Ik denk dat het hopeloos is: je hebt 150 mb over op de schijf, terwijl je op die partitie 2 gig wil terughalen. Dat kan simpelweg niet.

Je kan wel idd naar zo'n professioneel bedrijf gaan, want data is pas écht weg als het 6 of 7 keer overscheven is. Maar dat kan je hd zelf niet lezen, dat gaat zo'n bedijf je harde schijf slopen enzo, wat ze precies doen weet ik ook niet.

offtopic: idd het forum wordt door grolsch niet goed gebruikt
ik weet zelfs zo goed hoe het forum werkt, dat ik weet dat wat ik naar TS heb gemaild, hier niet gewardeerd wordt door de leiding ;) vandaar dat ik het gemaild heb. O-)

en inderdaad, dat is heel erg stout van mij, maar TS zit met een "huge" probleem, en daar moet je af en toe stout voor zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 09-09-2004 16:08 . Reden: tiepfaut ]

• SysRq
Grolsch schreef op 09 september 2004 @ 16:07:
ik weet zelfs zo goed hoe het forum werkt, dat ik weet dat wat ik naar TS heb gemaild, hier niet gewardeerd wordt door de leiding ;) vandaar dat ik het gemaild heb. O-)
en inderdaad, dat is heel erg stout van mij, maar TS zit met een "huge" probleem, en daar moet je af en toe stout voor zijn.
1. Dom om hier te melden
2. Vermelden dat je een mail gestuurd hebt hoeft dan ook niet.
Hutspot schreef op 09 september 2004 @ 15:50:
[...]

Maak eerst ff een (sector voor sector) image van je schijf en ga dan aan het klooien
Als je geld ervoor wilt uitgeven om de data terug te krijgen zou ik dat zelfs niet doen. Gewoon direct die schijf eruithalen. :)

-

• Grolsch
SysRq schreef op 09 september 2004 @ 16:12:
[...]

1. Dom om hier te melden
2. Vermelden dat je een mail gestuurd hebt hoeft dan ook niet.

[...]

Als je geld ervoor wilt uitgeven om de data terug te krijgen zou ik dat zelfs niet doen. Gewoon direct die schijf eruithalen. :)
waarom is dat dom om hier te melden, ik doe toch niets verkeerd?
Ik wil alleen maar de twijfels wegnemen dat mensen denken dat ik het forum niet snap ;)
maar doet er niet toe, mijn "oplossing" werkte kwablijkelijk ook niet, en ik ben het met bovenstaande mensen eens dat dit niet gaat lukken op deze manier.
Ze zal dan toch echt iets profesioneels moeten zoeken.

zoiets als dit: http://www.drivesavers.com/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Grolsch schreef op 09 september 2004 @ 16:15:
waarom is dat dom om hier te melden, ik doe toch niets verkeerd?
offtopic:
Je betrekt GoT er bij en dat is niet de bedoeling bij warez ;)
Maar goed, genoeg offtopic gegaan. Mail me anders even als je (Grolsch) hier meer over wilt weten :)

Maar inderdaad ben ik bang dat je erg pech hebt, vooral door het weer schrijven op dezelfde schijf. De enige - dure! - kans is inderdaad waarschijnlijk de PC uit te zetten, HDD uit te schroeven en naar een professioneel bedrijf gaan. Of dat het geld waard is zal je zelf moeten bepalen...

Succes :)

Trouwens nog welkom op GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Grolsch
F_J_K schreef op 09 september 2004 @ 16:32:
[...]

offtopic:
Je betrekt GoT er bij en dat is niet de bedoeling bij warez ;)
Maar goed, genoeg offtopic gegaan. Mail me anders even als je (Grolsch) hier meer over wilt weten :)

Maar inderdaad ben ik bang dat je erg pech hebt, vooral door het weer schrijven op dezelfde schijf. De enige - dure! - kans is inderdaad waarschijnlijk de PC uit te zetten, HDD uit te schroeven en naar een professioneel bedrijf gaan. Of dat het geld waard is zal je zelf moeten bepalen...

Succes :)

Trouwens nog welkom op GoT :Y)
offtopic:
ik hoef er niet meer over te weten, want ik weet dat jullie dat niet willen hebben op het forum, en daarom heb ik het er ook niet neer gezet ;) en idd genoeg off topic gelult :)

ik heb ook een keer zoiets gehad, en gebeld met zo'n recovery centrum, en het is G R U W E L I J K duur.

loopt echt in de duizenden euro's, en ik kan mezelf nog iets herinneren dat je de data per MB moest bestalen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 06:00

Mystikal

It never hurts to help!

Oh man, dit heb ik vorige week donderdag ook gehad.. Ik had het geluk dat ik ik nog niets had overgeschreven. Het programma Data recovery Pro heeft dan ook 18 gieg aan mp3's weten terug te vinden... Mijn probleem was dat ik niet genoeg ruimte had op mijn 2e fysieke hd, en ik het niet mocht schrijven op een andere partitie van de huidige schijf. Buurjongen had nog een 40 gieg schijf liggen, die eraan gekoppeld en een nachtje het proggie zijn werk laten doen.. Ik ben ERG blij dat het me gelukt is. En ik leef met je mee.. het is gewoon klote dit soort dingen Succes.

Basement Bios ---- Exo-S

• Grolsch
Mystikal schreef op 09 september 2004 @ 16:45:
Oh man, dit heb ik vorige week donderdag ook gehad.. Ik had het geluk dat ik ik nog niets had overgeschreven. Het programma Data recovery Pro heeft dan ook 18 gieg aan mp3's weten terug te vinden... Mijn probleem was dat ik niet genoeg ruimte had op mijn 2e fysieke hd, en ik het niet mocht schrijven op een andere partitie van de huidige schijf. Buurjongen had nog een 40 gieg schijf liggen, die eraan gekoppeld en een nachtje het proggie zijn werk laten doen.. Ik ben ERG blij dat het me gelukt is. En ik leef met je mee.. het is gewoon klote dit soort dingen Succes.
maar jij heb er de ruimte niet overschreven met andere data, dat is je geluk geweest.

Een schijf bestaat eigenlijk uit allemaal blokjes (bladzijden), in die bladzijden staat de echte data. Maar wat heb je aan bladzijden zonder een index, dit is dan ook de FAT zeg maar.

Als je formateerd, dan haaltie de FAT weg, maar de bladzijden bestaan nog.
In dit geval is je data terug te halen. Maar als je vervolgens die bladzijden allemaal vol gaat schrijven, ben je gewoon de l*l.

nu weet ik dat bovenstaand verhaal theoretisch niet geheel klopt, maar het is de makkelijkste manier om het uit te leggen voor mij ;)

• SysRq
Mystikal schreef op 09 september 2004 @ 16:45:
Ik begrijg dat je het heel erg vervelend vond, maar 'het zijn maar mp3'tjes'. De TS is ook foto's kwijt, dat is veel erger.

Motto: zorg _altijd_ voor backup's van onvervangbare gegevens (zoals foto's). En als tweede: zorgt dat je de backup op een andere fysieke locatie bewaard. Ik zorg er bijvoorbeeld altijd voor dat mijn foto's (+10000 ;) ) ook bij mijn ouders bewaard worden.

-

• Hutspot
Grolsch schreef op 09 september 2004 @ 16:48:
[...]

maar jij heb er de ruimte niet overschreven met andere data, dat is je geluk geweest.

Een schijf bestaat eigenlijk uit allemaal blokjes (bladzijden), in die bladzijden staat de echte data. Maar wat heb je aan bladzijden zonder een index, dit is dan ook de FAT zeg maar.

Als je formateerd, dan haaltie de FAT weg, maar de bladzijden bestaan nog.
In dit geval is je data terug te halen. Maar als je vervolgens die bladzijden allemaal vol gaat schrijven, ben je gewoon de l*l.

nu weet ik dat bovenstaand verhaal theoretisch niet geheel klopt, maar het is de makkelijkste manier om het uit te leggen voor mij ;)
Je verhaal klopt voor zover dat de data blijft bestaan bij het verwijderen van de FAT alleen leg jij een gefragmenteerde schijf van zeg 's wat, 80 gig niet even weer netjes achter elkaar....en da's hier het probleem nu zeer waarschijnlijk
Pagina: 1