Welk menu wordt op deze site gebruikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik zou graag een gelijkend verticaal menu willen maken zoals op www.techem.de
Iemand enig idee welk of wat voor soort menu hier gebruikt wordt? Zelf kan ik er nog niet achter komen.

[ Voor 3% gewijzigd door shockme op 08-09-2004 19:16 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Wat bedoel je met je kan er niet achter komen? Je kunt toch gewoon in de broncode kijken van de site. :?

Signature

Verwijderd

net ff gedaan voor je (tijd over) is zo te doen. Word wel met CSS gewerkt zo te zien.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47
Dat idee heb ik ook. Als je de broncode analyseert zie je dat er gebruik gemaakt wordt van javascript files en voor de opmaak komt CSS om de hoek kijken (als ik het even heel snel heb bekeken, so don't pin me on this one :)).

M.i. niet echt de moeilijkste taak om daar achter te komen... Helemaal niet als je straks zelf een dergelijk menu in elkaar wilt gaan zetten. De kunst zit hem dan immers in het zo goed mogelijk toepassen van hun menu-structuur in jouw broncode en daar komt heel wat meer bij kijken dan nu alleen even analyseren hoe zij dit specifieke menu hebben opgebouwd.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• shockme
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 19:20:
net ff gedaan voor je (tijd over) is zo te doen. Word wel met CSS gewerkt zo te zien.
Idd had ook gezien dat CSS gebruikt wordt. Hoe bedoel is zo te doen, doe het maar even dan voor mij ;)

Nee ik moet geen soort gelijk maar exact hetzelfde menu hebben eigenlijk. Geanalyseerd dat is me wel aardig gelukt, maar nu tot uitvoering komen om hem (na) te maken

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47
Wat je dan het beste kunt doen:

Zorg ervoor dat deze pagina, inclusief alle JS files en CSS files op jouw computer komen. Dan kun je daarmee gaan experimenteren en begrijpen hoe de menu-structuur werkt en wat er gebeurt als je een kleine wijziging aanbrengt.

Eigenlijk is het enige wat je dan gaat doen een grote trial-and-error methode. Op deze manier leer m.i. het beste en het snelste hoe deze menu-structuur werkt.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ten eerste is het diefstal om dat menu klakkeloos over te nemen. Ten tweede is het een karweitje van niets om het zelf na te maken.

Hints: CSS -> position: absolute; top/left zetten; visibility: hidden en visible.

En dit riekt naar een script-request

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• shockme
Prammenhanger schreef op 08 september 2004 @ 19:37:
Ten eerste is het diefstal om dat menu klakkeloos over te nemen. Ten tweede is het een karweitje van niets om het zelf na te maken.

Hints: CSS -> position: absolute; top/left zetten; visibility: hidden en visible.

En dit riekt naar een script-request
Het is toegestane "diefstal" want andere vestiging van dat bedrijf heeft daarom gevraagt.

Voor jou misschien een karweitje van niets, voor mij wat lastiger.
Heb CSS en JS files al binnen, maar toch krijg ik het menu niet werkend.

en verduidelijk je hints een beetje als je wil ;)

Verwijderd

shockme schreef op 08 september 2004 @ 19:47:

Nee. Als je hier niet mee uit de voeten kunt, dan moet je het maar aan iemand overlaten die het wèl kan.
Of je moet het toch maar zelf gaan proberen. Er is een grens aan wat je kunt vragen, die grens is mede afhankelijk van hoe je iets vraagt, en jij ging al vanaf je eerste post over die grens heen. Het is hier geen afhaalchinees.

• shockme
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 19:49:
[...]

Nee. Als je hier niet mee uit de voeten kunt, dan moet je het maar aan iemand overlaten die het wèl kan.
Of je moet het toch maar zelf gaan proberen. Er is een grens aan wat je kunt vragen, die grens is mede afhankelijk van hoe je iets vraagt, en jij ging al vanaf je eerste post over die grens heen. Het is hier geen afhaalchinees.
Beetje jammere reactie van je, wellicht had ik het wat verkeerd geformuleerd mn post, maar om dan nu weer gelijk zo te reageren.

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

je kan het ook gewoon maken met je rollover tekst en dan van die teks een hotspot maken. De grootte van die hotspot kan je zelf bepalen. Zodat je ook naast de tekst kan klikken. Die hotspot moet je natuurlijk wel nog ff een linkje geven naar een frame of pagina.

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Verwijderd

shockme schreef op 08 september 2004 @ 19:53:
Beetje jammere reactie van je, wellicht had ik het wat verkeerd geformuleerd mn post, maar om dan nu weer gelijk zo te reageren.
Jouw topic is ook een beetje jammer, het lijkt in de verste verte niet op wat in de Topicstart Checklist staat. Geloof het of niet, maar die tekst heb ik ooit geschreven. Nadat er weer eens teveel mensen kwamen die dachten dat ze zelf geen moeite hoefden te doen. Veel leesplezier :z

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
shockme schreef op 08 september 2004 @ 19:47:
[...]

Het is toegestane "diefstal" want andere vestiging van dat bedrijf heeft daarom gevraagt.

Voor jou misschien een karweitje van niets, voor mij wat lastiger.
Heb CSS en JS files al binnen, maar toch krijg ik het menu niet werkend.

Misschien een veel makkelijker hint, vraag het eens aan de devver van de andere vestiging???

• shockme
Gomez12 schreef op 08 september 2004 @ 19:59:
[...]

Misschien een veel makkelijker hint, vraag het eens aan de devver van de andere vestiging???
idd een goed idee ;) alleen schijnen ze daar op een of ander manier geen contact mee te kunnen maken oid. Maar in iedergeval bedankt voor de tip. Ik ga wel eens kijken wat ik kan bouwen, ben al een poosje aan het proberen maar ga rustig verder.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Wat Cheatah zegt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.