Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thermaltake tsunami

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ok hier mijn bevindingen ik heb een Tsunami black met window:

- de 2 deuren (1 voor forntpanel 1 voor 5,5" sleuven eruit te halen) gaat alleen naar links open
- De achterkant kan niet open oftewel je kan de mobo niet eruit halen de mobo tray is dus NIET uitschuifbaar, nadeel.
- Vergeleken met mijn zalmans maken de 2 fans front back veel geluid
- Je krijgt je voeding er bijna niet ingepropt te weinig ruimte zeker als je je mobo er al in hebt gedaan.
- De HDD tray gaat er de eerste paar keer EEECHT vet moeilijk uit die buig je ook zo :) ..........3,5 " gaat makkelijk
- De de kabels van de front USB poorten die op de bovenkant zitten zijn niet geschikt voor mijn msi k8n neo plat. oftewel ze doen het nie. rectificatie, uiteindelijk wel gelukt
- Een wirboel van kabels heb ik in de kast ik moet er maar eens weer ff voor gaan zitten om het bij elkaar te binden
- Groot voordeel zijn de 5 " sleuven zonder schroeven echt chill.

Er staat nog ergens een review van de thermaltake kickass nog wat ofzo (is video)
Die dude zegt genoeg ruimte om te werken, nou niet dus

Er zit godver geen speaker in niet gevonden en ik zie geen speaker kabeltjes voor het mobo. dus maar een oud speakertje erin.

Maarja ik ben er zeer tevreden mee het is gewoon een vet ding. De minpunten die ik noem heb je toch geen last van als de kast in elkaar zit.

Vroeg bestelt lang gewacht maar toch een van de eersten die em had.

Heeft iemand die een tsunami heeft wel een speakertje??????? :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 16:19 ]

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 10:01:

Er staat nog ergens een review van de thermaltake kickass nog wat ofzo (is video)
offtopic:
haha dat is die gozer van 3dgameman video reviews zeker, die gast spoort echt niet. Zoals die lui testen, echt niet te geloven. Hij noemt gewoon nooit negatieve punten zodat ie maar genoeg hardware krijgt toegestuurd.

Hier staat de review: http://www.3dgameman.com/...case/video_review_03.html

nogmaals, hij noemt dus alleen maar de positieve punten.

Op silentpcreview.com staan een aantal forumthreads over deze kast:
http://forums.silentpcrev...t=14022&highlight=tsunami

[ Voor 11% gewijzigd door srekaewt op 18-09-2004 14:26 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Verwijderd

Topicstarter
Pfff en ik maar wachten, nog altijd geen nieuws staat nog altijd backorder bij leverancier, dat vind ik wel behoorlijk balen! :(

Verwijderd

Topicstarter
Geen pc speaker akkoord, maar hoe kan er nu in godsnaam een alarm afgaan als je sidepanel er afgehaald wordt?? Dat moet toch op een pc speaker werken...

Verwijderd

neem eens contact op met michael www.pcmodshop.nl

ik had de mijne zilver met window binnen een week en super service

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 17:30:
Geen pc speaker akkoord, maar hoe kan er nu in godsnaam een alarm afgaan als je sidepanel er afgehaald wordt?? Dat moet toch op een pc speaker werken...
Dat dacht ik dus ook maar als je intr detect aan zet dan heeft het alleen te maken dat ie boot of niet dus intr detect werkt niet op tsunami want ik hoef alleen alarm te horen als ie open is omdat je niet wil dat mensen er dingen uittrekken

paar keer thermaltake gemailed maar ik hoor niks

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 11:24 ]

Verwijderd

welke Fangrill past er op de zijkant van de tsunami . 8)7 op de en site staat 80mm en op de andere 90mm.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 18:20 ]

Verwijderd

Ik heb deze kast eens zien staan op de HCC. De kast is mooi afgewerkt, en alles voelt zeer solide aan. Ook de kleine klepjes ed. Funprice in Groningen had er een tijdje terug ook 1 staan. Blijven mooie kasten, helaas wel duur. Ik geloof dat er ook een namaakversie in de omloop is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja eindelijk ik heb hem vandaag mijn tsunami!, alles geinstalleerd ging perfect, maar nu had ik die sensor aan de zijkant aangesloten op mijn moeder bord, en bij het opstarten kwam er een bootschap(terwijl de case toe was) entruder allert, fatal error.

Ik al in paniek hernieuw gestart in de bios gekeken niks te vinden ik doe exit & save changes en dan starte hij wel op!? Nu heb ik de jumper weer op mijn moederbord gestoken maar nog altijd het zelfde probleem!?

Ik moet dus altijd eerst even in de bios gaan exit & save doen en dan start hij op rare dingen...

Verwijderd

Topicstarter
Maaar dat is het minste, mijn computer draait nu wel effe 14 graden koeler dan in mijn vorige case (vorige case zat alles ook op mekaar gepropt) bij full load overclockt van 3ghz naar 3.6 is de temp maar 33 graden proc en 30 mobo!

juist nog mijn probleempje bij het opstarten oplossen (probleem opgelost) gewoonweg niet aangesloten....)

100% kickass :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 01:36 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:42

GreyGhost

Het is een spook

Ok, ook hier is hij binnen. Stevigheid valt enigszins tegen, maar ben ook staal gewend.

Zelfde plus en minpunten als Sensei hierboven,

Daarnaast nog een paar minpunten:
- Filter aan de voorkant dekt de fan erg slecht af en laat een opening naar onder open.

- Het is niet echt makkelijk om een kaart in de "screwless expansionslots" te plaatsen zonder iets op het moederbord te raken, heb gelukkig niks beschadigd.

- Leds op de voorkant zijn erg fel, ik heb dit enigszins opgelost door een driehoekige doorzichtige "posterhouder" op lengte te maken en in de kier te schuiven, paste precies en dit dimt en verspreid het licht over de hele hoogte.

- De bijgeleverde Fans zijn zeker luid, zelfs na het verwijderen van de grills, nieuwe zijn al onderweg

[ Voor 18% gewijzigd door GreyGhost op 01-10-2004 00:39 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
Ik heb hem nu inmiddels ook binnen. :9 ziet er gelikt uit.

Ik kom een paar problemen tegen:

1. Het metertje van mijn Real Power heeft een schroefgat op een andere plek als de kast.
2. Voor mijn aerogate geldt hetzelfde, voor schroeven is geen plek.

weet iemand een andere oplossing dan gaatje boren?

Verwijderd

C-BAS33 schreef op 11 oktober 2004 @ 12:25:
Ik heb hem nu inmiddels ook binnen. :9 ziet er gelikt uit.

Ik kom een paar problemen tegen:

1. Het metertje van mijn Real Power heeft een schroefgat op een andere plek als de kast.
2. Voor mijn aerogate geldt hetzelfde, voor schroeven is geen plek.

weet iemand een andere oplossing dan gaatje boren?
Plakband :9

• C-BAS33
  • Laatst online: 05-01 10:31
Ik heb het gedeeltelijk opgelost met Tiewraps :z (8>

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Ik heb hem maandagmiddag besteld bij mn lokale hardware-boer.
Gisteravond na sluitingstijd belde ie dattie vergeten was om me in de loop van de dag te bellen om te vertellen dat ie al binnen was. :{

Nouja, vanavond heb ik hem iig. Ben benieuwd :Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 16:05:
Ja eindelijk ik heb hem vandaag mijn tsunami!, alles geinstalleerd ging perfect, maar nu had ik die sensor aan de zijkant aangesloten op mijn moeder bord, en bij het opstarten kwam er een bootschap(terwijl de case toe was) entruder allert, fatal error.

Ik al in paniek hernieuw gestart in de bios gekeken niks te vinden ik doe exit & save changes en dan starte hij wel op!? Nu heb ik de jumper weer op mijn moederbord gestoken maar nog altijd het zelfde probleem!?

Ik moet dus altijd eerst even in de bios gaan exit & save doen en dan start hij op rare dingen...
Dude je moet gewoon INTRUSION DETECTION UITZETTEN, dat is ergens te vinden in het bios of het kabeltje dicht onderaan de window niet aansluiten!!!!!!!!!! |:(

Verwijderd

Wie heeft er een k8n neo platinum mobo?

En heeft iemand de toppanel (onder het klepje) usb aansluitingen werkend gekregen, zo ja. Hoe?

De standaard aansluitingen van dat panel werken volgens mij niet op de msi k8n neo platinum

na veel gevogel toch gelukt. De usb1 enusb2 connector apart op j_usb en j_usb2 op de onderste pinnen aansluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:13 ]

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:46
Ach jah ... onder het moto het kan altijd beter :)

Vind deze stukkie mooier als Tsunami ( sorry jongens ) >:)

http://www.thermaltake.com/xaserCase/shark/sharkmenu.htm

Komt 5 November uit ( in Nederland als ik het goed heb ) :Y)

Verwijderd

ShockWave_Omega schreef op 13 oktober 2004 @ 12:41:
Ach jah ... onder het moto het kan altijd beter :)

Vind deze stukkie mooier als Tsunami ( sorry jongens ) >:)

http://www.thermaltake.com/xaserCase/shark/sharkmenu.htm

Komt 5 November uit ( in Nederland als ik het goed heb ) :Y)
Ja interessant!!!!!!!!! 8)7 |:( subjectieviteit moet oprotten op got............

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 19-11 15:00

Skyline GT-R

RB26DETT

In een belgische winkel staat hij voor 130€ en er zijn er meer dan 10 van in stock, dus... :D http://www.tones.be/shop_producten.php?cat=40

Verwijderd

Topicstarter
Ahja er zal altijd wel iets beters en iets mooiers zijn, maar ik ben content met mijn swa 3000,

En ja ik heb dat kabeltje idd. niet aangesloten der zit toch geen pc speaker in dus wat voor nut heeft het... :o

Verwijderd

Ik heb er nu ook een staan... wat voor voedingen hebben jullie erin gegooid?

Verwijderd

Lijkt wel héél erg op de coolermaster wavemaster.

Komt nog bij dat die Thermaltake kasten altijd wel een héél erg groot "tour de france" gevoel hebben:

VOL met vreemde dingen, merknamen, teksten e.d. over die kasten heen.

Ben blij met m'n strakke, "kale" LianLi P75...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:34:
Ik heb er nu ook een staan... wat voor voedingen hebben jullie erin gegooid?
ik had nog mijn voeding van mijn vorig systeem een q-tec 550w (niet het beste merk) maar het werkt wel perfect...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 23:30:
Ahja er zal altijd wel iets beters en iets mooiers zijn, maar ik ben content met mijn swa 3000,

En ja ik heb dat kabeltje idd. niet aangesloten der zit toch geen pc speaker in dus wat voor nut heeft het... :o
Een los speakertje kopen en dan proberen, helaas is mijn speakertje nu overleden dus kan ik het niet testen.

Ik heb er een tagan 480 inzitten die echt maar net past in de "psu tray"

Wie heeft er een andere rear-fan ingedaan? Kent iemand ereen met ook mooi blauwe led en die ook nog eens still is en die past? Misschien een van ACRyan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 13:55:
[...]

Een los speakertje kopen en dan proberen, helaas is mijn speakertje nu overleden dus kan ik het niet testen.

Ik heb er een tagan 480 inzitten die echt maar net past in de "psu tray"

Wie heeft er een andere rear-fan ingedaan? Kent iemand ereen met ook mooi blauwe led en die ook nog eens still is en die past? Misschien een van ACRyan?
Maar ja net een ander speakertje geprobeerd maar nog steeds geen signaal, alleen een boot waarschuwing op het scherm dat de kast open is geweest. Dus aan een speakertje hebbie ook niks

Verwijderd

Ik heb em ook al binnen al een tijdje, ik ben nog aan het werk met de review maar dat komt wel goed.

Tja wat jullie allemaal is opgevallen is het deurtje, dat valt toch tegen en aangezien de kast op dit moment rechts staat van mij is het openen ook niet handig. Zodra mijn nieuwe bureaus (2) van 150 cm bij 80 bij 73 binnen zijn en naast elkaar staan dan zal ik de kast links hebben staan.

Ik heb nog 2 Sharkoon 120 mm fans liggen die ik erin ga hangen want die fans zijn niet echt stil, ook verbaas ik me over de aansluitingen, 3 pins molex met alleen de sensor aangesloten en de spanning via de normale molex stekker, tja niet echt slim vind ik.

Wat ik ook jammer vind is dat de zijkanten plastic zijn, wel goed om het gewicht te drukken want het geheel is een stuk lichter dan mijn vorige Inwin q500 servertower.

De screwless expansion slots zijn ok, maar top is het niet, ik had het zelfs voor elkaar er 1 uit te jassen maar gelukkig was ie niet kapot en kon ie er weer in.

Ja en ook ik kan op mijn Intel D845pebt2 niet de top usb en firewire aansluiten, simpel weg omdat usb 1 en 2 al in gebruik zijn en achter uitkomen wat ik iets praktischer vindt omdat ik ook een usb 2.0 hubje eraan heb hangen.
Ik zou ook niet weten hoe ik de firewire moet aansluiten hierop, dus misschien als ik een upgrade doe naar een D925 moederbord?

Voeding is overigens een zalman 400 die er niet zo makkelijk inging door die aluminium strip die vreselijk in de weg zat.

De drivebay vind ik een echt wel goed zowel de 3,5 " als de 5,25 ", dit ging lekker makkelijk.

Ja en dan komt het, de kabels wegwerken, dat moet echt nog gebeuren, lekker meshen ofzo en rounded kabels want dat is echt een puinzooi nu zeker met 2 grote ccfl's blauw en uv erin maakt het niet echt mooier qua kabels, wel het licht :)

1 ding vind ik opmerkelijk de side fan is inderdaad 90 mm van hoek tot hoek, dus een standaard 92 mm gaat niet passen, dit wordt een duur grapje als dit fan'tje ermee ophoudt!

Details: - Ik heb maar 2 thumbscrews i.p.v. 4, hebben ze daar ook op bezuinigt bij jullie?
- Ik had redelijk wat krassen aan de binnenkant tevens een lichte kras op het side panel.

Overall vind de kast er goed uitzien en hij koelt een stuk beter dan mijn grote Inwin q500 tower, echter na een paar uur spelen bereiken mijn mobo (intel d845pebt2) 35 graden en de cpu (intel p4 2.53 ghz 533/512) zo'n 39 a 40 graden.
Wel moet ik erbij zeggen dat het dan ook zo'n 23 graden is en de kast bevind zich vrij dicht bij de verwarming.
Tevens heb ik een zalman AlCu 7000 a dus dat kan ook vebetering krijgen naar een Cu 7000 b.
Als ik mijn raam open zet vlakbij dan dalen de temps naar 27 graden voor de cpu en 26 a 25 voor het mobo, maar lager kom ik echt niet en buiten is het nu zo'n 13 graden dus echt warm is dat ook niet.
Ik vind het een mooie kast om te zien het is alleen jammer dat er veel plastic gebruikt is, maar over de koel prestaties klaag ik zeker niet en ik denk als alle kabels netjes gemashed zijn dat het nog wel beter wordt.

Verwijderd

Wie heeft er een andere rear en/of front-fan ingedaan?

Kent iemand ereen met ook mooi blauwe led en die ook nog eens still is en die past? Misschien een van ACRyan?

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 16:43:
Lijkt wel héél erg op de coolermaster wavemaster.

Komt nog bij dat die Thermaltake kasten altijd wel een héél erg groot "tour de france" gevoel hebben:

VOL met vreemde dingen, merknamen, teksten e.d. over die kasten heen.

Ben blij met m'n strakke, "kale" LianLi P75...
Jah, maar 't mooie is dat deze eerder uit was, dus tis andersom: de WaveMaster lijkt op deze.

I see dead pixels...

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 12:02:
Wie heeft er een andere rear en/of front-fan ingedaan?

Kent iemand ereen met ook mooi blauwe led en die ook nog eens still is en die past? Misschien een van ACRyan?
Heb de front en rear fan vervangen door 2 enermax UC-12FAB-B fans. Heb de roosters voor en achter eruit geknipt en de Fans opgehangen met tie-wraps, gebuffert met rubber ringetjes gesneden van een zachte vacuuumslang. De fans draaien op 5 volt en zijn nu superstil. Zelfs op 12 volt op het minimum van de bijgeleverde variabele weerstand waren ze al stukken stiller dan de originele thermaltakes

Alleen de HD is nu nog "aanwezig" bij schijftoegang.

Verder de zijpanelen bekleed met be-quiet matten, of dat veel uitmaakt weet ik niet, door leveringsproblemen waren de matten eerder binnen dan de fans. Ze zaten er dus al in voordat ik de fans verving en het hielp niet erg veel bij de thermaltake fans.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Die fans die ze erbij leveren zijn wel érg luidruchtig zeg, had ik niet verwacht (met name omdat ze toch van Thermaltake zelf zijn), maja het zij zo... op de HCC maar andere halen... :)
Ik heb de 2 LED-jes vooruit de "golf" gehaald en er een CCFL achter gezet, iets beter verdeeld licht (zoals op de site staat +/-). Die 2 LE'D-jes achter de "grill" in het plastic voorin gezet (in het middelste front).

Ff een extra vraagje, denk dat dat hier wel kan. Ik wil er dus graag (minimaal 1) nieuwe fan(s) inzetten, zijn ACryan's stil of kun je dan beter Enermax o.i.d. inzetten?, ik wil wel graag blauwe LED-jes erin.

I see dead pixels...

Verwijderd

Wat me tot nu toe opgevallen is met die kast is dattie niet echt stevig oogt. Ik hing mijn Tagan 420 er gisteren in en dat aluminium gaf flink mee.

En wat is precies de bedoeling van die fans? Molex stroom en een ander draadje op het moederbord ofzo? (Heb mijn mobo nog niet)

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 10:11:
Wat me tot nu toe opgevallen is met die kast is dattie niet echt stevig oogt. Ik hing mijn Tagan 420 er gisteren in en dat aluminium gaf flink mee.

En wat is precies de bedoeling van die fans? Molex stroom en een ander draadje op het moederbord ofzo? (Heb mijn mobo nog niet)
De molex is voor de stroom toevoer het andere draadje is het tacho signaal en kan op je moederbord worden aangesloten, zodat je toch met speedfan en dergelijke kunt kijken of je fan draait. (Alsof je dat niet hoort met deze TT fans)

Verwijderd

jotheman schreef op 24 oktober 2004 @ 00:00:
Die fans die ze erbij leveren zijn wel érg luidruchtig zeg, had ik niet verwacht (met name omdat ze toch van Thermaltake zelf zijn), maja het zij zo... op de HCC maar andere halen... :)
Ik heb de 2 LED-jes vooruit de "golf" gehaald en er een CCFL achter gezet, iets beter verdeeld licht (zoals op de site staat +/-). Die 2 LE'D-jes achter de "grill" in het plastic voorin gezet (in het middelste front).

Ff een extra vraagje, denk dat dat hier wel kan. Ik wil er dus graag (minimaal 1) nieuwe fan(s) inzetten, zijn ACryan's stil of kun je dan beter Enermax o.i.d. inzetten?, ik wil wel graag blauwe LED-jes erin.
Ja ik wil ook andere STILLE fans erin met blauwe leds, welke passen en welke zijn stil???? Hiernaast moeten ze ook een aansluiting hebben voor je mobo uiteraard, GRN+12V+Sensor of NC (waar nc voor staat weet ik nie maar dat schijnt zo te moeten voor een k8n neo platinum)

En welke [2 LE'D-jes achter de "grill"] bedoel je? ik heb alleen leds in de "golf" en in de rear fan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 23:21 ]

Verwijderd

GreyGhost schreef op 24 oktober 2004 @ 11:06:
[...]

De molex is voor de stroom toevoer het andere draadje is het tacho signaal en kan op je moederbord worden aangesloten, zodat je toch met speedfan en dergelijke kunt kijken of je fan draait. (Alsof je dat niet hoort met deze TT fans)
Je kan op een k8n neo platinum helaas maar 1 fan zien of ie draait, er is maar 1 aansluiting met een sensor, de andere 2 system fan aansluitingen zijn met NC wtf dat ook mag wezen

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 13:18:
[...]

Je kan op een k8n neo platinum helaas maar 1 fan zien of ie draait, er is maar 1 aansluiting met een sensor, de andere 2 system fan aansluitingen zijn met NC wtf dat ook mag wezen
NC = Not Connected

Wat ik heb gelezen zijn deze zonder sensor idd. Je hebt nog wel een NB_Fan1 connector en aangezien deze niet standaard word gebruikt (zag iig geen northbridge fan op de plaatjes) kun je die misschien gebruiken om een fan te volgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2004 @ 12:29:
Wie heeft er een k8n neo platinum mobo?

En heeft iemand de toppanel (onder het klepje) usb aansluitingen werkend gekregen, zo ja. Hoe?

De standaard aansluitingen van dat panel werken volgens mij niet op de msi k8n neo platinum

na veel gevogel toch gelukt. De usb1 enusb2 connector apart op j_usb en j_usb2 op de onderste pinnen aansluiten.
Ik heb idd hetzelfde probleem, met MSI Neo2 bordje. Hoe heb je het nou precies gedaan, ik snap je niet helemaal. Gewoon niet alle pinnetjes gebruikt?

En die fans maken idd verrassend veel herrie. In alle reviews die ik heb gelezen kwamen de fans redelijk stil uit de bus, maar die ga ik zeker vervangen.

Verwijderd

hmm dus die side panel fan kan je niet vervangen voor een 92 mm? dat zou wel klote zijn.

verder heb ik alles al vervangen en rood gemaakt ipv blauw :)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2004 @ 21:47:
[...]

Ja ik wil ook andere STILLE fans erin met blauwe leds, welke passen en welke zijn stil???? Hiernaast moeten ze ook een aansluiting hebben voor je mobo uiteraard, GRN+12V+Sensor of NC (waar nc voor staat weet ik nie maar dat schijnt zo te moeten voor een k8n neo platinum)

En welke [2 LE'D-jes achter de "grill"] bedoel je? ik heb alleen leds in de "golf" en in de rear fan
Ik heb ondertussen ook die kast gekocht.. Maar die twee 120mm fans maken idd echt herrie ja.. Iemand tips voor goeie stille 120mm fans? Volgens de site zouden de standaard fans 26db lawaai maken.. en ik zie maar weinoig fans die minder herrie maken geloof ik..

iRacing Profiel

Verwijderd

Papst heeft hele stille 120mm fans

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:44

Sponge

Serious Game Developer

Excuseer voor dit kleine schopje :)

Ik ben ook bezig met het organiseren van een nieuwe PC, de huidige AMD 500 / Voodoo 3 (eind '99) trekt het niet meer echt tijdens game development ;).

Mijn oog is gevallen op de Tsunami kast: Ziet er netjes uit, volgens de reviews ook aardig. Geen gare window (als je de juiste versie hebt uiteraard ;)), lichtjes, en weet ik veel wat meer.

Echter is er een probleem. 50% van de reviews en reacties op GoT zegt dat de kast stil is. De andere 50% zegt dat het een 'stofzuiger' is. Ik hecht zekere waarde aan wat rust. M'n oude 8gb HD heeft een max van 39dba (seek). Dat is ongeveer zo luid als ik het maximaal zou willen hebben :). Op een review van anandtech las ik dat de kast 54dba is, op 12 inch afstand (en op een andere weer 40 ofzo)

Hoe zit het nou precies? Moet ik voltages gaan veranderen? Of valt het allemaal toch wel mee. Gaten in grills maken e.d. is niet een optie. Ik hou m'n kast graag origineel ;). 120mm fans zijn nogal duur, en heb geen zin om zo'n 40 euro uit te moeten geven aan stillere fans.

Wie helpt mij uit m'n lange zoektochten en twijfels? :)

• GreyGhost

GreyGhost

Het is een spook

Sponge schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:22:
Echter is er een probleem. 50% van de reviews en reacties op GoT zegt dat de kast stil is. De andere 50% zegt dat het een 'stofzuiger' is. Ik hecht zekere waarde aan wat rust. M'n oude 8gb HD heeft een max van 39dba (seek). Dat is ongeveer zo luid als ik het maximaal zou willen hebben :). Op een review van anandtech las ik dat de kast 54dba is, op 12 inch afstand (en op een andere weer 40 ofzo)

Hoe zit het nou precies? Moet ik voltages gaan veranderen? Of valt het allemaal toch wel mee. Gaten in grills maken e.d. is niet een optie. Ik hou m'n kast graag origineel ;). 120mm fans zijn nogal duur, en heb geen zin om zo'n 40 euro uit te moeten geven aan stillere fans.
In mijn mening is het in originele staat een stofzuiger, dat viel me erg tegen, 54 dBa zou me niet verbazen. De fans die erin zitten zijn op 12 volt erg luid en ik heb ze vervangen door 2 enermaxen die op 5 volt draaien. Ook heb ik de grills eruit geknipt, al zijn ze van zichzelf redelijk open, dus ik weet niet of dat nodig is.

Ik heb er inmiddels zoveel aan verandert dat ik er nu tevreden over ben, maar of ik em weer zou kopen, denk het niet. Hij is van erg dun aluminium (denk aan voedselblikje), voelt daardoor nogal fragiel aan en trilt ook. Je bent met een stalen kast beter af, zeker als je stil wilt.

[ Voor 31% gewijzigd door GreyGhost op 16-12-2004 14:36 ]

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

hmm bedankt :). Misschien dan maar weer verder op zoek gaan naar andere cases :). Helaas zijn er tegenwoordig veel cases die er gewoon niet uit zien. :)

• MrBarBarian
Het is een stofzuiger ;) Maar het mooie van Fans is dat je ze bijvoorbeeld uit kan zetten.. Als je toch geen last hebt van warme, hoef je ze natuurlijk niet te gebruiken.

Wel valt me op dat ik mijn HD's niet (of amper) meer hoor ratelen. Dat is dus zeker wel goed regeleld. Het HD bracket is er zeek makkelijk uti te halen, en all HD's zitten met rubber vast.

Ik zou hem zeker nog wel een keer kopen. Hij zit goed inelkaar, en gaat ook gemakkrlijk uit elkaar (hd's en cdrom verwisselen is echt makkelijk).. Bij mij staat de kast goed uit de stuit, dus schoppen zal ie niet krijgen. Tis en blijft gewoon een mooi ding!

[ Voor 45% gewijzigd door MrBarBarian op 16-12-2004 16:07 ]

iRacing Profiel

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Mja, 120mm fans zijn nogal prijzig, vooral de 'stille' varianten. Daar zit ik een beetje mee.

Zo te zien hebben we de 50/50 situatie weer ;). Ik was net aan het kijken naar de "CoolerMaster Cavalier 3" maar die heeft ook weer een paar dingetjes waar ik over twijfel ;).

Maarre, het geluid is echt het 'irritantste' van die case? :)

Edit;

Vergeten: de fans op ander voltage zetten.. Werkt dat een beetje, qua geluidsniveau? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Sponge op 16-12-2004 17:12 ]

Verwijderd

Heb ik geprobeerd; de fans langzamer laten draaien m.b.v. een fancontroller. Het geluid wordt dan wat minder "stofzuigerachtig" maar blijft irritant. Dit zijn geen fans die goed te regelen zijn! Ik heb tenslotte maar twee andere fans besteld en de stofzuigermotoren vervangen.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Ik vraag me af hoeveel sites over-positieve reviews schrijven, onderhand ;). Er zijn maar ene of twee die het geluid vermelden, en hetzelfde voor de pc-speaker. Beetje dubieus.

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2004 @ 10:01:
Ik heb evend it filmpje ook eens bekeken maar raar dat je zelf niet ziet dat er weinig ruimte is in die kast. Denk dat het mobo er juist in past. En die 3.5" Slot oke dat gaat eruit. ook nog als je mobo en al die kabels er zitten.
Zoals je zegt als alles erin zit heb je er geen last van. :D

edit:
Thermaltake fans maken altijd veel lawaai ook al zeggen ze low noiser zever. Heb genoeg thermaltakes in de tijd gekocht, er zitten wel een paar stil in.

edit:
was presies erg veel te laat met men post 8)7 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Arieke op 16-12-2004 17:38 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Performance
I expected this case to have excellent heat reduction capabilities and I wasn't disappointed. The case temps were maybe 3-4 degrees above ambient which is very nice. Noise? How about next to none. This case runs more silent than a whisper. If it weren't for the lights it would be difficult to know the case was on. Yes, that is how silent it is.
(http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=89106)

Zulk soort teksten snap ik dan niet he :)

Verwijderd

Ik zit dus ook te denken aan zo'n Thermaltake Tsunami, maar zoals ik het hier een beetje volg blijkt het toch een kleine tegenvaller te zijn. Naast deze Tsunami, had ik ook de grotere broer in gedachten de Thermaltake Shark. Erg mooie kast zo op het oog. :9~

Maar aangezien die toch erg ruim is voor mijn configuratie, kies ik toch liever voor de Antec P 160-EU Performance one, inclusief Tagan 480 Voeding. :)

Verwijderd

....begrijp me niet verkeerd: Dit is een mooie en goede kast. Ik heb verschillende andere merken gehad...Superflowers, Antecs en Lian Li's. Ik heb er geen spijt van dat ik 'em heb gehaald. Alleen de originele 12 cm fans ...ja...die moesten er gewoon uit. En die aan de zijkant heb ik niet aangesloten. Met de zelf aangeschafte stille 12cm fans is dit een fluisterstille kast!!

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Sponge schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:22:
Excuseer voor dit kleine schopje :)

Ik ben ook bezig met het organiseren van een nieuwe PC, de huidige AMD 500 / Voodoo 3 (eind '99) trekt het niet meer echt tijdens game development ;).

Mijn oog is gevallen op de Tsunami kast: Ziet er netjes uit, volgens de reviews ook aardig. Geen gare window (als je de juiste versie hebt uiteraard ;)), lichtjes, en weet ik veel wat meer.

Wie helpt mij uit m'n lange zoektochten en twijfels? :)
Akasa AK-183-L2B Ultra Quiet 45CFM 18 dB(a) (ct-systemen.nl) 12.50 per stuk
Heb er 2, vergeleken met andere fans van 25 en 30 dB zijn deze SUUUUUPER stil en ze blaazen iig stukke beter dan de 25dB 32 CFM fans dus de cfm´s en dB´s kloppen denm ik wel aardig, ook komen ze goed uit reviews en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ma ik heb die kast nu toch al een maandje of 5 en ben er zeer tevreden over! ja idd. de fans zijn niet van de stilste, maar bij mijn vorige case was dat ook zo (een stalen case) weegde een ton meer :)...

De case zit gewoon subliem in mekaar, natuurlijk niet gemaakt om overal mee te gaan zeulen naar lanpartys, dan koop je beter een stalen case volledig mee akkoord!....

Het design is gewoon de max, en ook zeer gebruiksvriendelijk, ik heb een groot mobo en heb niet veel miserie gehad om dat erin te krijgen (steek wel eerst de voedig anders mag hij erweer uit)!! Dit had ik mee gemaakt....

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hm, misschien haal ik hem dan alsnog samen met 2 stille 12cm fans en een silveren DVD brander :).

Het is lastig voor te stellen hoeveel geluid zoiets maakt, m'n broer heeft een Lian Li PC-61, en die maakt ook redelijk wat geluid op de max stand. Misschien vergelijkbaar? :)

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:11

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Sponge schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:10:
Hm, misschien haal ik hem dan alsnog samen met 2 stille 12cm fans en een silveren DVD brander :).

Het is lastig voor te stellen hoeveel geluid zoiets maakt, m'n broer heeft een Lian Li PC-61, en die maakt ook redelijk wat geluid op de max stand. Misschien vergelijkbaar? :)
Als je alleen de fans neemt die ik zonet had genoemd en verder nog wat noiseblocker 19 dB fans er bij doet voor de kleinere gaten dan kun je alle fans wel op 8-9 volt zetten en is je kast nogsteeds goed gekoeld(mbv fancontroller)
Je moet wel alle roosters wegzaagen want ze houden tussen de 50 en de 90 % van de lucht tegen wat natuurlijk er vor zorgt dat je je fans toch voluit moet laten draaien om goeie temps te halen.

Zelfs de roosters die achter me chieftec zaten houden meer dan de helft van de lucht tegen ( je voelt ge lucht gewoon ineens nouwelijks stroomen als je de rooster voor de fan doet) en dit zijn nog best "open" roosters.
Je hoeft alleen roosters op de intakes en dan niet van die lazercut gevallen maar gewoon de standard ronde want die houden vereweg de minste lucht tegen, sterker nog , als je die voor een fam doet voel je nouwelijks verschil.
Dit komt doordat de rooster "draaden" rond zijn en omdat ze een rondje maken, daar kan de lucht goed langs.(eventueel stof filter er bij natuurlijk)

Op outtakes hoef je helemaal geen roosters of je moet kleine kinderen hebben die je overaal de vingers in laat steken( sommige kids zijn niet te stoppen :/ )

Ik vind dat je gebruik moet maken van de kans die deze kast bied na enige aanpassingen om een goed gekoeld en zeer stil systeem te hebben.
Ik zou wel aanraden om de kast vanbinnen te isoleren met geluidsdempende bekleding, dit heb ik ook gedaan en me raptor noise is gedaalt van boven me luide fans naar oonhoorbaar op 10 cm afstand van me kast met super stille fans op 8.5 volt.
verkrijgbaar bij conrad, zoek naar geluidsdempende bekleding( je krijgt voor 20 euro 2x500x1000x11 mm zelfklevende isolatie schuim)

Specs

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Mja, ik ben niet zo'n modder :). Ik heb liever m'n systeempje mooi intakt :). Een beetje lawaai is geen probleem. Ik heb toch altijd muziek aan staan. Maar als het zo luid is dat ik problemen met de rest in dit huis krijg, dan is het wat minder. :)

Overigens, paar berichten op een messageboard:

http://forums.anandtech.c...did=1458695&enterthread=y

[ Voor 24% gewijzigd door Sponge op 17-12-2004 10:32 ]

Verwijderd

Ik heb de Tsunami vrijdagavond besteld, zaterdag geld overgemaakt vandaag gebeld, geld is ontvangen, en vandaag wordt hij verzonden :) Betere werk hehe...ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik hoop dat alles wat koeler wordt vergeleken met mijn Medion kast :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:25:
Ik heb de Tsunami vrijdagavond besteld, zaterdag geld overgemaakt vandaag gebeld, geld is ontvangen, en vandaag wordt hij verzonden :) Betere werk hehe...ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik hoop dat alles wat koeler wordt vergeleken met mijn Medion kast :)
hmmm, ik denk dat je versteld zal staan van de temp!!!! Die medion kasten staan bekend voor de warmste bakken ter wereld :)

Mijn tsumami wordt in normale kamertemp stressed & overclocked van 3 naar 3.6ghz 32 graden max 35 graden zodus... maak de rekening maar zelf

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk nemen ze de case nu niet uit de handel ;) beetje sarcastisch... sorry

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom verwachtte ik deze opmerking al? :z

Erg zat wat in Azie aan de gang is, maar laat dit topic bij tech blijven ajb :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Nog made in Taiwan ook..

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Heb mijn Tsunami kast ook sinds een paar dagen (black met side window).

Ik vind alleen dat die fan aan het zijraampje veel stof aantrekt en daarom denk ik dat ik me een stof filtertje ervoor ga kopen.
Weet iemand trouwens waar je die kunt krijgen?

Verwijderd

Hmmm heb er net bij tweakend.nl eentje gevonden, namelijk deze:

http://www.tweakend.nl/?ArtDetail=1001005045

Voor 2,71 Euro is dat niet duur. Gelijk ff eentje bestellen :P

Verwijderd

kast is luidruchtig. heb fancontroller gekocht (aerocool ->regelt automatisch naargelang de temps in de kast/vga/hdd/cpu) en moet zeggen dan hoort ge de kast bijna niet meer als het van die 1e 92mm fan gelegen die geen rpm uitlezing heeft :( (fancontroller kan enkel fans regelen met speedsensors :( )

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Mja, hij maakt aardig wat geluid.. maar ik stoor me er niet echt aan. Ik gok dat het zo'n 336-40db is, als ik het met m'n oude pc vervelijk (die er net iets boven komt)

Overigens heb ik de niet windowed versie. Mijn moederbord heeft ook temp control, moet ik ook maar eens bekijken, i ksnap alleen die "fan ratio's" niet..

Verwijderd

Die Tsunami's ook van tegenwoordig.. ;)

Verwijderd

Ik ben nog op zoek naar een goede fancontroller voor deze kast. Hij moet echter wel passen, da's niet makkelijk met die 'dubbele deur' constructie :/

Iemand tips?

• MrBarBarian
Aerocool past.. volgens mij ongeveer alle controllers zonder draaiknoppen..

iRacing Profiel

Verwijderd

Is wel megagroot (2*5"25) en niet diep genoeg om goed te monteren lijkt me.

Verwijderd

IK heb deze kast ook en vind het wel een lekkere kast! Hij koelt een stuk beter dan mijn oude en van het deurtje heb ik niet veel last.. De fans maakten idd veel herrie maar door wat gekloot met de molexen lopen die nu op 5 volt ipv 12 :) Dan hoor je ze al bijna niet meer!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat sommige PSU's moeilijk (of niet) in deze kast passen.
Nu wil ik die kast aanschaffen maar ik wil er wel een enermax noisetaker van 470W inzetten.
Breedte: 15cm
Hoogte 8.6cm
Diepte 14cm

Kan iemand nagaan of deze PSU er in past?
Bij voorbaat dank.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:40 ]

• CodeVision
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:37:
Ik heb gelezen dat sommige PSU's moeilijk (of niet) in deze kast passen.
Nu wil ik die kast aanschaffen maar ik wil er wel een enermax noisetaker van 470W inzetten.
Breedte: 15cm
Hoogte 8.6cm
Diepte 14cm

Kan iemand nagaan of deze PSU er in past?
Volgens mij is dat gewoon standaard voeding maat.

Heb net nog ff gekeken (heb kast al, wacht nog op me mobo :( ) en makkelijk is het idd niet, maar het past wel (aopen voeding, maar zelfde afmetingen). Je moet alleen wel eerst je voeding erin zetten en daarna je mobo, andersom gaat niet lukken.

P.S. iemand per ongeluk nog een side panel zonder window die toch liever een window wil, ik zit namelijk met een window die ik toch bij nader inzien niet wil :)

"I do not fear computers, I fear lack of them"

Verwijderd

Die voeding gaat er wel in hoor, kan even prutsen zijn maar dan zit ie ook goed :P

Verwijderd

@ arcanedevil:

Kan je mij vertellen hoe je die rode of zwarte draad, die vanuit de fan "extra" in de molex zijn gestoken eruit geprutst hebt en bij de gele erbij gedaan hebt?
Ik kreeg dit niet zo 1-2-3 voor elkaar namelijk.
De kast zelf is inderdaad erg goed. Ik heb hem nou een paar dagen, maar ik heb er nog niet echt dingen zelf aan gemod.. Beetje draadjes wegwerken en sleeven enzo, maar dat doet iedereen wel lijkt me zo. Het geluid is veruit het slechtste inderdaad, maar voor de rest erg tevreden met deze dream...

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn systeemfans vervangen door Papst fans. Da's een stuk stiller. Tevens heb ik er een Aerogate III fancontroller in gezet. Past prima, maar hij moet nog wel iets beter vastgezet worden.

Voor het vervangen van de fans heb je overigens geen schroevedraaier nodig, het is gewoon klik-klik en klaar. Blijft een gave kast :)

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 09:12
Ik heb hem nu ook een tijdje en hij bevalt me redelijk.

Afgezien van het kabaal en het zeer breekbare klepje bovenop is het een mooie kast.
Het inbouwen van mijn voeding was trouwens even rommelen (je moet de voeding kantelen en er rustig in draaien ivm de 'ophanging' die in de weg zit).

De 2 blauwe LEDs branden bij mij niet... geen idee welke connector ik moet aansluiten daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door hershel op 26-01-2005 19:19 ]

Verwijderd

sjakietrekhakie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:15:

De 2 blauwe LEDs branden bij mij niet... geen idee welke connector ik moet aansluiten daarvoor.
Ff goed zoeken aan de binnenkant van je kast.. Daar moet nog ergens een losse molex hangen.hij zat bij mij een beetje verborgen achter mn hdd tray..

Dat klepje had ik inderdaad al binnen 2 uurtjes half gaar >:) ..
En over de fans: Ik wil hiervoor geen Papst nemen denk ik. De 120mm zijn een stuk luider dan de 80 mm die ik nu in mn voeding heb zitten en ik vind die zwarte dingen niks in mn kast aangezien ik een windowed versie heb ;) .. Ik heb ook al wel naar die Akasa dingen zitten kijken (die dingen zijn dus echt stil), maar daar moet ik me nog eens goed in verdiepen. Dit dan mbt ledjes inbrengen en dan ook weer over de reactie die dat levert met dat koperen? blad en nog meer van die ongein.

• MrBarBarian
Ik heb die Akasa fans erin zitten.. Helaas maakt me kast nogsteeds iets teveel herrie naar mijn zin. Ik moet nog eens uitzoeken wat het exact is, maar die fans lijken me toch het meest logische..

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik weet niet wat jullie doen qua voltage, maar ik heb de fans op 5v lijn gezet. Ik heb gewoon een een molex splitter gebruikt en 1 connector afgeknipt en dan gewoon gekoppeld (gesoldeerd), dus ook de 90 mm fan.
Geluid is nu acceptabel, niet veel meer dan mijn HD's, WDC Raptor 36GB en WDC 250 GB.

Wat ik me afvroeg is ofdat iemand een idee heeft of een 92mm fan een beetje past, dit vind ik namelijk de grootste herriemaker. Eigenlijk zou ik liever een 120 mm willen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:48:
Ik weet niet wat jullie doen qua voltage, maar ik heb de fans op 5v lijn gezet. Ik heb gewoon een een molex splitter gebruikt en 1 connector afgeknipt en dan gewoon gekoppeld (gesoldeerd), dus ook de 90 mm fan.
En hier heb je zeker geen foto's van getrokken :? .. Ik ben namelijk beetje bang om te gaan lopen prutsen hieraan.. Heb geen zin om meteen weer nieuwe koeling aan te moeten gaan schaffen, dus als er een voorbeeldfoto is, dan is die zeer welkom >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:51:
Ik zit dus ook te denken aan zo'n Thermaltake Tsunami, maar zoals ik het hier een beetje volg blijkt het toch een kleine tegenvaller te zijn. Naast deze Tsunami, had ik ook de grotere broer in gedachten de Thermaltake Shark. Erg mooie kast zo op het oog. :9~

Maar aangezien die toch erg ruim is voor mijn configuratie, kies ik toch liever voor de Antec P 160-EU Performance one, inclusief Tagan 480 Voeding. :)
De thermaltake shark is een kei in het aantrekken van stof. Laten liggen die handel. Ik ben persoonlijk ook op zoek naar ene goede vervanger voor mijn centurion 5!

Iemand suggesties?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:51:
En hier heb je zeker geen foto's van getrokken :? .. Ik ben namelijk beetje bang om te gaan lopen prutsen hieraan.. Heb geen zin om meteen weer nieuwe koeling aan te moeten gaan schaffen, dus als er een voorbeeldfoto is, dan is die zeer welkom >:)
Da's goed hoor :) Ik ben niet de vervelendste daarin, ik gooide daarnet batterijen in de A60 van mijn zusje, maar leeg, dus ik zou dat morgen ff proberen te doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:39:
[...]

De thermaltake shark is een kei in het aantrekken van stof. Laten liggen die handel. Ik ben persoonlijk ook op zoek naar ene goede vervanger voor mijn centurion 5!

Iemand suggesties?
Onzin, je kan gewoon de stoffilter erin zetten van de Tsunami en dan is het echt wel redelijk stofvrij, wil je het echt goed doen dan moet je de side fan en rear fan ook doen, hier ben ik nog even wat op aan het verzinnen voor mijn Tsunami.
Bovendien denk ik ook dat het er aan ligt hoe die staat, op de grond of op een tafel en dan is het per kamer ook verschillend, dus daarom kan je niet zomaar zeggen dat een kast een stofverzamelplaats is.

Verwijderd

Das waar. Maar ik heb geen zin om allerlei stoffiltertjes e.d aan te schaffen. Ik wil gewoon een robuuste kast die lekker stofvrij is!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:44:
@ arcanedevil:

Kan je mij vertellen hoe je die rode of zwarte draad, die vanuit de fan "extra" in de molex zijn gestoken eruit geprutst hebt en bij de gele erbij gedaan hebt?
Ik kreeg dit niet zo 1-2-3 voor elkaar namelijk.
De kast zelf is inderdaad erg goed. Ik heb hem nou een paar dagen, maar ik heb er nog niet echt dingen zelf aan gemod.. Beetje draadjes wegwerken en sleeven enzo, maar dat doet iedereen wel lijkt me zo. Het geluid is veruit het slechtste inderdaad, maar voor de rest erg tevreden met deze dream...
Ik heb de kabels gewoon precies omgewisseld zeg maar, waar geel zat zit nu rood en andersom ook en ook de zwarte omgewisseld (weet niet of dat ook moest magoed). Dan maar gewoon een stikkertje op de rode draad om te geven dat die 12 v is en de gele nu 6 v voor het geval dat ik dat ooit vergeet ;)

Verwijderd

Iemand bekend met de Thermaltake Soprano?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/tweak2.jpg

Hier een foto van de 5v oplossing, heel makkelijk gedaan nu, ik weet het, ziet er niet uit, maar het werkt voorlopig :)

Typische molex 1-2 splitter, je knipt 1 connector eraf met een kniptang.
5v rood en een zwarte aansnijden of strippen met de kniptang en doe je in een kroonsteentje (die kan je halen bij elke electrozaak of bouwmarkt).

Nu pak je de draden van de fans, molex connectors afknippen ( als je slim bent laat je wat draad er aan zodat je ze nog eens kan gebruiken) en ook hier aanstrippen, let op dat deze draadjes dun zijn, dus knijp niet te hard en zachtjes trekken met de kniptang.

Een draad stripper is een beter methode uiterraard :)

Van alle 3 fans rood bij elkaar binden/vlechten en ook de zwarte en die in ander kant van kroonsteentje en klaar is ie :)

Je ziet het ook op de foto, je ziet een rood zwart onder de hd bay door naar voor en naar achter en naar links voor de side fan.

En voor de veiligheid heb ik de gele 12v afgetaped met 3M tape :)

Je toerentallen zullen dan tussen 950 en 1050 zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 00:58 ]

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:54:
Iemand bekend met de Thermaltake Soprano?
Is zo te zien gewoon een midi uitvoering van de Tsunami.. weinig spannends aan dus..

iRacing Profiel

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Tt_Tsunami/pics/1009.jpg

Ik heb het volgende gedaan, je ziet dat rooster voor het 120mm fan.
Als die rooster ervoor zit dan gaat dat fan op een soort manier geluiden maken ,dit is best hindelijk vond ik.
Achter in de case zit het zelfde type 120mm fan en die maakt niet zo een kabaal ,omdat als voor de
fan een rooster zit dan kan het niet optimaal lucht aanzuigen omdat het word gehindderd door het rooster.
Zo doen de heb ik het rooster weg geknipt met een kniptang ,en berijkte ik het zelfde gluid niveau als het achter in de case zitten de fan.En dat scheeld behoorlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracing.com/IMG_0248.JPG

Verwijderd

offtopic [dronken modus]Late avond geweest?[/dronken modus]

Ik heb nu van die akasa fans erin zitten en dat scheelt dus echt veeeel in geluid. Ook netjes op 5V draaien. Alleen sonde van die blauwe fan, maar dat wordt weer gecompenseert door beetje modden met UV en sleeven enzo. Alleen mn UV balkje is al na 1 minuut doorgefikt, dus dat wordt weer RMAen

Verwijderd

Sorry voor het 'bumpen' van dit topic, maar ik wilde even mijn Tsunami case laten zien, ook mee aan het modden. Heerlijke Case. :)

http://www.alienfishtank2.com/forums/showthread.php?t=310

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14

CerandoX.nl

Vides

Vind het maar een kloon,dat kan thermaltake alleen,dat klonen van andere kasten.

• MrBarBarian
CerandoX.nl schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:36:
Vind het maar een kloon,dat kan thermaltake alleen,dat klonen van andere kasten.
:O

iRacing Profiel

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14

CerandoX.nl

Vides

Zie stacker topic voor weer zo een geweldige coolermaster kloon die van thermaltake komt.

• loyske
  • Laatst online: 14:04
Heb dus gisteren ook de Tsunami in gebruik genomen.
Was een beetje teleurgesteld van het kabaal die de kast maakt.
De 120mm fans zijn goed hoorbaar en verder hoor ik mijn 3 hd's ondanks die rubbertjes resoneren.
Wat kan ik beter doen ? De fans op 7v laten draaien of vervangen door Papst fans ?
En wat kan ik doen om het resoneren van de HD's tegen te gaan !?

Please help !

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

loyske schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:45:
De 120mm fans zijn goed hoorbaar en verder hoor ik mijn 3 hd's ondanks die rubbertjes resoneren.
Wat kan ik beter doen ? De fans op 7v laten draaien of vervangen door Papst fans ?

Please help !
Stillere fans op 7V zal zeker helpen. En voor de resonerende hardeschijven een goede silencer.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

loyske schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:45:

Please help !
Ik heb de case fans vervangen door Papst en draai ze op 7V. Onhoorbaar nu ;)

Nu hoor ik mijn harde schrijf :(

• loyske
  • Laatst online: 14:04
Yep heb de case-fans nu ook op 5v.
Hoor nu mijn 3 hd's resoneren :(

Verwijderd

Fan problemen dus prima op te lossen. Iemand al ervaringen met HDD silencers in deze kast?

Verwijderd

loyske schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:30:
Yep heb de case-fans nu ook op 5v.
Hoor nu mijn 3 hd's resoneren :(
Dat probleem had ik dus ook, dit is de 3,5" bay waar de schijven in zitten, je moet proberen iets van plastic of rubber tussen de houder en de sliders doen, dus de punten waar de bay weer inschuift.
Ik heb het opgelost met een stukje trekband.

Edit: beetje offtopic, maar wat vinden jullie van de nieuwe Kandalf ? http://www.thermaltake.co...kandalf/swa/va9000swa.htm
Ik vind em erg gaaf, inderdaad het lijkt weer veel op een Coolermaster Stacker, maar toch ..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 14:24 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ja, ik weet dat dit een oud topic is, maar ik plaats toch een bericht :P .

ik heb dit topic net eens uitgebreid door zitten lezen. Ik had deze kast al ingedachten om te halen. Het ding klinkt dus als een stofzuiger hoor (lees) ik al! Maar zijn die fans dan luidruchtiger dan mijn standaard boxed koelertje op m'n athlonxp1800+?? of iets minder.....

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 28-06-2005 21:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 2 Laatste