Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thermaltake tsunami

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:51:
En hier heb je zeker geen foto's van getrokken :? .. Ik ben namelijk beetje bang om te gaan lopen prutsen hieraan.. Heb geen zin om meteen weer nieuwe koeling aan te moeten gaan schaffen, dus als er een voorbeeldfoto is, dan is die zeer welkom >:)
Da's goed hoor :) Ik ben niet de vervelendste daarin, ik gooide daarnet batterijen in de A60 van mijn zusje, maar leeg, dus ik zou dat morgen ff proberen te doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:39:
[...]

De thermaltake shark is een kei in het aantrekken van stof. Laten liggen die handel. Ik ben persoonlijk ook op zoek naar ene goede vervanger voor mijn centurion 5!

Iemand suggesties?
Onzin, je kan gewoon de stoffilter erin zetten van de Tsunami en dan is het echt wel redelijk stofvrij, wil je het echt goed doen dan moet je de side fan en rear fan ook doen, hier ben ik nog even wat op aan het verzinnen voor mijn Tsunami.
Bovendien denk ik ook dat het er aan ligt hoe die staat, op de grond of op een tafel en dan is het per kamer ook verschillend, dus daarom kan je niet zomaar zeggen dat een kast een stofverzamelplaats is.

Verwijderd

Das waar. Maar ik heb geen zin om allerlei stoffiltertjes e.d aan te schaffen. Ik wil gewoon een robuuste kast die lekker stofvrij is!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:44:
@ arcanedevil:

Kan je mij vertellen hoe je die rode of zwarte draad, die vanuit de fan "extra" in de molex zijn gestoken eruit geprutst hebt en bij de gele erbij gedaan hebt?
Ik kreeg dit niet zo 1-2-3 voor elkaar namelijk.
De kast zelf is inderdaad erg goed. Ik heb hem nou een paar dagen, maar ik heb er nog niet echt dingen zelf aan gemod.. Beetje draadjes wegwerken en sleeven enzo, maar dat doet iedereen wel lijkt me zo. Het geluid is veruit het slechtste inderdaad, maar voor de rest erg tevreden met deze dream...
Ik heb de kabels gewoon precies omgewisseld zeg maar, waar geel zat zit nu rood en andersom ook en ook de zwarte omgewisseld (weet niet of dat ook moest magoed). Dan maar gewoon een stikkertje op de rode draad om te geven dat die 12 v is en de gele nu 6 v voor het geval dat ik dat ooit vergeet ;)

Verwijderd

Iemand bekend met de Thermaltake Soprano?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/tweak2.jpg

Hier een foto van de 5v oplossing, heel makkelijk gedaan nu, ik weet het, ziet er niet uit, maar het werkt voorlopig :)

Typische molex 1-2 splitter, je knipt 1 connector eraf met een kniptang.
5v rood en een zwarte aansnijden of strippen met de kniptang en doe je in een kroonsteentje (die kan je halen bij elke electrozaak of bouwmarkt).

Nu pak je de draden van de fans, molex connectors afknippen ( als je slim bent laat je wat draad er aan zodat je ze nog eens kan gebruiken) en ook hier aanstrippen, let op dat deze draadjes dun zijn, dus knijp niet te hard en zachtjes trekken met de kniptang.

Een draad stripper is een beter methode uiterraard :)

Van alle 3 fans rood bij elkaar binden/vlechten en ook de zwarte en die in ander kant van kroonsteentje en klaar is ie :)

Je ziet het ook op de foto, je ziet een rood zwart onder de hd bay door naar voor en naar achter en naar links voor de side fan.

En voor de veiligheid heb ik de gele 12v afgetaped met 3M tape :)

Je toerentallen zullen dan tussen 950 en 1050 zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 00:58 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:54:
Iemand bekend met de Thermaltake Soprano?
Is zo te zien gewoon een midi uitvoering van de Tsunami.. weinig spannends aan dus..

iRacing Profiel

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cases/Tt_Tsunami/pics/1009.jpg

Ik heb het volgende gedaan, je ziet dat rooster voor het 120mm fan.
Als die rooster ervoor zit dan gaat dat fan op een soort manier geluiden maken ,dit is best hindelijk vond ik.
Achter in de case zit het zelfde type 120mm fan en die maakt niet zo een kabaal ,omdat als voor de
fan een rooster zit dan kan het niet optimaal lucht aanzuigen omdat het word gehindderd door het rooster.
Zo doen de heb ik het rooster weg geknipt met een kniptang ,en berijkte ik het zelfde gluid niveau als het achter in de case zitten de fan.En dat scheeld behoorlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracing.com/IMG_0248.JPG

Verwijderd

offtopic [dronken modus]Late avond geweest?[/dronken modus]

Ik heb nu van die akasa fans erin zitten en dat scheelt dus echt veeeel in geluid. Ook netjes op 5V draaien. Alleen sonde van die blauwe fan, maar dat wordt weer gecompenseert door beetje modden met UV en sleeven enzo. Alleen mn UV balkje is al na 1 minuut doorgefikt, dus dat wordt weer RMAen

Verwijderd

Sorry voor het 'bumpen' van dit topic, maar ik wilde even mijn Tsunami case laten zien, ook mee aan het modden. Heerlijke Case. :)

http://www.alienfishtank2.com/forums/showthread.php?t=310

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14

CerandoX.nl

Vides

Vind het maar een kloon,dat kan thermaltake alleen,dat klonen van andere kasten.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
CerandoX.nl schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:36:
Vind het maar een kloon,dat kan thermaltake alleen,dat klonen van andere kasten.
:O

iRacing Profiel

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 09:14

CerandoX.nl

Vides

Zie stacker topic voor weer zo een geweldige coolermaster kloon die van thermaltake komt.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04
Heb dus gisteren ook de Tsunami in gebruik genomen.
Was een beetje teleurgesteld van het kabaal die de kast maakt.
De 120mm fans zijn goed hoorbaar en verder hoor ik mijn 3 hd's ondanks die rubbertjes resoneren.
Wat kan ik beter doen ? De fans op 7v laten draaien of vervangen door Papst fans ?
En wat kan ik doen om het resoneren van de HD's tegen te gaan !?

Please help !

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

loyske schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:45:
De 120mm fans zijn goed hoorbaar en verder hoor ik mijn 3 hd's ondanks die rubbertjes resoneren.
Wat kan ik beter doen ? De fans op 7v laten draaien of vervangen door Papst fans ?

Please help !
Stillere fans op 7V zal zeker helpen. En voor de resonerende hardeschijven een goede silencer.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

loyske schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:45:

Please help !
Ik heb de case fans vervangen door Papst en draai ze op 7V. Onhoorbaar nu ;)

Nu hoor ik mijn harde schrijf :(

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04
Yep heb de case-fans nu ook op 5v.
Hoor nu mijn 3 hd's resoneren :(

Verwijderd

Fan problemen dus prima op te lossen. Iemand al ervaringen met HDD silencers in deze kast?

Verwijderd

loyske schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:30:
Yep heb de case-fans nu ook op 5v.
Hoor nu mijn 3 hd's resoneren :(
Dat probleem had ik dus ook, dit is de 3,5" bay waar de schijven in zitten, je moet proberen iets van plastic of rubber tussen de houder en de sliders doen, dus de punten waar de bay weer inschuift.
Ik heb het opgelost met een stukje trekband.

Edit: beetje offtopic, maar wat vinden jullie van de nieuwe Kandalf ? http://www.thermaltake.co...kandalf/swa/va9000swa.htm
Ik vind em erg gaaf, inderdaad het lijkt weer veel op een Coolermaster Stacker, maar toch ..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 14:24 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ja, ik weet dat dit een oud topic is, maar ik plaats toch een bericht :P .

ik heb dit topic net eens uitgebreid door zitten lezen. Ik had deze kast al ingedachten om te halen. Het ding klinkt dus als een stofzuiger hoor (lees) ik al! Maar zijn die fans dan luidruchtiger dan mijn standaard boxed koelertje op m'n athlonxp1800+?? of iets minder.....

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 28-06-2005 21:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 2 Laatste