Toon posts:

Ti4200 pci?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn computer dat deze te zwak is met de onboard kaart (dell 2400) en nu zit er geen agp slot op. Dus moet ik een pci kaart vinden (P.S: is het mogelijk om een agp slot te monteren) een verkoper rade mij aan om de pci versie van de ti4200 te zoeken. Maar volgens mij bestaat die neit. Wat kan ik nu doen?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:50
een Geforce4 Ti 4200 bestaat niet in PCI uitvoering.

Je kan wel proberen een ATi Radeon 9200 in PCI uitvoering te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-09-2004 21:06 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Spijtig genoeg heeft een PCI videokaart ook veel minder performance dan zijn AGP broertjes. En ze zijn vaak nog duurder ook.. misschien moet je maar een nieuw moederbord overwegen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 21:02:
Ik heb een probleem met mijn computer dat deze te zwak is met de onboard kaart (dell 2400) en nu zit er geen agp slot op. Dus moet ik een pci kaart vinden (P.S: is het mogelijk om een agp slot te monteren) een verkoper rade mij aan om de pci versie van de ti4200 te zoeken. Maar volgens mij bestaat die neit.
Volgens sommige bronnen heeft Jaton ooit een Ti4200 PCI versie gehad, maar hoe geloofwaardig dat is, weet ik niet. Hoe dan ook lijkt het me geen sinecure om zo'n ding te vinden. Wat je wel kan doen is een wat courantere PCI kaart op de kop proberen te tikken (bv. een FX5200 PCI).
En een AGP slot monteren...ehh, heb je wel eens naar het moederbord in die PC gekeken? ;)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 17:13

Piggen

Lekker bakkie

WiLLoW_TieN schreef op 07 september 2004 @ 21:05:
een Geforce4 Ti 4200 bestaat niet in PCI uitvoering.
Foutje, neem ik aan? ;)
laat maar, is al verbeterd

Ik denk dat de verkoper een Geforce 4 MX 420 PCI bedoelde, die bestaat wel. Maar die zal erg traag zijn.
De Radeon 9200 PCI is volgens mij de snelste PCI kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Piggen op 07-09-2004 21:10 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:59

FlyEragon

Alien Monkeys

De radeon 9000 pci is nog sneller, de 9200 is slechts een gecastreerde versie van de
radeon 9000.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 18:03
De onboard videokaart (Intel 3D Extreme Graphics) is niet veel, maar ik denk niet dat je er met een PCI kaart (voor zover je die nog kan vinden) op vooruit gaat.
Zelfs AGP (de "opvolger") is inmiddels al weer achterhaald door PCI-express.
Voor vette 3D graphics heb je gewoon niet de juiste configuratie gekozen, helaas...

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

MBV

De FX5200 is een van de weinige courante PCI-VGA kaarten. Ik weet dat er bij diverse Paradigit-winkels een aantal op voorraad zijn. Verder weet ik het niet, maar ik gok dat mycom of zoiets wel wat zal hebben.

* MBV zal nooit meer spammen ;)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Vunzz schreef op 07 september 2004 @ 21:17:
De onboard videokaart (Intel 3D Extreme Graphics) is niet veel, maar ik denk niet dat je er met een PCI kaart (voor zover je die nog kan vinden) op vooruit gaat.
Zelfs AGP (de "opvolger") is inmiddels al weer achterhaald door PCI-express.
Voor vette 3D graphics heb je gewoon niet de juiste configuratie gekozen, helaas...
met een Ati Radeon 9000 pci kan je echt stukken beter gamen dan zon intel extreme ding wat niet meer als 300 3dmarks (03) oid haalt.

• MBV
  • Laatst online: 22:36

MBV

in deze review van Nordic Hardware is te zien dat spellen er niet echt speelbaar van worden. Zelfs UT2004! Dat kan ik op mijn ATi Mobility 7500 nog redelijk spelen op 1024*768!
Oftewel: koop maar een nieuwe pc als je spellen wil spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die 5600 PCI krijgen :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:34
hier staat meteen een benchmark met daarin het performanceverschil tussen een 5600PCI en een 5600AGP, leuk!

[ Voor 9% gewijzigd door 0siris op 08-09-2004 19:29 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:38

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Kun je geen AGP kaart in een PCI slot doen m.b.v. een AGP 2 PCI "ding".
Vage teksten ;), maar wel duidelijke plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://akiba.ascii24.com/akiba/news/2002/11/07/images/images701683.jpg
AGP 2 PCI :*)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef die van 128 mb maar hoor....

• peke
  • Laatst online: 04-08 22:12
Thandor schreef op 08 september 2004 @ 19:35:
Kun je geen AGP kaart in een PCI slot doen m.b.v. een AGP 2 PCI "ding".
Vage teksten ;), maar wel duidelijke plaatjes :)

[afbeelding]
AGP 2 PCI :*)
Dan kan je evengoed pci nemen want die agp uitbreidingskaart heeft net dezelfde bandbreedte als een pci sleuf, nl 133MB/s wat nog eens gedeeld moet worden met alles wat aangesloten is op de pci bus, dat kunnen andere kaarten zijn maar bijvoorbeeld ook onboard spullen die niet rechtstreeks in verbinding staan met de southbridge.
Die 5600 pci lijkt mij een uitstekende upgrade voor jouw systeem, je zal er gigantisch op vooruit gaan tov die onboard troep. :O

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij die site waar je hem kon bestellen was en 256 mb dat is niet nodig en er stond dat ie op de geforce 5200 chipset draaide :?

Verwijderd

Topicstarter
http://www.amamax.com/ge56pciwddrd.html en deze dan die is ook gewoon goed he? Vindt die 50 euro voor waarschijnlijk niet echt veel prestatie winst nogal veel schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 07:50:
Maar bij die site waar je hem kon bestellen was en 256 mb dat is niet nodig en er stond dat ie op de geforce 5200 chipset draaide :?
Weet iemand of dat goed zit met die GPU?

Verwijderd

Die 128MB kaart is prima. Ik vraag me alleen af of je niet beter een nieuw moederbord met AGP kunt aanschaffen. Qua performance scheelt dat zo veel. Als geld het probleem is, neem je een Asrock, Albatron of ECS moederbordje of een tweedehandsje. Verder is het ook vrij interessant om te weten wat de rest van je systeem eigenlijk is en waar je die videokaart voor wilt gebruiken. Als je niet minimaal een PIII 1 GHz hebt dan is het waarschijnlijk niet eens de moeite.

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 14:39:
Die 128MB kaart is prima. Ik vraag me alleen af of je niet beter een nieuw moederbord met AGP kunt aanschaffen. Qua performance scheelt dat zo veel. Als geld het probleem is, neem je een Asrock, Albatron of ECS moederbordje of een tweedehandsje. Verder is het ook vrij interessant om te weten wat de rest van je systeem eigenlijk is en waar je die videokaart voor wilt gebruiken. Als je niet minimaal een PIII 1 GHz hebt dan is het waarschijnlijk niet eens de moeite.
Leest nou helemaal niemand de eerste post?

De beste persoon zegt dat hij een Dell 2400 heeft. Dell<>moederboarden die je in de winkel kan kopen.

Een 5200 PCI is een leuke update voor je systeem en je zal er een hoop meer mee kunnen spelen als de onboard intel kaartjes.

(opzich is een dell 2400 een P4 systeem).

[ Voor 4% gewijzigd door d-motion op 09-09-2004 14:46 ]

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Prang schreef op 09 september 2004 @ 14:45:
[...]

Leest nou helemaal niemand de eerste post?

De beste persoon zegt dat hij een Dell 2400 heeft. Dell<>moederboarden die je in de winkel kan kopen.

Een 5200 PCI is een leuke update voor je systeem en je zal er een hoop meer mee kunnen spelen als de onboard intel kaartjes.

(opzich is een dell 2400 een P4 systeem).
Ten eerste heb ik geen zin om te checken wat een Dell 2400 precies is. Het kan zoveel zijn Inspiration, Dimension, en nog veel meer. Ten tweede kan je uit een Dell ook een moederbord halen en er een andere inzetten. Als het een micro ATX is, is je keuze wat kleiner, maar dat lijkt mij alles. Mocht het niet zo zijn, heb je ook nog een nieuwe tower nodig, maar ik denk dat dit niet eens nodig is.

FF on topic: denk er ook om dat PCI verschillende versies heeft. Ik denk dat die FX 5600 PCI v2.2 is. Ik neem aan dat die Dell recent genoeg is, tis wel even geleden dat PCI v2.1 werd geimplementeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een Dell Dimension 2400. 2,6 ghz eentje van februari. Ik hoef maar een jaar met deze pc te doen dus ook die kaart daarom is een mobo upgrade uitgesloten. Dus wil ik die 5700LE (PCI) nemen. Ik hoef er dus maar een enkel jaar op te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Amamax verzend niet buiten America :'(

Verwijderd

Hmm, Gainward heeft ooit een GeForce FX 5700 PCI uitgebracht, maar waar je die nog kan krijgen?
Ik denk dat het toch een FX5200 of ATI Radeon 9200 wordt.
Kijk maar eens bij komplett.nl of alternate.nl die hebben nog wel wat kaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand voor mij speuren naar de Inno3D 5700LE 128 mb PCI. Ik heb al heel veel gezocht maar kan nergens vinden waar ik hem kan krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 13:29:
Kan iemand voor mij speuren naar de Inno3D 5700LE 128 mb PCI. Ik heb al heel veel gezocht maar kan nergens vinden waar ik hem kan krijgen.
Niemand gaat voor je zoeken, dat kun je zelf immers ook. Ik kan je nog wel raad geven. Ga naar of email een goede computerzaak en vraag of ze er een voor je kunnen bestellen. Je kunt ook ebay of andere veilingsites nog proberen.

Verder denk ik dat je een nieuwe mobo + AGP kaart niet te snel moet wegwimpelen. Je kan voor hetzelfde geld dat jij een PCI videokaart uit de VS laat komen een s478 moederbord en snellere AGP kaart kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu besloten om een nieuwe mobo er in te stoppen. Het is wel budget maar eht wordt deze: (tis maar voor een jaartje ofzo) ASRock P4i45PE, i845PE. En nog een vraagje waar moet ik voor gaan 9600 pro of fx5700 (gewone). Iemand die ik ken zegt dat de 5700 iets betere graphics zou hebben.

P.S dat mobo heeft AGP 4x heeft dat nadelen bij deze twee kaarten?

P.S past dat mobo wel want er past geen vol ATX mobo in:
Hier de link naar het plaatje van de binnenkant van mijn dell:
http://www.pcworld.com/reviews/graphics/115403-23122_op.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verschil in beeldkwaliteit is bijna of niet te zien... zelf zou ik voor de ATI gaan, ati-fan zijnde ;) welke sneller is weet ik overgens niet precies, denk dat ze elkaar weinig ontlopen.. moet je anders maar even op googlen ;)

AGP 4x ipv 8x maakt, ondanks de verdubbelde bandbreedte, in praktijk weinig tot geen verschil..

Heb je een rolmaat? zoek de maten van het mobo en meten maar :D
edit: nu ik nog eens naar de pic kijk.. denk wel dat het gaat passen.. anders kan je altijd de hdd rack ernaast eruit modden ;) kwestie van eerst meten

[ Voor 78% gewijzigd door geez op 14-09-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thankz dat wou ik even weten! Maare is dat mobo neit te groot voor mijn kast?

Verwijderd

Based on Intel® 845PE chipset and Intel® Pentium 4 Processors, the P4I45PE is designed for those smart user who are looking for a cost effective and high performance Motherboard which support 800FSB and DDR400 . Packed with the features such as AGP 4X, 5 PCI 2.2 slots, ATA100, USB 2.0, 5+1 channels audio, 10/100Mbs Ethernet Lan, ---->>>>Full ATX form factor<------ and ASRock U-COP™ Technology.

Nou, dat gaat er bus niet in... (ff met google op Asrock + chipset gezocht...)

Enne, om nou na 40 mins al met een nutteloze kick te komen...(dwz, je mag niet na een half uurtje al met de opmerking: "Niemand?" komen, dit mag pas na 24 uur.

En zoals al gezegd...google is your friend (tenzij je dyslectisch bent uiteraard)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 13:04
Als ik die Dell-reclames wel eens op tv zie, dan zijn die goedkope dingen altijd kleine midi-towers. Dus zit er geen gewoon formaat mobo in, maar een klein formaat, zgn micro-ATX.
Als jij dus een 'gewoon' mobo uitzoekt, past dat niet in die Dell-kast...

Verwijderd

Als men de posthistory bekijkt van de TS, had Abbadon al vastgesteld dat er dus GEEN Full ATX mobo in kon...

Wil hardware overzetten naar Gigabyte GA-8IPE1000 Pro-G/

off-topic

/me 's pappa heeft ook zo'n ding....Alleen ooit een andere HDD er in geschroefd, verder durfde bokko er niet aan te zitten...(ok, voor de gein er een knoppix-cd in gooien... >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 20:18 . Reden: naam Modje fout... :D ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Veel te snelle kick, basic vragen die met een beetje zoeken zelf op te lossen zijn. Tijd dat dit topic dicht gaat en je zelf even wat moeite doet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.