Toon posts:

Wil hardware overzetten naar Gigabyte GA-8IPE1000 Pro-G

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo ik ben 11 jaar en game regelmatig op me pc nu wil ik dus een Grafische kaart aanschaffen (ATI Radeon 9600 pro) maar ik ontdek dat in mijn computer Dell Dimension 2400 geen AGP slot heeft. WTF! Nu was mijn idee om al mijn oude hardware over te plaatsen in een nieuwe kast en met een nieuw moederbord.
Het moederbord in de titel zag er wel goed uit dus ik d8 kan die met mijn hardware overweg ik zal ff mijn specs posten:

P4 (weet niet of het Northwood is) 2666 mhz.
512 MB SDRAM geheugen.
Hardeshijf: Maxtor 6Y080L0

Kan dit met dat moederbord overweg en is dat alles mogenlijk of werkt het niet?
Alvast bedankt, Chris Terwisscha

Verwijderd

nee man, het is een ddr bordje

**
Dual Channel DDR 400 Memory Architecture
**

check http://www.bytewizecomputers.com/products/7/7/318/6142

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Je hebt een Northwood B-spec.

Dat wil automatisch zeggen dat je DDR geheugen hebt, want er zijn geen mobo's die die CPU kunnen met SD-Ram.

Je kan dus gewoon dat moederbord kopen en alles overzetten :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi, jullie twee hierboven- DDR is SDRAM, dus niets raars aan die specs. Jullie bedoelen allicht SDR-SDRAM (en dat is het niet). Zie de RAM FAQ :z

Verder:
Oppassen met de voeding, Dell heeft nogal eens de neiging een standaard ATX connector te gebruiken maar een andere pinout, wat vrij funest is als je het op een normaal moob aansluit.

Oslik blyat! Oslik!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

dion_b schreef op 28 juni 2004 @ 20:46:
Oi, jullie twee hierboven- DDR is SDRAM, dus niets raars aan die specs. Jullie bedoelen allicht SDR-SDRAM (en dat is het niet). Zie de RAM FAQ :z

Verder:
Oppassen met de voeding, Dell heeft nogal eens de neiging een standaard ATX connector te gebruiken maar een andere pinout, wat vrij funest is als je het op een normaal moob aansluit.
Als toevoeging hierop even hoe een normale ATX connector in elkaar steekt :)

[rml]euss in "[ EL] PC Voeding-tester/gebruik als proje..."[/rml]

Kwestie van even doormeten dus en eventueel de draden goedleggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raku op 28-06-2004 20:53 ]

Raku

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Simulated Zero schreef op 28 juni 2004 @ 20:52:
[...]

Als toevoeging hierop even hoe een normale ATX connector in elkaar steekt :)

[rml]euss in "[ EL] PC Voeding-tester/gebruik als proje..."[/rml]

Kwestie van even doormeten dus en eventueel de draden goedleggen :)
Kijk ook even of je Dell voeding een P4 stekker heeft, want dat heeft zo'n bordje wel nodig. Als dat niet zo is dan wordt het ook nog een hele toer om dat weer goed te draaien (of een nieuwe voeding kopen ;) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de posts jonges :)
Alleen van dat AXT gedoe enzo snap ik niks kan dat duidelijk uitgelegd worden?

Chris Terwisscha

P.S sorry ik zie jullie linkjes al maar toch snap ik het niet :+
P.P.S Is dit moederbord trouwens goed. Niet nee zeggen omdat er zon mooi model van 500 ligt nee ik ben 11 dus heb een budget.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 21:16 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of dat het moederbord goed is, kan je denk ik beter zelf bepalen aan de hand van reviews.
Die zal je heus wel kunnen vinden denk met behulp van je beste internetbuddy: Google

En een duur bord hoeft niet per se heel goed te zijn hoor... ;)

[google=Gigabyte 8IPE100 Pro G review] helpt je denk ik wel een eind op weg ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 28-06-2004 21:20 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij is het ten eerste een Micro ATX bord. Ten tweede is het waarschijnelijk een Intel 845GV chipset dus met P4 stekker. Die ATX connector is vrij standaard. De USB en audio zal het waarschijnelijk niet doen. Die ATX voeding is bagger maar 140w(nagekeken). En voor de rest het is een Dell(gewoon simpel houden) dus de hele boel eruit en in een nieuwe kast en en een nieuw moederbord en dan zou het ok moeten zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

itsalex schreef op 29 juni 2004 @ 00:01:
Volgens mij is het ten eerste een Micro ATX bord. Ten tweede is het waarschijnelijk een Intel 845GV chipset dus met P4 stekker. Die ATX connector is vrij standaard. De USB en audio zal het waarschijnelijk niet doen. Die ATX voeding is bagger maar 140w(nagekeken). En voor de rest het is een Dell(gewoon simpel houden) dus de hele boel eruit en in een nieuwe kast en en een nieuw moederbord en dan zou het ok moeten zijn.
Reken er dus niet op dat die ATX standaard bekabeld is. Ik moet toegeven dat ik geen Dell P4 bakken van binnen gezien heb, maar wel een Dell P3 voeding die +12V leverde op de plek dat een normaal mobo de +5VSB verwachtte.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties jongens maar ik snpa nog steeds niet wat dat ATX betekend. En met dit moederbord zal de geluidskaart en de usb niet meer werken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=atx definition]
Be creative ;)

Wat betreft de geluidskaart en USB: ga gewoon de specificaties na. Deze hebben we trouwens ook nodig vooraleer we hierover een oordeel kunnen vellen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:14
ATX kan meerdere dingen betekenen - het is een standaard voor hoe een moederbord is opgebouwd (plaatsing van de diverse connectoren en dergelijke) maar hierboven hebben ze het over de voedingsstekker.

Zo'n ATX voedingsstekker is een vrij forse 20-pins connector (2 rijen van 10) die de voeding verbind met het moederbord. Op een aantal pinnen staat 3.3 volt, andere +5, sommige +12, -12 of -5 of aarde (0V). Welke pinnen welke spanning staat, ook dat is in de ATX standaard vastgelegd.

Dell maakt echter z'n eigen moederborden/voedingen en houdt zich niet altijd aan die standaard. De diverse spanningen zitten dus op andere pinnen van die voedingsstekker dan bij een standaard ATX stekker.

Ga je dus een Dell voeding aansluiten op een standaard ATX moederbord, dan is er een goede kans dat je +12 volt aansluit op iets wat maar 3.3 volt mag hebben - en je gloednieuwe moederbord is kapot.

Sommige (tegenwoordig denk ik de meeste) moederborden hebben daarbij nog een extra voedingsstekker, een vier-pins ding wat geloof ik wel eens een P4 stekker genoemd wordt. Is geloof ik een extra +12 volt connector. Hoef je niet altijd aan te sluiten, maar soms weer wel. Niet elke (oudere) voeding heeft echter zo'n P4 stekker. Goede kans dat jouw Dell voeding 'm niet heeft, en dat je nieuwe moederbord 'm wel nodig heeft.

Daarbij, als ik de berichten hierboven zo zie, zijn die Dell voedingen ook niet altijd zo geweldig wat maximale vermogen betreft.

Voor jou zie ik twee mogelijkheden:
- koop zowel een nieuw moederbord als nieuwe voeding - meeste zekerheid dat het goed gaat;
- zoek naar documentatie van die Dell voeding, wissel eventueel pinnen om tot je een normale ATX connector hebt gemaakt - EN MEET DIT NA! - hoop dan dat je nieuwe systeem het trekt met die voeding, anders kan je nogmaals een nieuwe voeding kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Dit is de kast die je hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcworld.com/reviews/graphics/115403-23122_op.jpg

Daar past dus geen full ATX bord in, je hebt dus een micro ATX bord nodig. Geheugen is geen probleem, er zit namelijk PC2700 in je Dell, dat kun je gewoon weer op een modern bord gebruiken. Wat de PSU betreft, hier zie je de door de Dimension 2400 gebruikte pin out, deze is gewoon gelijk aan een standaard ATX pin out (wat Dell sinds 2002 standaard voor alle pc's gebruikt, gelukkig).

Samengevat, neem een micro ATX mobo met AGP slot en flink wat spul onboard (sowieso NIC en geluid) omdat je niet veel PCI sloten over zult hebben om uit te breiden en je bent klaar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 09:32
Nu was mijn idee om al mijn oude hardware over te plaatsen in een nieuwe kast en met een nieuw moederbord
Al dat gezeur over micro-ATX en voedingsstekkers. Koop gewoon een nieuwe kast (incl. voeding), videokaart en moederbord. Vraag gewoon bij je lokale computerboer een kast die geschikt is voor je P4. De hardware die je wil hergebruiken zijn dus geheugen, harde schijf, geluidskaart(?) en eventueel nog modem en netwerk etc. Dat zijn standaard componenten. Dat lijkt me geen probleem. Je zal waarschijnlijk wel opnieuw windows moeten installeren ivm andere chipset drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenG op 29-06-2004 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was al vanplan me kast te vervangen want dat nieuwe moederbord past niet in de oude en ik wil niet herrinderd worden aan Dell :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel watt voeding heb ik nodig om dat nieuwe systeem goed te laten lopen met een ATI Radeon 9800 pro (met nieuwe mobo natuurlijk)

En weet iemand waar je een voeding met genoeg watt voor weinig kan krijgen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 20:34 ]

Pagina: 1