Asus k8v se deluxe na biosflash dood..

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 11:42
Goedenavond..

zojuist is mn asus k8v se deluxe doodgegaan door het flashen van de bios, ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat en op de asus site..
op de asus site stond dat ik bios 1004 moest flashen met afudos op een bootable floppy, dus ik heb de bios file + afudos op een bootable dos floppy gezet en geboot naar dos. afijn tot zover d8 ik even dat het wel zo verstandig zou zijn om de manual er weer bij te pakken voor instructies over het flashen van de bios en die heb ik precies gevolgd. vervolgens gaat het programma weet ik ut wat verifieren en controleren programeren en schrijven naar de bios rom. het programma zei dat het succesvol was gebeurt en dat ik op reset moest drukken. daarna deed de computer niets meer.. niet eens een piepje uit elende. ik weet zeker dat ik geen 1 fout heb gemaakt in het intypen, ik doe dit soort dingen veel vaker..
ik heb verder gelezen dat ik crashfree bios moest gebruiken van de cdrom, die zou automatisch gaan lezen als de bios fout was enzovoorts maar dan gebeurt er dus ook geen fluit..

stroom eraf, bios reset, batterij eruit, atx reset.. allemaal gedaan en geen baat..

is er echt geen hoop meer voor dit bord?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zowiezo nooit op reset drukken, maar CTRL+ALT+DEL doen, Maar goed.
Maar hij heeft als het goed is Crash Free bios dus hij moet te herstellen zijn.
Als je hem opstart en de DEL toets ingedrukt houdt wat doet hij dan?

• joon
Nokko schreef op 07 september 2004 @ 21:09:
Zowiezo nooit op reset drukken, maar CTRL+ALT+DEL doen, Maar goed.
Maar hij heeft als het goed is Crash Free bios dus hij moet te herstellen zijn.
Als je hem opstart en de DEL toets ingedrukt houdt wat doet hij dan?
niets.. :'(

Verwijderd

Gooi je geheugen eens in een ander slot van je moederbord.

En dit heb ik niet zelf verzonnen ;) :
http://www.techsupportforum.com/computer/topic/11845-1.html (laatste post)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik heb hetzelfde mainboard en ook geflasht naar versie 1004 (3/8/'04) maar via Windows tooltje wat op de CD stond (Asus update). Dat werkte vrij goed.

Wat kan je nog meer doen dan het clearen van je CMOS? Het crash free principe gaat er vanuit dat je nog wel kan booten als ik de handleiding erop na sla.

Mainboard retour retailer lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-09-2004 22:19 ]

d:)b :henk d:)b

• joon
MrJayMan schreef op 07 september 2004 @ 22:18:
ik heb hetzelfde mainboard en ook geflasht naar versie 1004 (3/8/'04) maar via Windows tooltje wat op de CD stond (Asus update). Dat werkte vrij goed.

Wat kan je nog meer doen dan het clearen van je CMOS? Het crash free principe gaat er vanuit dat je nog wel kan booten als ik de handleiding erop na sla.

Mainboard retour retailer lijkt mij.
denk het ook ja :'(

geheugen in een ander slot zetten zoals beschreven staat vanonder heeft ook niet echt geholpen.. kzal asus morgen eens bellen of iig contact op nemen.. kijken wat hun ervan te zeggen hebben

[ Voor 4% gewijzigd door joon op 07-09-2004 23:19 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

joon schreef op 07 september 2004 @ 23:19:
[...]

denk het ook ja :'(

geheugen in een ander slot zetten zoals beschreven staat vanonder heeft ook niet echt geholpen.. kzal asus morgen eens bellen of iig contact op nemen.. kijken wat hun ervan te zeggen hebben
Long shot: booten met alle stekkers uit mobo evt. zelfs zonder geheugen. Nog steeds dood: mobo omruilen voor nieuwe. Contact met Asus lijkt me lange en heilloze weg.

d:)b :henk d:)b

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit staat letterlijk in de FAQ:

PMG FAQ - Hoe recover ik een mislukte BIOS flash?

Doe er je voordeel mee :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.