[2K] Automatisch afsluiten*

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik maak even een nieuw topic, want ik kom er echt niet meer uit.
Dit weekend heb ik op een oude pc die hier staat win2k geinstalleerd. Daarvoor stond er windows 98 op. De computer is een pII 266, 64mb ram, win2k+sp4. Het probleem is als volgt:

De pc in kwestie is jarenlang gewoon gebruikt. Maar sinds een half jaar krijg ik bij het afsluiten de tekst "u kunt nu de computer afsluiten" te zien. Dit was sinds dat ik een half jaar geleden windows 98 geinstalleerd heb. Maarja, ik ergerde me er niet aan, want de pc werd toch door mijn zusje gebruikt. Nu heb ik er echter windows 2000 op gezet en nog steeds krijg ik het irritante venster.

Voordat mensen gaan roepen "ga nou eens eerst zoeken!", eerst nog even de dingen die ik al gedaan heb:

Ik heb dus al gezocht op bijvoorbeeld:
[search=u kunt nu de computer afsluiten]

Dus ik was helemaal blij, want ik dacht dat ik het gevonden had. Ik moest gewoon APM aanzetten bij power management. Dit heb ik gedaan. Maar dan stuit ik weer op een heel ander probleem, en dit is dat die irritante tekst niet meer verschijnt (leuk, zou je zeggen), maar in de plaats daarvoor reboot het systeem gewoon. Dit is ook niet wat ik wil :(.
Hier heb ik dan ook een topic over gevonden, maar daar stond het antwoord niet in
[url] [rml][ Win2k] "U kunt nu de computer uitschakelen" *[/rml] [/url]

Ik wil dus niet het irritante venster en niet een reboot. Wie weet wat ik hier aan kan doen :'( ?

[Edit: Ook heb ik de bios teruggezet naar default, maar dit helpt niet.]

[ Voor 17% gewijzigd door Double J op 07-09-2004 20:42 ]

• Double J
Zoveel tweakers hebben win2k (gehad), maar niemand weet een oplossing voor mijn probleem?

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 08:20

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Zou iets met een niet goed werkende of (in die tijd zeker) brakke ACPI implementatie die windows niet gebruikt.

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 16:33
Windows update... geen grap... Its the anwser ! Succes !

Verwijderd

Meestal is dat een bios/acpi probleem, waarbij een bios update wel uitkomst bied, maar of die nog te krijgen is.

En windows update uiteraard hehe :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 16:35 ]

• Double J
Alle updates van windows had ik al geinstalleerd. Een bios update is natuurlijk niet nodig, want een half jaar geleden had ik dit probleem nog niet met deze bios.....

• Double J
Schop

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Je geeft aan dat sedert een 6 maanden geleden W98 erop stond. Welk OS was het daarvoor?

Je redenatie dat een BIOSupdate niet nodig is is krom BTW. Je switched nml van OS, wat over het algemeen betekend dat de hardware anders wordt aangestuurd.

iR Profiel

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had die bak toen er '98 opstond al hetzelfde probleem of ging het daarin wel goed? en heb je die machine ge-upgrade naar 2000 of een schone installatie gedaan?

check mijn webshop!

Verwijderd

je moet even bij energie beheer een vinkje aanzetten. Ik heb hier geen win2k systeem meer staan, dus ik kan even niet precies zeggen hoe het heet, maar dan is je probleem vrijwel zeker opgelost (hij installeert dan iets voor geavanceerd energie beheer ofzo, ik had hetzelfde probleem met oudere systemen. Windows XP geeft dit probleem overigens niet)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 14:38 ]

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 14:37:
je moet even bij energie beheer een vinkje aanzetten. Ik heb hier geen win2k systeem meer staan, dus ik kan even niet precies zeggen hoe het heet, maar dan is je probleem vrijwel zeker opgelost (hij installeert dan iets voor geavanceerd energie beheer ofzo, ik had hetzelfde probleem met oudere systemen. Windows XP geeft dit probleem overigens niet)
Zoals al in de TS staat heeft ie dit al gedaan ;)

check mijn webshop!

Verwijderd

Hmm :) niet goed genoeg gelezen. Dacht/hoopte de oplossing te hebben

• Double J
Er heeft altijd al windows 98 op gestaan, maar ik heb een half jaar geleden een schone installatie van windows 98 gedaan, omdat ie ontzettend traag was. (dus wat dat betreft is die redenering van die bios update niet krom)

Ik heb er nu dus win2k opgezet omdat die stabieler is. Dit is btw ook een schone installatie.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Ik weet niet zeker of 2000 ook die optie heeft, maar bij XP kun je aangeven dat de pc na een blue-screen moet rebooten.
Ik had laatst een XP machine die na het geven van het shutdown commando rebootte ipv uit te gaan. Bleek dat hij tijdens het afsluiten een blue-screen kreeg en dus rebootte.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Double J dit kun je oplossen met het volgende in je register te veranderen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
 Registry Settings 
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
Value Name: PowerdownAfterShutdown
Data Type: REG_SZ (String Value)
Value Data: (0 = reboot, 1 = power down) 

Restart Windows for the change to take effect.

Bron: http://www.winguides.com/registry/display.php/251/

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 10-09-2004 16:55 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Double J
Hij geeft geen blauw scherm (ook niet als ik de opstartopties verander) en dit laatste heb ik ook geprobeerd, werkte ook al niet, balen!!!!

• Double J
Kickje

• Double J
Ik vind het natuurlijk heel fijn dat er oplossingen gegeven worden, maar het heeft (helaas) nog niet veel geholpen..... Misschien weet iemand nog iets dat ik kan proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Double J op 13-09-2004 00:57 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb jij ACPI ook wel in de BIOS aanstaan?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Double J
Ik heb overal gezocht, maar ik heb het woordje ACPI niet kunnen vinden. (het is een award bios)

[ Voor 15% gewijzigd door Double J op 13-09-2004 01:22 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Moet je even de handleiding van je moederbord erbij zoeken en daar in zoeken naar ACPI.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk dat als het niet in 't bios staat dat het bios 't niet ondersteunt. Maar als je 'n 440BX bordje van intel hebt is er vaak nog een acpi bios update te vinden. Kijk ff op de site van de fabrikant (met typenr. bij de hand). Belangrijk is ook dat je na de update je CMOS data ff reset (batterij tijdje eruit met stroom draf), anders gaat ACPI niet. Daarna raad ik je aan Win2K opnieuw te installen, dan detecteert hij vanzelf ACPI en sluit hij meteen goed af. Je kunt hem dan ook netjes laten afsluiten door de powerknop te gebruiken (kan met APM niet).
Pagina: 1