2 dagen geleden heb ik Windows 2000 opnieuw geinstalleerd en nu moet ik telkens als ik hem afsluit, de computer handmatig afsluiten. Dit is nog nooit voor gekomen, aangezien ik al ruim een jaar W2K draai. Iemand een oplossing?
Dat heb ik dus ook eens geprobeerd, maar nu heb ik een mega probleemVerwijderd schreef op 20 november 2002 @ 12:12:
Installeer ACPI (Apparaatbeheer-->Computer-->Standard PC, upgrade > ACPI-computer ofzo)
Als ik de pc opnieuw opstart dan komt ie tot aan het einde van die witte lijn (daar waar windows begint te starten) en dan reboot de pc zich gewoon. Nu heb ik al vanalles geprobeerd (zoals veilige modus en laatste juiste configuratie), maar niks helpt ik kom windows dus niet meer in.
Hulp gewenst.
Verwijderd
En als ie hem zo heeft geinstalleerd moet je hem downgraden naar STandaard PCVerwijderd schreef op 20 November 2002 @ 12:12:
Installeer ACPI (Apparaatbeheer-->Computer-->Standard PC, upgrade > ACPI-computer ofzo)
[off-topic]Point-blanK schreef op 20 november 2002 @ 13:41:
edit----foutje----
waar heb jij je icon vandaan? Dat draak-symbool zoek ik ook.
[/off-topic]
EXCalibur_EeK:
Als je hebt gedaan wat Gangsteroo zei, dan moet je nu opnieuw installeren! Dat heb ik ook een keer gehad. Je computer crasht nu en zal nooit meer op kunnen starten. Je moet dus echt opnieuw installeren!
Of een image terugzetten net als ik!
Als je hebt gedaan wat Gangsteroo zei, dan moet je nu opnieuw installeren! Dat heb ik ook een keer gehad. Je computer crasht nu en zal nooit meer op kunnen starten. Je moet dus echt opnieuw installeren!
Of een image terugzetten net als ik!
Als ik windows 2000 opnieuw installeer in dezelfde dir. waar windows 2000 staat ben ik dan alle gegevens kwijt? Of vervangt windows 2000 alleen de bestanden (dus alle documenten blijven bewaard?)?
De windows installatie gooit alle documenten weg!
Je kunt het beste met de Windows2000 cd booten en dan naar de recovery console gaan. Daar kun je dan alles kopieren naar een andere partitie of schijf en dan opnieuw installeren
Je kunt het beste met de Windows2000 cd booten en dan naar de recovery console gaan. Daar kun je dan alles kopieren naar een andere partitie of schijf en dan opnieuw installeren
Dit probleem heb ik ook al eens eerder gehad met een een computer van mezelf (oude AT-bak). Die dingen ondersteunen dus absoluut geen ACPI en dus kon ik ook m'n Windows 2000 niet meer in. Daarna heb ik net zoals grizzlybear de herstelmodus (recovery console) van de windows2000 setup gedaan en daarna werd het automatisch weer terug gezet naar standaard pc.
// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //
Wat bedoel je precies met : "automatisch weer teruggezet"? Als ik in de recovery console zit welk commando moet ik dan gebruiken?furby_nl schreef op 20 november 2002 @ 14:03:
Dit probleem heb ik ook al eens eerder gehad met een een computer van mezelf (oude AT-bak). Die dingen ondersteunen dus absoluut geen ACPI en dus kon ik ook m'n Windows 2000 niet meer in. Daarna heb ik net zoals grizzlybear de herstelmodus (recovery console) van de windows2000 setup gedaan en daarna werd het automatisch weer terug gezet naar standaard pc.
Als het goed is kun je aan het begin van de Windows 2000 setup kiezen voor het herstellen van de vorige installatie van Windows 2000, alle drivers etc. worden dan teruggezet naar de standaard Windows2000 drivers. Je systeem zal dan als het goed is weer een standaard systeem worden en moeten opstarten.
// Asus P4P800 SE // Pentium 4 2.8 GHz // 512 Mb DDR PC3200 // 200 Gb WD2000JB 7200 RPM // 80 Gb WD800BB // Asus V9520 Geforce FX // 17" NEC MultiSync 75F // Logitech Z-640 5.1 //
Als het probleem na herinstallatie nog steeds bestaat probeer dat het volgende eens:
Start -> Run -> devmgmt.msc
View -> Show hidden devices
Als je 'geluk' hebt, zie je nu een apparaat met een rood kruis erdoor (iets met APM als ik me niet vergis). Enable dit apparaat en Windows zou weer correct moeten afsluiten.
Start -> Run -> devmgmt.msc
View -> Show hidden devices
Als je 'geluk' hebt, zie je nu een apparaat met een rood kruis erdoor (iets met APM als ik me niet vergis). Enable dit apparaat en Windows zou weer correct moeten afsluiten.
[ Voor 0% gewijzigd door Mozart op 20-11-2002 15:07 . Reden: Extra info toegevoegd ]
PSN: PcDCch
De pc start in ieder geval weer op. Komt nu met enkele foutmeldingen maar het grootste probleem is verholpen. Bedankt!furby_nl schreef op 20 November 2002 @ 15:00:
Als het goed is kun je aan het begin van de Windows 2000 setup kiezen voor het herstellen van de vorige installatie van Windows 2000, alle drivers etc. worden dan teruggezet naar de standaard Windows2000 drivers. Je systeem zal dan als het goed is weer een standaard systeem worden en moeten opstarten.
Wat voor foutmeldingen geeft ie dan?
Oh fouten in Office XP en Mcafee virusscan. Dus gewoon effe opnieuw installen, geen probleem.
Mooi
dus de oplossing die ik bracht was wel weer nuttig
Pagina: 1