Toon posts:

Complete (HW/SW) oplossing voor leden & badges *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben een school project waarbij het de bedoeling is een netwerk te realiseren aan de hand van gesprekken met een ‘opdrachtgever’, wat eigenlijk gewoon een docent is. Hierbij moeten we letten op de volgende 2 onderdelen:
• Voldoet het aan de eisen;
• Valt het binnen budget;

Wat is de bedoeling voor ons project?
Nou heel simpel voor een organisatie een netwerk realiseren met daarnaast een geautomatiseerd systeem voor het inschrijven en controleren van leden. Dit gaat doormiddel van controle posten waarbij een of meerdere barcode scanners staan die de kaartjes scannen. Dat vervolgens in een centrale database verwerkt moet worden zodat men weet of iemand alle controle posten heeft gepasseerd. We moeten gebruik maken van MS SQL/Oracle database server en Active Directory. Hoewel ik dit laatste een beetje overdreven vind voor een kleine organisatie. Een Exchange server komt te draaien voor de afhandeling van het email verkeer.

Je spreekt dus van een centraal hoofdkantoor waar een server zou moeten staan met MS SQL waarop de centrale database staat. Elke controle post werkt dus als het ware als een client in die database, maar er is 1 probleem er staan op een controle post vanwege een goede doorstroming meerdere scanners (computers). De controle post maakt een veld aan in de database met dat een deelnemer een bepaald punt is gepasseerd.

Zelf beschouw ik het als een soort van bibliotheek systeem. Daar werken ze immers ook met een scanner en wordt het centraal in de database verwerkt.

Ons probleem?
Hoe dit te realiseren is of in iedergeval ons op weg helpen.
Extra project informatie
Dit project is ter simulatie van het echte bedrijfsleven en dus dat je gebruik mag maken van een 3e partij. Van de begeleidende docenten kan je oppervlakkige informatie verwachten, zoals ook van de opdrachtgever, want je moet immers zelf uitzoeken wat die wil. Daar zijn we dus in grote lijnen achter.

Eerder gevonden posts.
Barcode scanner en SQL server
- gepost door SpaGroen

Invoeren barcodesysteem
- gepost door Klojo

Eigen gedachtes
We denken er zelf aan om de controle posten met het hoofdkantoor te laten replicaren via een modemverbinding. Dit lijkt mij of ons voldoende voor het versturen van de nodige checkups. De apparaten voor het scannen lijkt het erop dat ik bij Symbol (www.symbol.com of www.symbol.com/nederland) moet zijn. Alleen concreet iets over de software om de database mee te vullen is niet aanwezig.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met informatie verzamelen.

gr.

Chris

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:08

Outerspace

Admin General Chat
barcode scanner
http://en.wikipedia.org/wiki/Barcode
[rml][ C++]Codabar in c++[/rml]
Verder doen we niet echt aan huiswerkvragen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 07-09-2004 11:25 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Waarom leden opslaan in MS SQL?

Ik zou de leden gewoon opslaan in je Active Directory. Zo hoeven de scanners geen verbinding te maken met hoofdkantoor elke keer iemand zijn kaart langs de scanner haalt.

Je kunt gebruik maken van smartcards, dan heb je aan windows een out-of-the-box oplossing, scheelt ook weer in kosten van MS SQL.

Verwijderd

Topicstarter
We moeten MS SQL of Oracle database servers gebruiken. Dat is juist het probleem. Hoe ga je dit in het systeem krijgen.

Verwijderd

Wat ga je dan opslaan in die SQL Server, specifiek?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:29:
Wat ga je dan opslaan in die SQL Server, specifiek?
In de SQL Database komen alle leden te staan. Het is de bedoeling dat de organisatie te weten komt of iedere deelnemer bij iedere controle post is geweest. Hiernaast moeten de doorkomst tijden vermeld worden. Het gaat dus om een database waar tijden en aanwezig etc bij de gebruiker vermeld staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:39:
[...]

In de SQL Database komen alle leden te staan. Het is de bedoeling dat de organisatie te weten komt of iedere deelnemer bij iedere controle post is geweest. Hiernaast moeten de doorkomst tijden vermeld worden. Het gaat dus om een database waar tijden en aanwezig etc bij de gebruiker vermeld staat.
Oke, nu begin ik je te begrijpen. Je zou het dus kunnen zien zoals een soort wedstrijd systeem, waarbij mensen langs een route moeten afstempelen.

Moet het systeem real-time zijn? Of mogen alle transacties ook eenmaal daags worden uitgevoerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 11:49 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

outerspace schreef op 07 september 2004 @ 11:23:
[...]

Verder doen we niet echt aan huiswerkvragen :)
Huiswerkvragen worden op GoT getolereerd zolang de vragen interessant zijn en aan de dezelfde eisen voldoen als andere topics op GoT. Van de topicstarter wordt dus eigen inzet verwacht; en simpele vragen kunnen via Google beantwoord worden. GoT is geen helpdesk maar een interessante vraag is geen probleem :)

Controle Systemen > Complete (HW/SW) oplossing voor leden & badges *

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 07-09-2004 12:30 . Reden: topictitel aangepast ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ja Philip Wagenaar. Je hebt gelijk. Ja de route dient afgestempeld te worden alleen electronisch. De data moet realtime op te vragen zijn. Waar spelers zich bevinden, alhoewel dit niet top prioriteit heeft.

Je kan mij ook even mailen op ploegercr@yahoo.com

Het is nogal ingewikkeld systeem lijkt mij want we komen gewoon even niet verder.
Ik was even pauze houden, maar blijf deze topic de hele dag volgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 12:39 ]

Verwijderd

Heb je al contact opgenomen met de leveranciers van zulke barcode scanners?

Deze hebben meestal door projecten bij andere klanten al veel ervaring met het opslaan in databases e.d. Meestal zijn zulke bedrijven ook niet de lulligste en helpen ze graag scholieren in zulke projecten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja gaat ik doen. bedankt. Je ziet mischien hier nog een post op komende dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar weet iemand wat voor een systeem hiervoor geschikt het. We mogen namelijk gewoon software gebruiken van een 3e partij. Hat gaat erom hoe is zoiets te realiseren.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij kun je een aantal verschillende dingen doen.

Een leuke invalshoek zou kunnen zijn een webservice die op het hoofdkantoor draait en de aangeroepen wordt door de verschillende controlepunten.

Het controlepunt verstuurd de barcode informatie via een https verbinding naar de webservice op het hoofdkantoor, deze webservice controleert op basis van het nummer in de SQL database of de benodigde rechten aanwezig zijn en stuurt een reply terug.

Met het .net framework kun je eenvoudig een webservice maken en een MS SQL database aanspreken. Ook kun je met ditzelfde framework op de Symbol draadloze handscanners programmeren. Symbol heeft een aantal goede SDK's op icm met het .net framework te scannen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 07 september 2004 @ 14:21:
Volgens mij kun je een aantal verschillende dingen doen.

Een leuke invalshoek zou kunnen zijn een webservice die op het hoofdkantoor draait en de aangeroepen wordt door de verschillende controlepunten.

Het controlepunt verstuurd de barcode informatie via een https verbinding naar de webservice op het hoofdkantoor, deze webservice controleert op basis van het nummer in de SQL database of de benodigde rechten aanwezig zijn en stuurt een reply terug.

Met het .net framework kun je eenvoudig een webservice maken en een MS SQL database aanspreken. Ook kun je met ditzelfde framework op de Symbol draadloze handscanners programmeren. Symbol heeft een aantal goede SDK's op icm met het .net framework te scannen.
Dus je bedoelt een Webserver in combinatie met een SQL server voor invoer van gegevens. Dat je als het ware de data submit. Maar hoe werkt dit dan met een handscanner. Is dit aparte software die je kan configureren die remote op de database werkt. Gewoon een softwarepakket van Symbol die de data geprogrammeerd kan submitten. Ik heb eens gekeken op de site van symbol. Maar kan niet echt iets concreets vinden.

Andere mogelijkheid:
Is dat de data verzameld wordt in die scan apparaten en die scan apparaten vervolgens eind van de dag laten synchroniseren met de database. zodat je per locatie een overzicht krijgt wie er zijn gepasseerd.???

Er is gewoon niet iets concreets in dit forum hoe dit kan? WAT voor systeem heb ik nodig. Hoe kan ik het beste controle posten uitvoeren.??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 14:51 ]

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:31:
[...]

Dus je bedoelt een Webserver in combinatie met een SQL server voor invoer van gegevens. Dat je als het ware de data submit. Maar hoe werkt dit dan met een handscanner. Is dit aparte software die je kan configureren die remote op de database werkt. Gewoon een softwarepakket van Symbol die de data geprogrammeerd kan submitten. Ik heb eens gekeken op de site van symbol. Maar kan niet echt iets concreets vinden.
Hoe is de situatie? Staat er een vast PC? Dan kun je een scanner eigenlijk net zo zien als een toetsenbord. Je kunt gewoon de invoer van de scanner afvangen, bijna net als van een toetsenbord
Andere mogelijkheid:
Is dat de data verzameld wordt in die scan apparaten en die scan apparaten vervolgens eind van de dag laten synchroniseren met de database. zodat je per locatie een overzicht krijgt wie er zijn gepasseerd.???
Dat kan ook. Jij moet denk ik eerst de eisen opstellen. Wij jij vraagt is in principe goed te doen, het ligt aan hoe je het wilt. Moet je live mee kunnen kijken met wie wat gepasseerd is? Is het voldoende om dat aan het einde van de dag te kunnen?

Kun je iets concreter met je voorbeeld zijn? Wat is precies de bedoeling?

Verwijderd

Topicstarter
Er moet gewoon simpel gecontrolleerd worden of elke deelnemer bij elke controle post is geweest.punt, dat is het. Hoe is dit te realiseren. Het is een school project waar een informatie systeem dient gerealiseerd te worden.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 15:01 ]

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:58:
Er moet gewoon simpel gecontrolleerd worden of elke deelnemer bij elke controle post is geweest.punt, dat is het. Hoe is dit te realiseren. Het is een school project waar een informatie systeem dient gerealiseerd te worden.
Ja hallo, ik heb je toch handreikingen gegeven :?

Je zult zelf met wat concrete feedback moeten komen. Welke kant wil je op? Ik heb hier wel wat ervaring mee en wil je best helpen, maar ik ga het alleen helemaal voorkauwen als ik er goed voor betaald word :)

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 07 september 2004 @ 15:07:
[...]

Ja hallo, ik heb je toch handreikingen gegeven :?

Je zult zelf met wat concrete feedback moeten komen. Welke kant wil je op? Ik heb hier wel wat ervaring mee en wil je best helpen, maar ik ga het alleen helemaal voorkauwen als ik er goed voor betaald word :)
Ok ja klopt en bedankt.
gr.
Chris

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:25 ]

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:10:
[...]

OK mooi ik gaat verder. heb nu het maximale uit dit forum gehaald. Dank u voor de medewerking.

gr.
Chris
Denk je dat dit het maximale was :?

oh well...

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou het maximale. We gaan nu even overleggen met ons projectgroepje. Dus denk toch wat we voor een simpelere oplossing gaan, namelijk die scanners eind van de race uitlezen op het hoofdkantoor. Die in een SQL database zoeken.

Het hele gebeuren dient er voor 1 dag te zijn. Tis dus niet zo dat er overal vaste telefoon verbindingen liggen.
Pagina: 1