Toon posts:

Barcode scanner en SQL server

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Weten jullie of het mogelijk is om een barcode scanner te laten communiceren met SQL server? Zo ja, van wie hebben we welke scanner nodig dan?

Ik probeer namelijk uit te vinden of we bepaalde mensen voor een beurs toegangskaarten kunnen toesturen met daarop een bepaalde barcode. Zodat we precies kunnen registreren wie er van de voorinschrijvingen zijn binnengekomen en dus de binnenkomst procedure behoorlijk kunnen versnellen...

Ik heb zelf al gezocht, maar barcode scanner bedrijven komen niet naar buiten met het feit met welke software ze compatible zijn...

Verwijderd

Als er bij die scanner een beetje fatsoenlijke software zit waarmee je 'm aan kan sturen (bv via C of visual basic) kan je 'm zonder problemen koppelen aan een sql server of andere database kwestie van een stukje software schrijven die dat boeltje voor je regeld..

• dmnq
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11-2025

dmnq

zonder klinkers

Barcode scanners werken hetzelfde als je toetsenbord.

In veel gevallen worden ze parallel gekoppeld aan je toetsenbord via ps/2. Dus elke toepassing waarbij je input kan geven via je toetsenbord moet ook met zo'n scanner werken, denk ik? :?

Hosting (100 MB Harddisk, 1 GB Traffic, 5 POP, MySQL, PHP voor € 3,60 per maand)

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Beste tweaker, voor een barcodelezer heb je helemaal geen speciale software nodig, je kan het gelijk gebruiken in combinatie met je toetsenbord. Als jij bijvoorbeeld 1234567890 nummer in wilt voeren zodat het in je sql server terecht komt kan je natuurlijk handmatig 1234567890 in typen maar je kan ook de barcodescanner gebruiken, wat de scanner doet is hij lees dat nummer en hij verstuurt het via de toetsenbord interface naar je pc met een enter toets. dus de scanner stuurt 1234567890 + enter toets. Dat gaat natuurlijk sneller dan zelf invoeren.