probleem, max aantal connections Win2kpro bereikt!

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
ik zit met het volgende probleem, ik zit hier op mijn stage en hier draait een Win2k pro machine als server, op het moment krijgen gebruikers meldingen dat er geen connecties meer mogelijk zijn omdat het maximum is bereikt, dit kan best kloppen aangezien het maximum 10 is.

Nu gaan ze hier op korte termijn over Windows 2000 Server, maar is er een mogelijkheid om op dit moment het probleem (tijdelijk) op te lossen. Het is een groot probleem dat niet iedereen kan werken nu. En een nieuwe server implementeren doe je niet zomaar.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Als het goed is kan je daar een licentie voor aanschaffen. (anders ff via de andere wegen naar een oplossing zoeken ;) )

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Connecties van wat ?? IIS toevallig ??

Dat zou je wel met Apache op kunnen lossen denk ik .... ?!!
borgdavile schreef op 06 september 2004 @ 15:16:
neej, de als server gebruikte Win2kPro machine heeft een aantal shares. Deze shares worden benaderd door de WS, op een gegeven moment krijgt een WS de melding dat het max aantal verbinding van de te benaderen computer bereikt is.
Zeg dat dan ben niet helderziend :D

[ Voor 66% gewijzigd door nero355 op 06-09-2004 15:35 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• borgdaville
neej, de als server gebruikte Win2kPro machine heeft een aantal shares. Deze shares worden benaderd door de WS, op een gegeven moment krijgt een WS de melding dat het max aantal verbinding van de te benaderen computer bereikt is.

• borgdaville
_SouLmaN_ schreef op 06 september 2004 @ 15:14:
Als het goed is kan je daar een licentie voor aanschaffen. (anders ff via de andere wegen naar een oplossing zoeken ;) )
heb je dit toevallig ergens gelezen? heb je hier een linkje van, ik vind er nix over!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Nee, je kunt het niet oplossen omdat elk Windows werkstation-OS een maximum heeft van 10 connecties.. Daar is niet omheen te werken anders hadden ze de server OS-en niet uit hoeven brengen. Ik denk dat je een probleem hebt tot die tijd.. Je zou een tweede werkstation kunnen pakken, daar een 120-day trial van Windows 2000 Server op kunnen installeren, dan kun je tenminste weer een kleine 4 maanden weer vooruit...

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
Klopt als je meer wilt moet je de server editie kopen. (maar zoals ik eerder zei kan je er ook via andere manieren omheen, alleen mag ik dat hier nie zegge :) )

Verwijderd

geen illegale oplossingen in een productie omgeving uitvoeren!
blijkbaar kon een pro editie ook zomaar als server gebruikt worden, dus ik zie niet in waarom een echte server een probleem zou moeten zijn...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Helaas - die 10 connectie limiet is niet enkel een technische beperking maar er ook een die in de licentievoorwaarden is opgenomen. Het omzeilen van dat limiet is dan ook niet toegestaan, en daarom gaat dit topic dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.