Toon posts:

[WLAN] @home>wireless>router>bedraad&wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerkje:

Van het COM21 kabelmodem van @Home ga ik bedraad naar een HUB. Vanaf deze HUB ga ik rechtstreeks naar een FTP server (1 @home ip-adres). Van deze HUB ga ik ook rechtstreeks naar een Edimax router. Op deze router zijn 4 pc's aangesloten. 3 in dezelfde kamer (100Mb) en 1 op een andere kamer (100Mb)

Hieronder het plaatje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolfcolmer/netwerk.jpg

Ik wil de verbinding tussen de 3 blokken draadloos krijgen. (kabelmodem staat in de meterkast, router en pc's staan in een slaapkamer, andere pc staat op zolder)

Is het mogelijk om rechtsteeks op mijn kabelmodem bijv. een accesspoint aan te sluiten, dan in de slaapkamer een Wireless router te plaatsen. Ik wil eigenlijk de pc's in ruimte 3 met UTP blijven verbinden aan de router om zo op 100Mb te blijven zitten.

Voor de snelheid van de draadloze verbinding is 11Mb voldoende (is alleen internet en af en toe een print jobje)

Waarschijnlijk verlies ik dan wel dat ik mijn ftp server op een apart ip nummer kan laten draaien

Hieronder een plaatje zoals het volgens mij eventueel zou moeten kunnen werken

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolfcolmer/nieuwnetwerk.jpg

Nu ben ik bij verschillende winkels/forums geweest maar krijg tegenstrijdige antwoorden van het kan wel en het kan niet (accespoints in bridge modus plaatsen, dan kunnen de pc's erachter niet gerouteerd worden etc)

Lijkt mij dat ik toch niet de eerste ben met deze wens. Dus wie kan mij vertellen welke componenten ik aan moet schaffen en in welke modus deze eventueel moeten staan (bridge mode etc) Want verder ben ik een n00b qua wireless netwerkjes

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoeveel IP adressen heb je? Welke PC's krijgen en publiek IP en welke niet. Het lijkt er op (maar ik weet het niet zeker) dat je zo niet kan werken ..

Verwijderd

Topicstarter
Op dit ogenblik heb ik nog 2 ip adressen van @home. De FTP server heb ik op de HUB met zijn eigen ip nummer aangesloten omdat mijn Edimax router de nare eigenschap heeft om nogal eens te hangen en interner daarop uitvalt (stekkertje er uit en stekkertje erin is dan de enige oplossing) Op het 2e ip adres is dus mijn huidige router aangesloten die internet internet routeert.

In de nieuwe situatie zal waarschijnlijk alles achter dezefde router moeten hangen omdat het anders helemaal niet gaat werken

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Kun je niet beter een router met ingebouwd wireless meteen aan je modem hangen? Beetje overbodig om eerst draadloos naar de router te gaan en dan weer draadloos naar de clients :) Zal je latency niet echt ten goede komen denk ik zo...

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

-Hang een wireless router aan je modem
-Bovenin (bij de drie clients) pak je een router met client-bridge functie. Dit houdt in, dat ie het wireless signaal wat van de router beneden komt, opgepakt wordt en op ethernet kabel gezet word.
-de laatste client laat je connecten met je wireless router beneden.

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
MisterData schreef op 05 september 2004 @ 15:20:
Kun je niet beter een router met ingebouwd wireless meteen aan je modem hangen? Beetje overbodig om eerst draadloos naar de router te gaan en dan weer draadloos naar de clients :) Zal je latency niet echt ten goede komen denk ik zo...
Alleen beneden een wireless router gaat niet werken omdat ik de pc's boven op 100Mb wil houden, wordt dan wel een erg dure grap om het allemaal wireless te laten werken.
Ruudjah schreef op 05 september 2004 @ 15:33:
-Hang een wireless router aan je modem
ok logisch

-Bovenin (bij de drie clients) pak je een router met client-bridge functie. Dit houdt in, dat ie het wireless signaal wat van de router beneden komt, opgepakt wordt en op ethernet kabel gezet word.

Client-Bridge functie? Is dit speciaal voor routers? Kan ik daar ook gewoon een HUB voor gebruiken of mijn huidige router niets laten routeren? En hoe pakt die router het signaal op? Access Point?

-de laatste client laat je connecten met je wireless router beneden.
ok logisch

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Waarom zou je dit willen als je nu de kabels er al hebt liggen?
Als je nu laptop had of een pc die je veel verplaatst.

Je ftp server kan trouwens weer gewoon in de DMZ van de wireless router.
Ik zou liever portforwarding aanzetten en de ftp ook achter de firewall en poort 21 en 22 open zetten. Is toch iets veiliger.

[ Voor 48% gewijzigd door noMSforme op 05-09-2004 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
noMSforme schreef op 05 september 2004 @ 16:07:
Waarom zou je dit willen als je nu de kabels er al hebt liggen?
Als je nu laptop had of een pc die je veel verplaatst.

Je ftp server kan trouwens weer gewoon in de DMZ van de wireless router.
Ik zou liever portforwarding aanzetten en de ftp ook achter de firewall en poort 21 en 22 open zetten. Is toch iets veiliger.
Ehh de kabels liggen er wel, maar deze lopen bij de trap langs omhoog en over de gang. Ik wil dus juist van die kabels af. FTP server in DMZ is inderdaad wel een goede oplossing zodra ik een stabiele router heb aangeschaft die niet bij de meest willekeuringe ICMP of SMURF attacks helemaal hangt

Verwijderd

FTP achter router is geen probleem heb ik hier ook.
Met welk prog heb je die afbeelding gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 16:30:
FTP achter router is geen probleem heb ik hier ook.
Met welk prog heb je die afbeelding gemaakt?
Visio 2003, standaard shapes in 2 min

Verwijderd

Zeg, doe eens even niet zo ontzéttend ongeduldig. Er zijn meer mensen die graag geholpen willen worden en van dit soort ongeduldigheid houden we niet.

Lees dit eens aandachtig door: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Pagina: 1