Toon posts:

[XP] WinXP krijgt geen toegang tot WinXP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Merkwaardig.
Heb WinXP SP1 (up to date) op 2 machines draaien (vb PC1 en PC2). Beide staan aangesloten op een modem/router met statische IP-adressen. Beide pc's hebben dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, ook al heb ik het ook geprobeerd met een nieuw aangemaakt accoutn op PC2. Op beide pc's heb ik bestand- en printerdeling ingeschakeld. Tevens heb ik op beide pc's expliciet bepaalde partities laten delen. Ze zijn beide lid van dezelfde werkgroep. Onder Netwerkomgeving is deze werkgroep daadwerkelijk te zien en zijn beide pc's op beide pc's te zien.
Nu kan ik vanaf PC1 wel de shares benaderen, wijzigen ed die op PC2 staan, maar niet andersom. Als ik van PC2 naar PC1 wil, dan krijg ik de melding dat ik niet voldoende rechten heb. Vreemd, want ik heb het ooit wel werkend gehad. Dit probleem heb ik echter sinds ik PC1 opnieuw geinstalleerd heb en/ of sinds ik op PC2 de netwerkkaart in een ander slot heb gedaan en een ander intern IP-adres heb toegekend.
Ik heb me suf gezocht op PC1 naar instellingen die ik over het hoofd gezien heb, maar kan nix vinden. Ook vorige topics hierover bieden geen oplossing.

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

groet

vincentius

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Heb je de netwerkkaart die je verplaatst hebt wel eerst ge-deinstalleerd?
Misschien hangt er nog het eea aan de netwerkkaart die nu niet meer gevonden wordt.

Hiermee kun je zien of er nog wat achtergebleven is:
[rml][ XP/2000] Remove hidden hardware [ Tip/LoL][/rml]

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, kan t nu ff niet uitproberen, maar ik denk dat dit gaat werken...
Alvast bedankt voor je reply!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het iets duidelijker is wat je nu precies bedoelt. Ik betwijfel overigens ofdat het erl wel aan ligt dat je nog een oude netwerkkaart hebt maar proberen kan geen kwaad natuurlijk :)

Kijk eventjes ofdat je niet de filesharing soort op 'simple' hebt gezet :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus...

Heb hidden devices verwijderd die ik niet meer heb. Inderdaad 1 netwerkkaart. Heb nu op PC2 een NIC #2, zonder verdere consequenties, dus op zich goed.

Maar helaas geen effect op de netwerksituatie. Ik snap er geen ene mallemoer van.

van PC1 naar PC2 gaat prima, andersom niet, dan krijg ik een melding dat ik niet genoeg rechten heb.
Btw, er is geen firewall aanwezig, op geen enkele pc.

Verder nog ideeen? Kan t in de router iets zijn? Of moet het een windows instelling zijn?

Ik zal zelf kijken of de instellingen echt exact hetzelfde zijn op beide pc's

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:38:
Verder nog ideeen? Kan t in de router iets zijn? Of moet het een windows instelling zijn?
elevator schreef op 04 september 2004 @ 17:18:
Kijk eventjes ofdat je niet de filesharing soort op 'simple' hebt gezet :)
^^^ dit al bekeken?

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik kan de verwijzing naar simple filesharing niet vinden.... |:(

Ik zie btw door de bomen het bos niet meer. De weergave van de instellingen ziet er op de ene pc anders uit dan op de andere (misschien dat dit iets te maken heeft met simple filesharing?)

Op PC1, waar ik geen toegang tot krijg vanaf PC2, zie ik onder Delen en Beveiliging een extra tabblad Beveiliging staan, en kan ik machtingen uitdelen aan specifieke gebruikers (ik heb Iedereen alle machtigingen gegeven die er zijn)
Op PC2, waar ik wel toegang tot krijg vanaf PC1 staat onder hetzelfde venster: van deze map een gedeelde netwerk map maken en ik kan hier geen machtigingen uitdelen?

'k Voel me steeds meer een leek worden op deze manier...
:?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Kijk onder folder options/mapopties in je explorer via menuoptie extra.
Dat tabblad wat weg is is inderdaad vanwege simple sharing.

Who is John Galt?

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is toch niet je guestaccount die je uit hebt staan hoop ik? Dat geeft dit probleem nogal eens.

Verwijderd

Topicstarter
ok...simple sharing uitgeschakeld.
nu kan ik een gebruikersnaam en ww invoeren als ik van PC2 naar PC1 wil. Niet dat dat geaccepteerd wordt... Ik gebruik dan bv de gebrnaam van de admin op PC2 + het ww, maar ook de gewone gebruikersnaam en ww wordt niet gepikt...

ik denk dat ik nog maar es wat moet bijleren ofzow...

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als je de shares van PC1 wilt benaderen zul je een usename/password van die machine moeten gebruiken.

Who is John Galt?

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, vreemd... Heb je gekeken naar die accounts?

Oke, niet gezien dat je dat gepost hebt.. Vreemd.

[ Voor 36% gewijzigd door YouKnow op 04-09-2004 20:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het opgelost...maar niet vragen hoe.

Op PC1 kon ik dus niet naar PC2. Ik heb op PC1 eenvoudige filesharing uitgeschakeld, geprobeerd in te loggen, maar dat lukt niet (geen toegang).
Van PC2 kon ik wel naar PC1. Op PC2 stond simple filesharing al uitgeschakeld en op PC1 stond het gastaccount uitgeschakeld, net als op PC2. Toch kon ik van PC1 naar PC2.

Ik heb op PC1 de simple filesharing ingeschakeld en het gastaccount ook.... opgelost. Ik snap er werkelijk de ballen van, maar dat zal wel aan mij liggen 8)7

Natuurlijk ben ik hier niet tevreden mee. Ik zal straks alles ff trugzetten naar standaardinstellingen en het stap voor stap opnieuw proberen. Maar goed, het doel is in eerste instantie bereikt...

Iig bedankt voor de reacties 8)
Pagina: 1