Nadat ik gisteren op mijn videokaart een passieve koeler had gebouwd moest ik wat andere PCI kaarten verplaatsen. Geen probleem natuurlijk, Maar toen ik met mijn NIC ging werken kreeg ik een vreemde melding. Het was iets in de zin van "een NIC die niet in het systeem zit had hetzelfde IP adres en als die terugkomt kan dat problemen geven".
Opzicht best wel vreemd en toen ben ik dus op verder onderzoek gegaan.. In de device manager "show hidden devices" aangezet maar niks te zien. hmmm... verder zoeken. Toen kwam ik op deze pagina terecht..
Ik heb ongeveer zo'n 100 !!! (2/3/4/5/ dubbele) devices tevoorschijn gehaald (als echte tweaker schroef je nogal eens in je computer he
). Om dit topic niet alleen informatief te maken.... Je kan de hardware alleen stuk voor stuk verwijderen (AFAIK), weet iemand iets waarmee je meerdere hardware tegelijk kan weghalen?
Wedstrijdje: wie komt er over de honderd hidden hardware devices...
p.s. Meer info naderhand gevonden bij dit knowledge base artikel bij Microsoft.
p.s.2. Als dit niet in OH thuishoort dan weet ik het ook niet meer...
Opzicht best wel vreemd en toen ben ik dus op verder onderzoek gegaan.. In de device manager "show hidden devices" aangezet maar niks te zien. hmmm... verder zoeken. Toen kwam ik op deze pagina terecht..
De instructies uitgevoerd en voila daar stond van alles in device manager.. erg grappig om te zien. Wat mijn verbaasde is dat 2000/XP de oude hardware allemaal 'onthoud' (als je het niet goed un-installed). Je kan iig wel je systeem zo goed opruimen door de 'verlichte' icoontje te uninstallen.Remove hidden hardware from Device Manager
I used this trick when I had a old NIC card that was removed from a system without uninstalling. It still had DNS and IP information which caused problems. This was used on Windows 2000 and should still apply to XP.
Add the following system environment variable:
devmgr_show_nonpresent_devices=1
(reboot optional)
Open Device Manager
From the View menu select Show Hidden Devices
Locate your hidden hardware in device manager.
Right click
Uninstall
Ik heb ongeveer zo'n 100 !!! (2/3/4/5/ dubbele) devices tevoorschijn gehaald (als echte tweaker schroef je nogal eens in je computer he
Wedstrijdje: wie komt er over de honderd hidden hardware devices...
p.s. Meer info naderhand gevonden bij dit knowledge base artikel bij Microsoft.
p.s.2. Als dit niet in OH thuishoort dan weet ik het ook niet meer...
[ Voor 19% gewijzigd door MRic3 op 06-05-2004 12:28 ]
If the world didn't suck, we would all fall off!!!