[XP/2000] Remove hidden hardware [Tip/LoL]

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Nadat ik gisteren op mijn videokaart een passieve koeler had gebouwd moest ik wat andere PCI kaarten verplaatsen. Geen probleem natuurlijk, Maar toen ik met mijn NIC ging werken kreeg ik een vreemde melding. Het was iets in de zin van "een NIC die niet in het systeem zit had hetzelfde IP adres en als die terugkomt kan dat problemen geven".

Opzicht best wel vreemd en toen ben ik dus op verder onderzoek gegaan.. In de device manager "show hidden devices" aangezet maar niks te zien. hmmm... verder zoeken. Toen kwam ik op deze pagina terecht..
Remove hidden hardware from Device Manager

I used this trick when I had a old NIC card that was removed from a system without uninstalling. It still had DNS and IP information which caused problems. This was used on Windows 2000 and should still apply to XP.

Add the following system environment variable:
devmgr_show_nonpresent_devices=1
(reboot optional)

Open Device Manager
From the View menu select Show Hidden Devices

Locate your hidden hardware in device manager.
Right click
Uninstall
De instructies uitgevoerd en voila daar stond van alles in device manager.. erg grappig om te zien. Wat mijn verbaasde is dat 2000/XP de oude hardware allemaal 'onthoud' (als je het niet goed un-installed). Je kan iig wel je systeem zo goed opruimen door de 'verlichte' icoontje te uninstallen.

Ik heb ongeveer zo'n 100 !!! (2/3/4/5/ dubbele) devices tevoorschijn gehaald (als echte tweaker schroef je nogal eens in je computer he ;) ). Om dit topic niet alleen informatief te maken.... Je kan de hardware alleen stuk voor stuk verwijderen (AFAIK), weet iemand iets waarmee je meerdere hardware tegelijk kan weghalen?

Wedstrijdje: wie komt er over de honderd hidden hardware devices... B)

p.s. Meer info naderhand gevonden bij dit knowledge base artikel bij Microsoft.

p.s.2. Als dit niet in OH thuishoort dan weet ik het ook niet meer... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door MRic3 op 06-05-2004 12:28 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:19

nAffie

...

Supertip.. heb dat probleem met de netwerkkaartjes vaker gehad met het schuiven van de kaartjes...

_/-\o_

meh.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Inderdaad erg handig. Puntje voor de FAQ? (van WOS ;) , 't is volgens mij WOS en geen OH...)

-

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:46

Dr.Nono

Hello there!

Bedankt voor de tip, ik vond makkelijk 40 'niet meer bestaande' apparaten :o

En dat op een school-computer systeem waar dmv images alles schoon blijft. Het is een AMD bak maar ik zie allemaal Intel spullen staan (Intel USB Controller, Intel Graphics controller, enz). Redelijk slordig van systeembeheer zou ik zeggen :|

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
SysRq schreef op 06 mei 2004 @ 11:29:'t is volgens mij WOS en geen OH...)
hmm idd nou je het zegt....
Een modje mag ermee doen wat ie denkt wat goed is...

Ik kende setting niet en vond het idd ook een erg handige tip..

Verwijderd

Je moet wel opletten wat je doet, USB en PCMCIA shit die op dat moment niet is ingeplugd telt ook als hidden device, flikker je daar de drivers van weg dan werkt het natuurlijk niet meer en moet je de drivers opnieuw installen.

Trouwens nog een goede tip:
Installeer je Windows regelmatig opnieuw, dan heb je ook geen last van de hidden devices.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 12:31 ]

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Je moet idd wel goed opletten dat je je de hardware die terug komt niet weghaalt.

En wat betreft windows opnieuw installeren.. dat doe ik zo min mogelijk. Das een nono oplossing vind ik. Windows gaat bij mij steeds beter aanvoelen naarmate ik het gebruik...(net een spijkerbroek). Ik heb echt een hekel aan een verse windows install want dan moet ik alles weer psies installeren en tweaken zoals ik het wil... en dat is nogal wat... en een image ach ja, teveel werk :)

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 23:19
glup ik heb nu opeens 20 beeldschermen :)

Edit: Ah bedankt met het vewijderen van die 20 "nep"beeldschermen onthoud mijn computer mijn beeldscherm weer bij het opstarten _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Bad_Boy op 07-05-2004 12:50 ]

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 21:23

DJTimo

Cuyoapart.mza

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 12:30:
Trouwens nog een goede tip:
Installeer je Windows regelmatig opnieuw, dan heb je ook geen last van de hidden devices.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je te pas en te onpas je windows installatie gaat herinstalleren. We blijven wel tweakers hier en geen installatiemonteurs. :+

Leuke tip trouwens wat betreft die hidden devices, MRic3!

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14
Hehehehehehe..

Heb net effe gekeken, maar bij mijn PC krijg ik bij Hidden Devices alleen enkele uitbreidingen gezien op de hardware die er op dit moment inzit.

Ik heb de laatste tijd nogal wat hardware veranderingen doorgevoerd. De onderdelen die eruit gehaald zijn, zijn dus niet meer te vinden.
Ik moet daarbij wel even dit opmerken: mijn win xp draait al sinds de zomer van 2002 zonder één keer opnieuw geïnstalleerd te hoeven worden 8) O-)
Pagina: 1