Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

zelf s-ata voedingskabel maken, waar s-ata stekkers kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een chieftec kast en kun je onderin 6 3.5" schijfen plaatsen, en nu wil ik daarvoor een s-ata voedingskabel voor gebruiken, maar helaas mijn voeding heeft die connector niet. Dus nu wil ik zelf een kabel maken waar aan het uiteinde een normale mannetjes stekker zit zodat ik hem op mn bestaande voeding aan kan sluiten. Kabel is ook geen probleem.

Het probleem is waar kan ik s-ata haakse stekkers kopen die je er dan zelf op kunt knijpen. Of verkopen ze van zulke kant en klare kabels?

http://www.overclockzone....kethead-sata/DSCN0129.JPG

dit zijn kant en klare aangegoten stekkers, die zijn het niet.

Bij de originele voeding die in de kast zat (die was helaas te zwak) zaten wel 2 van die haakse s-ata stekkers op, dus ze bestaan iig wel :7

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Deze kun je bestellen bij een inkoopactie die op dit moment loopt.
Als je even wacht zal ik er een linkje bij zoeken.

Linkje

[ Voor 21% gewijzigd door GeforceDDQ op 04-09-2004 12:28 ]

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.comaxtech.com/pic/C121_big.jpg

dit zijn ze volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
geforceddq schreef op 04 september 2004 @ 12:26:
Deze kun je bestellen bij een inkoopactie die op dit moment loopt.
Als je even wacht zal ik er een linkje bij zoeken.

Linkje
staat vanalles in de verkoop aan connectors, maar geen sata

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 12:43:
[...]

staat vanalles in de verkoop aan connectors, maar geen sata
Er is een molex > 2 Sata kabel te koop. Daar kun je vervolgens de draden vanaf halen om op de plek van een molex te hangen. Te vinden onder "Rounded Cables + Overige Cables (138)"

[ Voor 10% gewijzigd door GeforceDDQ op 04-09-2004 12:48 ]

301SQN

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Je hebt ook verloopstekkers voor de voedingsconnectoren
(vergelijkbaar met die verloopstukken om zo'n 3-pin connector voor fans aan een normale molex te hangen => zo heb je dan ook molex->sata voedingsconnector)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 16:42
waarom koop je ze niet gewoon ?!?!

Verwijderd

Topicstarter
omdat het 1 lange kabel moet worden met 6 connectoren dr aan, minder chaos aan kabels in de kast. en daarom die haakse stekkers.

En die verkopen ze niet kant en klaar

Verwijderd

Je koopt gewoon 3 van die molex > 2*sata kabels en soldeer ze aan elkaar :?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:46 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

idd volgens mij gaat dar draadje dat niet leuk vinden.
Maaruh ik had een Antec voeding met S-ata voedings stekkers maar deze konden er niet af (wilde me psu meshen), toen heb ik ze eraf geknipt en van zo'n molex-naar-sata-stekker ding de stekkertjes erafgehaald en die erop gezet. Dus nu heb ik die stekkertjes van hierboven erop zitten, als er behoefte aan is kan ik wel ff pic maken?

Gabriël AM5

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
www.molex.com en dan als sample vragen lukte vroeger

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:35

Epsilon

Die draad kan 10A hebben ofzo (de stekkers overigens niet!) dus dat is niet zo'n probleem. Als je later niet meer gaat splitten kan het gewoon hoor :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jvvv schreef op 04 september 2004 @ 18:11:
www.molex.com en dan als sample vragen lukte vroeger
Ik heb een tijdje geleden bij Molex ook wat samples aan gevraagd O-) Paar dagen later ging de telefoon: Ja eh hoeveel denkt u maandelijkse afname te zijn O+ >:) Dat ging mooi niet door :(

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 04-09-2004 18:19 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 12:53

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 12:57:
omdat het 1 lange kabel moet worden met 6 connectoren dr aan, minder chaos aan kabels in de kast. en daarom die haakse stekkers.

En die verkopen ze niet kant en klaar
je bedoelt zoiets, dit heb ik zelf gemaakt met de s-ata connectors die ik bij me mobo kreeg
Afbeeldingslocatie: http://hoefakker.tweakdsl.nl/s-ata.jpg

Verwijderd

Ja idd... Dat ga ik binnenkort ook ff fixen. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je teveel aan 1 lead hangt?

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 12:53

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:29:
Ja idd... Dat ga ik binnenkort ook ff fixen. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je teveel aan 1 lead hangt?
ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar denk dat er met je schijven niks gebeurt maar dat je voeding het niet zo leuk zal vinden, en dat de lijnen heel erg gaan zakken (als je dat bedoel met "lead" )

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 21:17
schijfjes van tegenwoordig gebruiken ongeveer 5W per schijfje, daar kan je makkelijk een flink aantal van aan een kabel hangen ..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/hd2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guidomennen/hd1.jpg

Repareren doe je zo.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 13:15

tweakerbee

dus..?

Tijdens het opstarten zullen ze wel even wat meer gebruiken, dus de kans bestaat dat hij daar nog gaat mekkeren. Als je toch een mooie opstelling hebt, zou je dat ook ff kunnen meten? :*

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
geforce666 schreef op 04 september 2004 @ 18:27:
[...]

je bedoelt zoiets, dit heb ik zelf gemaakt met de s-ata connectors die ik bij me mobo kreeg
[afbeelding]
ja zo een kabel bedoel ik dus, maar bij mijn voeding zitten er maar twee, en ik heb er nog 4 nodig

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mega SCHUP.

Ik zoek dus ook deze Afbeeldingslocatie: http://www.comaxtech.com/pic/C121_big.jpg
(oftewel haakse satapower connectors)
En weet niet waar ze die verkopen
In de search word ik ook nog niks wijzer ;(
er zijn meerder topics waarin er om gevraagd word, maar heb er geen met antwoord gevonden.

Weet er ondertussen iemand iets meer ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Al eens eraangedacht om de fabrikant aan te schrijven? Die kan je wel namen van distributors geven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
In deze ia heb ik ze ooit gekocht. Zij kochten ze in bij pcmodshop. Ik heb al even een directe link voor je opgezocht:

http://www.pcmodshop.nl/c...h=22_54_93&sort=3a&page=4

Astu :)

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Wooh, heb zomaar ff een oude topic van gekickt ?
En dank voor de compleet nutteloze opmerking.

[ Voor 37% gewijzigd door Sprite_tm op 03-12-2005 01:53 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

brinkdinges schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:52:
In deze ia heb ik ze ooit gekocht. Zij kochten ze in bij pcmodshop. Ik heb al even een directe link voor je opgezocht:

http://www.pcmodshop.nl/c...h=22_54_93&sort=3a&page=4

Astu :)
Woot :)
_/-\o_ _/-\o_ brinkdinges _/-\o_ _/-\o_

en nog in leuke kleurtjes ook :)
Mijn dank is groot :)
Had wel meerdere ia's gevonden, maar die waren allemaal afgelopen.
Kan ik onderhand die rotzooi in me Kast eens wat orderen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-11 13:42

Gaoske

Moddicted...

Beste mensen,

Ik ben ook naar deze stekkers op zoek en heb ze ook al gevonden:
MAXactive

Wat ik me alleen af vraag is het volgende:

Mijn PSU heeft een officiele SATA string met daarin 1x geel, 1x oranje, 1x rood en 2 x zwart. Waneer je de hier afgebeelde molexen, of de verkrijgbare verloopjes gebruikt, zet je die op een string met normale molexen, of een voormalig string van normale molexen, en die hebben geen oranje. Oftewel waarom heeft een originele string een 3,3 voltlijn en mist die op de verloopjes?
Heeft de HD de 3,3 niet nodig? of gaan SATA molexen dadelijk universeel op meerdere apparaten gebruikt worden?
Is het beter mijn HDD van 3,3 volt te voorzien of juist niet?
Ik kan me voorstellen als de HDD 3,3 nodig heeft, het niet rechstreeks krijgt, er van de 5V wordt afgetap, dit met weerstanden wordt teruggebracht wat natuurlijk weer warmte betekent.

Heeft iemand hier ooit meeetresultaten van gezien?

M'n hobby PC'tje

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
De 3,3V lijn is als ik het goed heb voor de nieuwere generaties Sata drives. Het zal wel nodig om Sata300 snelheden te halen oid. Hd's die normaal op een molex aangesloten worden hebben deze lijn dus niet nodig.
De 5V naar 3,3V krijgen met behulp van een weerstand kan NIET, omdat de stroom die de HD trekt niet constant is. Met een vaste weerstand zou je dan steeds wisselende voltages krijgen, en nooit 3,3V.

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1