Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Touchscreen Jukebox

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is mijn projectje eindelijk afgerond, vandaar deze topic waarin ik m even wil laten zien.

Idee:
Aangezien we in het midden/zuiden van het land leven bloeit de carnaval hier nogal.
In ons “buurthonk” stond een geluidsinstallatie waarvan beide cd spelers mankementen vertoonden.
Aangezien een goeie cd speler tegenwoordig ook niet echt goedkoop is (je kunt onderhand beter een dvd speler kopen) en niemand eigenlijk zin heeft om de hele avond cds te verwisselen onder het bouwen kwam ik op het idee een soort jukebox te gaan maken.
Van te voor had ik toen al het bekende 12 inch touchscreen schermpje uit de inkoopactie gekocht dus die kon ik daar mooi voor gebruiken.

Software & Ontwerp:
Eerst ben ik eens bezig geweest met een testopstellinkje, voor een 12” schermpje dat je met je vinger aanraakt heb je natuurlijk grote knoppen nodig.
Ik heb verschillende software uitgetest, en ze natuurlijk vooral beoordeeld op het gebruikersgemak in het muziek gedeelte.
Algauw viel mijn oog op Media Center, inmiddels ook geupdate naar 2004 (weer net iets anders).
Nadeel van dit programma is eigenlijk dat het gemaakt is om met een afstandbediening te bedienen.
Vooral om in grote lijsten naar benden te scrollen en te zoeken merkte ik dat behalve het touchscreen nog wat anders nodig had.
Hierom heb ik gekozen om een numpad naast het scherm te monteren en een keyboard in een la te maken zodat je gemakkelijk op nummers kunt zoeken.
Laatst is de nieuwe versie van MyHTPC, Meedio uitgekomen had ik trouwens gezien.
Ik ben nu aan het overwegen om dit programma (ook) te draaien, aangezien hier de functie inzit dat je liedjes in de “wacht” kunt zetten (wat media center dus niet heeft)
Media Center is echter grafisch weer heel mooi, ben ondertussen een beetje verliefd geworden op de “fade” effecten :D

Materialen & Ontwerp:
Ik was van plan het geheel van MDF te gaan maken, dit omdat ik aluminium te moeilijk te bewerken vond.
8 mm MDF voor de buitenkanten en 4 voor een paar tussenschotten.
Verder heb ik het geheel vastgeniet en gelijmd.
Qua afmetingen heb ik de breedte en diepte gelijk gehouden met die van normale cd spelers.
Omdat het scherm een beperkte inkijkhoek heeft heb ik deze schuin gemonteerd, wat ook beter zichtbaar is als hij bovenin de flightcase staat.
Omdat de video aansluiting aan de onderkant van het scherm nogal ver uitsteekt (vooral die plug) moest ik hier ook rekening mee houden in het ontwerp.

Dit moest er allemaal in:

P2B-F Moederbord
1400 Celeron doormiddel van een Power Leap Slot 1 Upgrade
256 mb ram (genoeg om media center soepel te draaien naar mijn mening)
40 Gb Seagate / 20 Gb Maxtor (backup) / Floppy
Geforce 2 MX / Philips Geluiskaart / 3Com Netwerkkaart / Qtec Voedinkje
De bekende Pioneer Slot In DVD Rom, zodat ik deze in de voorkant kan verwerken.

Ik was ook van plan mijn musketeer derin te zetten aangezien dit wel een mooi effect geeft als die meter met de muziek op en neer gaat.
Wegens ruimtegebrek moest ik deze voor de helft afzagen :)

Nagoed genoeg verteld, de foto’s:

Foto in het begin:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen01klein.jpg

Wat later (nu lijkt het of er veel ruimte vrij is, maar het frame waar het scherm en numpad inhangen komt nog vrij diep)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen02klein.jpg

Voorkant erop (nog zonder numpad en USB):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen03klein.jpg

Achterkant voor de geïnteresseerde, kheb dat gat bij de aansluitingen later nog wat groter gemaakt.
Dit onder andere voor de airflow maar ook omdat ik hierachter een beugeltje heb bevestigd waar ik een kettingslot doorheen kan halen tegen inbraak.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen04klein.jpg

Geschilderd en wel, lampje in het laatje aangezien t vrij donker is waar hij moet gaan draaien.
Ik heb hem trouwens zwart gemaakt zonder vendere poes pas omdat je m in de flightcase alleen van de voorkant/bovenkant ziet.
Bovendien wil ik niet dat hij te veel opvalt anders jatten ze hem eerder ben ik bang.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen05klein.jpg

Links de sleuf voor de cd’s en dvd’s

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen06klein.jpg

En als laatste de voorkant bij het scherm, rechts de numpad waarmee je ook kunt navigeren over het scherm, daaronder nog 2 USB poorten voor tijdelijk een muisje aan te hangen of een pendrive.
Als er muziek of foto’s op je pendrive staan vraagt Media Center zogauw je m erin prikt of je deze af wilt spelen, wel handig…

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen07klein.jpg

Voor degene die nog graag media center in actie willen zien heb ik een filmpje gemaakt:

Media Center

edit:

Nog een kostenplaatje voor de geinterreseerden.
Aangezien ik veel 2dehands spul heb gebruikt valt het nog wel mee.

12" Touchscreen € 185
Pioneer Slot In € 40
Numpad met USB hub € 19
Philips Geluidskaartje € 25
Musketeer € 40

Das 309 dus.

Moederbord, processor, geheugen, hardeschijven had ik nog liggen, maar je kunt je zelf wel ongeveer voorstellen hoe duur dat 2dehands is.

Dat toetsenbord had ik trouwens van iemand gekregen, vandaar dat ik niet zon zin had om nog 35 euro (+ nog verzendkosten) aan zo`n verlicht toetsenbord uit te geven.
Misschien ooit in de toekomst als deze kapot gaat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 16:26 . Reden: Update (kostenplaatje) ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11 16:17
In 1 woord : Wow!

Hoeveel heeft je dit in totaal gekost eigenlijk. Want dit is ook een ideale oplossing voor in ons scoutinggebouw. Daar worden ook cd-spelers uit het jaar 0 gebruikt.

Verwijderd

Wow...dit is echt mooi gedaan...daar zijn vele uren aan gespendeerd..neem ik aan...

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-11 11:30

Bestla

Kvinne

Goed man ! 8)

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-11 12:03
Ziet er erg nice uit.
Ik ben met iets soortgelijks bezig, alleen dan zonder touchscreen (en dus een stuk compacter :) ). Wel een LCD voor de nodige info, wat input knopjes en afstandsbediening support. Hardware en mdf kast heb ik bijna klaar, nu de software nog naar m'n wensen maken.

Heb je al wel eens naar XLobby gekeken? Ziet er ook vrij gelikt uit (verschillende skins in ontwikkeling en makkelijk zelf te bewerken) en heeft ook aardig wat functies zo op het eerste gezicht ( en gratis, ook fijn...)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Heel erg netjes gedaan.
Ziet er super professioneel uit!! 8)

Verwijderd

Zeer mooi gemaakt. _/-\o_
Dat mediacenter moet ik ook maar eens proberen.

Verwijderd

Wauw! :) Ziet er goed uit!

Verwijderd

Echt netjes gedaan joh ! :) mooi schermpje ook :D.

Alleen misch voor later handig om zo'n keyboard te nemen waarvan de toetsen oplichten, lijkt me net iets makkelijker, en lijkt me er ook cool uit zien . :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Zou je een overzicht van de (gemiddelde) uitgaven in je startpost kunnen zetten? Ik ben van plan ook zoiets te maken. :)

• matinez
  • Niet online
ziet er meer uit als een kassa :P maar echt netjes gedaan !
Petje is af

Verwijderd

Zeer mooi stefan, zoals ik al gister zei.
EN hop naar de winssense molenfeesten ermee alleen tja :P wel andere muziek he O+

Maar zonder dollen, mooi gedaan

• themaxter
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ik zag dit topic en meteen moest ik aan mijn eigen mod denken:

Afbeeldingslocatie: http://www.rento.nl/got/Case5.JPG

Vrijwel hetzelfde idee, alleen net een stukje kleiner....
Ik heb ook hetzelfde scherm, alleen dan gecombineerd
met een via epia moederbordje..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 05:23:
Wow...dit is echt mooi gedaan...daar zijn vele uren aan gespendeerd..neem ik aan...
Kun je wel zeggen jah, t viel me nog vies tegen :)
Ik denk 3/4 weken doordeweeks alleen smiddags
Kresh schreef op 04 september 2004 @ 07:28:
Heb je al wel eens naar XLobby gekeken? Ziet er ook vrij gelikt uit (verschillende skins in ontwikkeling en makkelijk zelf te bewerken) en heeft ook aardig wat functies zo op het eerste gezicht ( en gratis, ook fijn...)
Ik heb die wel geprobeerd, maar is al een paar maanden geleden dus ik kan me niet meer zo herinneren wat me erbij tegenviel.
Ik geloof dat het iets in de trand was van playlists, maar ik zal er binnenkort nog eens naar kijken.
themaxter schreef op 04 september 2004 @ 13:16:

[afbeelding]

Mooi gemaakt zeg, die is zeker van aluminium?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heel erg vet gedaan man ! :) het ziet er echt toppie uit

Verwijderd

_/-\o_

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 08:55
strak ding, zoiets wil ik ook :D petje af _o_

maargoed, ik behelp me wel met winamp en een muisch ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Vetjes !! :D

Dont work hard, just party!

Verwijderd

Mooi gedaan!! Vooral de afwerking bij je numpad bijvoorbeeld ziet er echt top uit! Misschien is het een idee om om de hoekjes aluminium hoekprofiel te maken (flightcase achtig??) Heb zelf met mdf de ervaring dat hoekjes niet netjes blijven als het niet altijd op 1 plek staat (en zelfs al staat dat et wel :9) ...

edit:
lees net dat je hem al IN een flightcase gebruikt...Beetje zinlose opmerking dan 8)7 Sorry ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 18:13 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 20:12

tweakerbee

dus..?

Bedenk wel dat je uit moet kijken met dit soort projecten voor je (sport)club. De BUMA/STEMRA vindt het namelijk niet leuk als je in een openbare gelegenheid muziek draait zonder royalties af te dragen...

You can't have everything. Where would you put it?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
er zijn dus meer mensen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/simonevanderende/case/SIMG2206.JPG

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Mooi gedaan wouter37 ,hoe heb je dat houtmotief erop gekregen? Is het gewoon een soort beuken hout of heb je met folie ofzo gewerkt??? Het resultaat mag er iig zijn! (beetje offtopic maar ik ben gewoon benieuwd ;) voor afwerking van een projectje dat nog in me hoofd rondzweeft :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 04 september 2004 @ 18:20:
Bedenk wel dat je uit moet kijken met dit soort projecten voor je (sport)club. De BUMA/STEMRA vindt het namelijk niet leuk als je in een openbare gelegenheid muziek draait zonder royalties af te dragen...
Zoals ik al schreef is t voor de buurtvereniging, dus dat openbare gelegenheid valt wel mee.
Bovendien zijn de meeste albums die erop staan gekopieerd van orginele cd's.

• wouter37
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:29:
Mooi gedaan wouter37 ,hoe heb je dat houtmotief erop gekregen? Is het gewoon een soort beuken hout of heb je met folie ofzo gewerkt??? Het resultaat mag er iig zijn! (beetje offtopic maar ik ben gewoon benieuwd ;) voor afwerking van een projectje dat nog in me hoofd rondzweeft :+ )
Het is echt hout wat voor een soort sry geen idee. Het waren afvalstukken van de Doeland. Na het in elkaar zetten afgelakt.

Verwijderd

wouter37 schreef op 04 september 2004 @ 18:54:
[...]
Het is echt hout wat voor een soort sry geen idee. Het waren afvalstukken van de Doeland. Na het in elkaar zetten afgelakt.
Okey toch bedankt voor het reageren :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 19:50 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

NOFI Dudes maar TS zijn "Jukebox" is het mooist 8)

* nero355 heeft "alles moet zwart fetish" wat betreft PC B-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• naftebakje
  • Laatst online: 21:00
Waar vind je die "media center" die je gebruikt?
Want als ik ff zoek op internet vind ik alle progjes zoals myhtpc ook..
Kan je een site geven?

Edit: ik zie net dat het media center van windows is.... 8)7
Is het gratis te gebruiken :X , microsoft en freeware :X
Kan ik hem ergens downen of wat kost ie???

[ Voor 46% gewijzigd door naftebakje op 04-09-2004 20:45 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:07
naftebakje > Windows XP Media centre?

Das gewoon een speciale windows uitvoering, net zoals de Home of Professional versie ;)

[edit]
Ah, ik was iets te laat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 04-09-2004 20:46 ]

• naftebakje
Xandrios schreef op 04 september 2004 @ 20:45:
naftebakje > Windows XP Media centre?

Das gewoon een speciale windows uitvoering, net zoals de Home of Professional versie ;)

[edit]
Ah, ik was iets te laat ;)
Idd, ik ben mee....ik dacht al om em ff te proberen, maar dat zal ws iets te duur zijn vrees ik.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• wouter37
wat dacht je van mediacar
http://www.media-car.fr.st/
eigenlijk voor in de auto maar ik heb het ook op mijn screen gehad en het werkt wel goed

Verwijderd

Ik lees regelmatig berichten van tweakerds die windows XP media center gebruiken ( zie ook " show je home cinema" )
Dus ik zoeken naar die software.
Nu blijkt Microsoft deze exclusief voor geselecteerde computerbouwers vrij te geven en daar heb ik dus niets aan aangezien ikzelf bepaal op welke pc welke software draait. Of ik zoek niet goed, maar ik kan ook nergens deze software los downloaden... ( ja ....voor evaluatie en testen ;) )

Iemand enig idee ?

• wouter37
nero355 schreef op 04 september 2004 @ 20:05:
NOFI Dudes maar TS zijn "Jukebox" is het mooist 8)

* nero355 heeft "alles moet zwart fetish" wat betreft PC B-)
ok
er komt nog een zuil onder waar ik een pc wil inbouwen met daar op alle mp3's enz enz en dat wil ik dan aansluiten om mijn home theater

• naftebakje
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 20:52:
Ik lees regelmatig berichten van tweakerds die windows XP media center gebruiken ( zie ook " show je home cinema" )
Dus ik zoeken naar die software.
Nu blijkt Microsoft deze exclusief voor geselecteerde computerbouwers vrij te geven en daar heb ik dus niets aan aangezien ikzelf bepaal op welke pc welke software draait. Of ik zoek niet goed, maar ik kan ook nergens deze software los downloaden... ( ja ....voor evaluatie en testen ;) )

Iemand enig idee ?
Idd, hoe komen jullie eraan? Zijn jullie allemaal ontwikkelaars van PC's of zijn er methodes om eraan te geraken die hier niet besproken worden 8)
offtopic:
problem solved

[ Voor 4% gewijzigd door naftebakje op 04-09-2004 20:58 ]

Verwijderd

Wij konden deze versie kopen op onze school, (roc-ict) € 2.50 voor elke product konden van microsoft konden wij een licentie kopen (2.50 per cd :o ).

Maar zijn hele lieve licenties en goedkoop en geldig tot je van school bent O+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 23:04 ]

• wouter37
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 23:03:
Wij konden deze versie kopen op onze school, (roc-ict) € 2.50 voor elke product konden van microsoft konden wij een licentie kopen (2.50 per cd :o ).

Maar zijn hele lieve licenties en goedkoop en geldig tot je van school bent O+
aha weer een reden om naar school te gaan

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Hier stond een hele domme opmerking...

[ Voor 63% gewijzigd door tafkaw op 05-09-2004 12:40 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Leuk gedaan vooral dat zwart met groen bevalt me wel :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 20:24

PQR

at Stev-o

Hoe heb je de monitor vastgezet, ben namelijk ook met zo'n schermpje bezig (andere opstelling) en ik had al een behuizing, maar daar had ik van die bouten door voor de monitor, en dat is nie mooi. dus voor m'n nieuwe opstelling wil ik ook een voorplaatje zonder schroefgaten

Resistance is futile (if <1 ohm)

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:53
themaxter schreef op 04 september 2004 @ 13:16:

[afbeelding]

Welke software gebruik je daar? heb een aantal uitgeprobeerd maar kan die van jou niet terug vinden, je spec site's zijn down vandaar

[ Voor 3% gewijzigd door Evos op 07-09-2004 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
PQR schreef op 07 september 2004 @ 09:03:
at Stev-o

Hoe heb je de monitor vastgezet, ben namelijk ook met zo'n schermpje bezig (andere opstelling) en ik had al een behuizing, maar daar had ik van die bouten door voor de monitor, en dat is nie mooi. dus voor m'n nieuwe opstelling wil ik ook een voorplaatje zonder schroefgaten
Ik heb dat scherm gewoon vastgezet op een apart framepje samen met de numpad.
Hiervoor heb ik de bevestigings gaten in de hoeken van het scherm gebruikt, en de 3 kleine gaatjes aan de ijzeren "rand" aan de onderkant.
Dit frame zit weer op balkjes aan de zijkant geschroeft, waardoor ik het hele frame eruit kan halen mocht er een keer iets kapot gaan in de kast.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~f.roelofs10/GOT/touchscreen08klein.jpg)

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
spuit11-mode

[ Voor 98% gewijzigd door DanielB op 08-09-2004 08:02 ]

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 08:32

Weeds

what is a weed...

Mooi gemaakt Stev-o !
Greetz mc

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11 20:24

PQR

thanx ,

en idd heel mooi gedaan

Resistance is futile (if <1 ohm)

• themaxter
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

fastbal schreef op 07 september 2004 @ 20:28:
[...]
Welke software gebruik je daar? heb een aantal uitgeprobeerd maar kan die van jou niet terug vinden, je spec site's zijn down vandaar
Dat is een proggie wat ikzelf in vb heb gemaakt. Is gewoon een menu waar ik enkele programma's mee kan opstarten :)

@Steve-o:
Grappig ik heb mijn lcd op exact dezelfde manier bevestigd. Ook met een dergelijk frame.

Die van mij gaat binnenkort in de revisie, de 2 harddisks worden vervangen en er komt draadloos netwerk in, zodat ik m overal in huis kan gebruiken.
Ik ben ook van plan om in de toekomst een kastje te maken wat er onder kan (maar wel los), met daarin een versterker + boxen, zodat het een standalone machine wordt :)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Ik heb hetzelfde lcd gebruikt, maar dan net op een andere manier

Afbeeldingslocatie: http://www.denhomer.be/image.php?text=DSC00511.JPG
Klik voor groter formaat

Dit is mijn mediacenter ding dus, de bedoeling is dat ik muziek kan kiezen, films om op te tv te spelen, etc, enkel werkt dit nog allemaal niet ;)
Pagina: 1