[Distributed Folding] Einde project nadert; wat nu

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ff een crosspost:

Poll: Moeten we onze DF krachten zoveel mogelijk gebundeld proberen te houden?
Ja, zo kunnen we een grote impact maken in een bepaald project
nee, iedereen moet zelf weten naar welk project hij doet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17497&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 04-09-2004 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 20:16
Ik zou zelf zeggen het UD-Grid project want kanker is toch wel doodsoorzaak nummer 1 zo'n beetje. Wie kent er niet iemand (in de familie) die aan kanker is overleden?

Ik weet verder niet welke projecten zich verder nog meer op veel voorkomende en erge ziektes maar het is op zn minst wel nuttiger dan iets als SETI bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Hertog_Martin schreef op 04 september 2004 @ 03:47:
Ik zou zelf zeggen het UD-Grid project want kanker is toch wel doodsoorzaak nummer 1 zo'n beetje. Wie kent er niet iemand (in de familie) die aan kanker is overleden?

Ik weet verder niet welke projecten zich verder nog meer op veel voorkomende en erge ziektes maar het is op zn minst wel nuttiger dan iets als SETI bijvoorbeeld.
Dan heb ik liever dat je RC5 noemt, dat is pas verspilling van veel power :P
;)

Hmm, mijn mening is om de Stampede een extra boost te geven en een grotere kans te geven op #1 te komen :) Dan moet iedereen natuurlijk wel per direct overstappen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:09

JustDutch

was ambtenaar :)

bigfoot1942 schreef op 04 september 2004 @ 02:12:
ff een crosspost:

Poll: Moeten we onze DF krachten zoveel mogelijk gebundeld proberen te houden?
Eigenlijk vind ik dat iedereen zelf moet kunnen uitmaken wat hij/ zij wil doen. Neemt niet weg dat ik het het leukste zou vinden als heel DF (of een substantieel deel) naar een bepaald project overstapt.

En als iemand hier een vergelijking maakt tussen projecten; maak dan een vergelijking tussen alle projecten en geef alle relevante objectieve informatie. Ga niet het ene project met het andere vergelijken op basis van subjectieve waardeoordelen. Je kan daarmee mensen persoonlijk raken zonder dat je het weet en daarmee het enthausiasme van hen voor DPC verminderen.

[ Voor 33% gewijzigd door JustDutch op 04-09-2004 09:25 ]

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:00

Flapmo

and back is gigi!

RC5 mag dan in de meeste ogen verspilling zijn maar het neemt niet weg dat het ons 'oer-project' is. En dat we die nu hard aan het verliezen zijn. Als je de stats bekijkt zie je dat over niet al te lange tijd we geen eerste meer staan maar naar de 2e plek gaan, achter die polen..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5572

Ik heb nee, iedereen moet zelf weten naar welk project hij doet gestemd omdat niemand kan bepalen aan welk project ik mee zou moeten doen.
Zelf doe ik al mee aan Dpad, SoB en UD. Ik zie dus niet direct een rede om aan een nieuw project beginnen. Als is wat nieuws natuurlijk altijd leuk. :P
Het nieuwe project hoeft van mij maar aan een paar dingen te voldoen, a. het moet een doel hebben waar iets mee bereikt wordt, b. de cliënt moet stabiel en betrouwbaar zijn, c. de cliënt moet simpel en makkelijk in te stellen zijn om een hoge performance te halen. en als laatste mijn systemen moet er behalve een hoge idle voor normaal gebruik gewoon te gebruiken zijn zonder te veel CPU verlies.
* Anoniem: 5572 blijft éénmaal een gamer in hart en nieren. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
* Tielemans heeft nee, iedereen moet zelf weten naar welk project hij doet gestemd
Om de simepel reden dat je iedereen lekker vrij moet laten. Wat wel leuk zou zijn is een poll over welk project iedereen van DF hierna gaat doen. Als de meeste richting 1 project gaan kun je zelf overwegen ook die te gaan doen. Zelf weet ik ut nog niet. Die TSC client is niet zo fijn en wil wat naast rc5 blijven doen....

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tielemans schreef op 04 september 2004 @ 09:38:
Zelf weet ik ut nog niet. Die TSC client is niet zo fijn en wil wat naast rc5 blijven doen....
Dan is UD-grid een optie voor jou, zelf met weinig idle haal je lekker wat puntjes binnen.
Zelf heb ik op al mijn PCeetjes overal UD draaien. Soms duurt het wat lang voor je iets ziet, maar als je dan wat geflushd heb is het ook vaak goed raak. :9
Kijk maar eens op www.heeftdelangste.nl en dan vooral bij Best device flush Top 25, je ziet daar best leuke high scores al doet vaak zo taak wel zo 320 uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Tielemans schreef op 04 september 2004 @ 09:38:
Die TSC client is niet zo fijn
Hij is iig beter dan die van DF :) ik heb eerlijk gezegd amper problemen met de TSC client gehad, en als je het over geheugengebruik hebt... Tegenwoordig heeft iedereen toch wel ongeveer 512 mb, daarvan kun je toch makkelijk 50 missen.
Maar goed, bijna iedereen kan het wel eens zijn dat er zoveel mogelijk power gebundeld moet blijven en naar 1 ander project verplaatst moet worden... maar als je er niet uitkomt welk project dat moet zijn dan wordt het nooit iets.
Zelfregulering zeg ik, laat iedereen het zelf uitzoeken.
Uiteraard zijn er natuurlijk wel subteams die onderling afspraken maken, maar dat is gewoon een stuk makkelijker.
Al die overgebleven CPUpower komt toch wel goed terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Jullie zijn ons net voor wat betreft dit topic.

Het crewstandpunt:

Iedereen moet lekker kunnen doen waar hij/zij zelf zin in heeft, het schreeuwen in een topic "kom .... project doen" kan dan ook als zeer irritant ervaren worden (en is volgens mij tegen de GoT regels).

Maar op zich is het idee wat geoppert wordt niet verkeerd, als er een grote groep mensen is die als club samen wil blijven dan moet dat natuurlijk kunnen.

De poll die er nu loopt is een mooie graadmeter om te zien of die mensen er zijn (die bij elkaar willen blijven). Als er genoeg mensen zijn kan er een topic geopend worden met een poll waar alle projecten instaan, hier moet dan natuurlijk alleen door de groep gestemt worden.

Nogmaals het belangrijkste:

Laat iedereen vrij in zijn keuze en ga niet lopen werven voor een project !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pim. schreef op 04 september 2004 @ 09:49:Nogmaals het belangrijkste:

Laat iedereen vrij in zijn keuze en ga niet lopen werven voor een project !
Een advies geven kan toch geen kwaad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 22:03

Pyrus

Hardknock life

* Pyrus heeft ook op Nee gestemd.
Het is natuurlijk leuk als één project een gigantische boost krijg van alle leden die hier vrij komen, maar iedereen moet natuurlijk vrij zijn om naar het project van eigen keuze te gaan imo.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111746

Pim. schreef op 04 september 2004 @ 09:49:
... Als er genoeg mensen zijn kan er een topic geopend worden met een poll waar alle projecten instaan, hier moet dan natuurlijk alleen door de groep gestemt worden....
waarom wordt er überhaupt nie zo'n topic gemaakt? dan is deze poll meteen overbodig. mensen die geïnteresseerd zijn kunnen dan stemmen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 111746 op 04-09-2004 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Anoniem: 111746 schreef op 04 september 2004 @ 09:57:
[...]

waarom wordt er überhaupt nie zo'n topic gemaakt? dan is deze poll meteen overbodig. mensen die geïnteresseerd zijn kunnen dan stemmen. :)
Heb jij een oplossing om te zorgen dat alleen DF'ers kunnen stemmen?

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101682

laten we massaal de stampede steunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
Ik heb op Ja gestemt, hoewel de toelichting mij niet helemaal aanstond. Uiteraard is het vrijblijvend, en mag iedereen voor zich kiezen, maar als ik het goed heb begrepen zijn wij (Suomalaiset Lehmät) niet de enige die het wel erg gezellig vonden in de DF DPCH :P. Dus er kan best gepraat worden over een project waar een heel aantal wel heen wil.

Gisteren in de DPCH van 2 sept leek Folding@Home een geschikte kandidaat.
The-Freak schreef op 03 september 2004 @ 23:38:
Ik heb even een klein tabelletje gemaakt van wat ik net heb uitgezocht. Ik heb niet alles heel erg gecontroleerd, dus als er fouten in zitten, zeg het dan even. Mist er iets in dan mag je het ook even zeggen. :)

UD-GridFolding@homeTSC
OS'enWindowsWindows, Linux/*NIX, Mac OS XWindows, Linux/*NIX, Mac OS X
te instaleren als service?Ja, met FiredaemonJa, via registerJa, met Firedaemon
subteams?
JA, gaat wat lastig

JA

JA
UD-Grid lijkt mij dus niet wat, want fatsoenlijke subteamstats en een linux client zijn wat mij betreft wel een eis aan het nieuwe project.

[ Voor 61% gewijzigd door Jesse op 04-09-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Er zijn meer mogelijkheden (zie DPC FAQ):

D2OL
DPAD / Muon
Folding@Home
RC5-72/ OGR
THINK
TSC

FAD (bron DPCH)
UD-grid (bron DPCH)
SOB (bron DPCH)
SETI (bron DPCH)

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Jesse schreef op 04 september 2004 @ 11:17:
Ik heb op Ja gestemt, hoewel de toelichting mij niet helemaal aanstond. Uiteraard is het vrijblijvend, en mag iedereen voor zich kiezen, maar als ik het goed heb begrepen zijn wij (Suomalaiset Lehmät) niet de enige die het wel erg gezellig vonden in de DF DPCH :P. Dus er kan best gepraat worden over een project waar een heel aantal wel heen wil.

Gisteren in de DPCH van 2 sept leek Folding@Home een geschikte kandidaat.

[...]

UD-Grid lijkt mij dus niet wat, want fatsoenlijke subteamstats en een linux client zijn wat mij betreft wel een eis aan het nieuwe project.
Ik heb ook op ja gestemd. . . idd vanwege de lekkere sfeer die toch van de df DPCH afstraalde vaak. En bovendien zou ik het een leuke opsteker voor DPC als internationaal team vinden als we één bepaald project konden gaan steunen (tot #1 liefst).

Gezien de opties, gisteren in diverse DPCH's info gehad, leek mij tot op heden F@H ook de meest voor de hand liggende candidaat / vergelijkbaar project (ook proteines bijvoorbeeld).

@jesse: Uit de faq van F@H begrijp ik dat die client vanaf versie 5 "native" als service kan draaien. Is in de client ingebakken zeg maar. Mss moet je ook een rijtje maken met wel / niet 3rd party programma's (zeg maar dfGUI achtige dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Op basis van deze poll kunnen we in elk geval 4 (?) projecten af laten vallen (of niet):

Poll: Moet het project (medisch) nut hebben?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17519&layout=2&sort=prc

Edit: @G_M_C: die tabel heb ik van The-Freak gejat
Edit: Met geen medisch nut bedoel ik hier RC5, OGR, SoB en S@H.

[ Voor 23% gewijzigd door Jesse op 04-09-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35894

JustDutch schreef op 04 september 2004 @ 11:34:
Er zijn meer mogelijkheden (zie DPC FAQ):

D2OL
DPAD / Muon
Folding@Home
RC5-72/ OGR
THINK
TSC

FAD (bron DPCH)
UD-grid (bron DPCH)
SOB (bron DPCH)
SETI (bron DPCH)
Principal Features of Distributed Computing Projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65575

Ik denk dat ik volgende maand voorlopig uit de dpc projecten stap, omdat er geen MIPS of native Itanium projecten met een (hier binnenshuis verdedigbare) relevantie zijn.
Dus ik zal me van stemming onthouden.

Dank jullie allemaal voor de pret, en sommigen ook nog voor de noeste arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Kom je terug als DF een doorstart maakt?

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Jesse schreef op 04 september 2004 @ 11:54:
Op basis van deze poll kunnen we in elk geval 4 (?) projecten af laten vallen (of niet):

Poll: Moet het project (medisch) nut hebben?
(wetenschappelijk) nut had ik een beter criterium gevonden.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik weet niet in hoeverre mijn post als 'reclame' voor m'n project opgenomen wordt maar ik wil toch wel iets rechtzetten. Indien blijkt dat deze post niet kan, verwijder ik hem asap.
Zoals hier gezegd zijn subteamstats bij UD moeilijk. Wel niet dus.
Het proces van teamstats is vergelijkbaar met dat van tsc.
Iedereen flusht onder hetzelfde account (met idem login en paswoord om de client te reggen). De 'teamleider' meldt zijn subteam van dpc aan op http://www.heeftdelangste.nl en kan dan per gebruiker een subsubteam aanmaken (voorbeeld: http://thesubspacefighters.heeftdelangste.nl met als subsubteams Marc, favv, Blue_man, ...).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
JustDutch schreef op 04 september 2004 @ 13:11:
[...]
(wetenschappelijk) nut had ik een beter criterium gevonden.
Nou, het wetenschappelijk nut van Seti@Home bijvoorbeeld, ik vraag me af of we het daar zo eenduidig over eens zijn.
De projecten die in elk geval m.i. geen (medisch) nut hebben (die ik in de poll bedoelde) zijn: RC5, OGR, SoB en S@H.

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 04-09-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rollerjooster schreef op 04 september 2004 @ 12:37:
Kom je terug als DF een doorstart maakt?
Jep, dat hoop ik ook btw . . .

Trouwens is F@H niet te verkopen dan ? Is eigenlijk vrijwel hetzelfde, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Jesse schreef op 04 september 2004 @ 13:15:
[...]

Nou, het wetenschappelijk nut van Seti@Home bijvoorbeeld, ik vraag me af of we het daar zo eenduidig over eens zijn.
De projecten die in elk geval m.i. geen (medisch) nut hebben (die ik in de poll bedoelde) zijn: RC5, OGR, SoB en S@H.
het is niet de bedoeling om met een suggestieve poll mensen naar bepaalde projecten te trekken ;) dat jij seti misschien niet helemaal je van het vindt betekent niet dat je andere mensen daar weg hoeft te houden ;)

en zoals Floppus al zei, ons oerproject RC5 (want daar zijn we ooit begonnen en groot geworden :)) zit op dit moment in een zware dip.. dus we zouden ook bijvoorbeeld om die reden daar wat power kunnen plaatsen...

ofwel.... voor alles is een argument te bedenken, laat iedereen zelf kiezen. het gaat om dpc en het plezier dat je er aan beleeft! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Sequence schreef op 04 september 2004 @ 13:30:
[...]

het is niet de bedoeling om met een suggestieve poll mensen naar bepaalde projecten te trekken ;) dat jij seti misschien niet helemaal je van het vindt betekent niet dat je andere mensen daar weg hoeft te houden ;)
Nah zo suggestief is de poll toch niet? Ik gaf ook al aan dat ik 4 projecten bedoelde met diegenen die ik geen medisch nut vond hebben, en dan is dat toch vrij eenvoudig zelf te bedenken. (Ik heb et er btw maar ff bijgezet welke projecten ik bedoel)
en zoals Floppus al zei, ons oerproject RC5 (want daar zijn we ooit begonnen en groot geworden :)) zit op dit moment in een zware dip.. dus we zouden ook bijvoorbeeld om die reden daar wat power kunnen plaatsen...
Jah, absoluut, iedereen is te alle tijde vrij om te doen wat hij of zij wil. Maar wat ik me dus afvroeg is in hoeverre de DF-ers behoefte hebben aan een project met medisch nut.
ofwel.... voor alles is een argument te bedenken, laat iedereen zelf kiezen. het gaat om dpc en het plezier dat je er aan beleeft! ;)
Uiteraard mag iedereen dus zelf kiezen, dat heb ik ook al eerder benadrukt. Met die poll zoek ik naar een gemeenschappelijke mening, omdat er wel draagkracht is om met een grote groep DF-ers over te gaan naar een volgend project (Bij DF vinden we het namelijk erg plezierig met elkaar ;)), en het is natuurlijk leuk als er zo veel mogelijk mensen achter staan.
Zie ook de titel van dit topic :)

Ik wil dus helemaal niemand iets opdringen oid, ik probeer alleen te zoeken naar wat de meeste mensen een goed idee vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Jesse op 04-09-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Anoniem: 100386 schreef op 04 september 2004 @ 13:19:
Trouwens is F@H niet te verkopen dan ? Is eigenlijk vrijwel hetzelfde, toch ?
ik denk dat het iets met .... geen MIPS of native Itanium projecten.... te maken heeft...

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die polls slaan nergens op. Waarom moeten we krachten gebundeld houden en waarom moet een vervangend project medisch nut hebben :?
DPC is een vereniging van individuen, laat iedereen lekker zelf beslissen waar hij of zij heen gaat. Ik persoonlijk heb nog geen idee, misschien blijf ik na de stampede hangen bij TSC, misschien ga ik F@H doen, ik vind wel een project.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

MadMarky schreef op 04 september 2004 @ 14:07:
Die polls slaan nergens op. Waarom moeten we krachten gebundeld houden en waarom moet een vervangend project medisch nut hebben :?
Ik denk dat je het meer zo moet zien.
Een aantal mensen vindt de sfeer binnen DF zo goed, dat zij graag zouden zien dat men gezamenlijk naar een ander project over zouden gaan. Om hiertoe te komen zijn die polls opgericht. Voor diegene die zelf zijn eigen weg wil vinden, die hoeft zich niets van die polls aan te trekken.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
MadMarky schreef op 04 september 2004 @ 14:07:
DPC is een vereniging van individuen, laat iedereen lekker zelf beslissen waar hij of zij heen gaat. Ik persoonlijk heb nog geen idee, misschien blijf ik na de stampede hangen bij TSC, misschien ga ik F@H doen, ik vind wel een project.
Zoals ik al meerdere malen gezegt heb, iedereen is vrij om te doen en te laten wat hij of zij wil. Ik ben alleen op zoek naar wat de meeste mensen een leuk idee vinden, omdat we het samen vaak heel gezellig hebben en het een aantal een leuk idee vonden om samen naar een ander project te verhuizen.
Als je niet mee wilt doen dan doe je dus niet mee, gewoon omdat je helemaal vrij bent en het volledig zelf voor het kiezen hebt. En als je het leuk vind om met een heel aantal naar een volgend project te gaan dan doe je dat, en als ze dan toch een verkeerd project uizoeken dan laat je ze lekker in hun vet gaarkoken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JustDutch schreef op 04 september 2004 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat je het meer zo moet zien.
Een aantal mensen vindt de sfeer binnen DF zo goed, dat zij graag zouden zien dat men gezamenlijk naar een ander project over zouden gaan. Om hiertoe te komen zijn die polls opgericht. Voor diegene die zelf zijn eigen weg wil vinden, die hoeft zich niets van die polls aan te trekken.
Zo is het maar net. Ik behoor tot die groep die het sfeertje van df wil proberen te behouden. En als er meer zijn zoals mij, is het leuk om dan met z'n allen ineens over te gaan.

En laten we daar nu dus over verder-posten dan, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65575 schreef op 04 september 2004 @ 12:24:
Ik denk dat ik volgende maand voorlopig uit de dpc projecten stap, omdat er geen MIPS of native Itanium projecten met een (hier binnenshuis verdedigbare) relevantie zijn.

Misschien is het toch een idee om rc5/ogr te bekijken. De pre-release staat hier. RC5 is inderdaad niet direct wetenschappenlijk te noemen, maar ogr25 heeft toch een wetenschappelijke inhoud in mijn ogen. Daarnaast zou het een sterke stimulans kunnen zijn voor de ontwikkeling van de itanium-client als mensen met veel itanium cpu’s deze client testen.

Het GIMPS-project werkt volgens mij ook op itaniums (en de source-code is ook beschikbaar) (non-pentium). DPC is volgens mij niet actief bij GIMPS, maar daar kan natuurlijk verandering in komen :) (Ars doet wel mee). Dit project is wel wetenschappelijk relevant.

Zelf heb ik overigens enkel ervaring met df :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
D2OL en DPAD hebben niet speciaal hulp nodig. TSC vermaakt zich ook wel, met de stampede. (Dat is mijn idee hoor)

THINK en UD-grid is hetzelfde project als ik het goed begrijp. Ze doen daar niet aan een linux client en dat zijn ze ook niet van plan volgens de DPC FAQ.
Zodoende:
Poll: Zou jij graag een linux client willen hebben?
Ja
Nee, voor mij niet nodig
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17544&layout=2&sort=prc

FAD kan wel wat hulp gebruiken, ik kan er alleen niets vinden over fatsoenlijke subteams.
Ook bij F@H staat DPC nog niet echt op nummer 1. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
Na die irritante reclame van het wilhelmina fonds (die met de tekst "er is geen remedie tegen kanker" en dat er dan geld over g heen wordt gestrooid) wil ik eigenlijk niet tegen kanker strijden. Ik wil wel een wetenschappelijk nuttig project en denk dus aan dpad.

En bloc overstappen naar een bepaald project is imho niet nodig. We bundelen onze krachten in DPC. DPC verdeeld die krachten weer over een aantal projecten, waar wij dan weer snoeiend hard roeleren.

Rest mij te zeggen:

MarcyDarcy _/-\o_
Marcelloz _/-\o_

En natuurlijk MrMr _/-\o_ .
offtopic:
O ja en die post over de nwe opzet van de stampede vond ik briljant _/-\o_

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65575

Anoniem: 35894 schreef op 04 september 2004 @ 14:16:
[...]

Misschien is het toch een idee om rc5/ogr te bekijken. ...
...
DPC is volgens mij niet actief bij GIMPS, maar daar kan natuurlijk verandering in komen :) (Ars doet wel mee). Dit project is wel wetenschappelijk relevant.
...
Wetenschappelijk relevant is niet goed genoeg, ik werk in de commerciele research en
moet een beetje hard kunnen maken dat het resultaat van het stroomverbruik voor ons farmaceutisch/biochemisch relevant is en dat we het niet alleen voor onze concurrentie uitrekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Na effe doorlezen van wat berichten, begrijp ik niet waarom mensen zich onnodige met dit discussie bemoeien?!

Ik wil een ding duidelijk zeggen. Het gaat om mensen van DF project, die willen kijken of ze samen - als het mogelijk is - overstappen naar andere project. Ik zie dus ook niet 1,2,3 waarom een andere hier effe hun mening moeten geven, over hoe en wat we moeten doen.
Dus Stop a.u.b, dit betreft alleen mensen van DF.

----

Aangezien we een hele leuke sfeer hebben in DF, willen we - tenminste een groot aantal mensen - dat we gezamenlijk over stappen naar een andere project. Niks verplicht dus, is iedereen vrij, zo was je ook vrij om ieder moment stoppen met DF en/of naar andere project gaat. Dus discussieren over recht op andere project te kiezen, is zinloos, immers het mocht altijd :)
Er moet naar mijn mening aantal dingen gebeuren:
Ten eerste moet een overzich komen van alle projecten; Het is wel zo handig om het volgende te melden:

- platvormen waarop het draait
- mogelijkheid tot sparen
- mogelijkheid voor teamstats
- posistie DPC momenteel
- Kun je het client in Service mode draaien (en of dit ingebakken zit of dat je 3rd party software moet gebruiken zoals Firedaemon)

DPC doet momenteel mee aan de volgende projecten:

D2OL (Drug Design Optimization Lab):
Dit project heeft als doel medicijnen te vinden voor de ziektes ebola, miltvuur (anthrax), pokken (smallpox), SARS en malaria. De 5 meest besmettelijke ziektes op aarde....

DPAD (Distributed Particle Accelerator Design):
Het experiment waar dit project aan meewerkt heet de Neutrino Factory. Dit project zal zo rond het jaar 2015 worden opgezet. Het onderzoek zal zich in hoofdzaak richten op het onderzoek naar neutrino's. Neutrino's zijn fundamentele deeltjes...

Folding@home:
Het doel is meer te weten komen over eiwitten. Met name over wat ze doen en hoe ze vouwen (folden). Eiwitten zijn de werkpaarden van het lichaam, maar voordat ze kunnen werken moeten ze zich op een bepaalde manier rangschikken, het zogenaamde ordenen, folden. Dit folden is fundamenteel voor alle biologische wezens, maar voor de mens eigenlijk bijna een compleet mysterie. Dit folden gebeurt constant in het lichaam, maar het gebeurt wel eens dat dit misgaat, het zogenaamde misfolden. Soms is er niks aan de hand als dat gebeurt maar het kan ook gebeuren dat het grote gevolgen heeft. Een aantal ziektes zijn gerelateerd aan dit misfolden, bijvoorbeeld alzheimer, BSE (gekke koeien ziekte), CJD (Creuzfeld Jacobs Disease), ALS en parkinson. (FAQ)

OGR (Optimal Golomb Ruler):
In de wiskunde refereert de term "Golomb Ruler" aan een reeks van niet-negatieve natuurlijke getallen die zo is samengesteld dat geen paar van nummers uit de reeks hetzelfde verschil hebben...

RC5-72:
In het RC5-72 project wordt geprobeerd aan te tonen dat op dit moment veel toegepaste beveiligingen niet afdoende zijn, zelfs niet als de beveiliging wordt aangevallen met "brute force". ..

SETI@home (Search for Extra-Terrestrial Intelligence)

SoB (Seventeen or Bust):
We kijken naar de volgende formule: N = k * 2^n + 1. Als we een willekeurige oneven k nemen en een n >= 1 dan levert dit algoritme zogenaamde Proth getallen op. Nu is het zo dat voor bepaalde waarden van k, elke willekeurige n een composiet (niet priem-) getal oplevert. Deze getallen (k) noemen we Sierpinski getallen...

TSC (Tuberous Sclerosis Complex):
Bij dit project wordt gezocht naar een medicijn tegen Tubereuze Sclerosis Complex (ziekte van Bourneville-Pringle). Dit is een ernstige kinderziekte. Het is een erfelijke afwijking die kan lijden tot tumors in meerdere organen zoals de hersenen, nieren, hart, ogen, longen en andere organen. Het project is begonnen om efficiënter en tegen lagere kosten naar potentiële medicijnen te kunnen zoeken...

UD-Grid:
Bij dit non-profit project wordt gezocht naar medicijnen tegen kanker (leukemie om te beginnen). In april 2001 is het onderzoek gestart met de eerste fase van het project, met behulp van de analysemethode THINK. In deze fase werden ongeveer 3,5 miljard moleculen oppervlakkig gescand op sommige eigenschappen, met als doel de meest kansrijke kandidaten voor een medicijn te selecteren. In de zomer van 2002 is de tweede fase van start gegaan, met een andere analysemethode, namelijk LigandFit. De moleculen die in de eerste fase van het project grof gefilterd zijn worden opnieuw bekeken en aan andere, uitgebreidere onderzoeken onderworpen.

Find a Drug

NIEUW !!! LHC@home LINK

Zie voor meer info: FAQ Dutch Power Cows

----
Ten tweede, lijkt me het betse als er geen Poll komt, dit i.v.m. een oneerlijk poll.

Het zou fijn zijn als ieder DF member in deze topic het volgende info. achter laat:

1) Wat is jou voorkeur? Wil je gezamnelijk of alleen door?
2) Aan welke project binnen GOT5 wil je deel nemen?

Dan kunnen we een optel som maken, en dus ook een keus maken. We hebben immers iets minder dan een maand.

Als dit idee jullie bevalt, kan het in start topic komen, zodoende om een goede overzicht krijgen over wat mensen wel of niet willen!

[ Voor 21% gewijzigd door Zhadum op 06-09-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 19:15
Je hebt ook nog Find a Drug!! Nieuw project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Zhadum schreef op 04 september 2004 @ 22:46:
Ten eerste moet een overzich komen van alle projecten: Bij deze dus:
Kun je het nog aanvullen met info over:
- posistie DPC momenteel
Ten tweede, lijkt me het betse als er geen Poll komt, dit i.v.m. een oneerlijk poll.
Je zou een poll via e-mail naar een DF'er kunnen overwegen. Die kan wel kijken of degene die stemt daadwerkelijk DF doet.
Als ieder DF crew, die geïnteresseerd is, kan door middel van plaatsen van een bericht:
1) Zijn voorkeur uitspreken - Gazamenlijk of alleen verder
2) Welke Project?
Naast dat ik niet snap wat je hierboven schrijft, wat heeft de crew hiermee te maken?

Verder een goede post, met goede info. Begrijp me niet verkeerd.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 24-06 20:41
Ik denk dat veel van de mensen niet doorhebben dat wij de enige zijn die van project moeten verschuiven. Ook FreeDC en Ars Technica zullen natuurlijk meer kracht hebben voor de andere projecten.

Dit was trouwens zo maar even een loze opmerking tussendoor. Ik weet nog niet echt wat ik ga doen na de Stampede, misschien blijf ik wel hangen bij TSC, ik zal wel kijken.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

JustDutch schreef op 04 september 2004 @ 23:12:

Naast dat ik niet snap wat je hierboven schrijft, wat heeft de crew hiermee te maken?
Ja was beetje snel geschreven:

Het zou fijn zijn als ieder DF member in deze topic het volgende info. achter laat:

1) Wat is jou voorkeur? Wil je gezamnelijk of alleen door?
2) Aan welke project binnen GOT5 wil je deel nemen?

Dan kunnen we een optel som maken, en dus ook een keus maken. We hebben immers iets minder dan een maand.

Hoop nu dat het duidelijker is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
JustDutch schreef op 04 september 2004 @ 23:12:
Kun je het nog aanvullen met info over:
- posistie DPC momenteel
hier nog aan toegevoegd zou het imho ook niet onbelangrijk zijn om te vermelden of het als service kan draaien (en of dit ingebakken zit of dat je 3rd party software moet gebruiken zoals Firedaemon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90344

We zouden met z'n allen eerst de stampede kunnen joinen en na afloop een project kiezen. (of is dit al voorgesteld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Anoniem: 90344 schreef op 05 september 2004 @ 10:28:
We zouden met z'n allen eerst de stampede kunnen joinen en na afloop een project kiezen. (of is dit al voorgesteld?)
Probleem is alleen dat DF afloopt als de stampede ook afloopt. En ik denk dat er weinig DF'ers zijn die niet tot het einde blijven.....

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65575 schreef op 04 september 2004 @ 15:35:
[...]

Wetenschappelijk relevant is niet goed genoeg, ik werk in de commerciele research en
moet een beetje hard kunnen maken dat het resultaat van het stroomverbruik voor ons farmaceutisch/biochemisch relevant is en dat we het niet alleen voor onze concurrentie uitrekenen...
Als commercieel bedrijf had ik ook niet meegedaan aan DF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zou zeggen dat je na DF heel goed ´n project een grote boost zou kunnen geven.. En dan zou ik voor FaD kizen. (Find a Drug)

Hier is DPC leuk op weg wat groter te worden, maar met 7 flushers per dag kom je vaak nie zo ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Laatst online: 09-06 20:12

Marcelloz

IT dude with a beard

Anoniem: 65575 schreef op 04 september 2004 @ 12:24:

Jij en Lysje bedankt _/-\o_
Jammer dat er geen goed vervangend project is (TSC niet vanwege java meuk neem ik aan). Binnen 1 jaar moet er volgens Stephan een nieuwe client zijn, wellicht zien we je dan terug.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ok dan, de projecten. Wat ze inhouden staat heel netjes in de DPC FAQ.
De standen zijn de overall standen op 5 september.

- D2OL (Drug Design Optimization Lab)
Platformen: Windows, Mac, Linux, Solaris.
Sparen: Ja
Teamstats: Ja
Service: Ja
Stand DPC: 1

- Distributed Folding :)

- DPAD (Distributed Particle Accelerator Design)
Platformen: Windows (Moeite met 9x icm AMD procs), voor Linux/*nix sources
Teamstats: Ja, door aanmelden bij organisatie.
Service: M.b.v. Firedeamon
Stand DPC: 2

- Folding@home
Platformen: Windows, Mac, Linux/*nix FreeBSD, OpenBSD
Sparen: Ja (beperkt)
Teamstats: Ja (teamnaam0membernaam)
Stand DPC: 26

- OGR (Optimal Golomb Ruler)
Platformen: Heel veel, zie hier.
Teamstats: Nee

- RC5-72

- SETI@home (Search for Extra-Terrestrial Intelligence)
Platformen: Vrij veel, zie hier.
Teamstats: Ja, met eigen proxy server (?)
Service: Ja, met tooltje
Stand DPC: :?

- SoB (Seventeen or Bust)
Platformen: Windows, Linux, FreeBSD, BeOS
Sparen: ?
Service: Ja, met meegeleverd tooltje.
Stand DPC: 5

- TSC (Tuberous Sclerosis Complex)
Teamstats: Ja, extern.
Stand DPC: 3, is al flink aan't inhalen.

- UD-Grid
Platformen: Windows.
Teamstats: Ja - op http://www.heeftdelangste.nl
Stand DPC: 8

- FaD
Platformen: Windows, Linux.
Sparen: ??
Teamstats: ??
Service: ??
Stand DPC: 21

Uiteraard wemelt deze verzameling informatie van de fouten, dus verbeteringen zijn welkom. Met teamstats bedoel ik dat er binnen het subteam ook statistieken per lid beschikbaar zijn.
}:O 8)7

Doe maar flink knippen als je me quote, ik edit mijn post wel. (Anders staat hier dalijk 10 keer hetzelfde en scroll je je een ongeluk) :)
Met dank aan AlliedComputers voor aanvullende info over UD-Grid.
Met dank aan SandStar voor aanvullende info over Folding@Home.

[ Voor 34% gewijzigd door Jesse op 06-09-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40441

Jesse schreef op 06 september 2004 @ 14:11:

- Folding@home
Platformen: Windows, Mac, Linux/*nix.
Sparen: Nee

- RC5-72

- UD-Grid
Teamstats: Nee (Je kan wel onder een account flushen)

Uiteraard wemelt deze verzameling informatie van de fouten, dus verbeteringen zijn welkom. Met teamstats bedoel ik dat er binnen het subteam ook statistieken per lid beschikbaar zijn.
- UD-Grid
Sparen: JA
Teamstats: JA - op http://www.heeftdelangste.nl Nee (Je kan wel onder een account flushen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Folding@home

- RC5-72

- UD-Grid

-FaD
Imo komt voor gezien de stand van DPC vooral FaD en F@H in aanmerking. Daar kunnen we het meeste betekenen met onze Über power :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je een proxy gebruikt bij de d.net projecten krijg je verschrikkelijk mooie subteamstats hoor ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

- FaD

Doe maar beetje knippen als je me quote, ik edit mijn post wel. :)
Met dank aan AlliedComputers voor aanvullende info over UD-Grid
Vanuit de FAQ: Er is een mogelijkheid om subteams te maken.
Om een subteam te starten moet je een naam bedenken, en deze naar mij mailen / op GoT posten. Het enige dat je dan nog moet doen is hier rechts inloggen (of eerst registreren natuurlijk) en het subteam uitkiezen.
Onthoud dat zodra je lid bent van een subteam jouw persoonlijke stats verdwijnen. Het is wel mogelijk dat de teamleider op de subteam page alle members bij 'user friends' toevoegd zodat er toch nog persoonlijke stats zijn.
Vergeet niet dat deze mogelijkheid alleen op de QiK stats beschikbaar is, op de officiele site zul je hier dus niets terug vinden van deze 'members'.
Via een omwegje lukt het dus toch

PS: aantal flushers: 4 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-06 21:24

SandStar

DPC-Crew

Zandster

- Folding@home
Platformen: Windows, Mac, Linux/*nix.
Sparen: Nee

- RC5-72

- UD-Grid
Teamstats: Ja - op http://www.heeftdelangste.nl

- FaD

Doe maar flink knippen als je me quote, ik edit mijn post wel. (Anders staat hier dalijk 10 keer hetzelfde en scroll je je een ongeluk) :)
Met dank aan AlliedComputers voor aanvullende info over UD-Grid
Kleine verbetering:

- Folding@home
Platformen: Windows, Mac, Linux/*nix FreeBSD, OpenBSD
Sparen: Ja (beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
MarkB schreef op 06 september 2004 @ 14:25:
Als je een proxy gebruikt bij de d.net projecten krijg je verschrikkelijk mooie subteamstats hoor ;)
Ok, ik heb de bestaande mogelijkheden geinventariseerd. Als er iemand toezegt fatsoenlijke subteamstats te produceren dan lijkt me dat toppie.
ScSi_009 schreef op 06 september 2004 @ 14:25:
[...]

Vanuit de FAQ: Er is een mogelijkheid om subteams te maken.
*knip*
Via een omwegje lukt het dus toch

PS: aantal flushers: 4 8)7
Er zijn dus wel subteams te maken, maar dat kan overal, door gewoon onder een account mee te doen. Je hebt dan nog geen fatsoenlijke subteamstats. (?)
Aanvullend: Er is dus een verschil tussen allemaal op een account flushen of fatsoenlijke subteamstats. Dat je er bij het officiele project niets van ziet is niet zo heel schokkend, maar wat ik wel essentieel vind is dat ik ook weet hoe ik t.o.v. mijn mede-teamleden staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Jesse op 06-09-2004 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Jesse schreef op 06 september 2004 @ 14:28:
[...]

Er zijn dus wel subteams te maken, maar dat kan overal, door gewoon onder een account mee te doen. Je hebt dan nog geen fatsoenlijke subteamstats. (?)
Vergeet niet dat deze mogelijkheid alleen op de QiK stats beschikbaar is, op de officiele site zul je hier dus niets terug vinden van deze 'members'. Of heb ik het nou mis op? :?

[ Voor 3% gewijzigd door ScSi op 06-09-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op 06 september 2004 @ 14:25:
Niet iedereen heeft de kennis, zin, tijd en moeite om dat te doen.

Standaard is het schijnbaar niet (makkelijk) mogelijk. Nee invullen met tussen haakjes die proxy-mogelijkheid is dus goed ingevuld.

En er staat me iest bij van BOINC-projecten dat dat BOINC-systeem (nog) niiet helemaal toppie was ? Ben overigens ff kwijt wel het ookalweer inhield dan BOINC

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 06-09-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar folding@home. Het zijn ook eiwitjes, we hebben subteamstats en we kunnen nog 25 plekkies stijgen :P (en niet onbelangrijk, je kan beperkt sparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op 06 september 2004 @ 14:33:
[...]

Niet iedereen heeft de kennis, zin, tijd en moeite om dat te doen.

Standaard is het schijnbaar niet (makkelijk) mogelijk. Nee invullen met tussen haakjes die proxy-mogelijkheid is dus goed ingevuld.
Dan heb je altijd nog de mogelijkheid om naar Chaos toe te flushen die subteamstats ondersteund en misschien ook nog wel andere openbare proxies.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Er is zoals jullie op tweakers hebben kunnen lezen een nieuwe project: LHC@Home

Misschien om daar ook aandacht aan het besteden!
forum

[ Voor 11% gewijzigd door Zhadum op 06-09-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05-2023
Zhadum schreef op 06 september 2004 @ 19:13:
Er is zoals jullie op tweakers hebben kunnen lezen een nieuwe project: LHC@Home

Misschien om daar ook aandacht aan het besteden!
forum
Lijkt veel op DPAD zo te zien. Zijn er al stats van beschikbaar, anders schiet het nog niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
na deze excellente post hebben jullie enig inzicht vergaard in de projecten.
Duss ff een polletje tussendoor.

Poll: Waar gaat nu je dit gelezen hebt je voorkeur naar uit?
FaD
F@H
ieg FaD of F@H...
een ander project
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17803&layout=2&sort=prc

Wanneer je denkt dat een ander project interessanter is, laat dat natuurlijk weten.

ff een paar (imho belangrijke) quotes:

FaD:
FaD user daily stats (5 September 2004)
Flushing users: 4 / 49 = 8%
F@H:
Top 30 daily
flushing members: (82/1261) = 7%

[ Voor 18% gewijzigd door bigfoot1942 op 06-09-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gaat voor Dpad, welke ik naast SOB en UD draai.
Ik heb dus voor ander gekozen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb gestemd voor Find a Drug, maar we moeten ook met onze groep eens worden.
Alleen nadeel van deze Poll is, dat je niet weet wie allemaal stemmen, dus krijg je ook niet een reel beeld. Ik vrees dat met huidige tempo niet veel mensen blij elkaar zouden blijven...

Wat ik het meeste interessant vind is wie allemaal stoppen, verder gaan met eigen keus, of hun keus in hand van de meerderheid leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Voordat ik bij DF kwam heb ik een tijdje Find-a-Drug gedraaid, was er eigenlijk niet zo over te spreken. Van wat ik mij kan herinneren was de stats-server daar ook bagger, weet niet hoe dat nu is :?

Sparen is wel mogelijk
Service dacht ik niet

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik heb F@H gestemt. Ze hebben fatsoenlijke faciliteiten, en ze kunnen best wat hulp gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 15:37

schrik

Boe

bigfoot1942 schreef op 06 september 2004 @ 20:18:
[...]

na deze excellente post hebben jullie enig inzicht vergaard in de projecten.
Duss ff een polletje tussendoor.

Poll: Waar gaat nu je dit gelezen hebt je voorkeur naar uit?
FaD
F@H
ieg FaD of F@H...
een ander project
[afbeelding]
Dit noem ik nou een suggestieve poll, weet dat ik me er als niet DF-er eigenlijk niet mee behoor te bemoeien :X , maar volgens mij zou je netjes alle projecten onder elkaar moeten zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Laatst online: 11-01 12:36
(jarig!)
Nou hier dan een goede poll:

Poll: Welk project geniet je voorkeur?
D2OL
DPAD
Folding@home
OGR
RC5-72
SETI@home
SoB
TSC
UD-Grid
FaD
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=17837&layout=2&sort=prc

Nu dus hieronder ff geen posts maken, en alleen kiezen wat je wilt!!

[ Voor 6% gewijzigd door NLSchutP op 07-09-2004 13:57 ]

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
Ik prefereer DPAD, maar het lijkt erop dat mijn subteam in meerderheid de voorkeur geeft aan F@H.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Daar hebben we het vrijdag nog wel over dan :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104358

Ik geef ook de voorkeur aan folding@home; omdat die gebruik maakt van de Altivec in de G4's en G5's - daarmee "verdubbelt" mijn processorsnelheid eventjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100042

Spheroid schreef op 07 september 2004 @ 14:00:
Ik prefereer DPAD, maar het lijkt erop dat mijn subteam in meerderheid de voorkeur geeft aan F@H.
Tja, anders moet ik mijn ondertitel veranderen en daar ben ik niet zo flexibel in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Spheroid schreef op 07 september 2004 @ 14:00:
Speciaal voor jou heb ik DPAD gestemd (Omdat ik verwacht dat het hem toch niet gaat worden ;) )

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
JustDutch schreef op 07 september 2004 @ 14:31:
[...]

Speciaal voor jou heb ik DPAD gestemd (Omdat ik verwacht dat het hem toch niet gaat worden ;) )
Wat een teamspirit :) . Ik ben weer helemaal gelukkig. Ik kan ook goed met F@H leven trouwens. Beetje eiwitten vouwen zijn we gewoon goed in, en F@H staat wetenschappelijk zelfs misschien wat hoger aangeschreven dan DF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 22:57
ik zal wel dom zijn maar dpc is toch flink terrein aan het verliezen met het project waar we beroemd mee zijn geworden..rc5, schien dat het verstandig is daar wat power bij te pluggen..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

Devian schreef op 07 september 2004 @ 15:16:
ik zal wel dom zijn maar dpc is toch flink terrein aan het verliezen met het project waar we beroemd mee zijn geworden..rc5, schien dat het verstandig is daar wat power bij te pluggen..
Flink terrein aan het verliezen?

Er zijn eindelijk teams opgestaan die met ons de concurentie strijd aan willen gaan en we verliezen gelijk terrein.

Daarnaast zal RC5-72 nog enkele jaren duren, dus nog voldoende tijd om gezellig #1 te hoppen.

Dan heb ik het niet eens over de massieve powAh wat op ogr staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 28736 op 07-09-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
schrik schreef op 07 september 2004 @ 12:50:
[...]
Dit noem ik nou een suggestieve poll, weet dat ik me er als niet DF-er eigenlijk niet mee behoor te bemoeien :X , maar volgens mij zou je netjes alle projecten onder elkaar moeten zetten 8)7
Waarom is die Poll zo suggestief :? Uit eerdere poll's is al tevoorschijn gekomen dat de meesten de voorkeur geven aan iets wat medisch nut heeft, en ongeveer de helft heeft graag ook een Linux client.
Daarnaast zijn F@H en FaD diegenen waar al vrij veel over gerumoerd is. (Dwz die indruk heb ik.) Er zit een heel nette optie 'Een ander project', en gezien de standen van de beide laatste polls lijken de keuze opties van de eerste mij erg goed gekozen. (8>

* Jesse stemt nog maar eens F@H

Edit:
Pskutte schreef op 07 september 2004 @ 13:20:
*knip (poll)*
Nu dus hieronder ff geen posts maken, en alleen kiezen wat je wilt!!
Ow sorry :P Misschien kan je er ff met koeieletters bijzetten dat het stemmen alleen voor DF-ers is.

[ Voor 36% gewijzigd door Jesse op 07-09-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 16:42

Res-q

Redder in nood?

dan stem ik ook voor f@h :Y)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedOne_NL30
  • Laatst online: 20-02 12:45
Mijn stem is ook naar F@H gegaan.

IdieAloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 20:59
* Tielemans heeft op thuis vouwen gestempt

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSchutP
  • Laatst online: 11-01 12:36
(jarig!)
* NLSchutP pushed zijn bak nu direct over naar F@H Daar gaan we ons werk maar eens doen :)

whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115431

Pskutte schreef op 07 september 2004 @ 22:02:
* Anoniem: 115431 pushed zijn bak nu direct over naar F@H Daar gaan we ons werk maar eens doen :)
Ja, ik ook van hetzelfde.
Zit daar al een paar uur te vouwen.
Geen DF voor mij meer. Hopelijk kan ik mijn buffers toch nog leeg knijpen binnen een paar dagen. Voorlopig lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115431

Anoniem: 104358 schreef op 07 september 2004 @ 14:16:
Ik geef ook de voorkeur aan folding@home; omdat die gebruik maakt van de Altivec in de G4's en G5's - daarmee "verdubbelt" mijn processorsnelheid eventjes :*)
Ja, loopt veel lekkerder.
Iets geheel anders dan een client die gemaakt is met verouderde tools.
Als DF terug komt dan is het maar te hopen dat ze zich verbeteren.
Vond DF toch wel leuk, alleen jammer van al die buffers die verloren gegaan zijn, in mijn geval alleen al toch zo'n 300 denk ik...
Dat zijn veel puntjes niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

tja, tijd om ergens anders beroemd te worden? :Y)

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 20:43
Ik heb voor mijn }:O at home op Folding@home gestemd.

Maar voor de koeien in verre weides ben ik DPAD aan het uitproberen: interessant project, betrekkelijk laag ram gebruik, snel te installeren, en je merkt er helemaal niks van. F@H valt af omdat het aan fase2 bezig is, en fase3 niet DC is (en ik geen zin heb om bij afloop van fase2 weer alles om te zetten).

Wel irritant dat de stampede bezig is, proberen duurt lang met 2 verschillende clients op 1 (niet-HT) PC ;)

Yobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

STOP MET RECLAME MAKEN ... voor de zoveelste keer!

Anoniem: 47200

Ik heb net ook zitten kijken wat ik misschien ga doen en als er iets is wat ik NIET wil gaan doen is het wel rc5. Het stomme van het project is namelijk dat er zoiezo nooit een eind aan komt en je weet toch wel zeker dat de key gevonden word. Bovendien is dat project in mijn ogen echt nutteloos het heeft geen enkel nut behalve wanneer je wereldwijd EVEN een sleutel wil kraken wat je overigens dus nooit lukt..

Ik ga voo SoB of F@H denk ik, ik moet nog even de gedachtes achter beide projecten doornemen voor ik een beslissing neem :)

Pskutte schreef op 07 september 2004 @ 22:02:
* Anoniem: 100386 pushed zijn bak nu direct over naar F@H Daar gaan we ons werk maar eens doen :)
Inderdaad * Anoniem: 100386 zet in dit weekend na BBQ de eerste alvast om naar F@H

Dit bericht zette mij aan tot deze versnelde move;
[rml]Dwairn in "[ Folding@home] hitparade van 8 september"[/rml] :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

ja, morgen schakel ik over naar folding @ home, paar pc blijven nog voor df werken, aangezien ik niet snel bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Suomalaiset Lehmät is zo zachtjesaan ook begonnen met overstappen naar DF F@H. :) Rustigaan met een pc-tje hier en daar zegmaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Jesse op 17-09-2004 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jesse schreef op 17 september 2004 @ 21:10:
Suomalaiset Lehmät is zo zachtjesaan ook begonnen met overstappen naar DF. :) Rustigaan met een pc-tje hier en daar zegmaar.
F@H bedoel je neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Inderdaad, lol :D :Y)

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Ik nok er maar eens mee. Distributed computing is stom.
.
.
.
.
.
.
Nope, ik heb mezelf ook niet overtuigd :P

Forza Mucca!

Rollerjooster schreef op 18 september 2004 @ 00:04:
Ik nok er maar eens mee. Distributed computing is stom.
.
.
.
.
.
.
Nope, ik heb mezelf ook niet overtuigd :P
grappemaker, dat geloven we toch niet . . . :+

cu @ F@H ?

• Theadalus
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Van wat ik begrepen heb, gaan de FreeDC'ers allemaal naar D2OL

Misschien niet onverstandig om daar wat }:O heen te zetten ;)

Computing...

Theadalus schreef op 18 september 2004 @ 00:40:
Van wat ik begrepen heb, gaan de FreeDC'ers allemaal naar D2OL

Misschien niet onverstandig om daar wat }:O heen te zetten ;)
Allemaal . . . :o incluis FoBot en Beth133 :shock: ???

Dan moeten we idd even wat schuiven met power.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 18-09-2004 02:41 ]

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Anoniem: 100386 schreef op 18 september 2004 @ 02:33:
[...]

Allemaal . . . :o incluis FoBot en Beth133 :shock: ???

Dan moeten we idd even wat schuiven met power.
:) voordat Free-DC bij D2OL een bedreiging gaan vormen duurt het denk ik nog wel effe. Ze mogen zelfs hopen dat ze de productie van DPC evenaren...

• JustDutch

JustDutch

Marcelloz schreef op 18 september 2004 @ 09:33:
[...]

:) voordat Free-DC bij D2OL een bedreiging gaan vormen duurt het denk ik nog wel effe. Ze mogen zelfs hopen dat ze de productie van DPC evenaren...
En mochten ze ooit een bedreiging vormen, dan stampen we ze plat! :+

Forza Mucca

Anoniem: 69882

Zelf ga ik voor F@H of UD-Grid, ik heb een beetje zitten lezen over the Rothberg Institute wat TSC en D2OL doet, maar dit zit me niet lekker,

"The Rothberg Institute for Childhood Diseases is a non-profit research institute devoted to discovering, developing and commercializing novel chemical and biological entities for the treatment of Tuberous Sclerosis and other orphan childhood diseases."

en dan met name "developing and commercializing".

De universiteiten zijn misschien ook niet vies van commercie maar dit is voor mij net iets te veel, oja mocht je willen weten waar het staat: http://www.childhooddiseases.org/jobs.html

Nog FF Dee/effe en dan F@H of UD-Grid maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Just my 2 eurocent

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69882 op 18-09-2004 21:17 ]

Anoniem: 28168

Anoniem: 69882 schreef op 18 september 2004 @ 21:14:
Zelf ga ik voor F@H of UD-Grid, ik heb een beetje zitten lezen over the Rothberg Institute wat TSC en D2OL doet, maar dit zit me niet lekker,

"The Rothberg Institute for Childhood Diseases is a non-profit research institute devoted to discovering, developing and commercializing novel chemical and biological entities for the treatment of Tuberous Sclerosis and other orphan childhood diseases."

en dan met name "developing and commercializing".

De universiteiten zijn misschien ook niet vies van commercie maar dit is voor mij net iets te veel, oja mocht je willen weten waar het staat: http://www.childhooddiseases.org/jobs.html

Nog FF Dee/effe en dan F@H of UD-Grid maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Just my 2 eurocent
Ik denk dat ze met "commercializing" bedoelen: het in de omloop brengen van de ontdekte medicijnen zodat ze bereikbaar worden voor het publiek. Je kan wel een medicijn uitvinden, maar als je het dan niet in omloop brengt dan heeft niemand er iets aan. :) Als je verder leest op die site merk je vanzelf dat ze geen commerciële instelling hebben, maar een maatschappelijke :)
Pagina: 1 2 Laatste