Windows XP past grootte hd niet aan als ik iets weg gooi.

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 15:20
Ik heb de laatste tijd een probleem namelijk:
Als ik bestanden weg gooi die soms aardig groot zijn 1gb+ dan zie ik als ik naar mijn computer ga nog steeds de oude aantal gb's staan die ik had voordat ik een bestand weg gegooit had! ik heb nu dus nog maar 27 mb vrij (dat zoiezo veel te weinig is) maar ik heb net een video weg gegooit van 200mb maar er staat dus nog steeds 27mb.
wat ik al geprobeerd heb:
mijn computer opnieuw opstarten (werkt niet)
norton systemworks (windocter) Diskdocter doet ut niet vanwege de kleine schijfruimte (werkte ook niet)
System mechanic (werkt ook niet)
schijf opruiming (vind niks)

weet iemand een oplossing hiervoor ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tripwire999 op 03-09-2004 20:37 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
prullenbak leegmaken?

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
heeey :D eindelijk es iemand met hetzelfde probleem :D Zit hier met allemaal dvd's op m'n hardeschijf..als ik dan een image van dikke 4 GB weggooi, dan gaat er vaak niets van af.. Laatst zat ik met 16KB vrije ruimte op partitie D, terwijl er 15GB vrij was.. :? Dus ook geen verborgen mappen oid, alleen maar dvd's. Soms als ik dan iets had uitgepakt, en kreeg de melding te weinig schijfruimte, dan was er ineens weer 10GB vrij..Heel vaag. Maar wat ik nu ook doe, er blijft maar 100MB oid vrij op 2 parities van 51GB. Terwijl er wel 20GB vrij is..15GB bij de eerste en 5GB bij de 2e. Ik maar denken dat het normaal was.. 8)7 Hoop echt dat hier een oplossing voor is.. Heb al gefragmenteerd, foutcontrole gedaan enz.

Bedankt voor dit topic Tripwire999!

edit: bij mij is de prullebak leeg..en ook schijfopruiming heb ik al heel vaak uitgevoerd..

[ Voor 10% gewijzigd door BvK P4 op 03-09-2004 20:45 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

notron protected recyclebin zeker ook geinstalleerd, die zal het wel allemaal opgeslagen hebben
die even legen en je zal wel weer wat meer vrije ruimte hebben

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Aangezien jullie allemaal norton hebben, rechtsklik is op je prullenbak en doe 'empty norton protected files' oid, werkte bij mij iig wel. En kijk anders of systemrestore veel ruimte opeet :Y)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
die norton prullenbak is hoogst waarschijnlijk de schuldige, ben ff de naam vergeten, het is iets met "protected recycle bin" ofzo, gewoon rechtermuisknop op de prullenbak, dat protected-ding, en ff de wizard doorlopen en de files wegdoen.

remedie: zet die onzin uit :)

edit: beter een juiste reply die te laat is, dan een verkeerde die te vroeg is :p

[ Voor 16% gewijzigd door Mayco op 03-09-2004 20:47 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Probeer de schijf een te defragmenteren met norton speeddisk (als dat nog lukt me de ruimte die je over hebt op je hdd)
Deze zet alle bestanden op je hdd in een logischere volgorde waarbij hij er miss gelijk voor zorgt dat de grote van de disk weer goed wordt weergegeven.

Verwijderd

Ik presenteer u Linux... _/-\o_

Windows teh })

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb zonet de Norton Recycle Bin geleegd..en heb weer 20GB vrij :D waren iets van 1300 files had ie het over. Maar iig hartstikke bedankt voor de tip!! Denk ook dat dit het probleem van de TS op zal lossen. Had hier nooit bij stilgestaan..

Bedankt! _/-\o_

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

extra info: standaard wordt de protected recycle bin na een week geleegd. Dus een week nadat je de bestanden verwijderd hebt, verwijdert norton de bestanden echt.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03 15:20
:o thx heb weer 12,1 gb vrij :D:D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, in de FAQ van dit forum staat het natuurlijk ook al beschreven vóór de startpost werd neergezet. :)

ARME AOW’er

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Staat letterlijk in OM FAQ / Beleid onder Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:50:
Ik presenteer u Linux... _/-\o_

Windows teh })
Beetje nutteloze opmerking en waarom is het nodig om te flamen :?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
^^^ :)

Laat ik daaraan toevoegen dat ik Spyru niet vraag waarom hij flamed maar dat hij dat stompzinnige geflame gewoonweg achterwege laat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.