Toon posts:

Problemen met Linksys Router en Speedtouch Home Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 3 jaar Adsl bij Planet Internet. Nog nooit problemen mee gehad. Zat allemaal op een pc die als server gebruikt werd en dit alles werd door een hub opgesplitst naar meerdere gebruikers ( 3 pc's constant online.. soms 5 ).
Maar ik heb dus besloten om laatst alles op een router te gaan laten draaien zodat ik de ene server pc niet meer hoef te gebruiken. Ik heb dus een Linksys BEFSR81-EU besteld gekocht..
Nu volgt de hele drama...

Eerste keer aangesloten: Ik heb dus de modem (SpeedTouch Home) gewoon op de Router aangesloten en de router doet hierbij alles. De modem wordt puur als modem gebruikt (dus niet gehackt of zo om als router te werken). Na alle instellingen goe te hebben ingevuld deed mn internet het. Aleen valt het om de 15/20 uit! Dan moet ie weer gaan inbellen etc etc. Dus zit je weer ff zonder internet :( .. Hier en daar wat instellingen geprobeerd te veranderen, maar zonder resultaat. Ik heb linksys dan meteen gemailed en kreeg wat "oplossingen" die ik al geprobeerd heb.. aan hen had ik niks.

Ben op google gegaan en begon te zoeken naar mogelijke oplossingen.
Een van hen was om de modem te hacken en dus als router te laten werken etc etc. In ieder geval gebruik maken van PPP ipv PPPT. Ik heb dus de modem zo ingesteld dat het alles doet.. Dus met DHCP SPoofing en weet ik al niet.. In ieder geval de modem doet in principe alles terwijl mijn dure router alleen als Switch werkt eigenlijk. Zolang de modem direct op de pc aangesloten is werkt alles prima. Als ik het op de router aansluit krijg ik weer problemen. Hij werkt heel even en valt dan weer uit. Echt uren geprobeerd om iets te verzinnen, maar niks wil helpen!

Uiteindelijk kwam ik dus met mijn eigen manier. Ik heb de modem weer als router laten werken, maar deze keer zonder DHCP Spoofing etc. Enige wat de modem doet is zelf inbellen.. Niks meer! DHCP is uitgeschakeld en dat mag de router dan zelf doen. Tot nu toe heb ik met deze manier dem inste problemen gehad. Hij blijft lang online.. maar valt soms toch weer ff uit. Kwestie van minuut of minder maar het is dus redelijk irritant. Ook valt ie soms voor lange perioden uit en dan wordt ik helemaal woest :( ..

Aan jullie de vraag nu.. Weet iemand misscihen een oplossign? Of welke is de beste manier om de modem aan te sluiten op de router? Ik wil gewoon dat ie lekker de hele dag aanblijft zonder 1 keer uit te vallen of zo. Vroeger (toen dus alles nog via de server pc en hub ging) viel het nooit maar ook nooit uit!
Dus als iemand zo vriendelijk is om mij misschien wat tips te geven of zo :*)

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
vaak helpt het om de verbinding tussen je modem en router op 10mbits vast te zetten. klinkt raar, maar dit is erg vaak een goede oplossing.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

markclausing schreef op 03 september 2004 @ 15:13:
vaak helpt het om de verbinding tussen je modem en router op 10mbits vast te zetten. klinkt raar, maar dit is erg vaak een goede oplossing.
Klopt en vooral bij de Home ongetweaked of niet : Altijd 10 Mbps Half-Duplex draaien/aansluiten !!!

De LAN Poort van de Home draait namelijk op die speeds ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zal dat proberen.. maar is dat niet zonder.. ik bedoel alle andere netwerkkaarten kunnen 100mbit aan.. en nu op 10mbit zetten :'(

• nero355

nero355

Een Home is best oud hoor, en toen was het niet zo heel gewoon dat je een 100 Mbps full Duplex kaart had ;)

Maar je netwerk zal gewoon op 100 Mbps draaien hoor is alleen de link tussen Router en Modem !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ok.. ik ga dat ff proberen.. eerst ff uitvinden hoe dat moet :S

Verwijderd

Hoe kan de WAN-poort van een BEFSR81 naar 10MBit gezet worden ?!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:14:
Hoe kan de WAN-poort van een BEFSR81 naar 10MBit gezet worden ?!
hier probeer ik ook achter te komen.. :S

in de control panel kan ik niks vinden waarvan ik zeg ja dat is het.. ik weet hoe het moet op een pc.. maar moet nu dus van de modem <-> wan doen.. Maybe in de instellingen van de modem?

http://192.168.1.1/auto_nego.htm

vond ik net op adslforum.. maar bij mij staat alles al op half en 10mbit :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 16:35 ]

Verwijderd

Dit geeft bij mij een vette 404 ...
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:28:
[...]

hier probeer ik ook achter te komen.. :S

in de control panel kan ik niks vinden waarvan ik zeg ja dat is het.. ik weet hoe het moet op een pc.. maar moet nu dus van de modem <-> wan doen.. Maybe in de instellingen van de modem?

http://192.168.1.1/auto_nego.htm

vond ik net op adslforum.. maar bij mij staat alles al op half en 10mbit :S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 16:40:
Dit geeft bij mij een vette 404 ...

[...]
heb je de laatste firmware? en heb je de V3 versie?

shit dit schijnt niet te helpen.. wordt maar erger... :(

Verwijderd

ik had veel miserie met firmware 2.36....
Nu 2.38.2 er op staat, is't al stukken beter...

Ik kan niet hoger upgraden dacht ik...'t is al een redelijk bejaard model

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een vraagje:
wat is de beste manier om de modem aan te sluiten op de router?
1. de modem ongehacked laten draaien zodat de router zelf alles moet regelen (PPTP en dus router zal opdracht geven om in te bellen)
2. of de modem hacken en deze laten inbellen en dan opp de router aansluiten (modem DHCP uitschakelen)

iemand een tipje?

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 12:20:
wat is de beste manier om de modem aan te sluiten op de router?
2. of de modem hacken en deze als DHCP_Spoof laten draaien en dan op de router aansluiten.
;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vandaag wat bezig geweest me instellingen etc te veranderen.. uiteindelijk heeft het niet geholpen :'( .. Ik heb echt alles geprobeerd maar hij blijft steeds uitvallen na een tijdje.. Dit is echt om gek van te worden en ik heb de router al bijna door het raam gesmeten.. samen met die klote modem :(

ik ben echt radeloos nu.. niks wil lukken.. op welke manier ik ook probeer hij blijft na een tijdje offline gaan.. 8)7 |:( |:( |:(

• nero355

nero355

Wil je als het even kan je WAN instellingen posten ?? De Rest kan ook eventueel...

En dan als URL niet de plaatjes tussen [img] tags zetten.

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 04 september 2004 @ 17:51:
Wil je als het even kan je WAN instellingen posten ?? De Rest kan ook eventueel...

En dan als URL niet de plaatjes tussen [img] tags zetten.
http://home.planet.nl/~hart0480/WAN.JPG

• nero355

nero355

Ahh..... zie je wel dacht ik al : Je WAN IP moet op dynamic staan ;)

Hij is wel statisch maar om de zoveel tijd wordt ie ververst.

Dit tenminste als je je modem in DHCP_Spoof hebt staan ??
Ook de MTU waarde kan je op 1500 of 1492 laten staan geen 1460 ofzo ;)

*Bladert voor de lol de manual van jouw Routerke door *

Er is ook een speciale PPTP gedeelte indien je Home@Pro(je had hem toch omgebouwd ??) nog als een Home wil gebruiken.

Dus mogelijkheden zat !!!

[ Voor 29% gewijzigd door nero355 op 04-09-2004 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik zie geen optie voor dynamic :P
Ik heb trouwens DHCP_Spoof uit staan.. DHCP zelf is ook uit op mn modem.. Laat liever de router dat doen ;)..
De MTU waardE: wel toen ik de modem nog gewoon als "home" had en hem via PPTP had gekoppeld aan de router liet ik dat op disabled, maar na 1 keer inbellen zette de router hem automatisch op 1460 :? ...
Enig idee hoe deze router gebruik kan maken van een dynamische ip of zo :S?

Trouwens ik zie net staan:
If your ISP provides a static or fixed IP Address, Subnet Mask, Gateway and DNS setting, select the Static IP option.

Ik heb dus een fixed IP Adress of niet? Ik heb een vaste IP adres..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 19:26 ]

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:25:
Trouwens ik zie net staan:
If your ISP provides a static or fixed IP Address, Subnet Mask, Gateway and DNS setting, select the Static IP option.

Ik heb dus een fixed IP Adress of niet? Ik heb een vaste IP adres..
nero355 schreef op 04 september 2004 @ 18:54:
Hij is wel statisch maar om de zoveel tijd wordt ie ververst.
B) ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm nou weet ik het helemaal nie meer :P

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:54:
hmm nou weet ik het helemaal nie meer :P
Dynamisch dus :P

Maar ehh..... is het nog gelukt ??

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 05 september 2004 @ 15:38:
[...]

Dynamisch dus :P

Maar ehh..... is het nog gelukt ??
Nopes.. probleem lijkt erger te worden 8)7 ..

Ik heb nu Linksys weer gemailed aangezien in het weekend gesloten waren. Nog geen reactie. En ik wou hen gaan bellen maar tis tot 5 uur en ik was na 5'en thuis.. Ik begin er gewoon gek van te worden.. :X

• nero355

nero355

Mafkees :P

Waarom laat je je Alcatel dan niet als Router draaien en gewoon je Router als veel te dure Switch gebruiken ??

Als voorlopige oplossing ofzo ....

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op 06 september 2004 @ 18:55:
Mafkees :P

Waarom laat je je Alcatel dan niet als Router draaien en gewoon je Router als veel te dure Switch gebruiken ??

Als voorlopige oplossing ofzo ....
hmm wil ik wel proberen.. als het in ieder geval stopt met uitvallen! tyfus ding :P

DHCP DNS en NAT inschakelen op de modem neem ik aan? Ff handleiding zoeken voor de PRO versie .....
Pagina: 1