[Terminal Server 2003] Exact for windows 3.7 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik moet exact for windows 3.7 in een windows 2003 terminal server omgeving aan de praat krijgen.
Ik heb op de server de "server installatie" uitgevoerd naar een netwerkmapping toe, en de pervasive SQL services geinstalleerd.

Daarna vanaf een terminal server via de netwerkmapping uit de dir WKINST exact client geinstalleerd. Loopt allemaal zonder problemen.
Echter als ik na de installatie exact wil opstarten komt deze melding
Afbeeldingslocatie: http://www.centrale-koe.nl/exact.bmp

Maar dat bestand personeel kom ik ook niet tegen in andere installaties die wel gewoon werken. Het ligt denk ik ook niet aan de files instelling in config.NT, want dat is gewoon allemaal aangepast.

Iemand enig idee? Als ik deze melding krijg moet ik echt helemaal via taskmanager het NTVDM process afsluiten om het programma afgesloten te krijgen.

Wie heeft deze combinatie wel goed draaiend?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens met een user met administrative rechten - de kans is groot dat dit een permissie probleem is.

• Flyduck
elevator schreef op 03 september 2004 @ 11:22:
Probeer eens met een user met administrative rechten - de kans is groot dat dit een permissie probleem is.
Jah je zou het denken, maar ben als admin aangemeld... Alle andere applicaties op de terminal server draaien gewoon goed (waaronder nog meer apps die NTVDM gebruiken)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

okee, ik weet dat je hier misschien niks aan hebt, maar 015-2515151.. de helpdesk van exact... ik mag aannemen dat je een legale versie hebt en dan kan je zo bellen met exact.. meestal helpen ze je nog ook :)

en even uit m'n hoofd, het zou wel moeten werken, en het lijkt idd een rechtenprobleem ...

• Flyduck
Die eerste had ik idd al gezien, maar helaas komt deze foutcombinatie nergens terug (kenmerk 2 - 8013)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je het system account wel rechten gegeven op de exact directory's :? das wel een must namelijk

A wise man's life is based around fuck you

• Flyduck
Ik werd via de helpdesk van exact doorverwezen naar een bedrijf "localtronics", alwaar ik de helpdesk te pakken kreeg. Aangezien ik een vrouw aan de lijn kreeg had ik al meteen het vermoeden dat ik geen oplossing zou krijgen....

En idd ze begon te stotteren en ik heb een half uur naar "ehhhh, uhmmmm, ehhhhh" zitten luisteren... "Bestaat windows 2003 wel? Bedoeld u niet windows 2000?"
Maarja nix wijzer geworden dus..

[ Voor 11% gewijzigd door Flyduck op 03-09-2004 13:23 ]

Verwijderd

Heel grappig, dit probleem had ik ook 2 dagen geleden (ook win2003 en exact 3.7). Wat je moet doen is een groep aanmaken (als veiligheid niet uitmaakt administrators, anders groep "exact" aanmaken) en die volledige rechten geven op de mappen exactw2 en bestw2. Dit ook van toepassing laten zijn op de onderliggende dir's en iemand van de groep ownership laten nemen (ook op onderliggende mappen). Vervolgens op alle bestanden alleen lezen uitschakelen en dan moet het opgelost zijn, tenminste bij mij wel......

• Flyduck
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 13:28:
Heel grappig, dit probleem had ik ook 2 dagen geleden (ook win2003 en exact 3.7). Wat je moet doen is een groep aanmaken (als veiligheid niet uitmaakt administrators, anders groep "exact" aanmaken) en die volledige rechten geven op de mappen exactw2 en bestw2. Dit ook van toepassing laten zijn op de onderliggende dir's en iemand van de groep ownership laten nemen (ook op onderliggende mappen). Vervolgens op alle bestanden alleen lezen uitschakelen en dan moet het opgelost zijn, tenminste bij mij wel......
Ok maar had je ook specifiek die 8013 melding? Want ik heb nu de groep everyone gewoon volledige rechten gegeven op zowel NTFS niveau als op share niveau, en ook system account met volledige rechten etc... maar nog steeds deze melding.
Het is een schone installatie,.. ik kom tot de aanmelding, ik probeer aan te melden met "exact" en ik krijg meteen die foutmelding.
Dan druk ik op OK en dan verschijnt dit

Foutcode: 1100

Bestand: humres
Directory: Onbekend

Kenmerkcode 1: 2099
Kenmerkcode 2: 8013

Verwijderd

Flyduck schreef op 03 september 2004 @ 13:47:
[...]

Ok maar had je ook specifiek die 8013 melding? Want ik heb nu de groep everyone gewoon volledige rechten gegeven op zowel NTFS niveau als op share niveau, en ook system account met volledige rechten etc... maar nog steeds deze melding.
Het is een schone installatie,.. ik kom tot de aanmelding, ik probeer aan te melden met "exact" en ik krijg meteen die foutmelding.
Dan druk ik op OK en dan verschijnt dit

Foutcode: 1100

Bestand: humres
Directory: Onbekend

Kenmerkcode 1: 2099
Kenmerkcode 2: 8013
Heb je wel eerst gewoon met de sys-user van exact alle users opnieuw aangemaakt? En rechten gegeven? Daarna kun je de administratie's gaan importeren. Ik had die code op een gegeven ook, alleen ik heb zoveel daarna gedaan dus ik weet niet wat precies de oplossing heeft gegeven. Wel weet ik dat ik de users ook opnieuw heb aangemaakt.....

Verwijderd

Is het iemand inmiddels gelukt om Exact compact op een 2003 server draaiend te krijgen? Ik heb ook de foutmeldingen 2099 en 8013 en krijg het er niet uit....

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb is nu opgelost.

Als je de stappen in het volgende document volgt hoort het te werken. Ik heb dit getest bij een aantal klanten op zowel Windows 2003, Windows 2000 als de SBS versies hiervan.

http://www.exact.nl/docs/BDDocument.asp?Action=View&ID={C8381F6F-E1A9-4402-87B5-52C7EF65654F}

Succes.!

Greetz,.....

• Flyduck
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 10:15:
Hoi allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb is nu opgelost.

Als je de stappen in het volgende document volgt hoort het te werken. Ik heb dit getest bij een aantal klanten op zowel Windows 2003, Windows 2000 als de SBS versies hiervan.

http://www.exact.nl/docs/BDDocument.asp?Action=View&ID={C8381F6F-E1A9-4402-87B5-52C7EF65654F}

Succes.!

Greetz,.....
Onwijs bedankt !! Dit was idd de oplossing!

Pagina: 1