Toon posts:

Exact loopt vast [2k3]

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een fileserver (Small Business Server 2003) waarop exact voor windows versie 3.73.3 geinstalleerd is en een Terminalserver (Windows 2003 Standaard) waarop de client install gedaan is. Als ik Exact opstart krijg ik de onderstaande melding
Afbeeldingslocatie: http://www.brzzl.nl/melding.jpg

Ook op de site van exact staat niets over deze combinatie van meldingen.
Kan iemand mij helpen ??? :?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 17:14
Ik wil niet betweterig doen, maar ik denk dat je het beste even met Exact zelf kunt bellen. Ze hebben daar een hele goede helpdesk, het nr. staat wel op de site.

Je kunt misschien eerst even de rechten op die directory (H:\EXACTW2\usr) kunnen bekijken?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Koop een officiele versie van Exact als je die niet hebt en bel dan de helpdesk.
Ik heb best wat kennis ervan, en het is niet altijd zo'n geweldig pakket.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gebeld met Exact alleen die kennen deze combinatie van foutcodes niet. Dus die zijn het probleem aan het uitzoeken. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand dit probleem bekend voorkomt zodat het probleem een stuk sneller opgelost is. Ook op de share en alle onderliggende mappen heeft iedereen alle rechten dus daar ligt het probleem op niet ???

Iemand nog een Suggestie

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat onder de map \usr helemaal geen bestand personeel zit, maar ook bij de helpdesk staat dit bestand er niet ??

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53

UTM

Hier stond niks :/ was iets aan het testen, en drukte perongeluk op verstuur bericht 8)7

[ Voor 88% gewijzigd door UTM op 19-07-2004 16:01 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op de share en de onderliggende mappen heeft iedereen rechten...kan het zijn dat het bestand van CD gekopieerd is en daardoor nog Read-only attributes heeft? Zou niet de 1e keer zijn dat ik zoiets meemaak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ff gecontroleerd maar is ook niet het geval :?

Verwijderd

Is het niet zo dat je als terminal server een speciale installatie handelingen moet doen..installeren via de add software methode (cofiguratiescherm/software)ipv direct vanaf de cd?

probeer dat eens!!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd, alleen een werkstationstation install gaat niet via de cd maar via de share

Verwijderd

Al op de website van Exact Software gekeken en gedaan wat daar staat?

http://www.exact.nl/docs/BDDocument.asp?Action=View&ID={108832CF-0C54-4F8C-A66D-B3CEF7C30F0D}&NoHeader=1&NoSubject=1

Staat een mooi stukje over een eventuele oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
zou je de link nog een keer willen posten, hij werkt niet.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 17:14
Vraag:

Bij het opstarten van Exact vanaf een werkstation komt foutmelding: "Kan niet openen bestand personeel, foutcode1: 2099 en foutcode2: 160"
Antwoord:

Na het updaten van Exact voor Windows, naar versie 3.5x, op de server en het uitvoeren van 'nieuwe' werkstation installaties komt bovenstaande foutmelding bij het starten van Exact vanaf een werkstation. Door het uitvoeren van de werkstation installatie is de Btrieve versie op het werkstation 7.51 geworden, echter op de Server staat nog versie 6.30 van Btrieve. Oplossing is om via een aangepaste installatie van Exact voor Windows alleen de optie Pervasive Server Compontents op de server te installeren, zodat ook op de server Btrieve versie 7.51 wordt geinstalleerd.

Om te controleren welke Btrieve versie op de server actief is zie document. Hoe kan ik controleren of Btrieve versie 7.51(Pervasive SQL 2000) op de server is geladen .

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je het 'system' account ook alle rechten gegeven op je exact directory structuur?

onder dat account loopt namelijk je databeest...

* Zwelgje heeft dit probleem namelijk ook gehad met exact for windows 3.7.x

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 19-07-2004 21:56 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1