Nieuwe router, internet traag (chello/smc router)

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 15:01
Na al wat te hebben gezocht hier op twekaers helaas nog geen antwoord kunnen vinden, zelfs niet in dit draadje: [rml][ SMC ROUTER] Langzame internet verbinding[/rml]

Het gaat dus om deze router, SMC7004ABR
http://www.smc-europe.com/english/index.html

Dit zit dus aangesloten op mijn chello classic aansluiting.

Anyway, alles gekocht neergezet en ingesteld. Werkt perfecto, zelf mac adres eringezet, ip vanaf chello word allemaal herkent etc.. Ik heb dus ook internet!! Maar het duurt (serieus!!) een twintig minuten voor ong. een kwart pagina te laden. Ik weet niet wat ik nog kan doen.

Wat heb ik geprobeerd:
Reset (modem, router en computer)
Firewall aan/uit (computer/router)
Kabels veranderd
Netwerkkaart opnieuw ingesteld
Firmware geupdate

Er draaien verder geen vreemde programma's mee, etc.
Zelfs al een andere computer geprobeerd :'( .

Weet iemand nog wat voordat ik de router ga routen naar de winkel?
Wanneer ik trouwens chello gewoon op de netwerkkaart gooi loopt alles normaal.

Verwijderd

het lag niet toevallig even aan Chello? Gisteren hier ook zo'n dipje, nu weer o.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 08:16 ]

• BoNeZ99
Nee want als ik het gewoon aansluit heb ik totaal geen problemen...

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Kijk even naar je auto negotiation instelling van de netwerkaansluiting op de router (of\en je eigen pc). Het kan zijn dat hij niet lekker sensed op wat voor snelheid ie moet lopen. Hierdoor kan het zijn dat je verschrikkelijk trage snelheden krijgt.

Dus handmatig forcen op bv 10mb half duplex. (probeer ook andere snelheden als deze niet werkt)

[ Voor 14% gewijzigd door cycloon_ op 03-09-2004 10:55 ]

http://specs.tweak.to/9714

Verwijderd

Misschien is je router wel gewoon gaar. Ik heb het een keer gehad met een asus router dattie mijn verbinding af en toe zomaar verbrak tijdens een download of zo. Toen heb ik hem mogen omruilen voor een SMC en die doet het prima.

• BoNeZ99
Cycloon schreef op 03 september 2004 @ 10:54:
Kijk even naar je auto negotiation instelling van de netwerkaansluiting op de router (of\en je eigen pc). Het kan zijn dat hij niet lekker sensed op wat voor snelheid ie moet lopen. Hierdoor kan het zijn dat je verschrikkelijk trage snelheden krijgt.

Dus handmatig forcen op bv 10mb half duplex. (probeer ook andere snelheden als deze niet werkt)
Okay, ik heb dit geprobeerd maar het helpt helaas niet helemaal.
Bij een bepaalde instelling (automatisch) doet alleen google het :P .
Ook niet al te snel maar wel beter dan andere sites... die doen het eigenlijk gewoon niet...

Op de router zelf kan ik dit soort dingentjes niet instellen trouwens... die zou het automatisch over moeten nemen van de computer lijkt mij.
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 11:08:
Misschien is je router wel gewoon gaar. Ik heb het een keer gehad met een asus router dattie mijn verbinding af en toe zomaar verbrak tijdens een download of zo. Toen heb ik hem mogen omruilen voor een SMC en die doet het prima.
Aj, ik hoop het niet, maar ik krijg wel steeds meer het vermoeden dat de router gaar is. Toch wil ik het nog even aanzien of het lukt. Ik heb trouwens niet dat mijn internet zomaar verbreekt, maar over het algemeen helemaal niet goed loopt.

[ Voor 40% gewijzigd door BoNeZ99 op 03-09-2004 11:37 ]

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Als ik er van uit ga dat chello niet de oorzaak van het probleem is, lijkt het erop dat je router gaar is of gewoon niet overweg kan met je client netwerkkaart.

In beide gevallen zou ik terug gaan met dat ding.

http://specs.tweak.to/9714

• BoNeZ99
Cycloon schreef op 03 september 2004 @ 12:09:
Als ik er van uit ga dat chello niet de oorzaak van het probleem is, lijkt het erop dat je router gaar is of gewoon niet overweg kan met je client netwerkkaart.

In beide gevallen zou ik terug gaan met dat ding.
Okay bedankt. Ik ga dus terug met de router. Overigens, heb ik de router geprobeerd met 3 verschillende netwerkkaarten in verschillende computers :P.
In ieder geval bedankt!

Verwijderd

Ik weet niet of je het inmiddels hebt opgelost, maar ik denk dat je even contact moet opnemen met chello. Ik heb laatst een nieuwe pc gekocht en na drie dagen prutsen met de instellingen en verschillende netwerkkaarten geprobeerd te hebben heb ik gebeld met de helpdesk van chello. Zij moeten je modem koppelen aan het type netwerkkaart (in jouw geval aan je router).

suc6
Pagina: 1