wat is de snelheid als je zoon PCI 64bit / 33mhz in een normaal 32bits / 66mhz slot zet. en kan dit uberhhuabt wel ??
Ja, dat kan ....
Ik zou even de search gebruiken http://gathering.tweakers.net/forum/find voor meer info
Have fun
Ik zou even de search gebruiken http://gathering.tweakers.net/forum/find voor meer info
Have fun
[ Voor 9% gewijzigd door Vidra op 02-09-2004 21:08 ]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
de zwakste schakel gaat gelden -> 33MHz/32Bit -> Maximaal 133MB/s
have zelf fun, denk je soms dat ik stom ben, ik zoek altijd wel effen maar kan zo geen snelheden vinden van 32 bits scsi controlers in een 66mhz socketVidra schreef op 02 september 2004 @ 21:08:
Ja, dat kan ....
Have fun
dus een Ultra 160 haalt op 1 kanaal in 32 bits modus in een normaal PCI slottoch nog 133 MBKippenijzer schreef op 02 september 2004 @ 21:11:
de zwakste schakel gaat gelden -> 33MHz/32Bit -> Maximaal 133MB/s
Dat is de theoretische max misschien, ik denk dat de werkelijke max eerder rond de 100 - 110MB zitsolslice schreef op 02 september 2004 @ 21:16:
[...]
dus een Ultra 160 haalt op 1 kanaal in 32 bits modus in een normaal PCI slottoch nog 133 MB
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Nee hoor, de *controller* haalt prima 133 (mits geen andere apparaten op dezelfde bus zitten te lurken, want dan gaat hun bandbreedte eraf). Echter zul je niet snel met je schijven ook feitelijk dit soort snelheden halen. De snelste schijven van het moment hoef je bij serieus gebruik (dus buiten benchmarks om) niet meer dan 80mb/s te verwachten, om te zwijgen van het feit dat je zoiets echt niet nodig hebt (dergelijke snelheden) hoe graag sommige mensen ook vol willen houden dat dit wel zo is. Scsi voelt sneller aan vanwege lagere acces tijden, en tenzij je een 10GBe netwerk hebt liggen ()ehm, duur, ehm, in diezelfde 32/33 pci? lol
) boeit het absoluut niet, behalve je vriendjes zeggen "jeuh, mijn harddisk haalt 80mb/s sequential", waarop zij zeggen, "jah, maar mijn *piep* is 8 centimeter langer dan die van jou, dus wat boeit je harde schijf snelheid mij"
Zo, weer een fabeltje de wereld uit
Een schijf kan je best aan een SCSI controller in PCI-32bit hangen, maar bij twee of meer (nieuwe U320) schijven zit je al tegen je limiet. Niet echt een goed idee dus. Als je echt performance en uitbreidingsmogelijkheden wilt, dan moet je uitkijken naar een PCI-X mobo (=duur), of PCI-express mobo, alleen bij de laatste zal je heel lang moeten zoeken naar een SCSI controller voor PCI-e, en die zullen ook wel prijzig zijn.
Goedkope oplossing is SATA schijven hangen aan een controller ingebouwd in southbridge met snelle verbinding northbridge, bijvoorbeel Intel ICH5R.
Goedkope oplossing is SATA schijven hangen aan een controller ingebouwd in southbridge met snelle verbinding northbridge, bijvoorbeel Intel ICH5R.
[ Voor 4% gewijzigd door JSK op 03-09-2004 09:29 ]
Een 64bits kaart in een 32bits slot gaat niet, maar dat had je zelf kunnen vinden : PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?
"normale" PCI sloten zijn trouwens 33Mhz..
Maargoed, dat staat dus in de faq inclusief theoretische snelheden (waarmee je redelijk dicht kan rekenen naar hoe het in de praktijk zal presteren), iets beter zoeken dus blijkbaar
"normale" PCI sloten zijn trouwens 33Mhz..
Maargoed, dat staat dus in de faq inclusief theoretische snelheden (waarmee je redelijk dicht kan rekenen naar hoe het in de praktijk zal presteren), iets beter zoeken dus blijkbaar
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()