Ik heb eigenlijk twee vragen.
Eerst kleine uitleg hoe me netwerk in elkaar zit.
Ik heb adsl met een oude adsl ethernet modem met daar achter een Windows 2k server pc met 2 NICs. 1 naar de adsl moden 2 naar switch aan de switch zitten meerdere pc's.
windows 2k server maakt via vnp verbinding werkt allemaal goed.
port forwarding werkt ook goed.
nu vraag 1:
Ik heb een ftp server opgezet en werkt goed alleen niet in pasive mode en dat moet ie nou juist wel doen omdat op school alleen pasive mode werkt.
Ik heb in me ftp programma me internet ip al opgegeven alleen nu moet ik natuurlijk ook die pasive porten forwarden. dus nu komt me tweede vraag
(eerste vraag is eigenlijk of ik dit allemaal heb goed gedaan)
vraag2:
ik werk op die windows 2k server met ICS en heb die vpn verbinding gedeeld.
alleen nu is het probleem dat je geen port range kan forwarden en heb ook geen zin om winroute ofzo te installeren.
ik heb al een programma gezocht die dat kon maar die werkt niet dat is icscfginst.exe van af deze site http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/ics.htm
die site heb ik vanuit dit topic [rml][ XP] Multiple port forwarding[/rml]
maar dat programma geeft aan dat ik geen ics heb draaien wat dus wel het geval is.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
Eerst kleine uitleg hoe me netwerk in elkaar zit.
Ik heb adsl met een oude adsl ethernet modem met daar achter een Windows 2k server pc met 2 NICs. 1 naar de adsl moden 2 naar switch aan de switch zitten meerdere pc's.
windows 2k server maakt via vnp verbinding werkt allemaal goed.
port forwarding werkt ook goed.
nu vraag 1:
Ik heb een ftp server opgezet en werkt goed alleen niet in pasive mode en dat moet ie nou juist wel doen omdat op school alleen pasive mode werkt.
Ik heb in me ftp programma me internet ip al opgegeven alleen nu moet ik natuurlijk ook die pasive porten forwarden. dus nu komt me tweede vraag
(eerste vraag is eigenlijk of ik dit allemaal heb goed gedaan)
vraag2:
ik werk op die windows 2k server met ICS en heb die vpn verbinding gedeeld.
alleen nu is het probleem dat je geen port range kan forwarden en heb ook geen zin om winroute ofzo te installeren.
ik heb al een programma gezocht die dat kon maar die werkt niet dat is icscfginst.exe van af deze site http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/ics.htm
die site heb ik vanuit dit topic [rml][ XP] Multiple port forwarding[/rml]
maar dat programma geeft aan dat ik geen ics heb draaien wat dus wel het geval is.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen