[FTP Server] Pasive mode + ICS port forwarding range

Pagina: 1
Acties:

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 08:05
Ik heb eigenlijk twee vragen.

Eerst kleine uitleg hoe me netwerk in elkaar zit.
Ik heb adsl met een oude adsl ethernet modem met daar achter een Windows 2k server pc met 2 NICs. 1 naar de adsl moden 2 naar switch aan de switch zitten meerdere pc's.
windows 2k server maakt via vnp verbinding werkt allemaal goed.
port forwarding werkt ook goed.

nu vraag 1:
Ik heb een ftp server opgezet en werkt goed alleen niet in pasive mode en dat moet ie nou juist wel doen omdat op school alleen pasive mode werkt.
Ik heb in me ftp programma me internet ip al opgegeven alleen nu moet ik natuurlijk ook die pasive porten forwarden. dus nu komt me tweede vraag
(eerste vraag is eigenlijk of ik dit allemaal heb goed gedaan)

vraag2:
ik werk op die windows 2k server met ICS en heb die vpn verbinding gedeeld.
alleen nu is het probleem dat je geen port range kan forwarden en heb ook geen zin om winroute ofzo te installeren.
ik heb al een programma gezocht die dat kon maar die werkt niet dat is icscfginst.exe van af deze site http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/ics.htm
die site heb ik vanuit dit topic [rml][ XP] Multiple port forwarding[/rml]
maar dat programma geeft aan dat ik geen ics heb draaien wat dus wel het geval is.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom bouw je je modem niet om ?? Lijkt me het handigst :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Of koop zo een ,elcheapo , router..als je geen zin in ombouwen hebt!
Dit blijft een drama..

• InfoTracer
Hiervoor heb ik een linksys router gehad maar het probleem daarmee is de connections per sec, vandaar dat ik een pc heb ingericht voor internet delen dus voor mij geen hardware router

• nero355

nero355

* nero355 heeft een Home@Pro gehad en een FTP en dat allemaal zonder problemen :Y)

Ombouwen die hap gewoon ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• InfoTracer
Ik heb in een ander topic gelezen dat de home@pro versie niet veel connecties aan kan aangezien ik veel met bittorrent werk heb ik hier geen zin in want dan kan ik volgens mij beter me linksys er weer tussen zetten.

• nero355

nero355

InfoTracer schreef op 02 september 2004 @ 21:48:
Ik heb in een ander topic gelezen dat de home@pro versie niet veel connecties aan kan aangezien ik veel met bittorrent werk heb ik hier geen zin in want dan kan ik volgens mij beter me linksys er weer tussen zetten.
TOCH zou ik hem ombouwen :

Dan kan je de DHCP_Spoof doen en ben je van het PPTP gedoe af ;)

• InfoTracer
oke en dan ben ik van vpn af en dan moet ik alsnog me internet delen via me routerpc en dan zit ik nog met het zelfde probleem dus lijkt me niet echt een oplossing of jij moet me hier de voordelen van kunnen opnoemen in mijn positie

[ Voor 4% gewijzigd door InfoTracer op 02-09-2004 21:53 ]

• nero355

nero355

InfoTracer schreef op 02 september 2004 @ 21:53:
oke en dan ben ik van vpn af en dan moet ik alsnog me internet delen via me routerpc en dan zit ik nog met het zelfde probleem dus lijkt me niet echt een oplossing of jij moet me hier de voordelen van kunnen opnoemen in mijn positie
Ik bedoel i.c.m. met je Router : Hoeft je Router niet "extra te rekenen" om de PPTP "heel te houden" tijdens het routeren ;)

• InfoTracer
dat heeft er volgens mij niets met rekenen te maken aangezien die linksys router maar een aantal nat connecties kan maken die in het geheugen worden gezet en als er dan teveel connecties worden aangemaakt gaat die linksys router problemen geven daarom ben ik ook terug gegaan naar een pc als router omdat ie vele male meer nat connecties aan kan maken dan een router (hele dure routers hier buiten gelaten want ik ga geen router beven de 200 euro kopen)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
InfoTracer schreef op 02 september 2004 @ 20:23:
ik werk op die windows 2k server met ICS
[...]
ik heb al een programma gezocht die dat kon maar die werkt niet dat is icscfginst.exe van af deze site http://www.practicallynetworked.com/sharing/ics/ics.htm
die site heb ik vanuit dit topic [rml][ XP] Multiple port forwarding[/rml]
maar dat programma geeft aan dat ik geen ics heb draaien wat dus wel het geval is.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen
dit omdat
"ICS Configuration does not work with Windows 2000!

You don't need it to map ports since Windows 2000 has a built-in capability to map ports."
op http://www.practicallynet.../ics/icsconfiguration.htm
maar mocht iemand een gouden tip hebben dan houd ook ik me aanbevolen...

[ Voor 4% gewijzigd door bigfoot1942 op 02-09-2004 22:13 ]

• InfoTracer
ik ben nog is opzoek geweest en volgens mij is het gewoon niet magelijk om onder win2k as met ICS een range te forwarden en volgens mij ook niet met windows 2k3 server had ik ergens in een topic gelezen.

Dus nu ga ik maar andere routing software gebruiken ben een beetje aan het testen met kerio winroute firewall en winroute lite.
Nou vroeg ik me af welke ik het beste kan nemen?
1. winroute firewall
2. winroute lite ( is al wat ouder)
3. ISA (is meer voor bedrijven lijkt me)
4. sygate
5. rras

of heeft iemand toch een andere oplossing voor me port forwarding range probleem

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
InfoTracer schreef op 09 september 2004 @ 19:16:
ik ben nog is opzoek geweest en volgens mij is het gewoon niet magelijk om onder win2k as met ICS een range te forwarden en volgens mij ook niet met windows 2k3 server had ik ergens in een topic gelezen.

Dus nu ga ik maar andere routing software gebruiken ben een beetje aan het testen met kerio winroute firewall en winroute lite.
Nou vroeg ik me af welke ik het beste kan nemen?
1. winroute firewall
2. winroute lite ( is al wat ouder)
3. ISA (is meer voor bedrijven lijkt me)
4. sygate
5. rras

of heeft iemand toch een andere oplossing voor me port forwarding range probleem
ik heb met veel plezier Winroute Pro gebruikt...
je kan ranges forwarden, of protocollen met hun protocolnummers, erg fijn.
De opvolger van Winroute Pro is Winroute Firewall. Ik zou dat gewoon doen als ik jouw was.
Pagina: 1