[standaard homenetwerkje] kopjes goed, kabel?

Pagina: 1
Acties:

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:36
ok, ik heb hier *bij een vriend* tijdje geleden een homenetwerkje aangelegt, nouja 2 pc'tjes via een switch naar een kabelmodem, draaid goed, alleen hebben ze een kabel naar beneden doorgetrokken voor een 3e pc. Wij pluggies straight geknipt, ziet er goed uit, goede combinatie maar:

we krijgen die kabel niet aan de praat, al met een andere pc geprobeerd maar hij wil het gewoon niet doen! we hebben allebij de plugjes al een paar keer vervangen maar hij wil gewoon niet!

iemand een idee waar het aan kan liggen?

tnx, stevenp

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

Heb je de goede kleurcodering gebruikt?

Je vindt deze hier: FAQ Network Troubleshooting

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je hebt 'm goed gepatched?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

draadbreuk in de kabel? Werken andere kabels wel? Wat heb je allemaal geprobeerd?

De kleurvolgorde op niet al te lange afstanden is niet zo van belang als je maar aan beide kanten hetzelfde aanhoudt. (je verliest de twisted pair afschermfunctie, maar over korte afstanden is dat niet zo erg.. het is natuurlijk altijd beter de goede kleurvolgorde aan te houden.)

• stevenP
40 meter lang, kleuren zijn echt goed, al 100000000000x gechecked, echt goed die kopjes, een draadbreuk zou best kunnen, tis door een loze lijding getrokken, maargoed, kleuren goed, andere kabel geprobeerd, toen deed de pc het wel....

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
kabeltester kopen? :)

Verwijderd

Helaaaas ligt het meestal niet aan de kabel. "Straight" is niet zo straight forward...dus dubbelchecken (dat wordt dan 2000000000x) :)

En FAQ lezen... of meer beschrijving over : "krijg mijn kabel niet aan de praat"...zelfs met de software van onze vrienden L&H lukt dat niet dus wat bedoel je?

Bvb kan je hem gebruiken voor de telefoon maar niet om te netwerken etc...

• stevenP
ehm nee niet helemaal... het is gewoon kat5 40meter kabel van de gamma ofzo, met gewone ISDN stekkertje eraan hoor ;)

en kabeltester, ik heb al uitgesloten dat het iets met de kabel moet zijn maar weet iemand punten waar ik op kan letten?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

stevenP schreef op 01 september 2004 @ 19:38:
ok, ik heb hier *bij een vriend* tijdje geleden een homenetwerkje aangelegt, nouja 2 pc'tjes via een switch naar een kabelmodem, draaid goed, alleen hebben ze een kabel naar beneden doorgetrokken voor een 3e pc.
Ehm...... mag dat wel ?? Ik zou even een Routertje kopen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Krijg je wel link? (Leds op de NICs)

40 meter lang CAT5 moet kunnen. Kan het zijn dat de kabel langs electriciteitsbedrading van het huis loopt? Want in dat geval is 40 meter te lang.

......en ISDN stekkers??? Ik neem aan dat het gewoon RJ45 is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 21:25 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 21:23:
Krijg je wel link? (Leds op de NICs)

40 meter lang CAT5 moet kunnen. Kan het zijn dat de kabel langs electriciteitsbedrading van het huis loopt? Want in dat geval is 40 meter te lang.

......en ISDN stekkers??? Ik neem aan dat het gewoon RJ45 is.
ISDN gebruikt ook RJ45 connectors (normaal gesproken dan).
Pagina: 1