[win98] autorun usb key

Pagina: 1
Acties:

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om bestanden te autorunnen vanaf een normale usb memory stick, ik weet dat dat niet zo moeilijk is (onder win xp), maar het is de bedoeling dat het ook ook onder win 98 werkt (de pc herkend de stick niet automatisch). Daarom leek het me zo handig om de drivers te autorunnen, of dat ie ook automatisch word herkend (zoals bijvoorbeeld een usb scanner, of printer).

Nou jah, onder windows xp is het ook een ramp (aantal topics die op niets uitkomen), dus win 98 lijkt me helemaal een uitdaging...

Het idee is dus dat je gewoon een bestand uit voert als je het ding in je pc ramt, je hoeft m verder niet te zien, laat staat er op te kunnen schrijven, of met win verkenner er op te kunne kijken. Autorun (in de zin van een autorun.inf file) zal dan wel niet het woord zijn.

Programma's die het mogelijk maken, speciale programeer en flash acties, Brand maar los!

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En wat had je zelf al gevonden dan? Volgens mij kun je ook 98 wel zover krijgen dat hij de autorun.inf vanaf iedere drive kan pakken; verder is het zo dat als een OS je hardware niet herkent dat hij er ook niets mee kan. Kwesite van drivers los meenemen op diskette dus :) Of zie je zelf nog mogelijk alternatieven?

edit:
Dit heeft trouwens niets met SA te maken
SA > WOS

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 01-09-2004 18:43 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Topicstarter
Ik had o.a. deze en deze gevonden over autoruns, maar die begon al met:
Probleem 1 -> AUTORUN

Ik wil een autorun(.inf of iets in die richting) laten runnen, dit zodat ik automatisch gegevens kan syncen met de pc waardat ik op inlog(schoolnetwerk <-> thuisnetwerk).

Ik heb al een autorun.inf aangemaakt op de schijf, dit wil niet werken.
Hoe kan je vanuit windows regelen dat deze wel de autorun aankan? (mag mbv driveredits enzo).
en daar volgt geen antwoord op...
De andere (de eerste) heeft een andere opzet en blijkt (nadat ik het nu nog een keer lees) uiteindelijk uit te komen op een zelf gemaakte aplicatie die je op de pc zelf zet.

Deze drang naar een autorun in win 98 deel ik met een aantal vrienden. Een daarvan kwam zei dat win 98 best sommige dingen automatisch detecteerd, zoals een usb-printer, en dan de goede bestanden uit voert en drivers installeerd. Zijn idee was dat ook op zo'n stickie te zetten (de stick doet zich voor als een door win98 herkend apparaat) en ipv de bijbehorende driver te installeren laat je m een file openen, of desnoods iets van internet downloaden.
Ik zelf twijfel nogal aan dit idee, ik denk niet dat het uberhaupt mogelijk is, maar misschien is hier een of ander genie die het antwoord weet, want met google en de GoT search kwam ik niet echt verder dan die twee topicjes.
offtopic:
ik was inderdaad ook even aan het twijfen tussen WOS en SA, maar toch maar voor SA gekozen, achteraf wel een vreemde keuze...

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination