Toon posts:

[Disk-On-Key] Autorun maken + Ontkoppelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Traveling Disk (Disk-On-Key ding) gekregen voor mijn werk, hierop kan 64mb worden opgeslagen.

Ik zit met 2 problemen, ik leg even per probleem uit hoe wat wie en waar.

Om welke USB Disk gaat het?
http://www.pqi.com.tw/eng/download/download-1.htm
http://www.pqi.com.tw/eng/ourproduct/td.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.pqi.com.tw/eng/ourproduct/product/td.jpg
ja de USB2.0 versie is mooier omdat deze blauwe omhulsel heeft, maar ik wou een USB1.1 hebben.

Name: USB1.1 Traveling Disk
Type: ID No.U190
Formaat: 64mb

Probleem 1 -> AUTORUN

Ik wil een autorun(.inf of iets in die richting) laten runnen, dit zodat ik automatisch gegevens kan syncen met de pc waardat ik op inlog(schoolnetwerk <-> thuisnetwerk).

Ik heb al een autorun.inf aangemaakt op de schijf, dit wil niet werken.
Hoe kan je vanuit windows regelen dat deze wel de autorun aankan? (mag mbv driveredits enzo).

Probleem 2 -> ONTKOPPELEN
Iedere keer het ontkoppelen van de device, lekker onhandig is dat.
Eerst dubbelklikken op het icoontje, dan op de device, dan op stop, dan op het onderdeel van de device(ik klik dan op total device, want ik kan hem opdelen in meerdere, dan stopt alleen de 1e of 2e partietie) en dan nog een keer op oké klikken.

Kan je mbv VB 5.0/6.0 of .NET en een goeie api call hem meteen afsluiten? Of is het complete programma dat het ontkoppelen regeld(incl het icoontje) te vervangen voor een beter programma dan dit?

Compleete windows driver vervangen?
Ik las ergens in een ander topic dat je mbv de juiste api calls wel wat kan. Als ik dan een driver werkend heb dan kan ik vanuit die driver zo de autorun + ontkoppelen zo maken ;)
Maar dit doe ik alleen als er GEEN andere mogelijkheden zijn.

Extra informatie:

C:\WINNT\setupapi.log
[2003/04/24 21:15:07 212.41 Driver Install]
Bezig met het zoeken naar hardware-ID('s): usb\vid_0ea0&pid_6803&rev_0100,usb\vid_0ea0&pid_6803
Bezig met het zoeken naar compatibele ID('s): usb\class_08&subclass_06&prot_50,usb\class_08&subclass_06,usb\class_08
Bezig met het opsommen van bestanden C:\WINNT\inf\*.inf
USB\Class_08&SubClass_06&Prot_50 gevonden in C:\WINNT\inf\usbstor.inf; Apparaat: USB-apparaat voor massaopslag; Stuurprogramma: USB-apparaat voor massaopslag; Provider: Microsoft; Mfg: Microsoft; Sectie: USBSTOR_BULK
Gedecoreerde sectienaam: USBSTOR_BULK.NT
Apparaatinstallatiefunctie: DIF_SELECTBESTCOMPATDRV.
Het geselecteerde stuurprogramma installeert van sectie USBSTOR_BULK in c:\winnt\inf\usbstor.inf.
Klasse-GUID van apparaat is gewijzigd in {36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}.
Geselecteerd stuurprogramma is ingesteld.
Het meest compatibele stuurprogramma is geselecteerd.
Apparaatinstallatiefunctie: DIF_INSTALLDEVICEFILES.
Bezig met alleen-kopiëren-installatie van USB\VID_0EA0&PID_6803\20731BE33E6E8E94.
Apparaatinstallatiefunctie: DIF_REGISTER_COINSTALLERS.
De co-installatieprogramma's zijn geregistreerd.
Apparaatinstallatiefunctie: DIF_INSTALLINTERFACES.
Bezig met het installeren van sectie USBSTOR_BULK.NT.Interfaces van c:\winnt\inf\usbstor.inf.
De interfaces zijn geïnstalleerd.
Apparaatinstallatiefunctie: DIF_INSTALLDEVICE.
Bezig met volledige installatie van USB\VID_0EA0&PID_6803\20731BE33E6E8E94.
Installatie van apparaat is voltooid (USB\VID_0EA0&PID_6803\20731BE33E6E8E94).
En ontkoppelen:
[2003/04/24 21:14:58 1176.8]
Herschreven opdrachtregel: "C:\Program Files\UMSD Tools2.35\AdvDrvIns.exe" -u
EXE-naam: C:\Program Files\UMSD Tools2.35\AdvDrvIns.exe
Apparaatinstallatiefunctie: DIF_REMOVE.
Het apparaat is verwijderd.
edit:

Er bestaat helemaal geen C:\Program Files\UMSD Tools2.35 :?

Hij gebruik de C:\WINNT\inf\usbstor.inf als driversetup zo te zien, USBSTOR.SYS is de driver en de locatie(vanuit eigenschappen voor usb-apparaat voor massaopslag) is: Solid state disk

Zoiets soortgelijks heb je natuurlijk ook bij cd-rom drives, daarin staat de autorun neem ik aan, maar hoe kan je dit dan weer enablen op de usbdrive?

Moet hij hier of in P&W? Ik vind het meer hier horen omdat ik nog niet bezig ben met programmaren

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 17:07 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Om autorun te enablen voor alle schijven moet je het verhaal van Karen maar eens lezen:

[google=enable autorun for all drives]

Ik ga ff aan de slag met API Monitor om te kijken of ik een ontkoppel opdracht kan vinden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 27 april 2003 @ 23:14:
Om autorun te enablen voor alle schijven moet je het verhaal van Karen maar eens lezen:

[google=enable autorun for all drives]

Ik ga ff aan de slag met API Monitor om te kijken of ik een ontkoppel opdracht kan vinden :)
Nice programmatje, maar het werkt tot nu toe niet :(
Ik heb het geinstalleerd, opgestart, alles op ALLE drives de autorun aangezet(vinkjes overal uit), opgeslagen, gereboot.
Drive er in, geen autorun.

autorun.inf:
code:
1
2
[Autorun]
open=a.bat

a.bat:
code:
1
2
3
@echo off
echo WERKT
pause

Leuk dat je de afsluit api's wilt zoeken :)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik hoef het niet te ontkoppelen! Ik trek zo'n USB-pen er gewoon uit! XP ontlkoppelt het automatisch zo te zien want hij detecteert dat hij verwijdert is en dan zie ik hem niet meer in DEZE COMPUTER! Ik heb ook gelukkig geen drivers voor zo'n USB-pen te installeren omdat XP dat automatisch doet!

[ Voor 6% gewijzigd door serhat op 28-04-2003 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
serhat schreef op 28 april 2003 @ 15:26:
Ik hoef het niet te ontkoppelen! Ik trek zo'n USB-pen er gewoon uit! XP ontlkoppelt het automatisch zo te zien want hij detecteert dat hij verwijdert is en dan zie ik hem niet meer in DEZE COMPUTER! Ik heb ook gelukkig geen drivers voor zo'n USB-pen te installeren omdat XP dat automatisch doet!
Windows 2000, Windows XP, en nieuwere windowsen(bv 2003), MacOS 8.5 en hoger(meen ik) en linux met kernel 2.4 en hoger ondersteunen het gewoon.

Als ik mijn usbschijf er uit trek dan begint hij te zijken dat ik hem onvoorzichtig heb verwijderd. Ik heb zelfs een keer dataloss daardoor gehad, dus nou wil ik het op de offischele manier doen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De API afvangen lukt me helaas niet; wel viel me op dat bij mijn verwisselbare schijf (een iPod ;) ) in de windows verkenner right-click menu een opdracht ontkoppelen zat. Weet iemand waar de commandos staan die uitgevoerd worden bij acties uit het right-click menu :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

he waarom usb versie 1.1?
2.0 = ook 1.1 + veel meer en sneler natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 28 April 2003 @ 19:43:
De API afvangen lukt me helaas niet; wel viel me op dat bij mijn verwisselbare schijf (een iPod ;) ) in de windows verkenner right-click menu een opdracht ontkoppelen zat. Weet iemand waar de commandos staan die uitgevoerd worden bij acties uit het right-click menu :?
Ahja, dit werkt wel, maar moet ik eerst verkenner starten, en ik ben nogal heel lui aangeleg :+
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:47:
he waarom usb versie 1.1?
2.0 = ook 1.1 + veel meer en sneler natuurlijk :)
umz, voor usb 2.0 moet je toch een usb 2.0 usb kaart hebben(ja of op je mobo)? of wordt ik nou gek van al die standaarden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef dit ding een schop, niet normaal zo hard ;)

Verwijderd

USB 2.0 is backward compatible met 1.1 dus je kunt m ook gewoon met 1.1 poort gebruiken, alleen wat langzamer. Autorun werkt volgens mij standaard niet met batchfiles :? maar dat kan ik mis hebben. Probeer bovendien ff je AUTORUN kopje in hoofdletters te typen, en probeer een EXEtje te runnen
Pagina: 1