[XP/IE6] WindowsUpdate werkt niet, ActiveX stuk?*

Pagina: 1
Acties:

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
Mijn ActiveX instellingen zijn compleet kapot dus, het volgende is er aan de hand:

Als ik bijv. via ww.windowsupdate.com nieuwe updates wil downloaden, krijg ik een foutmelding dat vanwege mijn veiligheidsinstellingen de ActiveX componenten niet gedraait kunnen worden.

Door uw huidige beveilingingsinstellingen kunnen ActiveX besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd. Mogelijk wordt deze pagina niet goed weergegeven.

Als ik echt bij extra -> internetopties -> tabblad beveiliging kijk, staan alle instellingen op default, wat zou moeten werken. Maar, handmatig alle instellingen aangaande activeX op "vragen" gezet. Als ik nu mijn cache en cookies e.d. leeg en terugkeer naar www.windowsupdate.com....

vraagt ie wel voor alle scriptjes en dergelijke middels een yes no alert box (zoiets, you get the picture) alles goedgekeurt, komt ie daarna weer met :

Door uw huidige beveilingingsinstellingen kunnen ActiveX besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd. Mogelijk wordt deze pagina niet goed weergegeven.

Wat betreft: "middels een yes no alert box (zoiets, you get the picture)"
dan bedoel ik dus niet het standaard schermpje dat je (bijna) altijd krijgt en wat ook staat omschreven op de beginpagina van www.windowsupdate.com

ovigerens heb ik uiteraard my friend google gebruikt, evanal de GoT search, maar als er al problemen waren die identiek waren aan die van mij, werden ze helaas niet opgelost (bijv. eentje uit april 2002, die ik dus waarschijnlijk niet meer hoef te schoppen)

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Probeer eens Internet Explorer opnieuw te installeren.
Activex wordt namelijk opnieuw meegeinstalleerd bij een installatie van Internet Explorer.

Hier kan je De laatste Explorer downloaden:
Internet Explorer 6 Service Pack 1

• n1els
ik heb via software -> componenten internet explorer verwijderd,
pc gereboot. je linkje geopend, bestand geopend. hij installeert, krijg ik de foutmelding dat hij niet voldoet aan windows logo testing!!! en dat de installatie niet doorgaat! (heb verdomme (excusez le mot) via de site van MS de taal op nederlands gezet (windows is ook NL) en op downloaden geklikt.

in ieder geval installeert hij dus "windows script-ondersteuning" niet dus het lijkt mij dat activeX daaronder valt (is immers java, toch?)

ik ga het nog wel een paar keer proberen maar heb weinig hoop.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

IE security settings resetten naar default en dan ff op normaal zetten, lost bij het probleem bij mij op, dit geintje heeft zich met de laatste serie updates in je IE genesteld

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• n1els
Helaas, dit helpt bij mij niet.

ook heb ik inmiddels www.windowsupdate.com maar bij mijn trusted sites gezet.

installeren van IE6 gaat vooralsnog nog steeds niet, heb norton antivirus handmatig geupdate en een volledige scan laten uitvoeren maar hij vindt niks (ik weet dat dat niet alles zegt, maar op mn werk wordt volop gebruik gemaakt van NAV2004 en ik heb dus niet zomaar een kapersky licentie liggen o.i.d. bovendien zou NAV naar mijn inzien zo'n vrij duidelijke fout moeten zien mits veroorzaakt door een virus.) Verder ook al met spybot search & destroy en ad aware erover heen gegaan, niks gevonden.

nu is een herinstallatie altijd nog een optie maar dat lijkt mij een nogal rigoureuze actie voor een in weze piepklein (maar irritant) probleem.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit voor wat duidelijkheid :)

ActiveX kaputt? [winXP] kan geen update binnenhalen etc. ==> [XP/IE6] WindowsUpdate werkt niet, ActiveX stuk?

• n1els
*schop*

niemand?

:'(

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10

De Nelis

en anders maar niet...

Adaware of een ander dergelijk spyware tooltje gedraait, probeer anders een registry tooltje te laten checken op fouten.. etc. etc.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

Zelfde probleem als in dit topic: [rml][ IE6] ActiveX werkt niet *[/rml] ;)
Pagina: 1