[IE6] ActiveX werkt niet *

Pagina: 1
Acties:

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Ik heb hier een PC welke bij veel sites de melding geeft dat mogelijk niet alles goed weergegeven wordt, omdat met de huidige beveiligingsinstellingen niet alle ActiveX elementen weergegeven kunnen worden.

Alle instellingen heb aan de hand van andere topics gecontroleerd, dus hier zit het niet in. Wat me opvalt, is dat bijvoorbeeld de 'downloaded program files' map in de Windows map, leeg is. Is dit normaal ?

Het punt is: de PC werkt naar behoren, alleen kan er dus o.a. niet ge internetbankierd worden etc. Erg lastig, maar mogelijk niet ernstig genoeg voor een herinstallatie... Zo'n gedoe...

Is bijvoorbeeld een complete IE6 setup te downloaden welke het een en het ander controleerd/repareerd ?

Of heeft het misschien zin om JAVA opnieuw te installeren ? (ActiveX is onderdeel van...?) een Sun JAVA setup heb ik wel, overigens nog niet geprobeerd. Java werkt btw wel, bijv. sites als Chatplaza.nl doen het gewoon. Een en al java.

Iemand tips ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows en IE praten we over? Heb je ook de allerlaatste updates binnen? Misschien SP2? Daarin is de beveiliging wat aangescherpt :)

Ben je overigens als user ingelogd of als administrator? Ook misschien een proxy in het spel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
sorry voor mijn nalatigheid :D

XP professional SP1; IE6

ik weet niet of ik alle updates heb, aangezien ik niet KAN updaten ;)

Het is geen instellingen probleem, het is eerder een oorzaak gevolg-probleem.

ActiveX is 'corrupt geworden'. De vraag is dus: is dit 'simpel' te reinstallen.
Of d.m.v. een JAVA reinstall ?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
Niemand ?

<offtopic>
geen schop, maar stiekum toch een schop >:)
/<offtopic>

Modbreak:Dat is dus _niet_ de bedoeling! Je topic omhoogduwen is pas na 24 uur toegestaan. En jij weet dat best, dat blijkt wel uit je post. Denk hier in het vervolg aan :)

[ Voor 49% gewijzigd door G33rt op 04-09-2004 21:09 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zet in ieder geval even de gebruikte browser in je topictitel :) Heb je al eens geprobeerd om bijvoorbeeld de Internet bankieren site aan de vertrouwde sites toe te voegen? Verandert dat iets? Krijg je dezelfde meldingen op de Windows update site? Heb je al eens op spyware gechecked? Heb je je browser al eens opnieuw geinstalleerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
* spyware is verwijderd. (spybot i.c.m. ad-aware)

* rabo telebankieren toevoegen aan vertrouwde sites werkt niet

* hoe ga ik binnen XP IE6 opnieuw installeren ???

* er is geen proxy-server in het spel

* ingelogd als administrator (volledige toegang)

BTW heb ik nog geen antwoord op de vraag of dat het normaal is dat de 'downloaded program files' map leeg is ? Want dat is dus ;)

[ Voor 28% gewijzigd door SjoZ op 04-09-2004 21:06 ]

Verwijderd

Die map hoort niet leeg te zijn, daar horen IE-plugins te staan (BHO's)
Je mist dus een en ander.

Ik denk, dat je in ieder geval de beveiligings-instellingen voor alle 4 de onderdelen in IE6 op standaard moet zetten en daarna de java VM moet installeren.

Dat kun je hier doen.

Daarmee zou je in ieder geval de Windows-update moeten kunnen bereiken, alwaar vermoedelijk ook een update van VM voor je klaarstaat ;)

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
zal ik eens proberen...
Pagina: 1