Toon posts:

Welke vga kaart voor dual head functie in windows 2000 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil voor presentatiedoeleinden een pc neerzetten (oude Compaq) en deze uitrustten met een vga kaart met twee aansluitingen. Hier wil ik twee verschillende PowerPoint presentaties laten draaien. Kan dit uberhaupt dat iemand weet?

Nu lees ik wel dat er wat problemen zijn met Windows 2000 en een dual head functie. Welke kaart die nu nog verkocht wordt ondersteund dit goed?

ps, uiteraard search en google gebruikt maar niets nuttigs kunnen vinden!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Heeft dat bord nog een agp slot of is het alleen pci?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is een 2e hands Matrox G550/450 niet wat? Zijn het 'beste' voor 2D apps...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Dit was eens een probleem idd, totdat Matrox als eerste met leuke drivers kwam om dualhead op één kaart te draaien onder W2K :) de rest v.d. grafische markt volgde daarna. Tegenwoordig mag het geen probleem meer opleveren met de moderne drivers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 23:18:
ik wil voor presentatiedoeleinden een pc neerzetten (oude Compaq) en deze uitrustten met een vga kaart met twee aansluitingen. Hier wil ik twee verschillende PowerPoint presentaties laten draaien. Kan dit uberhaupt dat iemand weet?

Nu lees ik wel dat er wat problemen zijn met Windows 2000 en een dual head functie. Welke kaart die nu nog verkocht wordt ondersteund dit goed?

ps, uiteraard search en google gebruikt maar niets nuttigs kunnen vinden!
aangezien je spreekt over een "oude" compaq ... lijkt een Matrox G4xx kaartje het beste (deze zijn ook al iets "ouder" maar hebben wel superieure 2d kwaliteit)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07-2025
Abbadon schreef op 01 september 2004 @ 17:00:
Dit was eens een probleem idd, totdat Matrox als eerste met leuke drivers kwam om dualhead op één kaart te draaien onder W2K :) de rest v.d. grafische markt volgde daarna. Tegenwoordig mag het geen probleem meer opleveren met de moderne drivers.
Helaas, vziw is Matrox nog de enige die onafhankelijke resoluties op beide heads onder W2K biedt.

[mierenneuk]DualHead is een merknaam van Matrox, en niet een algemene aanduiding van multi-monitor capaciteiten.[/mierenneuk]

* Fuzzillogic gebruikt nog steeds zijn G400MAX, bij gebrek aan goede vervanging op de huidige videokaart-markt :/

[ Voor 10% gewijzigd door Fuzzillogic op 01-09-2004 17:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nexxennium schreef op 01 september 2004 @ 17:14:
Helaas, vziw is Matrox nog de enige die onafhankelijke resoluties op beide heads onder W2K biedt.
Ehm... mijn ATI kan het ook hoor :? Of mis ik iets ??

/EDIT : OK was onder WinXP :X maar dan nog lijkt het me best raar...

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 01-09-2004 19:02 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Fuzzillogic
Onder win2k op een monitor een andere resolutie gebruiken dan op de andere?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Met nVidia nView kun je gerust DualView draaien (onafhankelijke resoluties) onder W2K, vergt wel een stapje of twee meer dan onder XP maar 't werkt gewoon :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid, er worden twee HP 19" TFT's aan gekoppeld (kunnen ook twee 17" TFT's worden). De "oude" Compaq is niet eens zo heel oud, hooguit anderhalf tot twee jaar. Op beide monitoren wordt met dezelfde resolutie gewerkt.

Wie heeft er ervaring met het afspelen van twee full screen presentaties????

Er zit een AGP slot in.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 22:47 ]

• Fuzzillogic
Ik heb begrepen dat het in w2k niet mogelijk was, omdat het OS alleen 2 verschillende resoluties kon gebruiken als de 2 (of meer) schermen ook daadwerkelijk door een verschillende videochip werden aangestuurd.

Matrox heeft toendertijd als eerste (en enige?) een oplossing verzonnen door het OS een 2de videokaart voor te spiegelen, welke in feite gewoon de 2de head was. In de device manager komt dan ook een "extra" videokaart te staan.

Onder winXP is die truuk niet meer nodig.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
nVidia doet dat trucje ook al weer een paar jaar. ;) Onder burobladhulpprogramma's verschijnt een checkbox (als je 2000 installed hebt) waarin je een vinkje moet zetten om dat aan te zetten (vereist een reboot).

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Buiten het feit dat het technisch best mogelijk is met een Matrox kaart (heb je geen gedonder met die brakke kutdrivers), kan ik me vaagjes herinneren dat PowerPoint z'n presentaties altijd op de primaire monitor zet. Sowieso zou ik je zeer sterk aanraden om dual DVI te nemen, zeker als je tóch een ATI/nVidiaars kaart kiest...

Nou weet ik niet hoe de concurrenten en opvolgers van PP het doen, maar het lijkt me sterk dat het aan PP zou liggen, als je bijv 2003 gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-09-2004 23:22 ]

日本!🎌

• Fuzzillogic
Na, PowerPointXP houdt al aanzienlijk meer rekening met multi-monitor.
Pagina: 1