Ik heb sinds vandaag dit probleem. Ik werk op een windows XP Pro SP1. De kaart heeft altijd goed gewerkt na elke clean instal van windows XP met de officiele drivers van de Creative site.
Nu opeens na een dag zet ik mijn computer aan en zegt ineens "nieuwe pci device gevonden"(niks toegevoegd aan hardware in die dag). Dus ik kijken en zie tot mijn verbazing dat mijn geluidskaart weg is en een nieuw pci device daar voor in de plaats is gekomen. Ik denk : O dan installeer ik wel ff opnieuw de drivers. Werkt niet want hij herkent em niet en zegt alleen in apparaatbeheer dat het een "pci-device" is
.
Nou drivers geprobeerd te uninstallen ging ook niet
. Tja zit er nog 1 ding op weg gooien in apparaatbeheer en opnieuw laten herkennen in windows. Hij herkent em daarna wel weer maar niet als SB creative 5.1 maar als "pci-device"
.
Ik dus de kaart eruit gehaald en gekeken of de elco's lekken(gebeurt de laatste tijd veel, misschien is het wel in, je weet het niet
). Dat was het dus ook niet. Dus kaart er weer in en kijken of tie het wel weer doet. O kijk is aan hij herkent em. Ik dus de drivers weer installeren. Ff testen met een MP3tje en nope no sound.
P.S. : De speakers doen het wel want die doen het op de onboard sound wel
.
Nu opeens na een dag zet ik mijn computer aan en zegt ineens "nieuwe pci device gevonden"(niks toegevoegd aan hardware in die dag). Dus ik kijken en zie tot mijn verbazing dat mijn geluidskaart weg is en een nieuw pci device daar voor in de plaats is gekomen. Ik denk : O dan installeer ik wel ff opnieuw de drivers. Werkt niet want hij herkent em niet en zegt alleen in apparaatbeheer dat het een "pci-device" is
Nou drivers geprobeerd te uninstallen ging ook niet
Ik dus de kaart eruit gehaald en gekeken of de elco's lekken(gebeurt de laatste tijd veel, misschien is het wel in, je weet het niet
P.S. : De speakers doen het wel want die doen het op de onboard sound wel
Self reflection is the school of wisdom