ph3n1x schreef op 01 september 2004 @ 16:01:
op dit moment loopt een inkoop actie voor carputers.
hier vindt je er meer van. het gaat tot een 8" scherm voor 355€
Er is ook een animocheck voor zelfbouw beamer. Daar staat een toshiba 10" voor 195 euro. De animo is wel dood op dit moment maar ik houd het in de gate.
Bij de carputer inkoopactie kan je wel een schermpje vinden naar je zin. Er is 1 Groot nadeel. de tuning-shows zijn bijna gedaan hier in belgie en eind oktober zal je pas je scherm hebben.
Als je dit de moeite waard is moet je het doen.
Ben overigens het zelfde van plan.
suc6
100 euro meer voor 1 inch meer diagonaal vind ik wat belachelijk veel, ik heb ook nog eens zitten rondsnuffelen in die actie maar ik vind er niet echt bruikbare dingen in en sommige dingen komen bij mij niet echt goed over (een 4x50W RMS versterker voor 65 euro? daar zal vast juist evenveel uit komen als uit een autoradio waar ook zogezegd 4x50 Watt RMS uit komt...)
Ik denk dat ik ga voor het Newision scherm van stanet, op de inkoopactie kost datzelfde scherm wel 2,50 euro minder, maar de verzendingskosten liggen dan weer 1,50 euro hoger en dan koop ik het liever gewoon rechtstreeks zonder gedoe en zonder wachttijd

Dat is dan wel een zware investering van maarliefst een volle euro meer maar met mijn weelderige rijkdom kan ik me dat heus wel permitteren
De discussie over de schermpjes mag afgesloten worden voor mijn part, ik bestel het gewoon bij stanet, een scherpere prijs zal ik niet vinden voor dezelfde service en bij ik heb reeds geinformeerd bij stanet en daar staan ze er ook op dat je hier op got ergens in een topic dat over heb gaat je ongezouten mening heeft dus moesten ze slecht zijn zouden ze dit wel niet doen
Waar ik nu nog mee zit en wat ik hier nog even wil vragen (als de moderators vinden dat hier een nieuw topic voor gestart moet worden wil ik dit gerust doen...)
Ik wil dat 7 inch schermpje bovenop mijn dashboard in een zelf gefabriekte behuizing die mooi aansluit met het dashboard, met veel geduld moet dit geen probleem zijn. Ook wil ik een USB laptopstyle toetsenbord in de zonneklep (en eventueel nog een in het handschoenkastje voor de bijrijder, ik kan er toch redelijk goedkoop aanraken). Het schermpje van Stanet is touchscreen maar ik ga toch als backup en als fijne besturing nog een trackball aansluiten, verder moet er ook nog een GPS ontvanger op mijn dashboard liggen. Dit alles is USB en kan dus via een hubje aan de carputer gehangen worden, bij mijn weten mag de kabel tussen PC en hub redelijk lang worden, dus hier geen probleem. VGA normaal ook geen probleem bij goeie kabel.
Nu zou ik wel graag de carputer onzichtbaar hebben (in het handschoenvakje of in de kofferbak), maar ik wil wel de DVD speler en het power+resetknopje voorin (in 1 behuizing met het schermpje)
Nu is mijn vraag: hoeveel mag je een IDE kabel verlengen? hoeveel mag je de power/reset draadjes verlengen zonder al te gekke digen te moeten doen met relais en dergelijke?
powerknopjes zijn nog niet zo zeer het probleem (maar ik denk dat die ook het minst kieskeurig zijn) ik kan er dikkere kabels voor gebruiken en desnoods in de lijst waar ook de gordel van de bestuurder in loopt stoppen (achter de voorzetels begint de koffer dus de PC kan ook redelijk dicht bij het dashboard gezet worden en toch in de koffer)
maar... die DVD speler wil ik toch echt wel voorin als ik enkele CD'tjes of een DVD'tje (voor de passagier) bij heb voor tijdens een lange rit eventjes CD'tjes en dergelijke te kunnen omwisselen (effe de eerste parking stoppen, CD'tje wisselen en weer weg of vragen aan de passagier...) zonder uit te stappen of gekke maneuvers te moeten doen. Het ideale zou zijn als deze gewoon in het dashboard kan weggewerkt worden en er dus een redelijk lange kabel van de koffer naar de DVD-speler mag gelegd worden... Als de kabel niet zo lang mag zijn kan ik de carputer in het handschoenkastje proppen en als de kabel dan nog te lang zou zijn moet de carputer in het handschoenkastje en moet de DVD speler in de carputer gemonteerd zitten.
Dus even de vragen in het kort + enkele extra vragen:
- hoe lang lang ik de draadjes tussen mobo en power/reset knop maken?
- mag je ide-kabel verlengen en zo ja, hoeveel?
- bestaan er volume knoppen waar je aan de ene kant toekomt met een 3,5mm-->2xtulp kabeltje van de carputer en dan aan de andere kant terug vertrekt met normale RCA kabel naar de versterkers?
- bestaan er conversiekabels om de originele auto-antenne aan een radio kaart te hangen?
- zou het mogelijk zijn om de autoradio dan volledig te laten vervallen, of zou het beter zijn voor radio, CD en volume gewoon een radio te gebruiken en de carputer (die dan niet altijd moet opgestart zijn) enkel voor navigatie, mp3 en DVD?
[
Voor 54% gewijzigd door
Verwijderd op 02-09-2004 03:03
]