Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[carPC] 7" TFT schermpje met VGA-aansluiting in België???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn wagen een carputer bouwen op basis van een epia mini-ITX bordje en een 12V-voeding+stabilisator. Dit systeem zou gaan dienen voor navigatie, entertainment, mp3, radio (hauppauge-kaartje of zo?) en ik geef toe dat ik het ook wel doe voor het 1337-gehalte op bijvoorbeeld een tuningshow.

Nu heb ik op stanet.nl een lilliput schermpje gezien met VGA aansluiting, en in NL vind ik redelijk veel van die zulke gelijkaardige schermpjes, maar in België is er geen enkele computerboer die het heeft en in car-audio zaken zijn het pioneer/sony/...-schermpjes met enkel RGB (niet gestandaardiseerd dus waardeloos) en/of composiet. Zo een epia bordje heeft wel een composiet-uitgang, maar ik heb zo een systeempje getest en het beeld wat er composiet uitkomt is ronduit brak op een TV.

Ik zoek dus een klein schermpje voor in de wagen met VGA aansluiting, liefst ondersteuning voor 1024x768 (lilliput schermpjes hebben dat) en nu komt het...

die verkrijgbaar zijn in belgië

Zijn er mensen hier die een carputerprojectje hebben gestart die hun schermpje in belgie hebben gekocht?

Verwijderd

Electro-boer geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
de computerhandel waar ik ongeveer al mijn hardware haal heb ik geprobeerd, die heeft me gewoon aangeraden van zo een schermpje gewoon naar nederland te halen omdat we hier in belgie waarschijnlijk over het algemeen wat achter staan op vlak van car-entertainment, maar het zou me wel sterk verwonderen dat NIEMAND in heel vlaanderen een carputer heeft met een in belgie gekocht schermpje, alleen is de vraag... waar? :?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 20:22

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb zelf ook een epia en als ik de mijne via de s-video verbind dan heb ik ronduit slecht beeld, maar zodra ik het via composiet doe is het perfect. Het gaat hier om een V10000. Bij welk bordje heb jij het geprobeerd dan??

/me Guldan vind het raar, dat het scherm vaag deed op composiet

[ Voor 14% gewijzigd door Guldan op 31-08-2004 19:59 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
guldan schreef op 31 augustus 2004 @ 19:56:
Ik heb zelf ook een epia en als ik de mijne via de s-video verbind dan heb ik ronduit slecht beeld, maar zodra ik het via composiet doe is het perfect. Het gaat hier om een V10000. Bij welk bordje heb jij het geprobeerd dan??

/me Guldan vind het raar, dat het scherm vaag deed op composiet
Het was een Eden 5000 bordje (juiste type kan ik me nu even niet meer herinneren, testsysteempje is terug naar de computerboer).

Het enige wat ik me nog herinner van dat bordje is dat de processor 533 MHz had, dat er nog oude DIMM's in moesten en dat ik enorm moest prutsen om de jumper van SPDIF naar composiet te zetten.

Ik wil wel nog een beetje resolutie kunnen behalen, dus als het even kan 1024x768 ondersteuning (die lilliput schermpjes met vga aansluiting ondersteunen dit), daarom alleen al wil ik een schermpje met vga aansluiting want het via bordje wat ik getest heb gaf maar een deel weer van de desktop als je hoger dan 800x600 ging (het desktop scrollde mee als je tegen de randen van het weergegeven deel aankwam) en met mijn vaste pc kan ik ook via de tv uitgang niet meer dan 800x600 halen (het beeld wordt wazig).

Je zou denken dat 1024x768 hoog is voor een 7" schermpje, maar je zit er ook zo goed als tegen, dus dan wil je wel wat scherpte.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 18:46:
Ik wil in mijn wagen een carputer bouwen op basis van een epia mini-ITX bordje en een 12V-voeding+stabilisator. Dit systeem zou gaan dienen voor navigatie, entertainment, mp3, radio (hauppauge-kaartje of zo?) en ik geef toe dat ik het ook wel doe voor het 1337-gehalte op bijvoorbeeld een tuningshow.

Nu heb ik op stanet.nl een lilliput schermpje gezien met VGA aansluiting, en in NL vind ik redelijk veel van die zulke gelijkaardige schermpjes, maar in België is er geen enkele computerboer die het heeft en in car-audio zaken zijn het pioneer/sony/...-schermpjes met enkel RGB (niet gestandaardiseerd dus waardeloos) en/of composiet. Zo een epia bordje heeft wel een composiet-uitgang, maar ik heb zo een systeempje getest en het beeld wat er composiet uitkomt is ronduit brak op een TV.

Ik zoek dus een klein schermpje voor in de wagen met VGA aansluiting, liefst ondersteuning voor 1024x768 (lilliput schermpjes hebben dat) en nu komt het...

die verkrijgbaar zijn in belgië

Zijn er mensen hier die een carputerprojectje hebben gestart die hun schermpje in belgie hebben gekocht?
heb je al op de inkoopactiessite gekeken?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Kan je niet bij diverse leveranciers vragen naar bekende types?

Ik dacht dat in [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2[/rml] (en het vorige deel) wel wat schermpjes stonden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 31 augustus 2004 @ 22:10:
Kan je niet bij diverse leveranciers vragen naar bekende types?

Ik dacht dat in [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2[/rml] (en het vorige deel) wel wat schermpjes stonden.
Ik speel al een tijdje met het carputer projectje in mijn hoofd en dat topic heeft er voor gezorgd dat ik het eindelijk eens ga uitvoeren...
j-w schreef op 31 augustus 2004 @ 21:53:
heb je al op de inkoopactiessite gekeken?
Neen om de simpele reden dat dit nederlandse inkoopacties zijn, ik zoek het echt binnen belgie of juist op de grens van west-vlaanderen of zo (sluis en dergelijke...)

In belgie (beetje raar om dit als belg te zeggen maar het is gewoon een feit) zijn we gewoon enorm achter wat betreft inkoopacties, forums... en zeker wat betreft electronicazaken, hier zijn ze nog veel te veel van het principe dat multimedia in de huiskamer hoort, enkel zaken die specifiek voor de waqen bedoeld zijn in de wagen horen en een PC netjes op je bureau hoort te staan. Multimedia aan je PC hangen en dit dan nog eens in je wagen proppen is volslagen gek volgens de gemiddelde PC-boer, car-audio-zaak of hifi-winkel. De belgen die op dit forum zitten zullen het wel met me eens zijn: wil je iets dat nog relatief modern is, dan moet je gewoon nederlanders er bij betrekken... De helft van de belgen zal je gek verklaren met je idee en de andere helft weet niet eens dat het bestaat.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 22:28:
[...]

[...]

Neen om de simpele reden dat dit nederlandse inkoopacties zijn, ik zoek het echt binnen belgie of juist op de grens van west-vlaanderen of zo (sluis en dergelijke...)
soms (vaak?) versturen ze ook gewoon naar Belgie hoor!

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 31 augustus 2004 @ 22:49:
soms (vaak?) versturen ze ook gewoon naar Belgie hoor!
Het enige wat ik nu heb gevonden op de inkoopactiesite is hetzelfde schermpje al bij stanet voor slechts 3 euro minder en dan moet het nog steeds van nederland worden verzonden...

Dan kan ik het evengoed gewoon bij stanet bestellen...

nog steeds zoekend naar een belgische leverancier...

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
ik ben zelf belg (west vlaming) :Y)
en heb al mijn spullen voor mijn carputer gekocht op inkoopacties.net

Heb al met 14 Ia's meegedaan en altijd mijn spullen gekregen en alles werkt nog op heden :)

dus ik begrijp niet waarom je het persé bij een belgische winkel ofzo wil kopen want ik geef je niet veel kans dat je het hier vind.

en inderdaad belgen zijn heel sterk achter met ITC dan in nederland,
als ik soms naar nederlandse zenders kijk zie ik in de reclame onderbreking bijna altijd reclame over ITC producten en dergelijke hier heb je dat dus niet.
max. 1 keer in de week hoor ik intel geluidje in de radio over de intel centrino processor en ik luister >8h per dag naar de radio (op het werk).

ik wil eigenlijk liever in nl wonen O+

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik ben een Nederlander die in België woont en sluit me volledig aan bij de topicstarter, maar wil je uit principe het schermpje in belgië kopen of wil je het gewoon hebben, dan zou ik idd even een ia volgen en het op die manier kopen want hier (belgoland) zul je het denk ik niet vinden. Een belg enthousiast maken over een product is moeilijk en ik kan het weten. Verder vind ik het een fantastisch land. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ik ga niet wachten op een inkoopactie en de animocheck die nu loopt is maar 3 euro goedkoper dan stanet... dan liever bij stanet.nl

De reden dat ik het in belgie wilde is om het zelf te gaan ophalen en om niet te moeten vooraf betalen.

just like Soul_... ik zou ook veel liever in nl wonen...

Blackstealth: een belg enthousiast maken over een product is niet moeilijk als het een goed product is, maar halfords, quickfit voor de wagen of koopTV toestanden hebben in belgie idd minder succes.

Ik zal dan toch maar bij stanet moeten gaan bestellen vrees ik (16 euro verzending en vooraf betalen :()...

Edit 1: Ow ja, voor degene die AV ook volgen, dit carputer projectje is voor dezelfde wagens als die cerwin vega subwoofer en dergelijke, als alles af is (me niet opjagen, het zal nog een tijdje duren) zal ik hier een uitgebreide fotoreportage met specs en heel de boel laten zien ;)

Edit 2: ik wil ook een slimline DVD-spelertje in mijn dashboard wegwerken, hoe veel mag ik de kabel tussen moederbord en dvd speler verlengen? is het mogelijk om de carputer in de kofferbak te leggen en de DVD speler op de radio-plaats en dan de draden mooi langs de dorpels leggen of kan ik beter de carputer in/onder het handschoenkastje monteren en de dvd speler er zo dicht mogelijk bij?

Edit 3: (ik ben goed bezig) is het mogelijk om via een TV/radio kaart de head unit volledig weg te laten en dan via conversiekabeltjes (desnoods zelfbouw) de originele auto-antenne aan de radiokaart te hangen? Of zal het problemen opleveren omdat een pc normaal gewoon stilstaat en een auto zich constant verplaatst?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 00:22 ]

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
op dit moment loopt een inkoop actie voor carputers.
hier vindt je er meer van. het gaat tot een 8" scherm voor 355€
Er is ook een animocheck voor zelfbouw beamer. Daar staat een toshiba 10" voor 195 euro. De animo is wel dood op dit moment maar ik houd het in de gate.
Bij de carputer inkoopactie kan je wel een schermpje vinden naar je zin. Er is 1 Groot nadeel. de tuning-shows zijn bijna gedaan hier in belgie en eind oktober zal je pas je scherm hebben.
Als je dit de moeite waard is moet je het doen.
Ben overigens het zelfde van plan.
suc6

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Topicstarter
ph3n1x schreef op 01 september 2004 @ 16:01:
op dit moment loopt een inkoop actie voor carputers.
hier vindt je er meer van. het gaat tot een 8" scherm voor 355€
Er is ook een animocheck voor zelfbouw beamer. Daar staat een toshiba 10" voor 195 euro. De animo is wel dood op dit moment maar ik houd het in de gate.
Bij de carputer inkoopactie kan je wel een schermpje vinden naar je zin. Er is 1 Groot nadeel. de tuning-shows zijn bijna gedaan hier in belgie en eind oktober zal je pas je scherm hebben.
Als je dit de moeite waard is moet je het doen.
Ben overigens het zelfde van plan.
suc6
100 euro meer voor 1 inch meer diagonaal vind ik wat belachelijk veel, ik heb ook nog eens zitten rondsnuffelen in die actie maar ik vind er niet echt bruikbare dingen in en sommige dingen komen bij mij niet echt goed over (een 4x50W RMS versterker voor 65 euro? daar zal vast juist evenveel uit komen als uit een autoradio waar ook zogezegd 4x50 Watt RMS uit komt...)

Ik denk dat ik ga voor het Newision scherm van stanet, op de inkoopactie kost datzelfde scherm wel 2,50 euro minder, maar de verzendingskosten liggen dan weer 1,50 euro hoger en dan koop ik het liever gewoon rechtstreeks zonder gedoe en zonder wachttijd ;) Dat is dan wel een zware investering van maarliefst een volle euro meer maar met mijn weelderige rijkdom kan ik me dat heus wel permitteren :+ :D

De discussie over de schermpjes mag afgesloten worden voor mijn part, ik bestel het gewoon bij stanet, een scherpere prijs zal ik niet vinden voor dezelfde service en bij ik heb reeds geinformeerd bij stanet en daar staan ze er ook op dat je hier op got ergens in een topic dat over heb gaat je ongezouten mening heeft dus moesten ze slecht zijn zouden ze dit wel niet doen :)

Waar ik nu nog mee zit en wat ik hier nog even wil vragen (als de moderators vinden dat hier een nieuw topic voor gestart moet worden wil ik dit gerust doen...)

Ik wil dat 7 inch schermpje bovenop mijn dashboard in een zelf gefabriekte behuizing die mooi aansluit met het dashboard, met veel geduld moet dit geen probleem zijn. Ook wil ik een USB laptopstyle toetsenbord in de zonneklep (en eventueel nog een in het handschoenkastje voor de bijrijder, ik kan er toch redelijk goedkoop aanraken). Het schermpje van Stanet is touchscreen maar ik ga toch als backup en als fijne besturing nog een trackball aansluiten, verder moet er ook nog een GPS ontvanger op mijn dashboard liggen. Dit alles is USB en kan dus via een hubje aan de carputer gehangen worden, bij mijn weten mag de kabel tussen PC en hub redelijk lang worden, dus hier geen probleem. VGA normaal ook geen probleem bij goeie kabel.

Nu zou ik wel graag de carputer onzichtbaar hebben (in het handschoenvakje of in de kofferbak), maar ik wil wel de DVD speler en het power+resetknopje voorin (in 1 behuizing met het schermpje)

Nu is mijn vraag: hoeveel mag je een IDE kabel verlengen? hoeveel mag je de power/reset draadjes verlengen zonder al te gekke digen te moeten doen met relais en dergelijke?

powerknopjes zijn nog niet zo zeer het probleem (maar ik denk dat die ook het minst kieskeurig zijn) ik kan er dikkere kabels voor gebruiken en desnoods in de lijst waar ook de gordel van de bestuurder in loopt stoppen (achter de voorzetels begint de koffer dus de PC kan ook redelijk dicht bij het dashboard gezet worden en toch in de koffer)

maar... die DVD speler wil ik toch echt wel voorin als ik enkele CD'tjes of een DVD'tje (voor de passagier) bij heb voor tijdens een lange rit eventjes CD'tjes en dergelijke te kunnen omwisselen (effe de eerste parking stoppen, CD'tje wisselen en weer weg of vragen aan de passagier...) zonder uit te stappen of gekke maneuvers te moeten doen. Het ideale zou zijn als deze gewoon in het dashboard kan weggewerkt worden en er dus een redelijk lange kabel van de koffer naar de DVD-speler mag gelegd worden... Als de kabel niet zo lang mag zijn kan ik de carputer in het handschoenkastje proppen en als de kabel dan nog te lang zou zijn moet de carputer in het handschoenkastje en moet de DVD speler in de carputer gemonteerd zitten.

Dus even de vragen in het kort + enkele extra vragen:
- hoe lang lang ik de draadjes tussen mobo en power/reset knop maken?
- mag je ide-kabel verlengen en zo ja, hoeveel?
- bestaan er volume knoppen waar je aan de ene kant toekomt met een 3,5mm-->2xtulp kabeltje van de carputer en dan aan de andere kant terug vertrekt met normale RCA kabel naar de versterkers?
- bestaan er conversiekabels om de originele auto-antenne aan een radio kaart te hangen?
- zou het mogelijk zijn om de autoradio dan volledig te laten vervallen, of zou het beter zijn voor radio, CD en volume gewoon een radio te gebruiken en de carputer (die dan niet altijd moet opgestart zijn) enkel voor navigatie, mp3 en DVD?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 03:03 ]

• Tranq
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-10-2024
- hoe lang lang ik de draadjes tussen mobo en power/reset knop maken?
Ik denk dat dit wel aardig lang kan zijn en zonder problemen in je dashboard gemonteert kan worden terwijl je pc in de kofferbak ligt.
- mag je ide-kabel verlengen en zo ja, hoeveel?
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp, maar wil jij je je dvd speler in je dashboard hebben en je pc in de kofferbak en dan de IDE kabel zolang maken? Want dat gaat volgens mijn weten veel problemen opleveren. Is het niet een beter idee om een externe DVD drive aan te schaffen die via USB werkt?

Verwijderd

Je kan ook een IDE naar USB converter aanschaffen..

Overigens,, Als jij het distributie punt wil zijn in België dan kan er ook wat gedaan worden met de verzendkosten voor wat betreft de IA

Als ik er 25 kan afzetten gaat de prijs van het schermpje naar €245,- en met 50 of meer naar €235,-.. Dus voordeel zit er zeker in..

Ik weet nog niet zeker of het de Newision word of het originele (grijze) schermpje van Lilliput zelf.. Dit ligt aan de animo

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 14:31:
Je kan ook een IDE naar USB converter aanschaffen..

Overigens,, Als jij het distributie punt wil zijn in België dan kan er ook wat gedaan worden met de verzendkosten voor wat betreft de IA

Als ik er 25 kan afzetten gaat de prijs van het schermpje naar €245,- en met 50 of meer naar €235,-.. Dus voordeel zit er zeker in..

Ik weet nog niet zeker of het de Newision word of het originele (grijze) schermpje van Lilliput zelf.. Dit ligt aan de animo
Ik wil liever dat schermpje gewoon bij stanet bestellen in verband met support en dergelijke

Verwijderd

Topicstarter
Tranq schreef op 02 september 2004 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat dit wel aardig lang kan zijn en zonder problemen in je dashboard gemonteert kan worden terwijl je pc in de kofferbak ligt.

[...]

Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp, maar wil jij je je dvd speler in je dashboard hebben en je pc in de kofferbak en dan de IDE kabel zolang maken? Want dat gaat volgens mijn weten veel problemen opleveren. Is het niet een beter idee om een externe DVD drive aan te schaffen die via USB werkt?
Dat was eigenlijk wel de bedoeling, maar anders stop ik gewoon de carputer in het handschoenkastje, ik kan dan wel geen CD'tjes en dergelijke meer bij de hand wegstoppen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 20:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 20:03:
[...]

Ik wil liever dat schermpje gewoon bij stanet bestellen in verband met support en dergelijke
Hoezo?? Waar denk je dat ik mee bezig ben?? De boel belazeren.. Natuurlijk is er support.. Ik heb de problemen in de vorige IA perfect en binnen twee weken opgelost..

Ik denk dat ik best aan Stanet kan tippen op dat gebied..

Daarbovenop komt ook nog: Hoe meer zielen hoe meer vreugd..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 23:42:
Hoezo?? Waar denk je dat ik mee bezig ben?? De boel belazeren.. Natuurlijk is er support.. Ik heb de problemen in de vorige IA perfect en binnen twee weken opgelost..

Ik denk dat ik best aan Stanet kan tippen op dat gebied..

Daarbovenop komt ook nog: Hoe meer zielen hoe meer vreugd..
NAtuurlijk denk ik niet dat je de boel belazerd en zo, maar het is voor mij al een redelijk risico om dit schermpje in nederland (wat voor mij dus buitenland is) te bestellen, ik heb nu al geinformeerd bij stanet zelf, ik heb een prachtige mail teruggehad met een duidelijk antwoord op al mijn vragen en dergelijke...

Stanet is al enkele jaren bezig met het handelen in computer en andere onderdelen, het is hun beroep, ze regelen het rechtstreeks via de groothandel/fabrikant zonder tussenpersonen als er iets moest zijn met de garantie...

Bedrijven als Stanet kunnen ook beter tegen een 'duwtje' dan iemand die zelf een IA organiseert... stel dat ik niet tevreden ben over het schermpje door een klein mankementje, dan zullen ze me een nieuw schermpje toesturen... stel nu dat dit kleine mankementje niet geaccepteerd wordt door de fabrikant, maar het schermpje is wel nog volledig in nieuwstaat, dan kunnen zij nog altijd dat schermpje terug verder verkopen in promotie of eventueel op een andere manier aan de man brengen.

Iemand die zelf een IA organiseert kan NOOIT dergelijke risico's nemen zonder er ooit eens zijn broek aan te scheuren... Ik denk trouwens ook niet dat jij bereid bent om enkele van deze schermpjes op vooraad te houden die als buffer werken als er een schermpje terugkeert voor herstelling binnen garantie en dergelijke...

Ik zeg nu niet dat ik het niet betrouw en dergelijke, had ik in nederland gewoond, of deze IA in belgië doorgegaan, dan was het probleem veel kleiner geweest (Als er nu iets mankeert aan het schermpje ben ik het al een week kwijt aan verzending heen en weer nederland zonder dat het naar de fabrikant is gegaan, als ik in de tijd dat ik het schermpje moet missen dan een vervangend exemplaar kan krijgen, dan is dit voor mij veel aantrekkelijker, ondanks de 1, 11 of misschien wel 21 euro meerkost, als het schermpje nog maar 1 keer heen en weer stanet moet spaar ik al 32 euro aan verzendingskosten uit...

Ik bewonder wat je doet, maar door de grotere afstand en het niet ZO grote prijsverschil ga ik er niet op in.

Dit topic mag op slot, antwoorden op de IDE verleng vraag mag je doen in het nieuwe topic

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 02:09 ]

Verwijderd

Wat betreft het duwtje heb ik dat harder nodig dan Stanet ;) Check www.modguru.nl maar eens. De website zal medio deze maand up and running zijn.

Maare.. Ik ben een bedrijf aant opstarten gespecialiseerd in dit soort dingen. Ook ik wil de service aanbieden die andere winkels ook aanbieden..

Maargoed, ik neem het je niet kwalijk als je bij hun koopt. je bent immers vrij om te doen wat je wil.

Maar als ik 50 of meer schermpjes verkoop is het prijsverschil niet meer zo klein hoor. >:)
Pagina: 1