Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IDE kabel verlengen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn carputer projectje alweer een nieuwe vraag...

Ik wil mijn carputer liefst onzichtbaar wegwerken, dit betekent in het handschoenvakje van mijn wagen of in de koffer (de afstand tot het dashboard niet overschatten, het is een Renault Clio VAN, dus de carputer zou vlak achter een voorzetel komen te staan)...

Als ik dit wil zal ik enkele kabeltjes moeten verlengen...
- power
- reset
- IDE (voor de DVD speler)
- VGA (voor het schermpje)

Nu had ik al begrepen in een vorig topic dat power en reset niet zozeer een probleem is om te verlengen, en om de VGA kabel te verlengen kan ik een VGA verlengkabel gebruiken die ook vaak gebruikt wordt in HT systemen (voor een beamer of zo), eventueel omwikkeld in alu of weet ik veel welke folie ter extra afscherming...

Het enige probleem dat ik heb is dus de IDE kabel voor de DVD speler...

Ik wil een schokvrije DVD speler (ik wil niet dat mijn DVD speler met de afspelende DVD naar de eeuwige jachtvelden wordt gejaagd als er een putje in de weg is), dus had ik gedacht aan een slimline DVD speler (laptop stijl, dus zelf het klepje open en dicht doen, CD vastklikken...)

Nu moet ik voor zo een DVD speler zoiezo al een convertor van IDE naar de laptop-aansluiting hebben, dit is gewoon een klein printplaatje waar ik met stroom, audio en IDE op toekom en aan de andere kant in de DVD speler klik.

Nu moet ik wel van moederbord naar printplaatje komen met stroom, audio en IDE OF ik moet een verlengkabel vinden met de fiches van een slimline DVD speler...

Bestaan er verlengkabels voor laptop-dvd-spelers?

Is dit eventueel zelf te bouwen?

Als dit niet mogelijk is...
- stroom verlengen zal wel geen probleme geven...
- zal audio verlengen niet enorm veel storing oppikken?
- is IDE kabel verlengbaar? hoeveel?

Is dit mission impossible en bouw ik beter de carputer in /onder het handschoenkastje met de DVD speler zo dicht mogelijk naar de middenconsole toe?

Edit: ow ja, glad vergeten... USB naar IDE convertors, werkt dat nog een beetje als er dan nog eens een IDE naar laptop convertor achter moet?

Bestaan er USB schokbestendige (ik bedoel dus schokbestendig terwijl ze actief zijn) DVD spelers?

Weet er iemand ongeveer de prijzen van USB DVD-spelers en van USB--> IDE convertors?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 02:13 ]

Verwijderd

IDE kabels zou ik niet verlengen, kun je beter meteen in de goede lengte kopen. Anders moet het signaal weer door een connector wat niet bevordelijk is voor een vlekkeloze signaaloverdracht.

Voor IDE was de maximale lengte 40cm geloof ik, maar ik heb ook al rounded kabels gezien van 1 meter. Maar over de lengte kan ik je dus geen precieze specs geven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 02:33:
IDE kabels zou ik niet verlengen, kun je beter meteen in de goede lengte kopen. Anders moet het signaal weer door een connector wat niet bevordelijk is voor een vlekkeloze signaaloverdracht.

Voor IDE was de maximale lengte 40cm geloof ik, maar ik heb ook al rounded kabels gezien van 1 meter. Maar over de lengte kan ik je dus geen precieze specs geven.
Ik bedoelde dus niet verlengen met een verlengkabel of zo, maar de IDE kabel doorknippen en flatcable er tussen solderen...

Die rounded cable van 1 meter, is deze dan afgeschermd of is dit niet nodig?

Verwijderd

Dat maakt niks uit, is nog altijd een overgang wat voor een signaalverlies zorgt, zeker met solderen. Dan krijg je namelijk ook nog verschillende materiaalovergangen, koper-tin-koper. Bovendien kun je dan ook last krijgen van het skinning effect van elektrische signalen door draden, maar of dat bij de transfersnelheden in IDE kabels gebeurd weet ik niet, daar heb ik zelf nooit over nagedacht moet ik eerlijk zeggen.

40 polige kabels zijn overigens bijna niet te solderen voor een thuis hobbyist, of je moet echt heel veel geduld hebben.
Bedrijven die die kabels maken solderen ze ook niet, die connectors worden er gewoon opgeklemd omdat het gewoon ondoenlijk en dus te duur is om te solderen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me net iets zitten bedenken...

Ik wil natuurlijk ook gewoon audio CD'tje kunnen afpelen dus het 4 aderig kabeltje met audio signaal links en rechts zou ook moeten langer gemaakt worden en audio signaal moet afgeschermd worden als het niet in een PC kist zit (dan zorgt de kist voor afscherming...

Dat zouden heel veel draadjes worden...

Bestaan er kant en klare USB DVD spelers (USB kan wel lang gemaakt worden)? Zenden deze ook geluid door om CD's af te spelen?

Verwijderd

externe usb 2.0 behuizing kopen, alles eruit slopen, klaar

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Er zijn toch gewoon externe CDrom drives met firewire/usb aansluiting? met deze kun je ook audio afspelen (audio kan via IDE/usb/firewire, kost je iets meer CPU). Deze drives zijn ook "gemaakt" voor extern gebruik, en dus vaak iets meer shockproof. Misschien dus wel een goed idee om zoiets te gebruiken.

kleine selectie uit de pricewatch, geen idee welke goed of slecht is dus:
pricewatch: Freecom 8x24x, Traveller II+ (USB & PCMCIA)
pricewatch: AOpen 52x24x52x EHW5224U (Retail, USB2.0)
pricewatch: Apacer 24x24x24x/8x Disc Steno CP200 (USB2.0)
pricewatch: Lite-On 24x12x24x/8x (Retail, USB2.0)
pricewatch: Plextor PX-708UF 8x (USB 2.0, 1394)
pricewatch: Sony DRX-700UL 8x (Dual-layer, 1394, USB 2.0)

Je zou ook nog aan scsi kunnen denken, maar dat maakt het denk ik onnodig duur, en levert weinig voordelen tov usb(2)

[ Voor 44% gewijzigd door Luxx op 03-09-2004 03:06 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Luxx schreef op 03 september 2004 @ 03:03:
Er zijn toch gewoon externe CDrom drives met firewire/usb aansluiting? met deze kun je ook audio afspelen (audio kan via IDE/usb/firewire, kost je iets meer CPU). Deze drives zijn ook "gemaakt" voor extern gebruik, en dus vaak iets meer shockproof. Misschien dus wel een goed idee om zoiets te gebruiken.

kleine selectie uit de pricewatch, geen idee welke goed of slecht is dus:
pricewatch: Freecom 8x24x, Traveller II+ (USB & PCMCIA)
pricewatch: AOpen 52x24x52x EHW5224U (Retail, USB2.0)
pricewatch: Apacer 24x24x24x/8x Disc Steno CP200 (USB2.0)
pricewatch: Lite-On 24x12x24x/8x (Retail, USB2.0)
pricewatch: Plextor PX-708UF 8x (USB 2.0, 1394)
pricewatch: Sony DRX-700UL 8x (Dual-layer, 1394, USB 2.0)

Je zou ook nog aan scsi kunnen denken, maar dat maakt het denk ik onnodig duur, en levert weinig voordelen tov usb(2)
Wat me opvalt bij de externe spelers is dat dit meestal interne spelers voor vaste PC's zijn met een behuizing er rond, maw. niet slimline en dus waarschijnlijk ook niet shockproof? :/

Als ik dan kijk naar conversiekabels + slimline DVD-spelers dan kom ik boven de 250 euro uit, terwijl ik voor een kleine 100 euro al een net slimline DVD spelertje heb die netjes in een klein qubid kastje past...

Ik denk dat ik maar ga voor dat kastje in/onder het handschoenkastje met het DVD spelertje er netjes in gemonteerd en het geluid van de PC via een aux-->cd-wisselaar-conversie-kabeltje naar een mooi nieuw radio-cd-spelertje stuur en dan via lijn-uit naar de versterkers...

Ik spaar volgende dingen uit:
- een radio-kaart
- usb-->IDE conversiekabel
- een hoop gepriegel om het dvd spelertje in het dashboard weg te werken

Door volgende zaken aan te schaffen:
- een simpele HU met CD-changer control en lijnuitgan
- conversiekabeltje om lijningangen te maken

En ik doe er het voordeel mee:
- gegarandeerd anti-shock CD-speler met slot-in in plaats van redelijk irritant schuifje
- RDS, verkeersinformatie...
- makkelijke volumeregeling op de tast in plaats van via trackball/touchscreen
- carputer hoeft voor een korte rit niet aan en toch kan ik muziek luisteren
Nadelen:
- om een DVD in de speler te stoppen moet ik in het handschoenkastje zijn, maar een DVD speel je toch enkel af voor je passagier (dus kan die de DVD er in stoppen) of als je ergens moet staan wachten/in de file staat (en dan heb je de tijd om dat lekker zelf te doen)
- Ik moet een systeem zien te bedenken dat wanneer het navigatiedeel van de carputer iets wilt zeggen, de radio overschakelt op cd-wisselaar en als het navigatiesysteem is uitgepraat hij terug overschakelt naar hetgene wat aan het spelen was, OF ik moet een extra luidspreker voorzien (deze die in het schermpje gebouwd zit zal 1, te zwak zijn en 2 onbruikbaar zijn door het volledig inbouwen in het dashboard) met een eigen versterkertje om het navigatiesysteem boven de muziek van de radio uit te laten praten (als je de weg niet weet zet je de muziek toch nooit ZO luid dat 1 luidspreker op redelijk hoog volume zit niet kan overstemmen...), dit zijn echter dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van de radio en bij het kiezen van de software...

Dit topic mag voor mijn part dicht, de oplossing is wegens budgetaire reden een simpele autoradio tussen carputer en versterkers koppelen, voor het geluidsprobleem van navigatie de voorkeur te laten geven aan de radio maar toch muziek te kunnen luistern zal ik een nieuw topic starten...

(Bericht aan de moderators: ik weet dat ik nogal veel topics start en dan laat verder lopen in een nieuw topic over hetzelfde carputer projectje, maar het gaat telkens over een ander deelprobleem, en mensen die mij willen navolgens met dit project en 1 of meerdere deelproblemen zelf willen opzoeken zullen hierdoor makkelijker hun oplossing vinden in plaats van te moeten 1 groot topic doorspitten met tig problemen en dan nog over het gene wat ze zoeken, lezen...)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 02:54:
Ik heb me net iets zitten bedenken...

Ik wil natuurlijk ook gewoon audio CD'tje kunnen afpelen dus het 4 aderig kabeltje met audio signaal links en rechts zou ook moeten langer gemaakt worden en audio signaal moet afgeschermd worden als het niet in een PC kist zit (dan zorgt de kist voor afscherming...

Dat zouden heel veel draadjes worden...
die 4 draadjes heb je niet nodig. Je kunt de audio CDs ook digitaal afspelen.

[ Voor 14% gewijzigd door j-w op 03-09-2004 11:43 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 03:48:
[...]

Als ik dan kijk naar conversiekabels + slimline DVD-spelers dan kom ik boven de 250 euro uit, terwijl ik voor een kleine 100 euro al een net slimline DVD spelertje heb die netjes in een klein qubid kastje past...
sorry hoor, om je probleem op te lossen heb je allleen maar je een conversie printje (laptop-)IDE -> USB extra nodig dat kost misschien 35 euro. Niet meer!

[ Voor 26% gewijzigd door j-w op 03-09-2004 10:32 ]

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
j-w schreef op 03 september 2004 @ 09:50:
[...]

sorry hoor, om je probleem op te lossen heb je allleen maar je een conversie printje (laptop-)IDE -> USB extra nodig dat kost misschien 35 euro. Niet meer!
ja idd, bij de conrad verkopen ze die dingen volgens mij...
edit:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/9000_9999/9700/9730/9730/973086_BB_00_FB.EPS.jpg
dit is em :) hij kost 34,95 EUR Artikelnr.: 973086 - 8A

[ Voor 20% gewijzigd door Xevox op 03-09-2004 12:30 ]

BramBoterham

Verwijderd

Topicstarter
LJ LIGHTNING schreef op 03 september 2004 @ 12:28:
[...]

ja idd, bij de conrad verkopen ze die dingen volgens mij...
edit:
[afbeelding]
dit is em :) hij kost 34,95 EUR Artikelnr.: 973086 - 8A
Ow bedankt... Als ik de prijzen van externe kant en klare brackets bekeek lagen die toch wel een stuk hoger...

Ik had dat conrad dingetje al eerder gezien, maar dit was al enkele jaren terug dacht ik, dus ik dacht dat het niet meer bestond...

Wat ik overigens niet begrijp aan het setje, op het printplaatje zit zo ene vierkante USB stekker om de bijgeleverde kabel in te prikken en aan de andere kant een IDE aansluiting, maar er hangt ook nog een molex aan met 2 draadjes en er zit ook nog een USB kabel bij met aan de ene kant een gewone aansluiting en aan de andere kant losse draadeinden...

Waarvoor dient die molex aansluiting? ik moet toch gewoon een kabeltje vanuit mijn voeding verlengen? Is zit voor laptop harde schijven of zo? werkt het dan ook gewoon op een externe IDE DVD-speler?

Waarvoor dient die halve USB kabel als er een mooie aansluiting zit op het printplaatje en er een hele USB kabel bij zit?

• Xevox
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:56:
[...]

Ow bedankt... Als ik de prijzen van externe kant en klare brackets bekeek lagen die toch wel een stuk hoger...

Ik had dat conrad dingetje al eerder gezien, maar dit was al enkele jaren terug dacht ik, dus ik dacht dat het niet meer bestond...

Wat ik overigens niet begrijp aan het setje, op het printplaatje zit zo ene vierkante USB stekker om de bijgeleverde kabel in te prikken en aan de andere kant een IDE aansluiting, maar er hangt ook nog een molex aan met 2 draadjes en er zit ook nog een USB kabel bij met aan de ene kant een gewone aansluiting en aan de andere kant losse draadeinden...

Waarvoor dient die molex aansluiting? ik moet toch gewoon een kabeltje vanuit mijn voeding verlengen? Is zit voor laptop harde schijven of zo? werkt het dan ook gewoon op een externe IDE DVD-speler?

Waarvoor dient die halve USB kabel als er een mooie aansluiting zit op het printplaatje en er een hele USB kabel bij zit?
die extra molex is voor de HDD omdat de usb maar 500mAh kan leveren en de hdd meer nodig heeft dus een extra voeding nodig heeft, ik denk dat die usb kabel met aan de ene kant een vierkante usb aansluiting en aan de andere kant die losse draadjes is voor direct op je mobo te prikken (als je geen usb poorten over hebt) en de andere kabel (platte stekker naar vierkante stekker) gewoon op je usb poort kan stoppen en dan de andere kant in de converter

dus:
pc mobo stekertjes - usb kabel - ide converter - hdd
of
pc usb poort - usb kabel - ide converter - hdd

BramBoterham

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53

renedepe

wheeeeelp!!!

Die molex is denk ik om de omzetter IDE--> USB te voorzien van voeding. Met die USB kabel met losse stekkertjes op het einde kan je de drive rechtstreeks op het moederbord bevestigen (als je moederbord dat ondersteund)

[edit]
te laat.... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door renedepe op 03-09-2004 13:21 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Waar ik werk verkopen we 80 polige ide kabels van 90 cm maar deze geven bij sommige apparaten problemen. Dus ik raad je het eigenlijk af om langere kabels dan 60 cm te gaan gebruiken

• Xevox
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 13:19:
Waar ik werk verkopen we 80 polige ide kabels van 90 cm maar deze geven bij sommige apparaten problemen. Dus ik raad je het eigenlijk af om langere kabels dan 60 cm te gaan gebruiken
met usb kan je wel langer dan 60cm gaan volgens mij... ik heb een usb kabel van 10 meter en daar werkt alles prima op :P dat is alleen wel usb 1.1... ik weet niet of dat het zelfde is als USB2.0

BramBoterham

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
een 5 1/4" dvd/cdrom werkt perfect in de auto. ze slaan minder (lees niet) over, zelfs op die zand wegen met die kuilen er in :Y)

Is verder heel simpel. Ik had er zo een waar een play/pauze toets op zat.. ejn dan met zon bandje met een draadje naar de hoofdtelefoon uitgang en spelen maar. De voeding, 12V, nou dat is niet zooo moeilijk. Sigaretten aansteker.. de 5 volt, tja een 7805 doet wonderen..

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 12:20
lol hoe snel wil jij je dvd speler opblazen met de 12V van de accu?, ik zou daar echt toch ook een 7812 tussen hangen (auto draaiend levert nl. zo rond de 13.8V)

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
maddog_rvo schreef op 03 september 2004 @ 17:33:
lol hoe snel wil jij je dvd speler opblazen met de 12V van de accu?, ik zou daar echt toch ook een 7812 tussen hangen (auto draaiend levert nl. zo rond de 13.8V)
Bedenk wel dat de spanningsval van de 78XX-serie tussen de 2 en 2.5V (Bij 1A, aldus de datasheet) ligt. Dus de minimale ingangsspanning dient dan tussen de 14 en 14.5V te liggen.
Als je het dan zou doen met een regelbare spanningsregelaar (LM317 ofzo) of zoiets dergelijks, dan zou je bij 13.8V als ingangsspanning uitkomen op maximaal 11.3V (als je in het ergste geval 2.5V dropout hebt) en dat valt net buiten de ATX-specificaties. Misschien dat het dan nog wel werkt, maar als je auto stilstaat, en je dus op 12V ingangsspanning komt te zitten, dan zit je helemaal buiten de specificaties.
Dan zou je dus nog kunnen kijken naar lowdrop spanningsregelaars, bijv. de LT 1086-12 (met 1V spanningsval en 1.5A max.), maar deze kost dan wel weer rond de €5,-.
Let er wel op dat je een spanningsregelaar koopt die genoeg stroom kan leveren. Ik weet niet precies wat een dvd-spelertje consumeert, maar let er iig wel op. Het kan best zijn dat de stroomconsumptie gering is hoor, maar dat weet ik zo niet.
Succes! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Electronical op 03-09-2004 18:13 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier is nu mijn plan:

1. Ik koop toch een autoradio met lijningang voor het gemak van volumeregeling (knoppen vind je op de tast zonder naar de radio te kijken, een touchscreen is vlak dus wat moeilijker...), het besparen van een radiokaart, het voordeel van trafic control, rds... en het niet altijd moeten opstarten van de carputer om een CD of radio af te spelen.
2. Ik maak in polyester een houdertje waar het schermpje en de slimline DVD speler mooi in worden ingewerkt. Dit houdertje past bovenop het dashboard.
3. Ik leg een VGA, een Molex verlengkabel met Y splitter aan de kant van de houder (1 voor de USB-->IDE converter en 1 voor de IDE-->laptop-fiche converter, en dan met stroomboefjes tap ik nog eens 12 volt voor het schermpje af van de hoofdkabel) en 2 USB kabels (1 voor touchscreen, 1 voor USB-->IDE) naar het handschoenkastje.
4. Ik steek een USB 2.0 4-poorts hub waar ik de 2 kabels vanuit het houdertje + trackball + toetsenbordje op aansluit.
5. Ik steek een mini-ITX kastje met een VIA moederbordje met alles on board en een laptop harde schijf in het handschoenkastje
6. Ik gebruik een wisselaar --> AUX-in convertor om de radio en de carputer aan elkaar te hangen.
7. Verder sluit ik dan de versterkers en dergelijke aan de radio aan zoals dit het geval zou zijn zonder carputer.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is de audio van de carputer te laten voor-gaan tegenover de audio van de radio zelf, met andere woorden, als de car-puter muziek speelt of de navigatie functie heeft iets te zeggen, dan moet het geluid van de carputer weergegeven worden, als de carputer geen geluid uitzend klinkt de muziek van de radio. Ik kan er mee leven dat bij het opstarten van de carputer terwijl de radio al aanstaat de muziek van de radio wordt onderbroken door het kraakje dat de geluidskaart uitzend bij het aanzetten en eventuele bliepjes en tuutjes van een foutmelding.

Als iemand hierop een antwoord weet, gelieve dit dan hier te melden.

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik eerder genoemde convertor van IDE naar de laptop-aansluiting vandaan kan halen?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23

Cassettebandje

SA-C90 TDK

als je dit zoekt:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/9000_9999/9700/9740/9741/974145_BB_02_FB.EPS.jpg
conrad nummer 974145 - 8B

Hiermee kun je een 2.5" laptop harddisk of cdromspeler op een normale ide kabel aansluiten

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:48:
Kan iemand mij vertellen waar ik eerder genoemde convertor van IDE naar de laptop-aansluiting vandaan kan halen?
Ik heb ze eigelijk alleen nog maar bij beurzen gezien, vaak bij de kraampjes die 2e hands slimline spul verkopen, moet je daarbij 's vragen.

Sommige ia's hebben ze ook, laatst de carputer ia nog, weet nie of die nog open is.
Cassettebandje schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:18:
als je dit zoekt:
[afbeelding]

Hiermee kun je een 2.5" laptop harddisk of cdromspeler op een normale ide kabel aansluiten
*schop* Slimline cdrom hebben een compleet andere aansluiting

dan moet je zo'n ding hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.note-book.de/IMG/Intos/39951.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door SA007 op 16-11-2004 19:26 ]

Verwijderd

Cassettebandje schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:18:
als je dit zoekt:
[afbeelding]

Dit is wat ik zoek volgens mij. :P

Verwijderd

*schop* Slimline cdrom hebben een compleet andere aansluiting

dan moet je zo'n ding hebben:
[afbeelding]
Het gaat om een harde schijf, geen cd-rom.

Verwijderd

http://www.markieshome.nl...hpBB2&file=viewtopic&t=65

Ik ben er ook mee bezig en hier kun je alles volgen. Ik stop het ook in m'n handschoenkastje, dan moet je nie tal je kabels verlengen !

Ide mag je zeker geen 4 meter langer maken hoor !, M'n dvd rom stop ik in de plaats van m'n radio. Normaal monteer ik donderdag redelijk veel dsu dan zal ej de pics kunnen zien op bovenstaande website ;)

Groeten

Verwijderd

IK heb inmiddels een convertor gekocht bij Alternate.
Afbeeldingslocatie: http://www4.alternate.nl/prodpic/450x450/a/azz-11.jpg
http://www.alternate.nl/c...ml/nodes_info/azz-11.html

Verwijderd

SA007

Enig id hoe dat ding heet ofzo? want ben al vet lang opzoek naar dat ding en nu zie ik dat je een pic hebt gevonden, zou je heel misschien wat meer info erover kunnen geven? alvast bedankt :D O-)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:15:
[...]

Het gaat om een harde schijf, geen cd-rom.
Dan gaat het daar toch echt niet om. Ik zal even een pic maken van wat ik heb aangeschaft op de HCC dagen.

Edit: Je hebt het dus al gevonden, had 2e pagina niet gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Spiller op 20-11-2004 09:26 ]

Ioniq 5 P45

Pagina: 1