Toon posts:

opstarten zonder dat de pc de cd-rom drive detecteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc met windows xp. Nu wil ik graag opstarten zonder dat de pc mijn 2 cdrom drives ziet.
Ik begrijp dat het gewoon mogelijk is door de power-kabeltjes eruit te halen, maar ik vraag me af of er ook een ''normale'' oplossing is?!

Alvast bedankt!

steven

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 12:42

K-Jay

Klaas Jan

Uitzetten in het BIOS?

[ Voor 37% gewijzigd door elevator op 31-08-2004 14:50 ]

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

je zou er een schakelaar in kunnen zetten.
Die tussen de molex en de cd-roms zitten.
Of je hant beide cd-roms op een ide kabel en schakelt in de bios desbetreffende ide poort uit.

Je kan in windows zelf de cd-roms uitschakelen..
Maar ik weet niet of dat genoeg is, wat is het doel is van het niet herkennen?? drive letter toekenning? of is er een ander doel?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is meer iets wat buiten Windows om gaat lijkt me - ik ga je topic dan ook even verplaatsen naar Opslagmedia & I/O Controllers, pas ondertussen jij je topic start nog even iets aan zodat je wat meer vertelt over wat je al geprobeerd en gedaan hebt :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

Verwijderd

Topicstarter
Hallo weer!

Allereerst bedankt voor de reacties.

Ik heb al geprobeerd de IDE master en slave van de cdrom drives uit te zetten (op "none"), maar als ik dan windows xp opstart daarna dan zijn ze er gewoon nog.
En het uitzetten van de drives in windows zelf helpt ook niet.

De reden dat ik de cdrom drives niet wil ''opstarten'' is omdat alleen dan ik een bepaald spel kan spelen. (vraag me niet waarom, want ik zou het niet weten)
Ik heb het al geprobeerd dus door gewoon de kabeltjes uit de cdrom drives te trekken en dan doet het spel het idd! Maar ik vind dit iets te irritant, dus vroeg me af of er een andere manier is.

Alvast bedankt!

steven

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 17:05 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd gewoon de drive letter uit te zetten van je CD speler? Dit kan je doen in je computer management gebeuren. In 'deze computer' e.d. zie je dan je cdspeler iig niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik bij dat computer management?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer
en dan verwijderen van drive letter.

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, maar geen suc6.

Volgens mij moeten ze toch echt ergens voordat windows opstart uitgeschakeld worden.

Verwijderd

De Secundaire IDE controller in windows uitschakelen als ze daarop aangesloten zijn. Of in het BIOS, kan ook.

Verwijderd

met alle respect voor je probleem, maare waarom wil jij je cd-rom uitschakelen. dan haal je toch gewoon effe het kabeltje erui zoals je zelf al zei

en wat voor nut heeft het om hem uit te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
als je even gelezen had dan had je gelezen dat ik dat nodig heb om een spel te spelen. Kan idd de kabels eruit trekken, maar ik wil juist die moeite besparen. dus vroeg me af of er een manier is....

maarja,

ik hoor het wel!

steebie

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:47
allereerst wil ik je welkom heten op GoT. Lees even de FAQ, dan zul je zien dat je niet iedereen elke keer de groeten hoeft te doen of je naam onder een post zou moeten zetten. We doen elkaar altijd de groeten.

Ontopic:
Misschien een andere invalshoek voor je vraag. Welk spel wil je spelen, want dit is echt voor het eerst dat ik hoor dat je je cd-rom moet uitschakelen wil je een spel kunnen spelen.
Natuurlijk is het interesant om te weten hoe je het echt uitschakeld, maar misschien kunnen we zo je probleem oplossen.
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 21:02:
met alle respect voor je probleem, maare waarom wil jij je cd-rom uitschakelen. dan haal je toch gewoon effe het kabeltje erui zoals je zelf al zei

en wat voor nut heeft het om hem uit te zetten?
Natuurlijk is dit een oplossing voor hem en dat geeft hij ook aan, maar hij vraagt zich af of er een andere manier is.
Ik kan me voorstellen dat je niet elke keer onder je bureau wil duiken als je wilt gamen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Als het spel het niet doet met de CD-rom drive's ingeschakeld gewoon contact opnemen met de verkoper of de spelleverancier (hebben wel een helpdeskachtig mailadres o.i.d.) want dit is natuurlijk waanzin, een spel accepteren dat 't zo niet doet.
Ja, of je hebt een gekraakte versie (waar dit soort CD-rom ellende wel eens bij voorkomt), dan mag je gewoon het spel kopen, ben je van het probleem af. Anders blijf je lekker met die kabels ouwehoeren, beveiligingen zijn niet voor niks in games ingebouwd, die zijn er om het je lastig te maken niet om 't je makkelijk te maken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.