Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:18:
[...]
Heh, dat kan ik zeker begrijpen, maar wat ik al zei, wat voor een nut heeft het dan om bij een weeksban een bemiddelingsverzoek in te dienen?
(maar even voor de duidelijkheid, ik heb het mailtje verstuurd

)
misschien is het goed wat verder uitleg te geven over wat het de Bemiddelaar doet;
in theorie heeft een bemiddelaar het recht beslissingen van mods betreffende straffen voor gebruikers te 'overrullen':
Ook hij mag en kan dat enkel doen in overleg met andere leden van het BT:
Het is echter zo dat dit slechts heel incidenteel voorkomt en in zulke gevallen zeker ook vaak een lange (en soms heftige) discussie gevoerd wordt tussen mods en BT.
De reden dat dit zo weinig gebeurt is dat de moderatoren zelf de beste kenners zijn van 'hun' forum, en vaak veel en goede kennis hebben van het betreffende gebied: een Bemiddelaar kan best zelf van mening zijn dat de straf wel erg hard is, maar in dat geval is het ook zo dat de moderatoren, en eventueel hun HGA het beste zicht hebben op het beleid zoals zij dit willen voeren.
Wat een Bemiddelaar vaker zal doen is misschien navraag doen bij een moderator naar de achtergronden van een modhandeling, misschien soms ook hierbij licht aangeven wat zijn 'mening' is: maar in dat geval is de beslissing iets dat blijft liggen bij de moderator en/of hun HGA.
We kunnen controleren of straffen 'juist' vrlopen zijn, maar zelfs als er dan buraucratische dingen 'fout' gegaan zijn is het ook niet altijd zo dat de straf vervalt, enkel is het BT ook een soort van controle dat mods wel zichzelf ook aan de regels houden, die vastgesteld zijn over het 'straffen'.
Die zijn erop gericht dat gebruikers eerlijk en gelijk behandeld worden.
Verder heeft het BT ook actief deel binnen discussie's in het crewforum over het beleid, en daarin kan het ook nuttig zijn om soms de ervaringen van 'betroffen' gebruikers mee te kunnen nemen.
De meeste Bemiddelzaken die ik afhandel, eindigen vaak zonder dat er iets veranderd wordt aan de straf, maar vaak probeer ik ofwel het beleid uit te leggen, uitleg te geven over mogelijke consequenties en tps hoe het in het vervolg te voorkomen:
Soms poog ik daarnaast ook de ervaring van de gebruiker mee te laten nemen, als ik een klacht over een straf, of een uitleg vanuit zijn standpunt correct geformuleerd vind, plaats ik deze ook wel eens binnen de administratie. zodat later altijd ook dit standpunt ook eventueel mee genomen kan worden.
Verder proberen we voornamelijk te letten op 'hoge prioriteit-zaken', permanente Bans, of 3e OW's+tempBans, vaak worden we ofwel door mods hiervan ook op de hoogte gebracht, ofwel kunnen we die lezen in een crewforum waar dat soort straffen zelf gedocumenteerd worden
Wat betreft deze zaak, HK-bans hebben helaas een erg lage prioriteit, ik heb je mail zelf niet gezien, weet niet of een ander hem wel al in ieder geval eerst bekeken heeft,
maar de kans is in zo'n geval wel groot dat er niet direkt op gehandeld wordt, zeker niet als er op de eerste blik geen 'grove onzorgvuldigheid' blijkt...
Maar verder moet ik toegeven dat soms de Bemiddelaars idd
té onzichtbaar zijn en misschien voor gebruikers lastig te benaderen, alsmede dat er beperkt zicht is op 'wat' het BT precies doet.
IK zal in ieder geval naar je klacht kijken, het is inderdaad zo dat als een gebruiker en de mod zelf er niet uitkomen de Bemiddelaar moet kijken of er minstens ruimte is voor begrip aan beide kanten.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen