Toon posts:

HK weeksban nog niet opgeheven

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mods,

Vorige week Zaterdag (21-08-2004) kreeg ik een HK-weeksban van HlpDsk, het is nu Dinsdag 31-08-2004 en ik kan nog steeds niet de HK in.

De reden waarom ik dit in LA zet en niet direct communiceer met HlpDsk of een andere moderator is het feit dat de communicatie tussen mij en HlpDsk, en een bemiddelaar, waar ik mijn klacht heb ikgediend over de in mijn ogen ban zonder fatsoenlijke reden, behoorlijk slecht is verlopen. en ik kan zonder schromen zeggen dat dat niet aan mijn kant kwalijk valt te nemen. (ik kan hier wel de complete mailuitwisseling neer gaan zetten, maar daar heeft niemand wat aan)

Maar kortom, omdat ik gewoonweg echt geen idee heb aan wie ik dit kan mailen (tenminste niet iemand waarvan ik een fatsoenlijke, of uberhaupt een reply zal krijgen), zet ik hierbij in LA mijn verzoek neer om (heh, 3 dagen te laat) geunbanned te worden van de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 12:47

Basszje

Reisvaap!]

Uit de mail :
Vanaf 30 Augustus kun je naar gathering@tweakers.net mailen met het verzoek je te laten unbannen; stuur deze mail dan ter referentie mee.
Is volgens mij meer een kwestie van je mailtje goed lezen, daar staat het toch echt letterlijk in :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:35

Zym0tiC

^_^

Basszje schreef op 31 augustus 2004 @ 01:05:
Uit de mail :

[...]

Is volgens mij meer een kwestie van je mailtje goed lezen, daar staat het toch echt letterlijk in :?
Misschien een stomme vraag en sorry dat ik me in de discussie meng maar waarom gaat dat unbannen niet automatisch maar moet je een verzoek indienen?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basszje schreef op 31 augustus 2004 @ 01:05:
Uit de mail :

[...]

Basszje, je hebt gelijk. in de redelijk verhitte discussie tussen mij en HlpDsk heb ik dit over het hoofd gezien.

En ja, het is zowiezo raar dat als je een week-ban krijgt ikzelf moet gaan mailen nadat die week afgelopen is, om die ban ongedaan te moeten krijgen.

Maar wel een hele andere vraag, wat voor een nut heeft de bemiddelaar, aangezien ik niks afgelopen week ervan gehoord heb?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zym0tiC schreef op 31 augustus 2004 @ 01:10:
[...]

Misschien een stomme vraag en sorry dat ik me in de discussie meng maar waarom gaat dat unbannen niet automatisch maar moet je een verzoek indienen?
Technisch mankement dat er al tijden in zit. Blijkbaar nooit rendabel genoeg om dat te maken, omdat er weinig mensen gebanned worden. :)

Bovendien hoef je tegen mensen die het zo bont maken om een ban in de wacht te slepen, mijns inziens niet zo lief te doen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ban heb je zelf opgelopen. Als je daarna nog terug zou willen, mag je hem ook zelf weer weg laten halen. Dat verandert niet denk ik, al zou het automatisch kunnen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:13:
[...]
Maar wel een hele andere vraag, wat voor een nut heeft de bemiddelaar, aangezien ik niks afgelopen week ervan gehoord heb?
Uit de bemiddelpolicy in het mededelingenforum :

Lees dit voor je een bemiddelings verzoek doet *UPDATE*
Het kan voorkomen dat je wat lang moet wachten, in het geval van een ban is dat frustrerend, kan ik me heel goed voorstellen, begrijp wel dat ik niet 24/7 online ben (geldt voor heel veel mensen van de crew overigens) ik probeer alles zo snel mogelijk af te handelen, maar met een drukke baan en andere verrantwoordelijkheden kan ik niet altijd snel reageren, dat is even niet anders. Daarnaast moet je je beseffen dat je niet de enige bent die op mijn hulp zit te wachten.
Bemiddelverzoeken gebeuren over het algemeen heel secuur volgens spraak en wederspraak. En bovendien zijn er vaak meerdere lopende procedures. Het kan dus zijn dat het even op zich laat wachten :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basszje schreef op 31 augustus 2004 @ 01:16:
[...]

Uit de bemiddelpolicy in het mededelingenforum :

Lees dit voor je een bemiddelings verzoek doet *UPDATE*

[...]

Bemiddelverzoeken gebeuren over het algemeen heel secuur volgens spraak en wederspraak. En bovendien zijn er vaak meerdere lopende procedures. Het kan dus zijn dat het even op zich laat wachten :)
Heh, dat kan ik zeker begrijpen, maar wat ik al zei, wat voor een nut heeft het dan om bij een weeksban een bemiddelingsverzoek in te dienen? :)

(maar even voor de duidelijkheid, ik heb het mailtje verstuurd :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:18:
[...]
Heh, dat kan ik zeker begrijpen, maar wat ik al zei, wat voor een nut heeft het dan om bij een weeksban een bemiddelingsverzoek in te dienen? :)
Er kan natuurlijk altijd achteraf bekeken worden of de crew juist gehandeld heeft. Dus ter evaluatie en indien je gelijk hebt het schrappen van de ban uit de 'boeken' . Uiteraard hebben dit soort akkefietjes natuurlijk ook verdere consequenties indien je nog een keer over de scheef qua beoordeling en 'strafmaat' (akelig woord ). Het is dus ook zo dat ik verder geen mening ga uitspreken over de geldigheid van de ban in dit topic aangezien ik niet de moderator in kwestie ben en er nog een bemiddelverzoek ligt.

Voor langere of permante bans lijkt het me overigens evident. En dan maakt een weekje meer of minder ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:35

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:15:
Een ban heb je zelf opgelopen. Als je daarna nog terug zou willen, mag je hem ook zelf weer weg laten halen. Dat verandert niet denk ik, al zou het automatisch kunnen :)
hé je zit in de automatisering of je zit het niet he ;)
Maar ik ben het volledig mee eens met de stelling was alleen nieuwschierig naar de rede erachter.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Basszje schreef op 31 augustus 2004 @ 01:21:
[...]

Er kan natuurlijk altijd achteraf bekeken worden of de crew juist gehandeld heeft. Dus ter evaluatie en indien je gelijk hebt het schrappen van de ban uit de 'boeken' . Uiteraard hebben dit soort akkefietjes natuurlijk ook verdere consequenties indien je nog een keer over de scheef qua beoordeling en 'strafmaat' (akelig woord ). Het is dus ook zo dat ik verder geen mening ga uitspreken over de geldigheid van de ban in dit topic aangezien ik niet de moderator in kwestie ben en er nog een bemiddelverzoek ligt.

Voor langere of permante bans lijkt het me overigens evident. En dan maakt een weekje meer of minder ook niet uit.
Dat is eerlijk, ach. ik heb toen die zaterdag in een lollige bui een reply gemaakt op een topic wat (in mijn ogen hoor) zowiezo niet in de HK thuishoorde, om de de topic een beetje lollig te maken, dat werd niet gewaardeerd en hatsjekidee, een weeksban. kan beuren.

Het is alleen een beetje een, hoe zal ik het zeggen, 'vechten tegen de bierkaai'-gevoel als je in je eigen ogen geen ban hebt verdiend, misschien een PM dat wel. helemaal als de mail-uitwisseling tussen mij en de banner erg bot verloopt, in mijn ogen van de banner uit dan, in mijn ogen.

ik ga nu al 4 jaar mee op GoT, en ik heb nog nooit eerder een ban gehad, en om een lollige/groffe opmerking krijg je een weeksban, en hoor je niks van de bemiddelaar in die week. sja. niet echt prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:30:
en hoor je niks van de bemiddelaar in die week. sja. niet echt prettig ;)
De bemiddelaar (of eigenlijk: het bemiddelteam) is dan ook niet zomaar iemand die je kan unbannen of bijvoorbeeld een OW ongedaan maken als je het er (volgens de bemiddelaar met grond) niet mee eens bent. Het bemiddelteam is er in de eerste plaats om te luisteren naar users, de communicatie tussen crew en users waar te nemen en in het algemeen een oogje in het zeil te houden als het gaat over users, crew of de relaties tussen beide. Het is dan ook niet abnormaal als unbanverzoeken niet meteen in beschouwing worden genomen; er zijn vaak genoeg lopende zaken.

Zie de organisatiestructuur achter GoT voor meer informatie over de taken van het bemiddelteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:18:
[...]

(maar even voor de duidelijkheid, ik heb het mailtje verstuurd :+ )
misschien is het goed wat verder uitleg te geven over wat het de Bemiddelaar doet;

in theorie heeft een bemiddelaar het recht beslissingen van mods betreffende straffen voor gebruikers te 'overrullen':
Ook hij mag en kan dat enkel doen in overleg met andere leden van het BT:
Het is echter zo dat dit slechts heel incidenteel voorkomt en in zulke gevallen zeker ook vaak een lange (en soms heftige) discussie gevoerd wordt tussen mods en BT.

De reden dat dit zo weinig gebeurt is dat de moderatoren zelf de beste kenners zijn van 'hun' forum, en vaak veel en goede kennis hebben van het betreffende gebied: een Bemiddelaar kan best zelf van mening zijn dat de straf wel erg hard is, maar in dat geval is het ook zo dat de moderatoren, en eventueel hun HGA het beste zicht hebben op het beleid zoals zij dit willen voeren.

Wat een Bemiddelaar vaker zal doen is misschien navraag doen bij een moderator naar de achtergronden van een modhandeling, misschien soms ook hierbij licht aangeven wat zijn 'mening' is: maar in dat geval is de beslissing iets dat blijft liggen bij de moderator en/of hun HGA.

We kunnen controleren of straffen 'juist' vrlopen zijn, maar zelfs als er dan buraucratische dingen 'fout' gegaan zijn is het ook niet altijd zo dat de straf vervalt, enkel is het BT ook een soort van controle dat mods wel zichzelf ook aan de regels houden, die vastgesteld zijn over het 'straffen'.
Die zijn erop gericht dat gebruikers eerlijk en gelijk behandeld worden.

Verder heeft het BT ook actief deel binnen discussie's in het crewforum over het beleid, en daarin kan het ook nuttig zijn om soms de ervaringen van 'betroffen' gebruikers mee te kunnen nemen.

De meeste Bemiddelzaken die ik afhandel, eindigen vaak zonder dat er iets veranderd wordt aan de straf, maar vaak probeer ik ofwel het beleid uit te leggen, uitleg te geven over mogelijke consequenties en tps hoe het in het vervolg te voorkomen:
Soms poog ik daarnaast ook de ervaring van de gebruiker mee te laten nemen, als ik een klacht over een straf, of een uitleg vanuit zijn standpunt correct geformuleerd vind, plaats ik deze ook wel eens binnen de administratie. zodat later altijd ook dit standpunt ook eventueel mee genomen kan worden.

Verder proberen we voornamelijk te letten op 'hoge prioriteit-zaken', permanente Bans, of 3e OW's+tempBans, vaak worden we ofwel door mods hiervan ook op de hoogte gebracht, ofwel kunnen we die lezen in een crewforum waar dat soort straffen zelf gedocumenteerd worden
Wat betreft deze zaak, HK-bans hebben helaas een erg lage prioriteit, ik heb je mail zelf niet gezien, weet niet of een ander hem wel al in ieder geval eerst bekeken heeft,
maar de kans is in zo'n geval wel groot dat er niet direkt op gehandeld wordt, zeker niet als er op de eerste blik geen 'grove onzorgvuldigheid' blijkt...

Maar verder moet ik toegeven dat soms de Bemiddelaars idd onzichtbaar zijn en misschien voor gebruikers lastig te benaderen, alsmede dat er beperkt zicht is op 'wat' het BT precies doet.
IK zal in ieder geval naar je klacht kijken, het is inderdaad zo dat als een gebruiker en de mod zelf er niet uitkomen de Bemiddelaar moet kijken of er minstens ruimte is voor begrip aan beide kanten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

En is het misschien niet zo dat er tegenwoordig op zo'n groot forum te weinig bemiddelaars zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 01:30:
[...]

Dat is eerlijk, ach. ik heb toen die zaterdag in een lollige bui een reply gemaakt op een topic wat (in mijn ogen hoor) zowiezo niet in de HK thuishoorde, om de de topic een beetje lollig te maken, dat werd niet gewaardeerd en hatsjekidee, een weeksban. kan beuren.
No offence, maar lijkt het je dan niet verstandiger om eens de sticky van de HK door te nemen dan een mailwisseling te beginnen met de moderator/BT? Als je blijkbaar niet weet wat er wel en niet kan ik de HK, ligt het probleem bij jouw. Dan moet jij goed nalezen wat er wel en niet kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
We Are Borg schreef op 01 september 2004 @ 11:36:
[...]

No offence, maar lijkt het je dan niet verstandiger om eens de sticky van de HK door te nemen dan een mailwisseling te beginnen met de moderator/BT? Als je blijkbaar niet weet wat er wel en niet kan ik de HK, ligt het probleem bij jouw. Dan moet jij goed nalezen wat er wel en niet kan :).
Hoe precies denk je de sticky in de HK te lezen als je e niet meer inkomt :?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13
MSalters schreef op 01 september 2004 @ 20:22:
[...]

Hoe precies denk je de sticky in de HK te lezen als je e niet meer inkomt :?
Dat hoor je dus te doen nadat je erin komt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:27
Er is hier een openbare versie te vinden bij-de-handje. ;) Staat gewoon netjes in de FAQ genoemt.

[ Voor 15% gewijzigd door Mac_Cain13 op 01-09-2004 20:35 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd waarom TS van mening is dat het topic sowieso niet in HK hoort? Volgens mij denkt hij dat hij iets goeds gedaan heeft door een niet lollig bedoeld topic alsnog 'lollig' proberen te maken. Volgens mij heb je dan een verkeerde indruk van de hele HK.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

ralpje

Deugpopje

En een verkeerde indruk van 'lollig', NOFI.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Well, aangezien de topicstarter al HK-unbanned is en hij dit topic niet heeft gestart om commentaar te ontvangen op zijn gedrag, gaat deze dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.