Geheugen fouten?

Pagina: 1
Acties:

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Mijn systeem is als volgt:

AMD64 3200+
1 GIG Corsair Value S. PC3200
MSI K8T Neo FSR 2

Maar als ik memtest draai naar het opnieuw te hebben opgestart vanuit windows dan geeft de test aan dat hij 23 errors heeft. Zoals hier te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mikeh/Tweakers/foto1.jpg

Klik hier*

Maar als ik dan reset en de test nog een keer draai gaat dit zonder problemen en kan hij de test 2 keer vlekkeloos draaien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mikeh/Tweakers/foto2.jpg

Klik hier*

Mijn vraag is dus ook is mijn geheugen nu brak of is het gewoon een fout in Memtest?

Het geheugen is nog geen week oud

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMike op 30-08-2004 20:53 ]

Verwijderd

Test het ook eens met de andere tools / in andere PC / met andere voeding en controleer de condensators op je mobo.

Overigens is test 4 getest met cache ingeschakeld, het kan dus ook je CPU/cache/overklok zijn.

Meer info over test 4:
Test 4 [Moving inv, 32 bit pat, cached]

This is a variation of the moving inversions algorithm that shifts the data pattern left one bit for each successive address. The starting bit position is shifted left for each pass. To use all possible data patterns 32 passes are required. This test is effective in detecting data sensitive errors in "wide" memory chips.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:00 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 19:17
heb je de laatste versie van memtest+ gebruikt?
meuktracker: Memtest86+ 1.25

probeer ook es in een andere pc
edit: spuit 11 spuit modder :P

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
arvidbeheerder schreef op 30 augustus 2004 @ 20:58:
heb je de laatste versie van memtest+ gebruikt?
meuktracker: Memtest86+ 1.25

probeer ook es in een andere pc
edit: spuit 11 spuit modder :P
Ja heb de laatste versie gebruikt ja zie foto 8)7 . Maar heb nu ook gedaan wat euss zei en heb Windows Memory Diagnostic en MemTest 4 Windows gedraait. Het zelfde probleem doet zich voor bij windows memory diagnostic als ik de pc vanuit windows reboot dan krijg ik fouten tijdens de test doe ik dan een koude start dan loop hij keurig netjes door zonder fouten te geven.. :? Bij Memtest 4 Windows geeft hij geen fouten. Moet ik geheugen nu terug sturen of gewoon houden?

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMike op 30-08-2004 21:33 ]

Verwijderd

terugsturen, met vermelding van deze test zou 'k zeggen

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Had m'n buur ook, is gewoon brak geheugen dus. terug die handel.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 30 augustus 2004 @ 22:06:
Had m'n buur ook, is gewoon brak geheugen dus. terug die handel.
Onzin. In de meeste gevallen is het geheugen perfect in orde, maar gaat het om een combinatie van geheugen/chipset die niet goed wil werken.

Mijn Corsair geheugen gaf drie jaar geleden in Memtest erg veel fouten. Met de nieuwe versies van het programma heb ik 0 fouten.

Geheugen (of zoiezo hardware) terugbrengen omdat één programma toevallig fouten aangeeft vind ik zwaar overdreven, en het kost iedereen extra geld.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
er zijn meerder mem test programa's (zelfs MS heeft er een)
maar ook prime95 kan gebruikt worden bv.

maar ik had een tijtje geleden ook brake ram. terug gestuurd en ze waren idd afgekeurt en heb nieuwe gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 30-08-2004 22:19 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

zelfde probleem doet zich voor bij windows memory diagnostic als ik de pc vanuit windows reboot dan krijg ik fouten tijdens de test doe ik dan een koude start dan loop hij keurig netjes door zonder fouten te geven.. Bij Memtest 4 Windows geeft hij geen fouten.
Die Memtest 4 Windows test niet in 1 keer al het geheugen, maar alleen elke keer een gedeelte van het vrije geheugen afaik.
Dat Windows Memory Diagnostics en Memtest+ problemen geeft bij een reboot/warme start en niet bij een koude start suggereert imo wel dat er iets qua belasting/filtering (voeding) of timings/initialisatie.
Test het eens met wat minder hardware
en met in de bios:
- PnP OS: no
- Quick Power On selftest: disabled

Verwijderd

't enige wat je kan probere, is nagaan of je timings ok zijn

anders, werkt 't geheugen bij jou niet, en jou een zorg dat de combinatie met jou hardware niet gaat met dat geheugen. Als het bij de nieuwe reepjes ook niet werkt, tja, dan moet je eens wat nader gaan zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 23:11 ]

Verwijderd

oh, en is 't missch ECC ram en doet je mobo aan ECC? (uit de shots is uit te maken van niet, maar k vraag 't toch maar ff)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb je onder windows iets van softfsb draaien die je fsb opkrikt?
Pagina: 1