Error bij installeren Sound Blaster Drivers

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 09:59
in vervolg op mijn andere topic, maar ik heb nu de full version drivers wel maar die willen niet installeren. hier komt het:

ik heb alle drivers geprobeerd dus kom hier niet weer aankakken met: download hier, of download dit.

als ik dus een driver probeer te installeren geeft ie altijd dezelfde error:

Setup could not detect any Sound Blaster Audio Card on your system.
Please ensure that your Sound Blaster hardware is properly installed before running this setup program.
Setup will now exit.

En daar heb ik dus helemaal niks aan. Wat kan het zijn??? |:(

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Koop Sound Blaster Hardware... ;) of je moet van een andere merk driver pakken

Verwijderd

check wat windows aangeeft wat voor hardware erin zit.
bijv via si sandra of een ander programma.
als die aangeeft dat je soundblaster erin zit maak je kast ffe open en kijk of de kaart er wel goed inzit

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

YoshiBignose schreef op 30 augustus 2004 @ 16:59:
in vervolg op mijn andere topic, maar ik heb nu de full version drivers wel maar die willen niet installeren. hier komt het:
|:(
welke kaart heb je? (een CT nummertje doet wonderen!)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• YoshiBignose
ik heb de Creative Sound Blaster Live 5.1 Digital

CT nummer krijg je binnekort wel :)

• YoshiBignose
ook raar, toen ik mijn oude HD had, stopte ik de kaart erin en hij werd gedetect en geinstalleerd.

toen kocht ik een nieuwe HD, sloot de geluidskaart aan, maar toen autodetecte hij nie.

ook vreemd...

edit: ik heb ook via een hele erge omweg de drivers WEL weten te installeren en dan detect ie het als EMU10K1 (vroeger niet) maar dan werken mijn achterste speakers niet :?

[ Voor 31% gewijzigd door YoshiBignose op 30-08-2004 17:23 ]

• YoshiBignose
weet niemand dan wat het kan zijn ;(

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:01
ik weet helaas heel goed wat het is.

Je moet de Soudn Blaster Audigy eerst installeren met de bijgeleverde cd-rom, en vervolgens kan je daarover een webupdate plaatsen.

maar je hebt dus de originele cd nodig... :( (heel vervelend bij een format)

edit:
zo heel snel schoppen is niet heel gewenst @ GoT ;) excuses, ik keek alleen naar het tijdstip, niet naar de datum...

[ Voor 23% gewijzigd door SyS_ErroR op 01-09-2004 21:14 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kijk dit is nou typisch een voorbeeld van slechte Driver ondersteuning door Creative... en dan vraag ik me af : Waarom gelooft niemand mij als ik dit weleens noem in een Topic :?

Ik heb namelijk een vriend die ongeveer met hetzelfde probleem zat, maar gelukkig hielp een van de Drivers uit het vorige Topic (hij heeft dan ook een 2.1 opstelling dus speakers achter boeien niet).

Niet dat dit allemaal helpt ofzo maar moet mijn ei kwijt enzo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• YoshiBignose
jah creative zuigt op dat punt maar wat wel raar is dat met mijn oude HD hij gewoon de drivers auto-detecte met windows en alles werkte en nu niet...

ook als ik gewoon de full audigy drivers download van 130 mb dan zegt ie ook No Sound Blaster detected dus het is wel iets anders ook...

maar is er dan gewoon niemand die ECHT een oplossing hier voor heeft? 8)7

edit: ik hield er 2 dagen tussen maja als niemand antwoord dan toch ff een schopje en hup meteen 2 mensen... :*)

[ Voor 27% gewijzigd door YoshiBignose op 01-09-2004 21:09 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik heb de volledige cd bij mijn kaartje gekregen, maar een volle cd-kopie met alle zut erop is al gauw zo'n 500 mb...

De vorige die een topic had ge-opend, heb ik mee gechat en toen de cd naar zijn ftp-tje ge-upload. (weet niet of ik dit wel mag zeggen, anders voel ik me gewaarschuwd)
Als ik me goed herinner waren de drivers gewoon iets van 40 mb.

Zal ik eens Creative contact opnemen en mijn cd eens uploaden zodat ze hem ook kunnen sharen? :P

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eichii schreef op 01 september 2004 @ 21:09:
Zal ik eens Creative contact opnemen en mijn cd eens uploaden zodat ze hem ook kunnen sharen? :P
Opzich geen slecht idee :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• YoshiBignose
en wat is het nut? je zegt zelf al, die drivers waren rond de 40mb maar die heb ik ook wel gedownload. ik heb de full audigy drivers geprobeerd, livedrivepack, en nog een andere met WDM ofzo en die is de enige die werkte maar niet 5.1 dus...

Verwijderd

!!!EN HIER KOMT DE REDDER IN NOOD!!!

Zelf had ik ook dit probleem toen ik de Audigy2 drivers voor mijn pas gekochte live5.1digital wilde installeren. Blijkt dat het product id veranderd is. Simpelweg 1 van de installatiebestanden aanpassen door deze ID te veranderen en de kaart wordt prima herkend. Dit is ook de manier om drivers van bijv de Audigy2 te installeren.

In \Audio\Setup\data1.cab zit het bestand CTComp.dat en daarin moet je dus die ID veranderen. De juiste ID heb ik van de cd geplukt. Op http://www.tech-pc.co.uk/audigy-2.php staat de manier hoe je te werk moet gaan. Kijk bij Manual Method en in plaats dat je 1 van de daar gemelde ID's gebruikt, gebruik je dus die van mij hieronder. Dit klinkt allemaal misschien ingewikkeld, maar het valt best mee. Mijn ID:

ID = 00801061, 00801062, 00801064, 00801069, 0080106A, 0080106B, 0080106C, 00801065, 00801066, 00801067, 00110001, 0010000a

Oh, misschien is het ook handig om te weten dat als je net als ik recent je live5.1digital hebt gekocht dat daar nieuwere drivers bij zitten dan op internet te vinden zijn (maart 2004). Zie ook dit topic over het installeren van Audigy2 drivers voor een Audigy1 en Live! en dan met name mijn post als allerlaatste (waarin ik o.a. aangeef dat de Audigy2 drivers bij mij niet werken maar dat terzijde).

Nog een tip: je kunt ook gewoon CTZAPXX.exe starten in \Audio\Drivers op de cd. Die installer checkt namelijk helemaal niks. Alleen worden dan puur de drivers geinstalleerd en verder niks van andere Creative software. Vind ik persoonlijk het fijnst want ik zie geen toegevoegde waarde in skinnable mixers e.d. als de mixer van windows het prima doet. Ik begrijp dat je geen cd hebt dus ik wel best wel even de nieuwere drivers hosten.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 12:33 ]

• YoshiBignose
hmmm ja dat heb ik ook al geprobeerd en werkt dus ook niet :( en wat zei jij met die CTZAPXX.exe dat heb ik dus ook nu maar dan werken mijn achterste speakers dus niet maar de rest wel...(en ja ik heb hem op 5.1 :'(

Verwijderd

YoshiBignose schreef op 24 september 2004 @ 10:56:
hmmm ja dat heb ik ook al geprobeerd en werkt dus ook niet :( en wat zei jij met die CTZAPXX.exe dat heb ik dus ook nu maar dan werken mijn achterste speakers dus niet maar de rest wel...(en ja ik heb hem op 5.1 :'(
Product ID wordt niet herkend en ook de CTZAPXX.exe methode werkt niet goed? Lijkt mij dat je kaart gewoon gaar is. Terug naar de winkel als je nog garantie hebt!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De KX Project drivers een idee? http://www.kxproject.com

Geen driver cd nodig iig :)

Hier stond een dode link.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
@Strandbal:

Nou heb ik een paar vraagjes voor jouw.
Heb jij een SB Live! ?
Heb jij het zelf uitgeprobeert?
Heb je ooit ervaren met drivers die erbij geleverd waren en de drivers die jij zo mooi post?

Let op, dit zijn geen flames maar reminders.

Mijn ervaringen zijn gebaseerd op een SB Live! i.c.m. een Creative Inspire 6700.

Ik heb zeker een drie dagen ervoor uitgetrokken om gewoon droog die drivers te testen en kwam zeker tot de conclusie dat de bijgeleverde drivers veel makkelijker waren te veranderen in smaak dan de kx-drivers. Zeker had je wel die optie, maar bij mij was front en rear sattelite-speakers gewoon omgedraait en zelfs met het bijgeleverde proggie niet goed te krijgen. (raar, maar waar)

Ik heb ook droog een 8 dagen geleden een mailtje gestuurd naar Creative, maar die reageerde met: Moet je de goede drivers maar downloaden... (ik persoonlijk trek me er niet zo van aan, maar je zou maar iemand zijn met geen drivers!)

Ik heb persoonlijk geen klachten, maar zoals veel mensen denk ik dat hun driver-support weleens ge-update kan worden.

p.s. als iemand toch die driver wil, kunnen we zeker wel wat uitwerken. ;) (40 mb'tjes is toch wel iets te veel van het goede om zomaar ergens te hosten) O-)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb hier een aantal pc's met SB Live's gehad ja, en steeds als mensen mij niet de officiele drivercd's erbij leverden, dan installeerde ik die drivers. Ik heb geen enkele problemen ermee ondervonden.

Standaard keert 'ie de front & rear om ja, maar da's een kwestie van een vinkje...

Probeer hier ook maar suggesties te geven. Misschien is de TS er wel happy mee.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Als met de standaard SBlive drivers enkele speaker outputs het niet doen dan is die kaart gewoon niet in orde. Het gebruik van 3rd party drivers is leuk maar zou niet noodzakelijk moeten zijn om een device volledig te laten functioneren. Terug naar de winkel en RUILEN!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toen ik dezelfde error kreeg was het bij mij opgelost nadat ik de geluidskaart in een ander slot gezet had.
Pagina: 1