DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bij kijken/afspelen films

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 14:14
Ik snap er werkelijk niks van. Deze error komt nu deze avond ineens 4x in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.stevieplace.nl/error.jpg

Dit lijjkt mij de belangrijkste informatie die daar wordt weergegeven:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

***STOP: 0X000000D1 (0X0000002A,0X00000006, 0X00000000, 0XF8486AFB

*** SI3112R.SYS - Adress F8486AFB base at F847F000, DateStamp 3ed7e3b9

Nu heb ik even gezocht op google etc, en de Microsoft website zegt het volgende op deze pagina:

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prmd_stp_ottj.asp

Nog even over deze 'foutmelding'. Ik kreeg hem vrij geregeld. Altijd plotseling, en soms als ik de pc even een paar uur alleen liet, vervolgens de muis bewoog en *BATS* blauw scherm, en pc start opnieuw op. Nu vanavond zat ik wat grote bestanden (films) te verplaatsen, en telkens als ik Moulin Rouge slechts 1 x aanklikte kreeg ik deze error...Laatst speelde ik een film af, en kreeg ook deze error...naja, ik krijg hem dus vrij geregeld, en voornamelijk als ik iets met een filmbestand wil doen (divx & xvid films van 700mb).

In het verleden heb ik om dit probleem te proberen te verhelpen de HD geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd. Alle Windows Xp update's staan erop...Norton Systemworks Proffesional is houd alles vrij schoon i.s.m Adware. Firewall etc.

Ik heb zelf echt geen idee waar ik moet gaan zoeken. Op internet vind ik dus slechts die informatie op Microsoft, maar het staat mij daar allemaal te ingewikkeld uitgelegd.

Nog wat info over me pc:

Processor: AMD Athlon XP 3200+ (S-A, 2,20GHz, 512KB, 400MHz FSB, Boxed)
Moederbord: Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394)
Geheugen: 512MB PC3200 DDR CL3 (Kingston)
Videokaart: ATi Radeon 9600 Pro 128MB
Harde schijf: Maxtor DiamondMax Plus 9, 160GB (7200rpm, 8MB, SATA)

Dit alles zit gepropt in een Antec LifeStyle Sonata met een Zalman CNPS7000A-CU en een extra case fan Papst 4412 FGL (120mm).

Zou het misschien mogelijk zijn dat het geheugen voor problemen zorgt? Aangezien Asus de Cl3 voor dit moederbord niet als voorkeur heeft...ik heb de pc zelf samengestelt en inelkaar gezet, en kwam hier pas later achter }:O

Naja, ik roep ook maar wat, ik heb er eigenlijk niet veel verstand van.
Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen.
Ik heb denk ik voldoende informatie gegeven, vraag anders maar raak :).

Alvast bedankt!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:21

Acheron

updatepack.nl

Heb ik ook wel eens gehad. Probeer de instellingen van het bios te vernieuwen en klok je processor terug naar de standaardwaardes. Als dat goed gaat, kan je vervolgens verder met overklokken :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Stevie_
Ik heb nooit iets aan overklokken gedaan...en dat ben ik ook niet van plan.
Heb wel een keer de bios naar 1.007 geflasht...that's all.

Als ik trouwens nu mijn mapje 'Films' open, loopt mijn pc muurvast of krijg dat blauwe scherm. Naja, het komt dus ook wel voor dat het zomaar ineens gebeurd als ik bv. wat rond surf op internet ofzo...

:/

[ Voor 52% gewijzigd door Stevie_ op 30-08-2004 02:01 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:21

Acheron

updatepack.nl

Probeer anders met F8 je computer in veilige modus te starten. Ik ga slapen...

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Stevie_
De pc doet het wel, totdat ik de map 'Films' open (waar iets van 30 films instaan).
Maar ik zal veilige modus nu even proberen, en kijken of hij dan nog flipt als ik in het mapje 'films' rond neus... :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Die driver si3112r.sys is een SATA RAID driver.
Kijk eens bij Silicon Image voor een nieuwe driver versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 30-08-2004 02:06 ]

Verwijderd

SI3112R.SYS + IRQL stop error

Ofwel problemen met de driver / instellingen van je Sata chipset. Check ook je bios (eerst updaten) voor mogelijke latency settings mbt Sata/PCI.

Google: SI3112R.SYS DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL:
- http://forums.divx.com/viewtopic.php?topic=56920&forum=9

Opslaggerelateerd, move PMG > OM

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 02:25 ]

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 16:16
Mijn eerste gedachten gaan bij deze foutmelding uit naar een slechte driver.
Dus:
- Gebruik zoveel mogelijk de standaard Microsoft drivers (mocht je dat al doen, gebruik dan juist de drivers van de fabrikanten.
- Of gebruik andere versies van je drivers, haal ze van het internet.

En dan nog wat: laat Norton achterwege, te vaak gezien dat producten van Norton deze foutmelding veroorzaken.

edit:
Hmmzzz ik had si3112r.sys over het hoofd gezien. :Z

[ Voor 9% gewijzigd door oheng op 30-08-2004 02:13 ]

• Stevie_
Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 02:05:
SI3112R.SYS + IRQL stop error

Ofwel problemen met de driver / instellingen van je Sata chipset. Check ook je bios voor mogelijke latency settings mbt Sata.
Juist, de harde schijf. Dat vermoeden had ik ook, aangezien hij alleen zo'n error krijgt als hij grote bestanden moet weergeven, sorteren etc...

Ik heb alleen geen idee wat je bedoelt met Latency Settings, wat moet ik precies in de bios checken en hoe zou het moeten staan?? Zoals ik al eerder zei: ik heb er niet veel verstand van (helaas).

Ik zal op zoek gaan naar een nieuwe driver :)

In veilige modus flipt de pc nog steeds trouwens.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb ditzelfde probleem sinds een week ofzo!

kijk hier: [rml][ XP] Vreemde uitvallers[/rml]

zoals ik daar al zei had ik op dat moment geen enkele third-party driver geinstalleerd behalve drivers waarvan ik kon uitsluiten dat die het probleem niet waren.

ik zie dat je ook een Radeon hebt... misschien toch de Catalyst 4.8? hoewel me dat sterk lijkt...

of misschien een update van WindowsUpdate die dit veroorzaakt? ik word ook knettergek van dit probleem.. :(

Verwijderd

Ik heb alleen geen idee wat je bedoelt met Latency Settings, wat moet ik precies in de bios checken en hoe zou het moeten staan??
[rml]w_m0zart in "[ Ervaringen] opgeloste SATA (RAID) confi..."[/rml]
OM Faq: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? > PCI Latency
Maar begin eerst maar met het verwijderen van de oude driver en het installeren van een andere (nieuwere - of soms juist oudere) driver :)

Caponi: Driver_IRQL is een algemene term van Windows om (oa) driver problemen aan te duiden. Zonder specifieke informatie van bestandsnamen en adresseringen is het totaal nietszeggend door wat het veroorzaakt wordt (en gelukkig vermelde de topicsstarter ook de onderste regel van de BSOD die alle nodige info bevat) ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 02:24 ]

• Stevie_
Hmmm...ik snap de uitleg niet helemaal op http://12.24.47.40/displa....asp?aid=10469&r=0.415539

For XP, 2003:

The following changes were made for this release:

1. Right click My Computer, Properties, hardware, device manager, SCSI and RAID controller,

2. Double click Silicon Image SiI3112 SATARaid Controller, select driver, update driver, next, and select "Install from a list or............"

3. Load the driver from A: (if the driver package is located on the floppy). The driver should be updated/installed and shown as Microsoft logod driver.

Tot hier is het gelukt & snap ik het...maar daarna staat er ineens een heel verhaal
(1. Add new SVID=103C, and SPID =2A1E for HP.......etc etc etc)

eh, ik moet dingen toevoegen? hoe moet ik dat doen? (ik voel me wel erg noob nu ;( )

Verwijderd

Ik kan die URL niet lezen, dan krijg ik dit voor mijn neus :P

Maar de uitleg die daar staat (van 1 t/m 3) is gewoon de algemene uitleg hoe je een driver moet installeren. De rest zal wel een changelog zijn van de makers met de vermelding wat er allemaal anders is met deze driver tov de vorige ;)

• Stevie_
Cool, volgens mij is het opgelost :).

Ik kijk nu Moulin Rouge al 1 minuut lang, en dat is een record!

Overigens komen de problemen die Caponi in zijn topic omschreef ook nog wel bij mijn pc voor (dat hij opeens uitvalt, spanning er totaal af moet halen wil hem weer op kunne starten...).

Dus maja, dat heeft hij nu al tijdje niet meer gedaan...

Ontzettend bedankt voor de tips etc :) _/-\o_

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Heb je hier al 's gecheckt? (10430 , 10443 , 10469 , 10471 , 10516)

En dit is ook handig,lees alle 4 de pagina's!
Misschien zijn deze en deze pagina's wel op jouw config van toepassing.

edit:
Whaddya know driver&bios page voor jouw bord

[ Voor 19% gewijzigd door I Am Weasel op 30-08-2004 03:01 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
Caponi schreef op 30 augustus 2004 @ 02:14:
ik heb ditzelfde probleem sinds een week ofzo!

kijk hier: [rml][ XP] Vreemde uitvallers[/rml]

zoals ik daar al zei had ik op dat moment geen enkele third-party driver geinstalleerd behalve drivers waarvan ik kon uitsluiten dat die het probleem niet waren.

ik zie dat je ook een Radeon hebt... misschien toch de Catalyst 4.8? hoewel me dat sterk lijkt...

of misschien een update van WindowsUpdate die dit veroorzaakt? ik word ook knettergek van dit probleem.. :(
Ik heb iig ook Windows Xp + Radeon 9700 Pro + Catalyst 4.8 + alle laatste Windows Updates. (Géén SP2). Hopelijk sluit dit wat bij je uit :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ditzelfde probleem gehad met de laptop van m'n vader. Ik kreeg deze melding op een gegeven moment ook tijdens het booten, nog VOORDAT hij begoin windows te starten of te booten van cd. Uiteindelijk was het gewoon onmogelijk om uberhaupt windows te installeren, en bleek het dus echt een hardwareprobleem te zijn. Onze enige optie was de laptop in te ruilen, wat we ook hebben gedaan...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan niet exact dit probleem hebben gehad, aangezien de problemen bij de TS in zijn S-ATA raid driver zaten. Driver_IRQL blauwe schermen zijn over het algemeen software (driver) gerelateerd, of ontstaan door verkeerde instellingen in het BIOS.

Verwijderd

Ik heb dit probleem net ook van de week gehad...
Opgelost door even nieuwe sata drivers te downloaden...

1.0.0.50 heb ik er nu op staan, wat eerst .33 was... en sindsdien heb ik dat probleem niet meer..

http://www.asus.com.tw/pu...on/3114/Silicon_v1050.zip

Apparaatbeheer -> SCSI- en RAID-cont->silicon Image SIL 3112 SATA...... dan
Stuurprogramma-> Stuurprogrammabijwerken -> en dan verwijzen naar die nieuwe si3112r.sys

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 14:28 ]

• Stevie_
Ik heb weer hetzelfde probleem, ik kan alleen de SI3112R.SYS nieuwe sata-raid driver nergens meer vinden voor Windows Xp.

Ik heb gezocht op google en op de de website siliconimage.com, ik vind deze drivers:
http://www.siliconimage.c...s=0&drivers=0&sataraid=0&

Niks voor windows xp zit erbij of wel???
Pagina: 1